Chidaneh.com placeholder image

سریال هم گناه، دکوراسیون واقعی خانه‌های ایرانی

به قلم: سحر طاهری

حتما شما هم تا به امروز این سریال پرطرفدار ایرانی را دیده‌اید، یا حداقل نام آن به گوش‌تان خورده است. در مطلب فیلم دکور این هفته می‌خواهیم به سراغ یکی از پر بیننده ترین سریال‌های ایرانی برویم. سریال هم گناه ساخته مصطفی کیایی که همیشه توانسته است فیلم‌های پرفروشی را در کارنامه خود ثبت کند، این بار هم با اولین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی، اثر خود را به یکی از محبوبترین سریالهای ایرانی تبدیل کرده است.

دکوراسیون هم گناه

chidaneh ad banner

هم گناه، سریالی که پر از ستاره است

طبق رسم همیشگی قبل از پرداختن به دکوراسیون خانه‌ها در سریال هم گناه به معرفی کوتاهی از این فیلم درام، معمایی و پلیسی خواهیم پرداخت.

خلاصه فیلم:

داستان سریال راجع به خانواده‌ای قدیمی در تهران به نام صبوری است که سال‌ها است در کار پرورش گل‌های تزئینی و گل‌های مختلف هستند. خانوادهٔ صبوری متشکل از سه برادر و یک خواهر است، خانواده‌ای که همگی در این شرکت کار می‌کنند و شغل موروثی خانوادهٔ خود را دنبال می‌کنند، فقط پسر دوم، فریبرز است که در حال حاضر ۵۸ سال سن دارد و افسر ادارهٔ آگاهی است و داستان زندگی خود را بی‌تأثیر از خانوادهٔ خود نوشته‌است. فریبرز در جوانی تصمیم می‌گیرد که پلیس شود و برای گذراندن دورهٔ آموزشی به شهرستانی می‌رود و دستش به گناهی آلوده‌است که خودش هم به دنبال حل این معما و کشف گناهش است.

خانواده صبوری همچنان در آرامش در خانه‌ای قدیمی با هم زندگی می‌کنند، اما ورود جوانی به این خانواده زندگی همهٔ خانواده را دستخوش تغییراتی می‌کند که…

سریال هم گناه

عوامل فیلم هم گناه 

  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • بازیگران: پرویز پرستویی هدیه تهرانی محسن کیایی مسعود رایگان هنگامه قاضیانی حبیب رضایی مهدی پاکدل پدرام شریف یرؤیا تیموریان افسانه چهره‌آزاد شاهرخ فروتنی افسانه ناصری احسان کرم یروشنک گرامی سوگل خلیق

سریالی که رکورد شکست! فصل اول سریال هم‌گناه با ثبت یک رکورد به پایان رسید. قسمت دوازدهم این سریال که قسمت پایانی فصل اول نیز هست، روز دوشنبه پخش شد. این قسمت با ثبت ۱۰ میلیون دقیقه تماشا در کمتر از ۲۴ ساعت رکورد زد. این میزان دقیقه تماشا بالاترین میزان در میان دوازده قسمت پخش شدهٔ این مجموعه و تمامی سریال‌های شبکهٔ نمایش خانگی است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل در 22 فیلم سینمایی، قبل از دکور اینا رو ببین!

طراحی صحنه سریال هم گناه

دکوراسیون خانه‌های ایرانی در سریال هم گناه: نزدیک به واقعیت

همانطور که مصطفی کیایی در سریال هم گناه توانسته است سلیقه‌های متفاوت را برای دیدن فیلم جذب کند. انتخاب فضای داخلی و طراحی صحنه سریال به روایت داستان هم بسیار کمک کرده است. دکوراسیون خانه شخصیت‌های سریال هم گناه بر خلاف آن چه معمولاً در سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی دیده می‌شود، واقعی بوده و به دکوراسیون خانه‌های اکثرایرانی‌ها از طبقات مختلف اجتماعی شباهت دارد. 

تورهای خانه گردی که به سبک ایرانی نزدیک است را اینجا ببینید:

پرویز پرستویی در هم گناه

تخت چوبی

صندلی راک

دکوراسیون خانه‌های ایرانی در سریال هم گناه: اصالت ایرانی در دکوراسیون داخلی

محور داستان در سریال هم گناه بر اساس اتفاقات زندگی خاندان صبوری است. خانواده‌ای با اصالت و قدیمی که در تهران از زمان گذشته به کارتجارت گل مشغول هستند. بر خلاف کلیشه‌های دکوراسیون خانواده‌های متمول در فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی ما  با دکوراسیونی لوکس یا تجملاتی روبه رو نیستم. انتخاب مبلمان و نحوه طراحی صحنه در این فیلم هم چنان بر اساس شخصیت‌های داستان است.

خانواده صبوری در هم گناه

سریال هم گناه

هم گناه

دکوراسیون خانه‌های ایرانی در سریال هم گناه: مبلمان و جزئیات دکوراسیون

دکوراسیون خانه‌های ایرانی معمولا عناصر و جزئیات مخصوص به خود را دارد که در طراحی صحنه سریال هم گناه در جای درست به کار رفته است.

انتخاب مبلمان در دکور هم گناه:

مبلمان یا  چوبی و آنتیک است مانند خانه فریبرز صبوری یا راحتی و مدرن که در خانه لیلا یا زیبا می‌بینیم. بیشتر وسایل دکوراسیون پذیرایی در خانه فریده و فریبرز از مبلمان ومیزناهارخوری گرفته تا کنسول، لوسترها و بوفه‌ها به شکل آنتیک و قدیمی هستند. به عنوان مثال این وسایل در کنار رنگ ملایم سبز خانه فریده گرمای خاصی را به فضای خانه بخشیده است.

دکوراسیون خانواده صبوری در هم گناه

سریال هم گناه دکوراسیون

دکوراسیون آنتیک

هنگامه قاضیانی در هم گناه

خانه هدیه در هم گناه

اکسسوری و لوازم دکوری در طراحی صحنه:

انتخاب تابلوها، ظروف تزیینی، کوسن و مجسمه‌ها در خانه‌های خانواده صبوری نیز هماهنگ با موقعیت اجتماعی و شخصیت افراد این خانواده است. و انتخاب‌های دیگری مانند صندلی راک چوبی، تابلوهای نقاشی آبرنگ، آباژورهای تیفانی، رومیزهای دست دوز یا توری، فرش دستباف

تور خانه گردی خانواده میر فخرایی را برای آشنایی با اکسسوری در دکوراسیون خانه‌های ایرانی ببینید:

دکوراسیون آنتیک خانواده میرفخرایی، خانه 60 ساله در شریعتی!

در خانه لیلا لوازم دکوری کمتری دیده می‌شود و آن چیزی هم که به چشم می‌آید بیشتر هم سو با سلیقه پسر خانه در جمع آوری کلکسیون ضبط صوت قدیمی و پوسترهای مدرن است.

گیاهان آپارتمانی

 

سریال هم گناه

دکوراسیون فیلم هم گناه

گل‌ها و گلدان‌ها در دکور فیلم هم گناه:

همانطور که می‌دانیم و دیده‌ایم گل‌ها و گیاهان با زندگی ایرانیان پیوندی عمیق و طولانی دارد. در سریال هم گناه نیز گلدان‌ها را در بیشتر خانه‌ها میبینیم. چه در آشپزخانه فریده صبوری و چه در آشپزخانه کوچک لیلا. چه گل‌های تازه در گلدان فاخر خانه فریده یا درختچه‌ی سبز خانه لیلا.

سریال هم گناه

دکوراسیون خانه‌های ایرانی در سریال هم گناه: تلفیقی از سبک‌های گوناگون

همانطور که در تعریف سبک تلفیقی گفته شده است، چیدمان یک خانه به این سبک از قانون خاصی پیروی نمی‌کند! ترکیب درست و ماهرانه انواع سبک‌های دکوراسیونی با یکدیگر کلید اصلی اجرای سبک تلفیقی در دکوراسیون است. حس آرامش و راحتی در این سبک به دلیل هم نشینی زیبا و چشم نواز عناصر دکوراسیونی با یکدیگر است که هر کدام شان از سبکی متفاوت انتخاب می‌شوند. همان نکته‌ای که ما در سریال هم گناه شاهد آن هستیم. به عنوان مثال در کنار هم قرار دادن مبلمان کلاسیک در کنار عناصر تزیینی روستیک و پرده‌های مدرن در خانه فریده صبوری.

اگر به دیدن دکوراسیون خانه‌ها یا طراحی صحنه فیلم‌ها و سریال‌ها علاقمندئ هستید، این مطالب را هم ببینید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه