Chidaneh.com placeholder image

طراحی صحنه سریال پاتریک ملروز، یک خانه‌ی دوست نداشتنی

به قلم: سحر طاهری

گاهی اوقات دیدن یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی جذاب آن قدر ما را غرق در فیلم می‌کند، که گویی در تمام لحظه‌های تماشای آن با قهرمانان داستان در اتفاقات و مکان‌های فیلم همراه هستیم. خانه‌هایی که ممکن است شبیه به سبک مورد علاقه ما باشد، در لحظاتی خود را جای قهرمان فیلم در اتاقی اشرافی می‌گذاریم یا ممکن است فنجان به دست روی نیمکتی چوبی زیر یک درخت انجیر کهن خودمان را تصور ‌کنیم.
این هفته به سراغ مینی سریال پر طرفدار پاتریک ملروز(Patrick Melros) می‌رویم که در کنار داستان نفس گیر و بازی چشم گیر ستاره‌اش بندیکت کامبربچ با طراحی صحنه خارق العاده خانه شخصیت اصلی فیلم در دوران زمانی مختلف می‌تواند منبع خوبی برای آشنایی با ترفندهای دکوراسیونی طراحان خلاق آن باشد.

خانه پاتریک ملروز

قالیشویی ادیب

صحنه آرایی مینی سریال پاتریک ملروز

مینی سریال پاتریک ملروز

«طراحی صحنه خانه پاتریک ملروز»

در قسمت دوم سریال پاتریک ملروز قرار است همراه با پاتریک اتفاقهایی را مرور کنیم که در خانه‌ای اشرافی در فرانسه اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی فیلم در دهه 1960 کودکی خود را در این عمارت می‌گذراند. عمارتی زیبا که از قرن 18 در تاکستانی وسیع ساخته شده است. طراحی صحنه این خانه در فیلم پاتریک ملروز نیز تحت تاثیر زیبایی شناسی آن زمان قرار گرفته است. سبک ویکتوریایی، سبکی که اگر علاقمند به تجمل و شکوه باشید، مورد توجه تان قرار خواهد گرفت.

«پاتریک ملروز: هیچ کس نباید با کسی این کار رو بکنه!»

قبل از آشنایی با طراحی صحنه خانه‌های شخصیت اصلی فیلم بهتر است به معرفی کوتاهی از مینی سریال پاتریک ملروز بپردازیم. پاتریک ملروز(Patrick Melrose‎) مینی‌سریال پنج قسمتی درامی است که شوتایم و اسکای آتلانتیک در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده‌اند.
این سریال در هر یک ساعت بر روی یکی از رمان‌های پاتریک ملروز تمرکز کرده و با نشان دادن لحظات مهم پنج سال از زندگی شخصیت اصلی رمان، داستان را روایت می‌کند. این سریال ماجرای این شخصیت را از یک کودکی پر از آزار به اعتیادش به مواد مخدر و در نهایت ترک آن را نشان می‌دهد.

خلاصه فیلم: پاتریک ملروز اشراف زاده‌ای افسرده است که بعد از پشت سر گذاشتن کودکی سخت و تاریک اکنون با مشکل اعتیاد به مواد مخدر و الکل دست به گریبان است. او قصد یک شروع دوباره پس از مرگ پدرش را دارد اما داستان‌های گذشته او را رها نمی‌کنند و …

  • نوع فیلم: درام
  • امتیاز فیلم در IMDB: هشت از ده
  • کارگردان: ادوارد برگر
  • بازیگران فیلم: بندیکت کامبربچ ، جنیفر جیسن لی، هوگو ویوینگ
  • جوایز فیلم: برنده جایزه بفتا برای بهترین مینی سریال و بهترین بازیگر مرد (بندیکت کامبریج)

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل در 22 فیلم سینمایی، قبل از دکور اینا رو ببین!

سبک آپارتمان در لندن

پاتریک ملروز

پاتریک ملروز

طراحی صحنه خانه‌ پاتریک ملروز در جوانی

تا قبل از دیدن خانه لوکس و اشرافی خانواده ملروز و مرور خاطرات کودکی پاتریک در آن عمارت، در صحنه‌های نخست فیلم ما دکوراسیون آپارتمانی را درلندن می‌بینیم که طراحی صحنه آن به شکلی صورت گرفته است که درعین مدرن بودن تحت تاثیرزندگی شیک ساکنان لندنی آن قرار دارد.

دکوراسیون لوکس در مینی سریال پاتریک ملروز

آپارتمانی کلاسیک که رنگ کاغذ دیواری‌اش با پرده‌ها هماهنگ است. البته صمیمت و گرمای فضای این آپارتمان که تحت تاثیر پالت رنگی ملایم و مبلمان انتیک آن است می‌تواند یادآور سبک شبی شیک باشد. سبکی صمیمی و راحت که در برابر سبک پر جزئیات و اشرافی ویکتوریایی بوجود آمد که با توجه به زمان داستان که در دهه 1990 می‌گذرد دور از ذهن نیست.

ویژگی‌های سبک شبی شیک:

  • ویژگی اصلی این سبک صمیمی و راحت بودن چیدمان و توجه به طبیعت و قدمت در انتخاب وسایل است.
  • در این سبک مانند سبک روستیک، رنگ‌ها گرم و طبیعی و ملایم هستند. 
  •  وسایل و مبلمان چوبی، پارچه‌های طبییعی نیز در سبک شبی شیک حضوری پر رنگ دارند.

مطلب پیشنهادی: سبک کوچ‌نشینی برای دوستداران وسایل آنتیک

سبک ویکتوریایی در فیلم پاتریک لمروز

طراحی صحنه خانه پاتریک ملروز در کودکی

همان طور که گفته شد لوکیشن اتفاقات مربوز به دوران کودکی پاتریک در عمارتی اشرافی در فرانسه می‌گذرد. عمارتی مجلل با اتاق‌های فراوان و پر از داستان. طراحی صحنه این عمارت هم سو با خوی خود برتری پدر پاتریک است. 

عمارت لوکس مینی سریال پاتریک لمروز

عمارت اشرافی پاتریک لمروز

عمارت اشرافی در فرانسه

در سکانس‌های ابتدایی و بیرونی از عمارت، زیبایی فضای باغ و تاریخی بودن آن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اما هر چقدر وارد فضاهای درونی خانه می‌شویم دوست داریم همانند پاتریک فرصتی برای فرار از فضای نا امن عمارت اشرافی و رفتن به باغ پیدا کنیم.

پاتریک لمروز

دکوراسیون لوکس پاتریک لمروز

مینی سریال پاتریک لمروز

 دکوراسیون داخلی این عمارت در سریال پاتریک ملروز سبکی لوکس و تجملاتی دارد. سبکی که در دهه‌های 1800 تا 1900 از خانواده‌های اشرافی و سلطنتی رواج پیدا کرد و به سبک ویکتوریایی معروف شد. سبک ویکتورین ویژگی‌های شکوه و کلاسیک زندگی اشرافی را دارد. 

پاتریک لمروز

سبک کلاسیک در خانه پاتریک لمروز

مینی سریال

دکوراسیون ویکتورین

طراحی صحنه فیلم پاتریک لمروز

از ویژگی‌های سبک اشرافی و ویکتورین در خانه کودکی پاتریک ملروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از رنگ‌های تیره سبز، زرشکی و آبی در دیوارها، پرده‌ها و مبلمان خانه
  • به کار بردن فرش‌های دستباف نفیس با طرح و نقش شرقی
  • وسایل تزیینی گران قیمت مانند چراغ‌های دیواری دکوارتیو، تابلوهای نقاشی از هنرمندان مشهور، ظروف چینی ،کریستال، شمعدان‌ها و مجسمه‌های نفیس
  • مبلمان چوبی کلاسیک با تزیینات ظریف و چشمگیر
  • هماهنگی کاغد دیواری و پرده‌ها در استفاده از رنگ‌های تیره و سنگین
  • جدا بودن فضای مخصوص مهمان‌ها در قسمت نشیمن و غذاخوری

مطالب پیشنهادی:

پاتریک ملروز

آن چه که مشخص است شکوه و تجمل خانه‌های اشرافی و سبک زندگی ساکنان آن در سریال پاتریک ملروز قرار نیست شما را تحت تاثیر قرار دهد. هر چند ممکن است در لحظات اول فیلم زیبایی و وقار این سبک شما را تحت تاثیر قرار دهد. بازی درخشان بندیکت کامبربچ در این سریال ما را به فکر کردن در مورد یکی از حقایق زندگی پاتریک لمروز وا می‌دارد: روبه رو شدن با ضعف‌ها و ترس‌هایمان

دیگر مطالب فیلم دکور را از دست ندهید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه