Chidaneh.com placeholder image

ساخت مبل چوبی، اوج هنر ایرانی در دکوراسیون

به قلم: تحریریه چیدانه

همیشه در مورد انواع مدل مبلمان، ویژگی‌ها، جنس پارچه و حتی چوب آن‌ها صحبت می‌کنیم، اما شاید کم‌تر کسی به ساخت خود مبل و مراحل آن توجه کند. در ویدیویی که از مجموعه صنایع چوبی خورشید تهیه کرده‌ایم، قرار است مراحل ساخت مبل چوبی را با هم ببینیم که با هنر ایرانی ترکیب شده است و محصولاتی منحصربه‌فرد را به وجود آورده. استفاده از هنر اصیل ایرانی در طراحی مبلمان و محصولات چوبی، نکته بسیار مهمی است که در ساخت آن بکار رفته است، داشتن چنین مبل‌هایی در دکوراسیون چشم همه را به خود خیره می‌کند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم تمام نکات در ساخت مبل چوبی را بررسی کنیم و ببینیم چگونه ساخته می‌شوند.

تابلو فرش ریحان

مراحل اولیه ساخت مبل چوبی

برای ساخت مبل چوبی با هنر ایرانی، ابتدا چوب‌های خام طبق ابعاد و اندازه مناسب؛ برش داده می‌شوند و پس از آن در مرحله نجاری کلاف مبل‌ها بسته می‌شوند تا اسکلت کلی محصولات به وجود آید. در این مرحله تمام قطعات به صورت خام مونتاژ می‌شوند و باید بسیار با دقت انجام شود تا برای مراحل بعدی آماده باشند. 

مراحل ساخت مبل چوبی

رنگ‌ کردن در ساخت مبل چوبی

بعد از مرحله نجاری و مونتاژ در ساخت مبل چوبی، کلاف خام و آماده محصولات به مرحله رنگ کاری می‌روند و طبق سفارش مشتری رنگ مورد نظر روی آن زده می‌شود. در این مرحله از ساخت مبلمان چوبی، پس از رنگ کردن اگر قطعه‌ای نیاز به پرداخت هنر دست یا نقاشی داشته باشد، به دست نقاش و هنرمند می‌رسد تا روی قطعات کار شود.

صنایع چوبی خورشید
کنسول تمام چوب با طرح ایرانی
صنایع چوبی خورشید

آماده سازی محصولات در ساخت مبل چوبی

پس از نقاشی و تثبیت رنگ روی چوب‌ها، قطعات نصب می‌شوند و آماده بسته بندی برای تحویل به مشتری می‌شوند. برای دیدن نمونه کارهای بیش‌تر و سفارش ساخت محصولات چوبی با هنر ایرانی، می توانید از پروفایل صنایع چوبی خورشید در چیدانه دیدن کنید.

مبلمان چوبی در دکوراسیون همیشه چشم نواز و مجلل هستند. استفاده از مبل چوبی در نشیمن و پذیرایی می‌تواند حس خوبی به فضای شما دهد.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه