دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، هیجان‌انگیز‌ترین طرح‌های روز

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، هیجان‌انگیز‌ترین طرح‌های روز

به قلم: سمانه زارعی

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، هیجان‌انگیز‌ترین طرح‌های روز

معمولا والدین پیش از به دنیا آمدن فرزند، به فکر جدا کردن یک اتاق مخصوص برای او هستند. به مرور که کودک بزرگ می­شود با تغییر نیازهایش، باید تغییراتی در طراحی دکوراسیون اتاق او نیز ایجاد شود. تزیین اتاق کودک، به خصوص دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کار هیجان انگیزی است. البته توجه داشته باشید که در صورت بزرگ شدن فرزند، سلیقه او بسیار اهمیت دارد و حتما باید نظرش را در مورد دکوراسیون اتاق خواب پرسید.

chidaneh ad banner

اتاق کودک فضایی است که زمان زیادی از کودکی فرزند در آن می گذرد. بنابراین طراحی و دکوراسیون اتاق کودک به صورت کلی دارای اهمیت بسیار ویژه و خاصی می باشد. در این مطلب به بررسی چگونگی طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه و ویژگی‌های آن پرداخته می‌شود و پاسخ به این سوال که چگونه می‌توانید با یک دیزاین عالی، دخترتان را شگفت­ زده کنید. با چیدانه و اکستریم والز همراه باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در طرح و مدل‌های متفاوتی طراحی می‌شود که با توجه به سلیقه شخصی شما و فرزندتان و سبک دکوراسیون کل خانه از هر یک از آن‌ها را می‌توان به کار برد. ادامه در مورد انواع دکوراسیون دخترانه بخوانید.

– دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

– طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه ساده و شیک

– دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی

– طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه کوچک

– دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه بزرگسال

– طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه رویایی

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لاکچری

شاید شما یا دخترتان دوست داشته باشید دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه او لوکس و لاکچری باشد. در این صورت برای شروع کار لازم است بدانید که چطور می‌­توانید یک اتاق خواب دخترانه لاکچری داشته باشید؟ می­‌توان با استفاده از رنگ‌های خنثی و مات فضا را لاکچری‌تر کرد اما اگر ترجیح می‌دهید رنگ‌های براق­ را به کار ببرید، توجه داشته باشید که رنگ‌­ها هماهنگ بوده و از تنالیته‌های رنگی مشترک استفاده شود تا اتاق باکلاس‌­تر به نظر برسد. همچنین می­‌توان یکی از دیوارهای اتاق را با توجه به سلیقه فرزند، رنگ متفاوت­تری زد تا مثل یک نقطه عطف در دکوراسیون اتاق خواب عمل کند. یا با انواع کاغذ دیواری لاکچری اتاق خواب دخترانه را دکور کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه ساده و شیک

در مقابل افرادی که اتاق مجلل و لوکس را می­پسندند، برخی افراد به دنبال دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک هستند. سادگی با نظم و تعادل فضایی به دست می­آید. در این اتاق خواب‌ها علاوه بر اینکه باید در انتخاب ست اتاق خواب دخترانه، به سادگی وسایل دقت کنید، بهتر است از نظم­ دهنده‌ها برای کاهش شلوغی فضا استفاده کنید. با جدا کردن فضای مطالعه و درس از فضای خواب و استراحت، استفاده از اکسسوری­ های شیک، دیوارهایی با رنگ ملایم و یک آینه قدی ساده به راحتی می‌توانید شیک­ترین اتاق خواب دخترانه را داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی

بیشتر دختران ایرانی از مادران با سلیقه خود نظم و سلیقه را یاد گرفته‌اند، در نتیجه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ایرانی پر از هنر، صمیمیت و زیبایی خواهد بود. اگر دخترتان به فرهنگ و هنر ایرانی علاقه­مند است؛ می­توان از هنرهای ایرانی در اکسسوری‌ها و وسایل اتاق استفاده کرد. برای مثال فرش دستباف ایرانی انتخاب بسیار خوبی برای اتاق دختران خواهد بود که به عنوان یک وسیله با ارزش، سال­ها می‌تواند در اتاقشان جا داشته باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه کوچک

کوچک بودن اتاق‌ها مشکل مشترک اکثر آپارتمان‌های امروزی است. اما می­توان دکوراسیون اتاق دخترانه کوچک را به زیبایی با رعایت اصولی طراحی و چیدمان کرد. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید علاوه بر جادادن وسایل دختر، دلباز بودن و زیبایی اتاق را هم در نظر بگیرید. برخی از ایده‌های طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه کوچک شامل موارد زیر است:

– به کار بردن رنگ­های روشن برای دیوار و سقف اتاق

– انتخاب تختخواب جمع و جور

– عدم استفاده از وسایل جاگیر و غیرکاربردی

– تزیین ساده دیوار و عدم استفاده از وسایل تزیینی به اندازه زیاد

– استفاده از کمد دیواری، قفسه و شلف دیواری

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه بزرگسال

برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه بزرگسال، می‌توان کارهای متفاوتی انجام داد. تغییر رنگ دیوارها، برداشتن بعضی از اکسسوری‌های کودکانه، تعویض تختخواب با خرید یک تختخواب جدید، اضافه کردن میز مطالعه و قفسه کتابخانه و خرید یک رگال لباس شیک از تغییراتی است که برای دکوراسیون اتاق خواب دختران بزرگسال لازم به نظر می‌رسد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

دکوراسیون اتاق دخترانه رویایی

کودکان تخیلی قوی دارند و اغلب در رویاهایشان خود را در نقش قهرمان‌های داستان‌ها و انیمیشن‌های معروف تصور می‌کنند. به همین دلیل یکی از ایده‌های دیزاین اتاق خواب دخترانه رویایی استفاده از المان‌های انیمیشن‌های محبوب آن‌ها است. اما توجه داشته باشید که با به کار بردن بیش از حد از تصایر و شخصیت‌های کارتونی باعث شلوغی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نشوید! چند نکته مهم برای دیزاین اتاق خواب دخترانه رویایی عبارتند از؛

– استفاده از رنگ‌های جذاب

– انتخاب مبلمان اتاق خواب

– کاربرد المان‌های مورد علاقه کودکان

– نورپردازی ملایم و جذاب

– ایجاد تغییر سطح در بخش‌هایی از اتاق

– نهایت استفاده از نور طبیعی

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

از نظر علم روانشناسی، فضای اطراف، تاثیر زیادی بر رفتار و روحیات ما خواهد داشت، پس بهتر است برای زیبایی این فضا تلاش زیادی داشته باشیم تا تاثیر آن را را در زندگی روزمره خود مشاهده کنیم. در این مقاله ایده‌های جالب و کاربردی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در اختیار شما قرار داده می‌شود تا با ایده گرفتن از آن‌ها و به کارگیری خلاقیت و سلیقه شخصی خود بتوانید دکوراسیون زیباتری را در اتاق خواب دخترانه داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

1. توجه به سن در طراحی دکوراسیون دخترانه

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دقت کرد که فرزند در چه رده سنی قرار دارد و چه چیزهایی برای او جذاب‌تر است. چراکه هرچه آن‌ها بزرگتر شوند سلیقه‌شان تغییر کرده و باید در انتخاب لوازم تزئینی، ملافه‌ها و رنگ دیوارها این سلیقه در نظر گرفته شود. برای مثال دختر بچه‌های 7 ساله سلیقه متفاوتی نسبت به دخترهای نوجوان 14 ساله دارند و بهتر است خرید وسایل مطابق با سلیقه و روحیات هر یک از سنین انجام شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

2. مشورت با فرزندان در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

اگر فرزند شما در سنی است که می‌توان با او مشورت کرد، حتما در خرید وسیله‌های اتاق خواب از او مشورت بگیرید و با این کار باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها و تمایل و رغبت بیشترشان برای ماندن در اتاق شوید. معمولا دختر‌ها توجه زیادی به وسایل اطراف خود دارند و برایشان اهمیت دارد که در بین دوستان، دکور اتاق‌شان منحصر به فرد و زیبا باشد. آن‌ها دوست دارند تصورات ذهنی خود را برای چیدمان دکوراسیون اتاق خواب خود به کار گیرند، پس بهتر است برای طراحی و چیدمان اتاق خواب دخترانه از خودشان هم کمک بگیرید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

3. انتخاب سبک طراحی اتاق خواب دخترانه

در طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ابتدا باید سبک دکوراسیون مورد نظر را انتخاب کرد تا تمام وسایل و رنگ‌ها را متناسب با سبک انتخابی خریداری کرد. برای مثال در دکوراسیون اتاق دخترانه مدرن، باید اصل سادگی رعایت شود و حتی وسایل تزیینی هم باید با سبک مدرن هماهنگی داشته باشد تا نمای زیباتری در اتاق ایجاد شود. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب بهتر است از طرح و الگوهای مشخص هماهنگ با سبک دکوراسیون انتخابی استفاده کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

4. رنگ دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه

پس از انتخاب سبک دکوراسیون اتاق خواب، باید رنگ غالب دکوراسیون اتاق خواب را هم تعیین کرد. باید در نظر داشت که رنگ دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید مطابق با سلیقه فرزند باشد و در صورت ترکیب رنگ‌ها، باید این رنگ‌ها با یکدیگر هارمونی داشته باشند. ترکیب ملافه‌های گلی یا ملافه‌های طرح‌دار با بالش‌های ساده می‌تواند جلوه بیشتری در اتاق خواب دخترانه ایجاد کند.

معمولا دختر‌ها علاقه زیادی به رنگ‌های پر انرژی و ملیحی چون صورتی، بنفش و سبز دارند که می‌توان در خرید وسایل اتاق خواب از این رنگ‌ها استفاده کرد. حتی می‌توان دکور رنگی رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه انتخاب کرد و با استفاده از بالش‌ها و پرده‌ها و پاف‌های رنگارنگ جلوه و جذابیت زیادی به فضا بخشید. یا می‌توان برای خاص‌ و منحصر به فرد شدن دکوراسیون اتاق خواب دختران از رنگ‌های جانداری چون نارنجی استفاده کرد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

انتخاب رنگ سفید برای اتاق دخترانه:

شاید در نگاه اول انتخاب رنگ صورتی برای اتاق دختران گزینه ی مناسبی باشد اما باید بگوییم این علاقه به رنگ صورتی در دختران مانند همه ی علایق کودکانه مقطعی است. اگر فرزند شما در فاصله ی سنی انتهای دوران کودکی و ابتدای دنیای نوجوانی است پس رنگ سفید برای دکوراسیون اتاق خواب او بهترین گزینه است می توانید برای آنکه به این فضا روحیه ی دخترانه ببخشید از تم گل گلی برای روتختی و یا رنگ های مکمل و جذاب برای فرش و سایر لوازم او استفاده کنید. همان طور که گفتم رنگ سفید در دکوراسیون اتاق دخترانه رنگی محبوب می باشد که به خوبی می توانید آن را با رنگ های متنوع هماهنگ کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

استفاده از رنگ صورتی در اتاق دخترانه:

برای اتاق نوجوانان بهترین رنگ استفاده از تم صورتی است. اما توجه داشته باشید که بهتر است انتخاب رنگ شما ترکیبی باشد. این کار هم ظاهر سرسنگین تری به فضای اتاق دخترانه می بخشد هم این امکان را می دهد که مدت زمان طولانی تری از آن به عنوان یک دکوراسیون مناسب برای خود استفاده کند در انتخاب رنگ ها توجه داشته باشید که حتما سلیقه ی او را در نظر بگیرید. رنگ هایی مانند یاسی، گلبهی، سبز ملایم همه و همه رنگ هایی است که می تواند جایگزین مناسبی برای رنگ صورتی در فضای اتاق دخترانه باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

5. وسایل و مبلمان در اتاق خواب دخترانه

مبلمان در واقع تمام وسایلی است که در اتاق خواب کاربرد دارند. برای داشتن یک اتاق خواب شیک و زیبا، باید در خرید مبلمان دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دقت لازم را داشته باشید. توجه کنید که میز، صندلی و تختخواب علاوه بر زیبایی باید استاندارد باشند. همچنین اگر برای دیوار و وسایل دیگر از طرح و نقش زیادی استفاده شده است، بهتر است، ست اتاق خواب دخترانه ساده‌تر باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

سرویس خواب در طراحی اتاق خواب دخترانه:

در انتخاب انواع تختخواب برای اتاق دخترانه علاوه بر توجه به زیبایی طرح و رنگ و هماهنگی سرویس خواب با سبک اتاق، باید با توجه به فیزیک بدنی فرزندان انتخاب شود. همچنین اندازه و مدل سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه باید با سن فرزند مطابقت داشته باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

میز تحریر و کتابخانه در دکوراسیون اتاق دخترانه:

برای فرزندان در حال تحصیل، بهتر است قسمت‌هایی از دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را به میز تحریر و کتابخانه برای مطالعه و انجام تکالیف اختصاص داد، تا نسبت به انجام تکالیف راغب‌تر شوند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

فرش مناسب دکوراسیون اتاق خواب دخترانه:

بهتر است فرش اتاق با دکوراسیون اتاق خواب هماهنگی داشته باشد. هرچه فرش ساده‌تر باشد، به مرور زمان و بالاتر رفتن سن فرزندان نیاز به تغییر آن‌ها نیست. توجه داشته باشید که از فرش‌هایی که در اتاق نشیمن و پذیرایی استفاده می‌شود در اتاق خواب دخترانه استفاده نشود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

پرده در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه:

 پرده اتاق خواب دخترانه در طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است که می‌توان با توجه به طرح و رنگ بقیه وسایل اتاق، بهترین، زیباترین و جذاب‌ترین را از بین طرح‌های مختلف پرده انتخاب کرد. برای انتخاب پرده مناسب، علاوه بر زیبایی و شیک بودن به کاربرد پرده و موقعیت اتاق خواب نیز توجه داشته باشید. برای اتاق خواب‌های نورگیر بهتر است از پرده‌‌های ضخیم یا تیره استفاده کرد تا در صورت نیاز با پرده بتوان فضای اتاق را تاریک کرد و حریم خصوصی اتاق را هم حفظ کرد. پرده‌هایی با رنگ روشن و شاد باعث ایجاد حس نشاط در فضا می‌شوند و برای پرده اتاق خواب دختران نوجوان مناسب هستند. پرده‌های کرکره‌ای و زبرا با طرح‌های کارتونی و عروسکی هم گزینه مناسبی برای دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه کودک و نوجوان خواهند بود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

6. نور طبیعی در اتاق دخترانه

اگر اتاق خواب پنجره دارد، می‌توان با استفاده از یک پرده مناسب و زیبا بیشترین استفاده را از نور طبیعی روز داشت و هنگام شب با آرامش خوابید. دکوراسیون اتاق خواب دخترانه‌ای که با شروع روز، نور خورشید روی فرش زیبای آن می­تابد می­تواند رویایی به نظر برسد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

7. نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

ایجاد نور کافی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب لازم و ضروری است. با استفاده از یک شب خواب با نور ملایم می‌­توان برای به خواب رفتن فرزندان کوچک در اتاق خودشان کمک کرد. توجه داشته باشید که بهتر است از لوستر یا روشنایی‌هایی با طراحی خاص و شیک برای طراحی اتاق‌خواب دخترانه استفاده کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

8. رنگ دیوار و کاغذدیواری مناسب دکوراسیون دخترانه

انتخاب رنگ دیوار یا کاغذ دیواری برای اتاق کودکان کمی با کاغذ دیواری اتاق بزرگسالان متفاوت است، چرا که دنیای کودک پر از حس و انرژی و کنجکاوی است و این ویژگی‌ها باید در انتخاب تمام اجزای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در نظر گرفته شود. احتمالا کاغذ دیواری­ها و یا پوسترهای دیواری با طرح شخصیت­های کارتونی که برای اتاق خواب کودک انتخاب می­شود را دیده­اید. اما اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق خواب تا چند سال ندارید بهتر است از این کاغذدیواری‌ها استفاده نکنید و طرح‌های ساده‌تر را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که کاغذ دیواری در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه همیشه نباید رنگ صورتی داشته باشد. با توجه به تنوع بالای رنگ­ و طرح کاغذ دیواری­ اتاق خواب می‌توانید انواع رنگ‌های خنثی چون سفید و طوسی را در ترکیب با رنگ‌های شادی چون قرمز، زرد، نارنجی، سبز یا بنفش را هم علاوه بر صورتی به کار ببرید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

9. تغییر سطح در دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه

وجود اختلاف ارتفاع و تغییر سطح در بخشی از اتاق می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را جذاب کند و به جدا کردن فضاهای مختلف اتاق کمک کند. البته در صورتی که مساحت اتاق خیلی کوچک نباشد. کودکان هم در بازی‌هایشان به اختلاف ارتفاع علاقه دارند. برای مثال خرید یک ست اتاق خواب دخترانه که در آن سطح تختخواب بالای فضای مطالعه قرار گرفته باشد می‌­تواند جالب باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

10. تقسیم‌بندی فضاها در دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه

برای نظم و ترتیب بیشتر در دکوراسیون اتاق دخترانه بهتر است قسمت‌های مختلف اتاق را ناحیه بندی کرد. نظم و ترتیب فضا، خصوصا برای دخترها اهمیت زیادی دارد و جذاب است. از طرفی می‌توان با تقسیم بندی اتاق به قسمت‌های مختلف چیدمان کاربردی‌تر و مفیدتری داشت.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

11. طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه با المان‌‌های مورد علاقه آن‌ها

کودکان بر اساس تخیلات و داستان‌ها و فیلم‌هایی که می­بینند، علاقه زیادی به ساختن خانه یا قلعه دارند، شما می‌توانید از برخی از طرح­ و نقش‌های انیمیشنی مورد علاقه فرزندتان در وسایل یا دیوارهای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید. قلب‌ها یکی از عناصر اصلی دکوراسیون های رمانتیک محسوب می شوند، کافی است آن ها را در فضای اتاق دخترانه خود بگنجانید. برای این کار می توانید از خلاقیت های خود استفاده کنید و چهره  اتاق کودکتان را رمانتیک کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

12. استفاده از تم کارتونی در اتاق دخترانه

هلو کیتی از گذشته های دور محبوب هر دختر بچه ای بوده است! پس به سادگی می توانید این شخصیت محبوب کارتونی را در فضای اتاق کودک خود بگنجانید و سعی کنید سایر المان ها و تزیینات موجود در اتاق خواب دخترتان نیز با این طرح هماهنگ باشد. نیازی نیست حتما از این المان های کارتونی در مقیاس بزرگ استفاده کنید به سادگی می توانید آن را در جزییات کوچکی مانند ساعت و یا حتی طرح رو تختی و …. استفاده کنید و جلوه ی خاصی به طراحی فضای اتاق دخترانه خود ببخشید.

13. دکوراسیون پرنسسی برای اتاق دخترانه

همه ی دختران در دوران کودکی تجربه ی پرنسس بود را در رویاهای خود پرورش داده اند. شما هم می توانید به سادگی این آرزوی شگرف را برای آن ها محقق کنید. تخت های پرنسسی یکی از ساده ترین ایده ها در این زمینه برای شما محسوب می شود. حتی می توانید این تخت ها را با موارد گفته شده ی دیگر در فضای اتاق کودکتان تلفیق کنید تا ظاهری خاص و منحصر به فردی داشته باشد. استفاده از رنگ سفید پارچه های گل گلی  همه و همه می تواند در کنار یک تخت پرنسسی به خوبی بنشیند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

14. تزیینات پارچه ای در دکوراسیون اتاق دخترانه

گاهی با اضافه کردن جزییات ساده ای به دکوراسیون اتاق دختر خود می توانید آن را رویایی کنید. تزیینات پارچه ای از جمله مواردی است که به جرات می توان استفاده از آنها را در طراحی ها مقرون به صرفه دانست. کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و زیبایی اتاق کودکتان را دو چندان کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

15. اکسسوری‌های مناسب چیدمان اتاق خواب دخترانه

اکسسوری‌های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را با توجه به سن فرزندتان و روحیه او انتخاب و خریداری کنید. برای این کار می‌توان وسایل تزیینی مانند تابلوهای هنری یا تابلوهای عکس، ساعت دیواری یا رومیزی، وسایل دکوری برای روی میز یا وسایل کاربردی مانند چراغ مطالعه، رگال لباس و گلدان­های شیک به کار برد. اما در به کار بردن اکسسوری‌ها به خاطر داشته باشید که فضای اتاق خواب را خیلی شلوغ نکنید.

برای داشتن اتاق خواب زیبا نیازی نیست حتما از وسایل گرانقیمت استفاده شود، با وسایل ساده هم می‌توان اتاق خواب را تزیین کرد. تزیین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه با وسایل دور ریختنی یا کاغذ رنگی ایده‌های جذابی هستند که هزینه زیادی نداشته و دکوراسیون اتاق خواب منحصر به فرد و زیبایی هم ایجاد می‌کنند. توجه داشته باشید که جزییات را در دکوراسیون اتاق دخترانه فراموش نکنید، حضور مجسمه ها، گلدان ها و لوازم و وسایل رمانتیک بامزه می تواند به خوبی در فضای دکوراسیون اتاق دختر شما بدرخشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

نکات کاربردی و جذاب در طراحی اتاق‌خواب دخترانه

1- اگر در فضای اتاق جای کافی دارید، می‌توان برای خاص‌تر شدن دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، از یک تاب ریلکسی شیک در گوشه­ اتاق استفاده کرد. توجه داشته باشید که این تاب‌ها بسیار مورد علاقه دختران هستند.

2- برای طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه دوقلو، اگر فضای کافی برای قرار دادن تختخواب دارید، می­توان دو تخت را در کنار هم قرار داد. اما اگر جای زیادی گرفته می­شود، از تخت دو طبقه استفاده کنید.

3- به کار بردن رنگ­های روشن و ملایم باعث بزرگتر به نظر رسیدن دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه خواهد شد.

4- استفاده از فضای پنجره اتاق، ایده بسیار جالبی است خصوصا اگر فضای بیرون پنجره سبز و زیبا باشد. با طراحی فضای جلوی پنجره به شکل فضای نشستن، یک کنج دنج و زیبا در اتاق خواب ایجاد می‌شود که می­تواند برای استراحت و مطالعه استفاده شود.

5- استفاده از گیاهان آپارتمانی در اتاق‌خواب دخترانه، برای افرادی که عاشق گل و گیاه هستند ایده بسیار خوب و جذابی است. البته نباید فراموش کرد که گیاهان به نور و رسیدگی کافی هم نیاز دارند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کلام پایانی

دکوراسیون اتاق خواب بخشی از دکوراسیون داخلی منزل را تشکیل می­دهد و نیاز است در طراحی آن دقت لازم به کار گرفته شود. در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه عوامل مختلفی مانند، ابعاد اتاق خواب، میزان بودجه،­ سن و سلیقه فرزند تاثیر گذار است. برای انتخاب اجزای دکوراسیونی مانند تخت، میز تحریر، کتابخانه، فرش، پرده، نورپردازی، رنگ و طرح دیوارها و حتی تزیینات که نقش مهمی در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه دارند باید نهایت دقت را به خرج داد.

کمپانی اکستریم والز یک شرکت پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید انواع کاغذ دیواری است که طراحان برجسته زیادی از سراسر دنیا با این شرکت همکاری می‌کنند و آلبوم‌های منحصر به فردی دارد. شما هم با انتخاب کاغذ دیواری دخترانه این شرکت می‌توانید بهترین و هیجان‌ انگیزترین دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه را برای فرزندتان طراحی کنید تا تاثیر مثبتی در روحیه و رفتار او داشته باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

سوالات متداول در زمینه دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه

بهترین سبک دکوراسیون اتاق خواب دخترانه چیست؟

برای چیدمان اتاق دخترانه معمولا سبک ‌هایی با رنگ‌بندی ملایم و تزئینات زیاد محبوبیت بیشتری دارند. مثلا سبک دکوراسیون شابی شیک و سبک بوهمی. اما اگر طرفدار سبک‌های امروزی و مدرن هستید، می‌توانید یک اتاق خواب دخترانه مدرن با تزئینات ساده و شیک طراحی کنید. همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد.

برای دکوراسیون اتاق‌خواب دخترانه از چه وسایل تزیینی و اکسسوری‌هایی استفاده کنیم؟

وسایل تزیینی مانند تابلوهای هنری و یا تابلوهای عکس، ساعت دیواری یا رومیزی، وسایل دکوری برای روی میز و یا وسایل کاربردی مانند چراغ مطالعه، رگال لباس خاص و گلدان­ های شیک گزینه های بسیار کاربردی و جذابی برای دکور اتاق خواب دخترانه هستند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه