Chidaneh.com placeholder image

طراحی فروشگاه مبلمان، اینطوری مبل ها بهتر دیده میشن!

به قلم: گلنار

ما همیشه یک شوروم مبل را انتخاب می کردیم و در مورد انواع مدل مبل که در آن شوروم وجود داشت توضیح می دادیم. اما برخلاف همیشه یک شوروم مبلمان را انتخاب کردیم تا به همراهی گروه معماری فرحی، اصول طراحی فروشگاه مبلمان را با هم مرور کنیم.

اصول طراحی فروشگاه مبلمان

از آن جایی که فروشگاه یا گالری فضایی برای نشان دادن محصولات مختلف است، طراحی داخلی و دکوراسیون نیز باید در همین راستا و با هدف هرچه بهتر نشان داده شدن محصولات اجرا شود. شوروم مبلمان نیز دقیقا باید از اصولی پیروی نماید تا فضای مناسب برای بررسی مدل مبل های مختلف مهیا باشد. به طور کلی این اصول را می توانیم در موارد زیر خلاصه کنیم:

چوب و هنر
  • طراحی ورودی فروشگاه مبل
  • طراحی دیوار و سقف گالری مبلمان
  • نورپردازی مناسب نمایشگاه مبل

طراحی نمایشگاه مبل

طراحی ورودی گالری مبلمان

در این شوروم، قسمت ورودی دیوارهای بلندی دارد که برای طراحی آن ها از آینه استفاده شده است. این کار علاوه بر این که دیوارها را از ساده بودن خارج می کند، حس دعوت گنندگی را هم در ورودی به وجود می آورد.

طراحی نمایشگاه مبل

طراحی دیوار و سقف فروشگاه مبل: 

حتما شما هم این تجربه را داشته اید که بعضی از شوروم ها، به قدری شلوغ هستند و مبل ها نامرتب چیده شده اند که اصلا نمی توانیم مدل ها و حتی رنگ ها را درست تشخیص بدهیم. در صورتی به گفته طراحان گروه فرحی، که اگر همان شوروم به شکلی اصولی طراحی شود، علاوه بر حل این مشکل حتی به زیباتر شدن مبلمان هم کمک می کند. در نمایشگاه مبلمان، با استفاده از طراحی دیوار و سقف، برای هر ست مبلمان، فضایی شبیه به یک خانه طراحی شده که باعث می شود هر ست در جای مشخصی قرار گرفته و شما به راحتی جزییات و مدل مبل ها را بررسی می کنید.

طراحی گالری مبل

نورپردازی گالری مبلمان:

برای نورپردازی یک شوروم مبلمان، هم باید از نور تاکیدی استفاده شود، مثل لوسترهایی که بالای مبلمان به کار رفته، هم یک نورپردازی محیطی که نور کل فضا را تامین می کند. نورهای تاکیدی که مسلما با جایگذاری مبلمان در فضا مشخص می شوند اما نورپردازی عمومی باید با دقت بیش تری انجام گیرد. بهتر است برای نورپردازی از یک متخصص کمک بگیرید.

“برای مشاهده پروژه های بیشتر با گروه معماری فرحی در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

مجری: انسیه عطایی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه