Chidaneh.com placeholder image

انواع مبل روستیک | مبلمان سبک روستیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

به قلم: فائزه میرسلطانی

برای داشتن دکوراسیونی به سبک روستیک، عواملی که در طبیعت وجود دارند و مواد طبیعی و ارگانیک، نقش پررنگی ایفا می‌کنند. همینطور المان‌هایی مانند: تنه درختان، چوب‌های مختلف و درخت‌ها؛ می‌توانند یک خانه را به حال و هوای روستایی نزدیک کنند. در طراحی سبک دکوراسیون روستیک، مبلمان روستیک جایگاه ویژه‌ای در چیدمان منزل دارند. برای شناخت ویژگی‌های مبل روستیک و کاربرد آن در دکوراسیون منزل، با این شوروم از چیدانه همراه باشید. گالری آریازی، یکی از مجموعه‌هایی است که انواع مبل روستیک و دیگر اکسسوری‌های مرتبط با آن را عرضه می‌کند.

19 ویژگی انواع میز و مبل روستیک در دکوراسیون خانه

  1. ایجاد دکوراسیونی با مبلمان روستیک و لوازم زیبا و شکیل و هماهنگ با طبیعت
  2. طراحی مینیمال و عاری از المان‌های اضافه
  3. سبکی راحت و آرامش‌بخش در زمان استفاده
  4. عاملی برای انتشار حس آرامش در دکوراسیون خانه
  5. مناسب برای طرفداران دکوراسیون گرم و صمیمی
  6. استفاده از رزین، چوب و چرم به عنوان مواد اصلی ساخت میز و مبل راحتی روستیک
  7. مورد پسند بیشتر سلیقه‌ها به‌خصوص ساده‌پسندها و عاشقان چوب و طرح چوب
  8. هماهنگ با انواع متراژ خانه‌های کوچک و بزرگ
  9. مقاوم و طول عمری بالا نسبت به سایر میز و مبلمان
  10. سبکی همیشه زیبا و بدون تاریخ انقضا در صنعت مبلمان
  11. به کار رفتن چوب بکر و طبیعی در ساخت مبل روستیک
  12. دست‌ساز بودن و منحصر به فرد بودن عناصر دکور مبلمان روستیک
  13. بافت متنوع، زیبا و منسجم مانند: چوب‌های خشن با رگه‌ها و دانه‌های آشکار در مدل مبل سبک روستیک
  14. سادگی میز و مبل روستیک با استفاده از کنده‌کاری و حکاکی‌های جزیی و بکار بردن مواد طبیعی ساده و استفاده شده در آن مانند: چوب، سنگ و پارچه‌هایی مثل کرباس و برزنت
  15. فاقد مواد مدرنی همچون: پلاستیک، فلز و پارچه‌های مصنوعی است
  16. سنگین‌بودن مبلمان سبک روستیک مانند میزهای ناهارخوری چوبی با پایه‌های بزرگ و مربعی شکل و یا کاناپه‌هایی با بافت و الیاف طبیعی و تیره
  17. حس و حال گرم و آشنا و به طبع آن می‌توان گفت مبلمان روستیک، دعوت‌کننده‌ای است مهمان‌نواز با ظاهری پرداخت‌نشده و طبیعی
  18. به کار رفتن رنگ‌های طبیعی در آنها مثل طیف‌های متنوعی از رنگ‌های طلایی، قهوه‌ای، سبز و خاکستری
  19. معمولا زمانی از مبل سبک روستیک استفاده می‌شود که درجه بالایی از کارایی و عملکرد مورد نیاز است. به این ترتیب مکان‌هایی مانند پذیرایی، آشپزخانه، سالن ناهارخوری و حمام برای چنین سبکی نهایت کارایی را دارند.

در چیدانه بخوانید: آشنایی با انواع سبک مبلمان

تابلو فرش ریحان

گالری آریازی
جلو مبلی توسکا
گالری آریازی

گالری آریازی
جلو مبلی چوب توسکا
گالری آریازی

طراحی انواع مبلمان روستیک

در طراحی مبلمان روستیک 5 مدل را می‌توان مشاهده کرد:

  1. بنت وود (چوب‌های سختی که بخار داده شده‌اند تا به صورت مختلف قابل انعطاف و پیاده‌سازی باشند.)
  2. شاخه‌کاری (استفاده از شاخه‌های قطعه قطعه شده درختان جنگلی و سرهم کردن این شاخه‌ها به صورت مبلمان.)
  3. مدل مورتیک و تنون که برخی که طراحان انواع مبلمان روستیک از این مدل استفاده می‌کنند. عموما در این سبک قسمت‌های اتصال چوب به صورت نری و مادگی نصب می‌گردند.
  4. در سبک دیگر طراحی انواع مبلمان روستیک، از میخ استفاده می‌شود.
  5. در بعضی مواقع نیز طراحان مدل مبل روستیک، از هر دو سبک بنت وود و شاخه‌کاری در مبلمان روستیک استفاده می‌کنند.

گالری آریازی
انواع میزهای تلوزیون لوکس و خاص
گالری آریازی

گالری آریازی
انواع میزهای ناهارخوری از 2 نفره به بالا چوب یک تکه
گالری آریازی

گالری آریازی
طراحی و ساخت لوسترهای مدرن چوبی
گالری آریازی

اکسسوری و اجزای مناسب برای مبلمان روستیک

اجزایی که معمولا در دکوراسیون مبلمان سبک روستیک به کار می‌روند متفاوت بوده و شامل: صندلی‌، میز وسط مبل روستیک، میزهای عسلی، میز تلویزیون، کتابخانه و شلف هستند. این اکسسوری‌ها معمولا دارای طراحی با جزئیات خیلی کم و به سبک مینیمال هستند. درواقع میزان چوب به کار برده‌شده در مبلمان روستیک به مبلمان کلاسیک شباهت دارد؛ اما نظم، تقارن، ظرافت در طراحی و اصولی بودن سبک کلاسیک را ندارند.

از نشانه‌های اصلی مبلمان و کاناپه‌های روستیک: قطور و تنومدبودن پایه‌ها، شکل دسته‌ها و نیز طرح بی‌نظیر رگه‌های چوب بر روی آن است. همین‌طور میزهای عسلی و کافی‌تیبل‌ها (میز وسط مبل روستیک)، بیشتر از برش‌های تنه درخت که در کنار هم ردیف شده تشکیل می‌شوند. بعضی اوقات نیز رویه میزها تا پایه‌ها چوبی‌اند. ناگفته نماند که امروزه در طراحی مدل مبل روستیک، از فلزها در رنگ‌های متنوع نیز استفاده می‌شود.

گالری آریازی
میز‌های جلومبلی خاص و بدون تکرار از تولید به مصرف
گالری آریازی

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در چیدمان به این سبک، به جای استفاده از کاناپه‌های بزرگ چوبی، از صندلی‌های دو یا تک نفره استفاده کرده و آن‌ها را در کنار اجزای مناسب دیگر دکوراسیون قرار دهند. یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون روستیک، این است که نباید از وسایل دارای زرق و برق و ظاهر براق در این چیدمان استفاده کرد. بهتر است وسایلی با مواد اولیه طبیعی که از دل طبیعت بیرون آمده استفاده شود.

از دیگر اکسسوری‌هایی که می‌توان در منزل به سبک روستیک بهره برد، بشقاب‌های قدیمی و یا دیوارکوب‌های به جای مانده از وسایل قدیمی است. همچنین کنسول‌های پتینه‌شده هم به طراحی مدل مبلمان روستیک کمک می‌کند. یادتان باشد تا از به‌کار بردن چوب‌های ساده و برش خورده و مدل‌دار در سقف اتاق یا پذیرایی به سبک روستیک غافل نشوید.

برای یک چیدمان تمام عیار، این مطلب را هم بخوانید: کنسول چوبی روستیک؛ نقطه کانونی یک چیدمان تمام‌عیار!

گالری آریازی
میز غذاخوری چوبی به سبک روستیک
گالری آریازی

گالری آریازی
آینه دکوراتیو چوبی گرد
گالری آریازی

گالری آریازی
انواع ظروف چوبی قابل استفاده و شیک با چوب‌های مرغوب
گالری آریازی

مواد به‌کاررفته مبلمان روستیک در دکوراسیون منزل

در مبلمان سبک روستیک، معمولا از موادی مانند: چوب، سنگ و همین‌طور چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود. از طرفی اضافه کردن چوب خیزران، چوب‌های بامبو، خاک، سیسل (الیاف محکم طبیعی)، پشم، پنبه، کتان، شیشه، کاغذ، خاک رس و انواع مختلف فلزات بر زیبایی ظاهری محیط و دکوراسیون روستیک می‌افزاید. همچنین در اجزای به کار رفته مبلمان روستیک؛ متریال‌های دیگر همچون پارچه مبلمان، چرم و پوست حیواناتی مثل خرس و یا گاو قابل استفاده است.

مطلب پیشنهادی: سرویس خواب روستیک، مدل های شیک برای یک دکوراسیون جذاب!

مبلمان روستیک

در مبلمان سبک روستیک از چه پارچه‌ای استفاده کنیم؟

پارچه‌های به کار رفته در این سبک، بیشتر از پارچه‌هایی با جنس چرم و یا جیر هستند. چرم طبیعی و دست‌نخورده در میان طرح و رنگ چوب‌های بکر پوشیده‌شده از بافت‌های طبیعی، جلوه زیبا و خیره‌کننده‌ای دارند. جالب است بدانید در مناطقی که دارای هوایی سرد و زمستانی هستند، از پارچه‌های پشمی با رنگ‌های گرم استفاده می‌شود. اما این نکته حائز اهمیت است که شاید لازم باشد با تغییرات فصلی، نوع و رنگ پارچه‌ها نیز تغییر پیدا کند. همچنین پارچه‌های طرح‌دار مانند مدل‌های چهارخانه و شطرنجی هم در مبل سبک روستیک استفاده می‌شوند.

گالری آریازی
میز ناهارخوری بی‌نظیر با طول عمر بالای 100 سال
گالری آریازی

گالری آریازی
انواع میزهای ناهارخوری و کانتر و مدیریت لوکس
گالری آریازی

نکاتی مهم در زمان انتخاب و خرید میز و انواع مدل مبل روستیک

  • اول از همه سراغ برندی معتبر بروید که از کیفیت مواد اولیه آن خیالی آسوده داشته باشید.
  • سراغ برندی بروید که تنوع رنگ و طرح خوبی داشته باشد تا دست شما را در انتخاب باز بگذارد.
  • در خرید مبل روستیک، به رنگ کار توجه کنید تا با نوع چیدمان وسایل خانه شما هماهنگ باشد.
  • متراژ خانه را با نوع طراحی میز و مبل راحتی روستیک مدنظرتان بسنجید. در انواع مدل میز و مبل روستیک چوب و رزین می‌توانید طرح‌های جمع‌ و جورتری برای خانه‌هایی با متراژ کم انتخاب کنید.
  • اگر در منزل‌تان شومینه دارید، این سبک از میز و مبلمان خانه را بسیار زیبا و دوست‌داشتنی خواهد کرد. ترکیب وسایل چوبی روستیک یا طرح چوب از جمله میز و مبلمان، در قسمتی از خانه که شومینه قرار گرفته، فوق‌العاده خواهد بود.
  • برای سقف خانه‌ای که از میز و مدل مبل روستیک استفاده شده، بهتر است از لوسترهای ساده به‌خصوص چوبی استفاده شود و نور کل فضا در حالت ملایمی باشد.

گالری آریازی
طراحی و ساخت میز کار چوبی
گالری آریازی

قیمت مبل روستیک

از آنجا که مبلمان روستیک، نشان دهنده خلاقیت و تجربه طراح است و با هنر دست طراحان کارکشته، باذوق و خلاق ساخته می‌شود؛ لذا هزینه طراحی آنها نیز به نسبت دیگر مبلمان بیشتر است. همچنین تخصصی بودن طراحی مدل مبل روستیک و در نظر گرفتن سلیقه و نیاز مشتری؛ باعث بالارفتن قیمت مبل روستیک شده و درنتیجه خروجی کاملا تخصصی به‌وجود می‌آید.

گالری آریازی
انواع کنسول لوکس با گارانتی
گالری آریازی

گالری آریازی
میز جلومبلی و غذاخوری چوبی روستیک
گالری آریازی

گالری آریازی
ساعت دیواری چوبی با طراحی خاص
گالری آریازی

گالری مبلمان روستیک آریازی

امروزه عموما برای دکوراسیون سبک مدرن و مینیمال، کلاسیک و صنعتی، چوب یک عنصر کاربردی است. براین اساس برای سبک مدرن و مینیمال، خطوط ساده و فرم‌های خاص، نقش به‌سزایی دارند. شما می‌توانید از این وسیله‌های چوبی روستیک که دارای تزیینات کمتری نیز هستند، استفاده کنید. از طرف دیگر هرچه‌قدر رنگ چوب روشن‌تر باشد، بیشتر به سبک مدرن و مینیمال می‌آید. اگر به مشخصات مدل‌های مدرن، فلز هم اضافه کنیم، برای دکوراسیون صنعتی گزینه خوبی خواهیم داشت. میزهای روستیک چوبی با پایه‌های فلزی و ساعت‌های دیواری که رنگ چوب تیره‌تری دارند، مثالی از این دکوراسیون صنعتی هستند. اما برای سبک کلاسیک، مدل مبلمانی که حجم بزرگ‌تری دارد و کنده‌کاری روی چوب آنها نیز بزرگ‌تر است، گزینه خوبی خواهد بود. مثل میزهایی که پایه آن تنه چوبی درخت است و به‌صورت طبیعی دارای تزیینات مجللی هستند.

پیشنهاد مطلب: میز چوب و فلز، ترند دکوراسیون چوبی روستیک

مبل راحتی روستیک

با این تفاصیل، کار فروشگاه مبل روستیک آریازی، تولید محصولاتی از چوب خالص است. در این کارها از خلاقیت و نبوغی استفاده می‌شود که آنها را متمایز می‌کند و هر کدام، شکل و فرم خاصی دارند. نکته مهم در این برند استفاده از چوب مرغوبی است که نه ترک می‌خورد و نه تاب برمی‌دارد. شما می‌توانید هر مدلی که دوست دارید را سفارش دهید تا عین همان مدل برایتان ساخته شود. لازم به ذکر است پیج اینستاگرام گالری آریازی، مدل‌های بیشتری را به برای شما به نمایش گذاشته است.

گالری آریازی
میز جلومبلی و غذاخوری چوبی روستیک
گالری آریازی

گالری آریازی
میزهای ناهارخوری با کارکردی بالای 50 سال
گالری آریازی

گالری آریازی
میز غذاخوری چوبی به سبک روستیک
گالری آریازی

میزجلو مبلی روستیک مدرن

سخن آخر

در این مقاله یادآور شدیم که در نگاه کلاسیک؛ روستیک به معنای سبکی روستایی است و سادگی و عاری بودن از شلوغی‌های افراطی مشخصه آن است. درواقع روستیک سبکی هماهنگ با المان‌های زیبای طبیعت است و به همین دلیل حس آرامش را به راحتی به افراد خانه منتقل می‌کند. این سبک مبلمان روستیک معمولا به دل همه سلیقه‌ها می‌نشیند. همچنین این سبک به تصاویر زیبای خانه‌های روستایی در اروپا و آسیا نزدیک بوده که بیشتر این تصاویر کارت پستالی را در انواع فیلم‌ها و سریال‌های کلاسیک تماشا کرده‌ایم. سادگی و استفاده از چوب و چرم، از ویژگی‌های بارز خانه‌هایی با دکوراسیون و مبلمان روستیک است. به این ترتیب مبل، نقشی اساسی در زیبایی و جلوه این سبک دکوراسیون دارد.

گالری مبل روستیک آریازی، تولیدکننده محصولات چوبی روستیک مدرن و خاصی است که با 7 سال سابقه، انواع مبل روستیک و اکسسوری‌های پیرامون آن را عرضه می‌کند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه