Chidaneh.com placeholder image

انواع سنگ روشویی، اول مقاله رو بخون بعد بخر!

به قلم: مژگان احمدی

در این مقاله از چیدانه می‌خواهیم درباره انواع سنگ روشویی حرف بزنیم. موضوعی که شاید در ابتدا کمی کم اهمیت جلوه کند اما اگر به تازگی درگیر بازسازی و دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل‌تان شده باشید قضیه برایتان فرق می‌کند. واقعیت این است که امروزه حتی سنگ‌های روشویی هم دنیای خودشان را دارند و نقش مهمی را در دکوراسیون سرویس بهداشتی خانه بازی می‌‌کنند. علاوه بر این انواع سنگ روشویی از نظر جنس و کارایی نیز انتخاب‌های گوناگونی را با قیمت‌های مختلف پیش پایتان می‌گذارند که می‌تواند انتخاب و خرید سنگ روشویی را کمی سخت کند. ما فکر می‌کنیم که خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا انتخاب و خرید بهتری داشته باشید.

در ادامه خواهید خواند:

سرویس خواب بالسا
  1. از بین انواع سنگ روشویی کدوم جنس رو انتخاب کنیم؟
  2. کدوم مدل سنگ روشویی برای سرویس ما مناسب‌تره؟ (معرفی انواع سنگ روشویی از نظر مدل طراحی)
  3. چطوری بفهمیم سنگی که انتخابش کردیم جنسش خوبه؟

روشویی سنگ کازیوه
روشویی سنگ نمین-مدل ویرا
روشویی سنگ کازیوه

از بین انواع سنگ روشویی کدوم جنس رو انتخاب کنیم؟

انواع سنگ روشویی با جنس‌های مختلفی در بازار موجود هستند و این تنوع ممکن است کمی انتخاب را برایتان سخت کند. ما در این بخش از مقاله رایج‌ترین انواع سنگ روشویی را به شما معرفی می‌کنیم تا با شناخت بیشتری اقدام به انتخاب یکی از آن‌ها کنید:

سنگ روشویی گرانیتی:

مهم‌ترین مزیت سنگ روشویی گرانیتی این است که زیبایی فوق العاده و تنوع رنگ بسیار زیادی دارد و از نظر دکوراسیونی دستتان را حسابی باز می‌گذارد. اما آیا علاوه بر این تنوع طرح و رنگ فراوان دوام و ماندگاری خوبی هم دارد؟ خوشبختانه انواع سنگ روشویی گرانیتی نسبت به رطوبت و گرما بسیار مقاوم هستند و استحکام بالایی در برابر خراش و ضربه دارند.

سنگ روشویی کوارتز:

در مورد سنگ روشویی کوارتز نیز دغده‌ای وجود ندارد. زیرا هم تنوع رنگ خوبی دارند و هم از استحکام بالایی برخوردارند. اگر خیلی به مقاومت و استحکام اهمیت می‌دهید باید بدانید که سنگ های روشویی کوارتز از سنگ‌های گرانیتی مقاوم‌تر هستند. فقط نکته‌ی مهمی که در مورد این سنگ‌ها وجود دارد این است اگر سنگ کوارتز را به عنوان سنگ روشویی انتخاب می‌کنید بهتر است از انواع بافت‌دار آن استفاده نکنید. زیرا این بافت‌ها به مرور زمان کثیف شده و جای لک در آن‌ها باقی می‌ماند. در نتیجه یا به خوبی تمیز نمی‌شوند و یا همیشه باید به فکر تمیز کردنش باشید!

روشویی سنگ مرمر:

استفاده از سنگ مرمر برای روشویی از نظر ظاهری بسیار لوکس و شیک می‌باشد و از دوام بالایی برخوردار است. انواع مختلفی از سنگ روشویی مرمر با کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی به صورت مات و براق در بازار موجود هستند. انواع سنگ روشویی مرمر سفید و مشکی جزء رایج‌ترین سنگ‌های روشویی لوکس هستند که طرفدار زیاد دارند. فقط حواستان باشد که سنگ مرمر علی‌رغم دوام بالایی که دارد اما در مقابل مواد اسیدی کمی ضعیف‌تر از سنگ‌های دیگر است.

 

روشویی شیموس ShamusSignature
روشویی ساخته شده از سنگ طبیعی رودخانه ای
روشویی شیموس ShamusSignature

انواع روشویی با سنگ‌های رودخانه‌ای:

انواع روشویی با سنگ رودخانه ای نیز به دلیل ظاهر متفاوتش، توجه طراحان دکوراسیون داخلی زیادی را به خود جلب کرده است. این مدل روشویی‌ها به صورت دست‌ساز ساخته می‌شوند و جلوه‌ای از طبیعت را به دکوراسیون شما وارد می‌کنند. ظاهر زیبا و متفاوت این مدل روشویی در کنار مقاومت قابل قبول و خوبی که دارد باعث شده تا به خوبی جای خود را در میان انواع سنگ های روشویی موجود در بازار باز کند.

سنگ روشویی با سنگ‌های مصنوعی:

بسیاری از انواع سنگ روشویی در واقع با سنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند که ممکن است آن‌ها را با نام روشویی طرح سنگ بشناسید. انواع روشویی سنگ کورین نیز جز این دسته به حساب می‌آیند. سنگ‌های مصنوعی بسیار با دوام هستند و از تنوع رنگ خوبی برخوردارند. آن‌ها همچنین نسبت به سنگ طبیعی سبک‌ترند و نصب آسان‌تری دارند.

بیشتر بخوانید: کوارتز یا کورین؟ رقابت بهترین سنگ در دکوراسیون داخلی

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
روشویی ایستاده فلت گلدن بلک
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

کدوم مدل سنگ روشویی برای سرویس ما مناسب‌تره؟

انواع سنگ روشویی علاوه بر جنس سنگ از نظر مدل طراحی نیز چند دسته‌اند. برای اینکه ببینید کدام مدل برای سرویس بهداشتی شما مناسب‌تر است ابتدا باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. مثلا اینکه:

  1. متراژ سرویس بهداشتی منزل‌ان چند است؟ یا به عبارت دیگر سرویس بهداشتی منزل‌تان بزرگ است یا کوچک؟
  2. کاشی سرامیک کف و دیوار دیوار سرویس بهداشتی چه مدلی دارد؟ طرح‌دار است یا ساده؟ طرح مدرن یا کلاسیک؟
  3. آیا در حال بازسازی سرویس بهداشتی هستید یا در مراحل ابتدایی ساخت؟

پاسخ دادن به سوالات بالا از این جهت اهمیت دارد که انتخاب را برایتان آسان می‌کند.

در یک دسته‌بندی کلی انواع سنگ روشویی دستشویی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

1- سنگ روشویی ایستاده:

  • در این مدل کاسه روشویی و پایه به هم متصل هستند
  • به دلیل استفاده از متریال بیشتر کمی گران‌ترند
  • برای استفاده در دکوراسیون مدرن مناسب می‌باشند

2- سنگ روشویی چند تکه:

  • در این مدل کاسه روشویی و پایه جدا از  هم قرار دارند
  • قیمت مناسب‌تری دارند
  • استفاده از این مدل روشویی در دکوراسیون کلاسیک رایج‌تر است

3- سنگ روشویی رومیزی:

  • انواع سنگ های روشویی رومیزی به شکل‌های مختلف چهارگوش، بیضی شکل یا دایره‌ای موجود هستند
  • این مدل روشویی در واقع به صورت روکار یا توکار بر روی یک کابینت قرار می‌گیرد
  • انواع سنگ روشویی رومیزی را می‌توان هم برای دکوراسیون مدرن و هم برای دکوراسیون کلاسیک استفاده نمود. این مسئله بیشتر از سنگ به مدل طراحی کابینت روشویی بستگی دارد

4- سنگ روشویی کنج:

  • سنگ روشویی کنج در واقع ممکن است به هر یک از 3 دسته‌ی قبلی تعلق داشته باشد
  • انواع سنگ روشویی گوشه یا کنج بیشتر برای سرویس‌های بهداشتی کوچک مناسب هستند
  • سنگ روشویی گوشه را می‌توان هم برای دکوراسیون کلاسیک و هم برای دکوراسیون مدرن به کار برد اما استفاده از آن‌ها معمولا در دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن رایج‌تر است

سنگ روشویی وال هنگ

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که نوساز بودن یا بازسازی سرویس بهداشتی چه تاثیری در انتخاب سنگ روشویی دارد؟

یکی دیگر از انواع سنگ روشویی مدل وال‌هنگ است. این مدل روشویی در واقع به صورت توکار درون دیوار نصب می‌شود. یعنی لوله‌کشی‌ها همه به صورت توکار هستند و فقط سنگ روشویی که مستقیما به دیوار نصب شده قابل مشاهده است.

استفاده از انواع سنگ روشویی وال‌هنگ نیز برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است. اما نکته‌ی اصلی این است که اگر در حال بازسازی سرویس بهداشتی باشید معمولا امکان استفاده از این مدل روشویی‌ها را نخواهید داشت. چرا؟ چون معمولا زیرسازی‌های مورد نیاز برای نصب آن‌ها درون دیوار وجود ندارد.

 

شرکت کورین ثامن
اجرای روشویی با صفحات سنگ کورین
شرکت کورین ثامن

چطوری بفهمیم سنگی که انتخابش کردیم جنسش خوبه؟

بدون شک جنس خوب مهم‌ترین مسئله‌ایست که برای خرید هر یک از انواع سنگ روشویی مطرح است. واقعیت این است که هرگز یک راه قطعی برای تشخیص کیفیت محصول وجود ندارد. اما در ادامه به چند نکته اشاره می‌کنیم که ممکن است کمکتان کند:

  1. ترجیحا از برندها و شرکت‌های با تجربه و مطرح خرید کنید (بسیاری از این شرکت‌ها را می‌توانید از طریق اهالی فن در چیدانه نیز پیدا کنید)
  2. سعی کنید که تا جای ممکن به خاطر چند تومان هزینه‌ کمتر جنس بهتر را رها نکنید
  3. مطمئن باشید که شرکت مورد نظر خدمات پس از فروش نیز داشته باشد
  4. در هنگام خرید سنگ روشویی را از همه طرف بررسی کنید و مطمئن شوید که لکه، خوردگی یا ترک نداشته نباشد

اگر در هنگام خرید انواع سنگ روشویی به این نکات توجه کنید، احتمال اینکه جنس بی‌کیفیت بخرید نیز کم خواهد شد.

گروه ژیمان
روشویی های ایستاده از جنس سنگ
گروه ژیمان

کلام آخر:

خرید سنگ روشویی با توجه به قیمت‌های بالا و تنوع بسیار زیادی که دارند چالش‌برانگیز خواهد بود. در این مقاله از چیدانه سعی کردیم تا انواع سنگ روشویی را از نظر جنس و مدل بررسی کنیم. ما فکر می‌کنیم که خواندن این مقاله انتخاب و خرید سنگ روشویی را بریتان آسان‌تر می‌کند. اینطور نیست؟ می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه