Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید انواع ساعت دیواری

به قلم: فهیمه مصدرالامور

امروزه از مهم‌ترین اعضای جدانشدنی هر خانه‌ای ساعت دیواری است که نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون داخلی منزل و محیط‌های اداری و کاری دارد. انواع ساعت دیواری معمولا در سبک‌های مختلفی مانند: کلاسیک، مدرن و مینیمال در بازار موجود هستند. افرادی که به دکوراسیون خانه خود بیشتر اهمیت می‌دهند، همیشه بعد از طراحی دکوراسیون خانه؛ جای خالی یک ساعت دیواری را روی دیوار حس می‌کنند. انواع ساعت دیواری علاوه‌بر نشان دادن زمان، محصولی دکوراتیو به حساب می‌آید که حس خوبی را در فضای داخلی به‌وجود می‌آورد. این شوروم از چیدانه به بررسی انواع ساعت دیواری جدید در تولیدی ساعت ارس و ویژگی‌های آنها می‌پردازد.

انواع ساعت دیواری چیست؟

به طور معمول ساعت‌های دیواری از نظر جنس و مدل بسیار متنوع هستند. به همین علت خوب است سبک دکوراسیونتان را مطابق با جنس و مدل‌های انواع ساعت دیواری قبل از خرید بررسی کنید و متناسب با آن ساعت دیواری مورد علاقه‌تان را تهیه کنید. جنس‌های مختلف ساعت دیواری در انواع جنس‌های: پلاستیکی، چوبی، فلزی، شیشه‌ای، سنگی، مرمری، برنزی و … تولید می‌شوند. عموما برای سبک دکوراسیون سلطنتی یا کلاسیک از جنس‌های فلزی و چوبی ساعت‌دیواری استفاده می‌شود. در هر حال برای دکوراسیون‌های مدرن و امروزی هر نوع ساعت دیواری را می‌توان انتخاب کرد.

اسکای اسکرپر

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری دایره‌ای ساده
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری در طرح‌های زیبا
تولیدی ساعت ارس

16 مدل از انواع ساعت دیواری را بشناسید

در ادامه 16 مدل از انواع ساعت دیواری شیک و مدرن را معرفی کرده‌ایم:

ساعت دیواری رنگی
انواع ساعت رنگی

1. ساعت دیواری رنگی

رنگ ساعت در مدل انواع ساعت دیواری برای سِت‌کردن با وسایل دیگر خانه بسیار حائز اهمیت است. همچنین رنگ زمینه انواع مدل ساعت‌ها تنوع زیادی هم دارند.

ساعت تابلویی
ساعت دیواری تابلویی

2. ساعت دیواری تابلویی

این نوع از ساعت‌ها مشابه تابلوی زیبایی هستند که دور آن قاب گرفته شده است.

ساعت بدون قاب

3. انواع ساعت بدون قاب

همانطور که از نام این نوع ساعت دیواری جدید پیداست، اطراف این ساعت را هیچ‌گونه قابی احاطه نکرده است. ساعت بدون قاب، ساعت مدرنی است که در دکوراسیون منازل کاربرد ویژه‌ای دارد.

ساعت برنزی
انواع ساعت دیواری برنزی

4. انواع ساعت دیواری برنزی

ساعت دیواری برنزی یکی از انواع ساعت‌هایی است که در ساختن آن از فلز برنز استفاده شده است. این ویژگی باعث شده تا شاهد محصولی باشیم که کیفیت مناسبی دارد و در دراز مدت غیرقابل استفاده نخواهد بود. در هنگام خرید ساعت دیواری برنزی این نکته را در نظر بگیرید که این کالا حتما گواهی اصالت کیفیت داشته باشد. انواع ساعت دیواری برنزی در سبک‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد از جمله: ساعت دیواری برنزی گرد، ساعت دیواری برنزی لوزی، ساعت دیواری برنزی جدید.

ساعت دیواری جئو متریک

5. ساعت دیواری مدل جئومتریک

 نقش اشکال هندسی در ساخت این مدل از ساعت دیواری‌های شیک بسیار پررنگ است. این نوع از ساعت دیواری‌های مدرن اشکال گوناگونی نیز دارند که متناسب با هر سلیقه و فضایی است.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری در طرح‌های زیبا
تولیدی ساعت ارس

ساعت دیواری آینه ای

6. انواع ساعت دیواری آینه ای دکوراتیو

ساعت دیواری آینه‌ای از پرطرفدارترین انواع ساعت دیواری جدید است و در دکوراسیون خانه تاثیر زیادی دارد. طرفداران این سبک ساعت‌های دیواری به خوبی از معجزه آینه‌ها در طراحی داخلی و تلفیق‌شان با وسایل خانه اطلاع دارند. این نوع ساعت دیواری به دو دسته کلاسیک و مدرن تقسیم می‌شود. جالب است بدانید انواع ساعت‌های آینه‌ای تصویر فضای دور و برشان را منعکس می‌‌کنند و برای هر خانه‌ای معمولا چشم نواز هستند. این نوع ساعت دیواری به خاطر صاف و صیقلی بودن و همین‌طور شفاف و براقی، جزو انواع مدل ساعت دیواری مدرن طبقه‌بندی می‌شود؛ درحالیکه در فضاهای کلاسیک هم از آن استفاده می‌کنند.

انواع ساعت دیواری آینه‌ای عموما به دو دسته کلی: ساعت دیواری آینه‌ای و ساعت دیواری ایستاده آینه‎‌ای تقسیم می‌شوند.

ساعت دیواری روستیک
انواع ساعت روستیک

7. مدل ساعت دیواری روستیک

در این مدل از انواع ساعت‌های دیواری، انواع چوب به کار رفته است، به همین جهت ساعت دیواری روستیک هم کلاسیک نام دارد و هم مدرن.

انواع ساعت دیواری بزرگ

8. انواع ساعت دیواری بزرگ

برای ایجاد هارمونی مناسب بین اجزا دکوراسیون داخلی خود در فضاهای بزرگ می‌توانید از انواع ساعت‌های بزرگ استفاده کنید تا جلوه بهتری به منزلتان ببخشد. وزن بالای این مدل ساعت از ویژگی‌های دیگر آن است که با توجه به سبک طراحی و اندازه‌ای که دارد، ایجاد می‌شود. در چیدمان وسایل فضای داخلی، این موضوع اهمیت بالایی خواهد داشت. این ساعت‌ها نیز در دو سبک کلاسیک و مدرن در بازار موجود هستند و با بیشتر سلایق هماهنگ هستند.

مطلب مرتبط: ساعت دیواری مدرن، صفحه‌هایی غول پیکر برای توجه به زمان!

9. ساعت دیواری آرامگرد

ساعت‌های دیواری آرام‌گرد، مناسب افرادی است که صدای تیک تاک ساعت آرامش‌شان را بر هم می‌زند و در زمره انواع ساعت دیواری اتاق خواب قرار دارد. این ساعت دیواری  پیشرفته به‌واسطه موتور بدون صدای خود بیشتر مناسب فضاهایی مانند اتاق خواب است. هرچند امروزه اکثر مدل‌های ساعت دیواری از موتورهای آرام‌گرد استفاده می‌کنند. درواقع بعضی شرکت‌ها هستند که موتور ساعت دیواری خود را بین 1 تا 5 سال ضمانت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای این محصول است.

ساعت دیواری اتاق کودک
انواع ساعت دیواری اتاق بچه

10. انواع ساعت دیواری اتاق کودک

ساعت دیواری اتاق کودک، بیشتر جنبه تزیینی دارد اما در هر حال خوب است از زمان کودکی به فرزندتان گذر زمان و اهمیت آن را نیز بیاموزید. بهتر است ساعت در معرض دید کودک باشد به این دلیل که کودک برای دیدن ساعت نیازی به بلند کردن سر خود نداشته باشد.

ساعت کلاسیک

11. ساعت دیواری کلاسیک

این ساعت دیواری از تنوع بالایی برخوردار است و در قاب و فریم‌های مختلف: چوبی، پلاستیک و فلزی در بازار موجود است. اعداد ساده و برجسته رومی و لاتین و همینطور مدل انواع ساعت دیواری پاندول‌دار از جمله مدل‌های ساعت دیواری کلاسیک در بازار موجود است. انواع ساعت دیواری کلاسیک معمولا با هر نوع دکوراسیونی ست می‌شوند و در کنار دیوارکوب‌های مختلف چوبی و دکوراتیو هم گاهی به کار می‌روند.

انواع ساعت دیواری پاندول دار
انواع ساعت دیواری پاندولی

12. انواع ساعت دیواری پاندول دار

ساعت دیواری پاندول‌دار امروزه نیز همچنان در دکوراسیون خانه‌های مدرن و سنتی و قدیمی وجود دارد. ویژگی جذاب این ساعت دیواری وجود پاندولی متحرک و جالب بوده که تاثیر شگفتی در زیبایی ساعت دارد. همچنین در ساخت بیشتر انواع مدل ساعت دیواری چوبی پاندول‌دار، از مدل زنگ‌دار با ملودی‌های مختلف استفاده می‌شود که علاوه‌بر زیبایی بصری، زیبایی صوتی را هم به ارمغان می‌آورد.

تولیدی ساعت ارس
مدل‌های ساعت دیواری چوبی
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس
مدل‌های ساعت دیواری چوبی
تولیدی ساعت ارس

13. ساعت دیواری چوبی

از مدل‌های شیک و مدرن ساعت دیواری، ساعت دیواری‌های چوبی هستند. این نوع ساعت‌دیواری در همه بخش‌های خانه مثل: انواع ساعت دیواری اتاق پذیرایی و اتاق خواب استفاده می‌شوند. نکته جالب در طراحی انواع ساعت دیواری چوبی اینکه آنها طوری طراحی شده‌اند که باعث جلب توجه همه می‌شوند. اکثر افراد فقط در اتاق پذیرایی از این ساعت‌ها استفاده می‌کنند، زیرا معتقدند حضور ساعت دیواری چوبی در این فضا باعث دید مثبت مهمان‌ها به دکوراسیون خانه می‌شود. انواع ساعت دیواری چوبی به‌خاطر زیبایی که دارد به‌عنوان یک وسیله تزئینی دیوارکوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این ساعت‌ها به‌دلیل استفاده از تکنولوژی جدید و استفاده از چوب در ساختشان، دارای امکانات زیاد، مقاومت بالا و ظاهر شیک و زیباتری نسبت به سایر ساعت‌های دیواری هستند.

تولیدی ساعت ارس
مدل‌های ساعت دیواری چوبی
تولیدی ساعت ارس

14. ساعت دیواری ام دی اف چوبی

درحقیقت امروزه ساعت دیواری ام دی اف، یک ابزار خوب برای طراحی و تولید بسیاری از لوازم خانه است؛ زیرا هم به‌راحتی برش می‌خورد و هم طرح‌های زیبایی را بر روی آن می‌شود پیاده‌سازی کرد. معمولا برخی شرکت‌های سازنده انواع ساعت دیواری که از چوب ام‌دی‌اف در ساخت محصولاتشان بهره می‌برند، رنگ‌بندی متنوعی از محصولات خود را ارائه می‌دهند و باعث تقاضای بیشتر در بازار برای این کالا می‌شوند.

ساعت دیواری فلزی
انواع ساعت دیواری فلزی

15. ساعت دیواری فلزی

وجود بدنه فلز در انواع ساعت دیواری فلزی، این روزها نیز رایج است به‌حدی که ساعت دیواری فلزی با وجود طرح‌های متنوع دیگر همچنان جذاب می‌باشد.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین ساعت‌های دیواری مدرن
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین ساعت‌های دیواری مدرن
تولیدی ساعت ارس

16. انواع ساعت دیواری جدید و مدرن

ساعت دیواری‌های مدرن بسیار خاص بوده و بیشتر مناسب فضاهایی با دکوراسیون مدرن و امروزی هستند. قاب و فریم چوبی و فلزی و رزین دست‌ساز و همین‌طور اعداد لاتین و رومی در انواع ساعت دیواری مدرن با سبک طراحی فانتزی در بازار موجود هستند. این مدل‌ها تنوع بسیار بالایی دارند و مثل ساعت‌های دیواری کلاسیک با هر سلیقه‌ای متناسبند.

پیشنهاد مطلب مرتبط:

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین ساعت‌های دیواری مدرن
تولیدی ساعت ارس

دکوراسیون و ساعت دیواری

کاربرد انواع ساعت دیواری در دکوراسیون

حتما دیده‌اید که بهترین نوع اکسسوری تزیینی، ساعت‌های جدید هستند و به دلیل شکل و رنگ زیبایشان، طرفداران زیادی هم دارند. معمولا در همه اتاق‌های خانه از یک ساعت متفاوت استفاده می‌شود. استفاده از ساعت دیواری در همه بخش‌های خانه علاوه بر در دسترس بودن زمان، باعث می‌شود دکوراسیون شیک و زیبایی برای خانه رقم بخورد.

بهتر است برای انتخاب ساعت دیواری برای مکان‌هایی مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و اتاق پذیرایی خانه، از انواع ساعت دیواری بزرگ با اعداد بزرگ استفاده کنید تا از فاصله دور هم بتوانید ساعت را ببینید. همچنین ساعت دیواری تزئینی با ابعاد بزرگ در فضاهای بزرگ، جلب توجه بیشتری می‌کند و جلوه زیبایی به محیط می‌دهد.

حتما می‌دانید که هارمونی و هماهنگی انواع ساعت با دکوراسیون خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال ساعت‌های فانتزی با دکوراسیون‌های پر نقش و نگار و فرش‌های رنگارنگ ایرانی بیشتر هماهنگ می‌شوند ولی اگر از فرش‌های مدرن و مبلمانی بدون نقش استفاده می‌کنید، معمولا ساعت‌های مدرن با عقربه‌ بلند انتخاب مناسب‌تری برای دکوراسیون داخلی منزلتان محسوب می‌شود. در صورت استفاده از دکوراسیون ساده برای خانه خود، از ساعت‌های ساده و بدون طرح استفاده کنید. همچنین در محیط‌های رسمی و اداری نیز بهتر است از ساعت‌های ساده به جای ساعت‌های تزیینی استفاده شود.اگر مشتاق خرید ساعت تزیینی هستید، در هنگام خرید به محیط و سایر وسایل خانه نیز توجه کنید.

این مطلب هم مفید است: 10 ایده کاربرد ساعت دیواری در دکوراسیون منزل

نکات مهم خرید ساعت دیواری

نکات مهم خرید انواع ساعت دیواری

رعایت این نکات به شما در انتخاب نوع ساعت با توجه به فضا و دکوراسیون داخلی مورد نظرتان، کمک خواهد کرد.

1. فضای مناسب نصب ساعت دیواری

اینکه در چه فضایی می‌خواهید ساعت مورد نظر خود را نصب کنید، از مواردی است که در هنگام انتخاب فضای داخلی و دکور مناسب برای نصب انواع ساعت دیواری باید به آن توجه داشته باشید که از نظر رنگ، بافت و جنس متناسب با دیوار محیط شما باشد.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

2. سبک انواع ساعت دیواری

گفتنی است 4 دسته از انواع ساعت‌های دیواری عبارتند از: کلاسیک، فانتزی، مدرن و سلطنتی. بنابراین در هنگام انتخاب سبک ساعت دیواری توجه داشته باشید؛ اگر دکوراسیون منزل شما فانتزی و مدرن باشد، باید از ساعت‌های دیواری‌ای استفاده کرد که با دکور داخلی شما هم‌خوانی داشته باشد.

این مطلب هم خواندنی است: 29 مدل ساعت دیواری قاب عکس دار فانتزی و ناز

3. موتور بی صدای ساعت

موتور بی‌صدای ساعت دیواری آرام‌گرد به شما کمک می‌کند که آرامش بیشتری در هنگام تیک‌تاک عقربه‌های ساعت داشته باشید.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری دایره‌ای ساده
تولیدی ساعت ارس

4. اندازه انواع ساعت دیواری

از ابتدایی‌ترین مسائلی که برای خرید ساعت باید به آن دقت کرد، اندازه ساعت است. اگر شما قصد دارید که ساعت دیواری را بر روی ستون یا دیواره‌های باریک نصب کنید؛ بهتر است از ساعت‌های کوچک استفاده کنید. همچنین استفاده از اندازه کوچک این نوع ساعت‌ها برای اتاق‌ها و استفاده از ساعت‌های دیواری بزرگ بیشتر برای هال و پذیرایی‌های وسیع‌تر مناسب است.

5. بودجه برای خرید ساعت

اگر می‌خواهید از برندهای معتبر و معروف استفاده کنید، طبیعتا باید بودجه بیشتری برای خرید ساعت دیواری مخصوص فضایتان اختصاص دهید.

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین مدل‌های ساعت دیواری گرد
تولیدی ساعت ارس

6. شکل انواع ساعت دیواری

شکل کلی ساعت دیواری نیز از دیگر مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد. ساعت‌ها اکثرا در شکل‌های گوناگونی مانند: مربعی، مستطیلی، بیضی، دایره‌ای، لوزی و غیره طراحی شده‌اند و انتخاب هرکدام از شکل‌ها نیز عموما بستگی به نوع سلیقه شما دارد. درواقع ساعت گِرد معمولا تناسب بیشتری برای دیزاین فضاهای ساده شما در خانه و در محل کار به‌حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی مرتبط: سیر تا پیاز انتخاب مدل ساعت دیواری گرد!

7. کاتالوگ و شناسنامه انواع ساعت

چک کردن شناسنامه و کاتالوگ ساعت از دیگر نکاتی است که خوب است در هنگام خرید انواع ساعت دیواری از آن اطلاع داشته باشید. محققان می‌گویند عموما در شناسنامه ساعت‌ها، در خصوص سال ساخت، تعداد قطعات تولیدشده، نام کشور سازنده، شماره کالیبر، شماره مرجع و سایر چیزهای دیگر نوشته می‌شود.

8. خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش نیز از اهمیت بالایی به هنگام خرید این نوع از وسایل دکوری برخوردار است. گارانتی و پشتیبانی مناسب باعث می‌شود که شما خیالتان راحت باشد و هیچ نگرانی بابت خرابی، تعویض و یا وجود قطعه‌های اضافه و چک کردن مجدد ساعت دیواری خود نداشته باشید.

9. قیمت ساعت دیواری

 بدون شک قیمت ساعت‌های دیواری عمدتا با توجه به برند و قطعات به کار رفته در آن‌ها کم و زیاد می‌شود. درحقیقت این بودجه مدنظر شما است که روشن می‌کند شما ساعتی گران‌قیمت و قطعا طراحی شده را توسط برندهای مطرح جهانی انتخاب خواهید کرد یا اینکه به سراغ ساعت‌هایی با قیمت و کیفیت پایین‌ترخواهید رفت. تحقیقا از میان انواع ساعت دیواری، جنس پلاستیکی آن از همه ارزان‌تر است اما ساعت دیواری سنگی مانند مرمری قیمت بالایی دارد. قیمت انواع ساعت دیواری نیز به کیفیت و نوع برندشان بستگی دارد.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری دایره‌ای ساده
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس
جدیدترین ساعت‌های دیواری مدرن
تولیدی ساعت ارس

تولیدی ساعت ارس

یکی از برندهای معروف انواع ساعت دیواری شیک به تولیدی ساعت ارس اختصاص دارد. ساعت‌های تولیدی ارس دارای مدل‌های متنوعی هستند که رنگ‌بندی خیلی زیبایی هم دارند و برای هر سبک دکوراسیونی هم می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. تولیدی ساعت ارس در انواع مختلف ساعت دیواری مدرن و کلاسیک و… وجود دارند و مخاطبان سخت‌پسند و خاص خود را نیز راضی می‌کنند.

تولیدی ساعت ارس
ساعت دیواری دایره‌ای ساده
تولیدی ساعت ارس

ساعت دیواری مدرن

سخن آخر

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم؛ ساعت دیواری‌ها یکی از بهترین و پرکاربردترین وسایل در دکوراسیون داخلی خانه و محیط کار و اداری به‌شمار می‌آیند. امروزه انواع ساعت دیواری‌های جدید در بازار وجود دارد که متناسب با هر سلیقه و هر مکانی است. درحقیقت ساعت دیواری‌ها علاوه بر اینکه یک وسیله نشان‌دهنده زمان هستند، در طراحی دکوراسیون نیز کاربرد داشته و در انواع مختلفی وجود دارند که در این شوروم به بررسی آنها پرداختیم. همچنین نکات مهم در هنگام خرید ساعت دیواری را شرح دادیم. تولیدی ساعت ارس، مدل‌های مختلفی از انواع ساعت دیواری را برای انتخاب و خرید شما به نمایش گذاشته است.

در صورت هرگونه سوال با اهالی فن چیدانه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
مهدیه روستایی در تاریخ 20 شهریور 1402
سلام، ممنون از مطلب خوبتون چقدر ساده و کامل توضیح دادید. منم یه رپورتاژ تو سایت فکر کنم اقتصاد آفرین خونده بودم میگفت از ساعت های دیواری میشه برای تبلیغات هم استفاده کرد. خواستم بدونم مگه هنوز از این روش استفاده میشه؟ یکم این روش قدیمی نیست؟

ثبت دیدگاه