Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب نوزادی، نکاتی برای فرزند دلبندتان

به قلم: تحریریه چیدانه

آماده کردن اتاق نوزاد یکی از جذاب ترین اتفاقات و مراحل زندگی برای هر زوجی می باشد که قطعا با احساسات خوب همراه است. ار آنجایی که تهیه وسایل و لوازم مناسب و مختلف برای اتاق نوزاد اهمیت زیادی دارد، پس قبل از هر کاری بهتر است با آگاهی و مطالعه لازم به تهیه این وسایل بپردازید. پس اگر شما نیز از آن دسته زوج هایی هستید که به تازگی دارای فرزند شده اید، در ادامه همراه با این مطلب از چیدانه باشید تا شما را به کمک کارشناسان سرویس خواب سنا چوب، با اصول و ویژگی‌های یکی از مهمترین وسایل اتاق نوزاد، سرویس خواب نوزادی آشنا کنیم.

chidaneh ad banner

سرویس خواب نوزادی

می‌توان گفت که سرویس خواب نوزاد، مهم‌ترین وسیله‌ای است که برای اتاق نوزاد تهیه می شود که در خرید آن باید دقت زیادی داشت. ممکن است این سوالات برایتان پیش بیاد که چه مدل یا طرحی برای نوزاد مناسب است؟ سرویس خواب نوزاد چه سایزی دارد؟ آیا ایمنی فرزندم حفظ می شود؟

نکته ای که باید آن را در نظر بگیرید این است که ترجیح می دهید سرویس خواب نوزاد مقاومت بالا و طول عمر زیادی داشته باشد و یا چون قرار است بعد از مدتی آن را تعویض کنید، فقط کیفیت بالای آن برایتان مهم است. چون بعضی از سرویس خواب ها تنها برای نوزادان قابل استفاده هستند اما بعضی دیگر قابلیت تغییر سایز نیز دارند و ابعاد تخت با بزرگ شدن کودک تان قابل تغییر است. پس حتما به این نکته توجه کنید.

سرویس خواب سنا چوب
سرویس خواب فانتزی اتاق نوزاد
سرویس خواب سنا چوب

ویژگی‌های سرویس خواب نوزاد

همان طور که قبلا هم به آن اشاره شد، هنگام خرید سرویس خواب نوزاد باید درباره آن مطالعه کرده، مواردی را در نظر گرفته و به آن ها توجه کنید تا بتوانید خرید خوب و مناسبی داشته باشید تا راحتی و آسایش نوزادتان فراهم شود. طبق گفته کارشناسان سنا چوب، مواردی که باید برای یک سرویس خواب نوزاد در نظر بگیرید عبارتند از:

  • سایز سرویس خواب نوزاد
  • رنگ سرویس خواب نوزاد
  • مدل سرویس خواب نوزاد
  • جنس تخت‌ خواب نوزاد
  • مقاومت سرویس خواب نوزاد
  • ارتفاع سرویس خواب نوزاد
  • ایمنی سرویس خواب نوزاد
  • سرویس خواب نوزاد چرخ دار

سرویس خواب سنا چوب
سرویس خواب فانتزی اتاق نوزاد
سرویس خواب سنا چوب

سایز سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد باید به اندازه ای باشد که نوزاد در آن احساس راحتی کند، نباید آن قدر بزرگ باشد که در آن حرکت کند و نباید خیلی کوچک باشد تا نتواند در آن حرکت کند. از آنجایی که کودک نیاز به خواب کافی دارد و در تخت خواب نگهداری می شود، راحتی او حرف اول را می زند. پس در انتخاب سرویس خواب باید به آن توجه شود. شما می‌توانید با توجه به آن که تصمیم دارید فرزندتان چند سال از تخت استفاده کند، سایز تخت خواب را انتخاب کنید.

سرویس خواب نوزاد به رنگ سفید با کمد و تخت

رنگ سرویس خواب نوزاد

رنگ‌های کرم و استخوانی و طیف های رنگی آن از بهترین رنگ هایی هستند که می‌توان برای سرویس خواب نوزاد استفاده کرد. از آنجایی که این رنگ ها روشن هستند، باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر نشان‌ داده شود. البته انتخاب رنگ کاملا سلیقه‌ای است و شما می‌توانید به سلیقه خودتان رنگ سرویس خواب نوزادتان را انتخاب کنید. از آنجایی که تنوع رنگ در سرویس خواب بسیار بوده و می‌تواند تاثیر بسزایی در روحیه کودک داشته باشد، معمولا یا رنگ‌های روشن یا رنگ های مطابق با جنسیت فرزند آن هم در طیف رنگ های ملایم استفاده می شود.

سرویس خواب سنا چوب
سرویس خواب فانتزی اتاق نوزاد
سرویس خواب سنا چوب

شما می‌توانید رنگ های صورتی، زرد، آبی و سبز را برای اکسسوری‌ها یا سایه‌ها یا وسایل مختلف در نظر بگیرید و آن ها را به سرویس خواب نوزاد اضافه کنید. چون در غیر این صورت بعد از مدتی باعث خستگی روح فرزند شما می‌شود. معمولا تم رنگ‌های خنثی بهترین گزینه برای سرویس خواب نوزاد بوده که می‌توان آن ها را با رنگ‌هایی چون رنگ های ذکر شده دیزاین یا ادغام کرد.

مدل سرویس خواب نوزاد

اگر قصد دارید برای کودک تان تخت خوابی تهیه کنید که چند سال قابل استفاده باشد، تخت خوابی با طرح ساده انتخاب بسیار خوبی است چرا که هیچ وقت از مد نمی افتد. البته طرح های فانتزی نیز جذاب هستند اما ممکن است بعدا باعث پشیمانی تان شود.

جنس تخت‌ خواب نوزاد

سرویس خواب چوبی، بهترین جنس برای سرویس خواب نوزاد است. چون همان طور که می دانید چوب استحکام و دوام زیادی دارد و به علاوه به راحتی با وسایل دیگر ست می شود. سرویس خواب MDF نیز بعد از چوب از بهترین گزینه ‌ها و جایگزین مناسبی برای چوب هستند. دقت داشته باشید که تخت ‌های فرفورژه به هیچ عنوان مناسب کودکان نیستند چون لبه ‌های تیز آن امنیت و ایمنی کودک را به خطر می اندازد.

سرویس خواب نوزاد با رنگ سفید و آبی

مقاومت سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد معمولا ظریف و تا حدی فانتزی است که باعث می شود ظاهر تخت خواب جذاب و زیبا باشد. اما نکته ای که اهمیت زیادی دارد و باید بیشتر از این ظاهر زیبا برایتان مهم باشد، ایمنی و مقاومت سرویس خواب است تا به نوزادتان آسیبی نرسد. با تکان دادن پایه های تخت خواب هنگام خرید و همچنین با بررسی قطعات و بست هایی که بخش های مختلف تخت خواب را به هم وصل می‌کنند، می‌توانید از محکم بودن آن مطمئن شوید. از آنجایی که تخت خواب‌های ظریف به راحتی شکسته می‌شوند، به استحکام و جنس چوب آن نیز دقت کنید.

ارتفاع سرویس خواب نوزاد

ارتفاع برخی از مدل های سرویس خواب نوزاد قابل تنظیم است که به آسایش و راحتی مادر کمک می‌کند. به این ترتیب تا زمانی که کودک تحرک زیادی نداشته باشد و نتواند روی پا بایستد، می توانید برای آن که راحت تر به نوزادتان دسترسی داشته باشید، ارتفاع تخت را کم کنید. اما با بزرگ تر شدن کودک و زمانی که توانست بایستند، با زیاد کردن ارتفاع کف تخت نسبت به لبه آن می توان از امنیت و ایمنی کودک مطمئن شد. 

سرویس خواب سنا چوب
سرویس خواب فانتزی اتاق نوزاد
سرویس خواب سنا چوب

ایمنی سرویس خواب نوزاد

همان طور که می دانید و حتما در جاهای مختلف دیده اید، در اطراف سرویس خواب نوزاد نرده هایی قرار داده می شود که به ایمنی کودک کمک زیادی می کند. اما باید دقت داشته باشید که فاصله این نرده ها طوری باشد که دست و پای کودک دلبندتان بین آن ها گیر نکند. همچنین از ایمنی اکسسوری های مختلفی که بالای تخت خواب نوزادتان استفاده می کنید مانند آویزهای عروسک مطمئن شوید تا به فرزندتان آسیبی نزنند و یا تا حد امکان از آن ها استفاده نکنید.

سرویس خواب نوزاد چرخ دار

یکی از بهترین سرویس خواب هایی که می توانید برای نوزادتان تهیه کنید، تخت خوابی است که به راحتی قابل جا به جایی باشد. سرویس خواب هایی که زیر پایه های آن چرخ قرار گرفته و به اصطلاح سرویس خواب های چرخ دار این امکان را دارند که به راحتی جابه جا شده و به آسایش و راحتی شما کمک می کنند.

 

سرویس خواب نوجوان

یکی دیگر از محصولات زیبای سنا چوب، سرویس نوجوان است. بهترین سرویس خواب برای نوجوانان به شخصیت و فضای اتاق بستگی داره تا با خیال راحت در دنیای کوچیک‌شان به خواب بروند. در سرویس خواب دخترانه، بیشتر از طرح‌های ظریف استفاده می‌شود و دارای آینه قدی و میز آرایش است. در سرویس خواب پسرانه، بیشتر مدل‌های مدرن و ساده‌تر و طرح‌های کاربردی‌تر به چشم می‌آید.

شما می توانید برای مشاهده سایر محصولات سنا چوب به پروفایل این شرکت در وبسایت چیدانه مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه