Chidaneh.com placeholder image

آینه چراغ دار، چرا خانم ها باید داشته باشن؟

به قلم: تحریریه چیدانه

میز آرایش به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در دکوراسیون اتاق خواب به خصوص برای خانم ها از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر ابعاد میز آرایش، میزان جای گیری آن، تعداد کشوها و کمدها و… شکل و ابعاد آینه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه آینه های چراغ داری در بازار موجود هستند که به عنوان یکی از وسایل ترند زیبایی کاربرد بسیاری پیدا کرده اند. آینه چراغ دار یا آینه گریم با داشتن لامپ هایی در اطراف خود، نور مناسبی را برای آرایش، اصلاح و گریم صورت فراهم می کند. به همین دلیل هم توسط خانم ها مورد استقبال بسیاری قرار می گیرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما باشید تا در رابطه با آینه چراغ دار یا همان آینه گریم بیشتر بدانید.

آینه گریم در خانه

سرویس خواب بالسا

درباره آینه چراغ دار

آینه گریم، آینه ای معمولی است که در اطراف آن لامپ هایی نصب می شود تا نور مناسبی را برای آرایش و گریم مهیا سازد. امروزه به جز مصارف حرفه ای مانند گریم، آینه چراغ دار در میان مردم رواج بسیاری پیدا کرده و به نوعی می توان گفت که در دنیای مد و آرایش تبدیل به یک ترند شده است.

درباره آینه گریم

از اصلی ترین مزیت های آینه گریم می توان به ایجاد زاویه دید بهتر گریمور و یا خود فرد اشاره کرد. لامپ ها و نورپردازی موجود در این نوع از آینه ها تمامی نقاط صورت را به شکل واضح نمایان کرده و مشکلات پوستی را نیز نشان می دهد. به همین دلیل هم می توان آنها را به خوبی برطرف کرده و گریم و آرایش شکیل تری را به انجام رساند.

مطالب مرتبط:

درباره آینه چراغ دار

علاوه بر این می توان گفت که قابل تغییر و تعویض بودن لامپ های آینه چراغ دار نیز از دیگر مزایای آن به شمار می رود، چرا که در این صورت دست شما برای استفاده از این وسیله به مراتب بازتر خواهد بود.

این نوع از آینه ها هم در آرایشگاه ها و هم در منازل مورد استفاده می گیرند و برای انتخاب آنها نیز می توان به موارد بسیاری توجه کرد. نکته ای که در رابطه با آینه گریم وجود دارد این است که از شکل آینه تا نورپردازی و… همه و همه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و شما به عنوان یک مصرف کننده باید از آنها آگاهی داشته باشید.

مدل آینه گریم

آینه چراغ دارهایی که امروزه در بازار موجود هستند غالبا از ست میز آرایش تفکیک شده اند. این یعنی شما می توانید آینه گریم خود را با هر میز آرایشی که دوست دارید هماهنگ کنید. علاوه بر این اگر هم قصد تغییر و تعویض میز آرایش خود ندارید، کافی است که یک آینه گریم تهیه کنید و آن را در بالای میز آرایش خود قرار دهید، بدون آنکه به میز آرایش جدید نیاز داشته باشید.

مطالب مرتبط:

انواع آینه گریم

انواع آینه گریم

به طور کلی آینه چراغ دار یا همان آینه گریم انواع متفاوتی دارد که از میان آنها می توان به آینه گریم ثابت و آینه گریم متحرک اشاره کرد. آینه گریم ثابت که متداول ترین نوع آینه چراغ دار است بر روی دیوار نصب می شود و می توان آن را در ابعاد متفاوتی خریداری نمود. این نوع از آینه ها در اشکال مختلفی از قبیل مربع، مستطیل، دایره و… طراحی می شوند و می توان آنها را در حالت قدی نیز خریداری نمود. نصب لامپ در این آینه ها، هم به صورت کامل در اطراف آن دیده می شود و هم تنها در دو و یا سه طرف آن. علاوه بر این باید بگوییم که معمولا لامپ هایی که در اطراف این نوع از آینه چراغ دار نصب می شوند لامپ های ظریف و کم مصرف LED هستند.

آینه گریم متحرک

نوع دیگری از آینه گریم مدل آینه چراغ دار متحرک است. این نوع از آینه ها امکان حمل و جا به جایی دارند و می توان آنها را در ابعاد و شکل های متفاوتی تهیه کرد. با این حال به دلیل آنکه جا به جایی راحت تری داشته باشند معمولا ابعاد بسیار زیادی برای طراحی آنها استفاده نمی شود. یکی از مهم ترین تفاوت های آینه گریم ثابت و آینه گریم متحرک در نوع لامپ هایی است که در اطراف آنها نصب می شود، چرا که لامپ هایی که در اطراف آینه چراغ دار متحرک نصب می شود غالبا بزرگ هستند. این نوع از آینه ها معمولا از یک باتری و یا سیم برای شارژ و حفظ روشنایی لامپ ها برخوردار هستند.

مطالب مرتبط:

آینه چراغ دار در منزل

نورپردازی آینه گریم

مسئله مهمی که در رابطه با آینه چراغ دار وجود دارد نورپردازی آن است. در واقع می توان به جرأت گفت که نورپردازی آینه گریم مهم ترین پارامتر آن به حساب می آید. این یعنی اگر نورپردازی استفاده شده در آینه چراغ دار درست و اصولی نباشد، آینه گریم شما با یک آینه معمولی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

آینه گریم قدی

به طور کلی لامپ هایی که در آینه گریم مورد استفاده قرار می گیرند شامل این دسته بندی ها می شوند:

  • لامپ کم مصرف: این نوع از لامپ ها به دلیل شکل ظاهری خود کاربرد چندانی برای گریم های تخصصی ندارند و می توانند در مصارف روزانه مورد استفاده قرار بگیرند.
  • لامپ LED: این نوع از لامپ ها بهترین گزینه برای آینه گریم به شمار می آیند، چرا که نور مناسب و مهتابی رنگ آنها می تواند با وجود ابعاد و اندازه کم لامپ ها جزییات صورت را به خوبی نمایان سازد. به همین دلیل هم معمولا از لامپ های LED برای آینه گریم متحرک استفاده می شود.
  • لامپ رشته ای: این نوع از لامپ ها مصرف برق و هم چنین نور بسیار زیادی دارند.

آینه گریم در دکوراسیون اتاق خواب

علاوه بر نوع لامپی که در آینه چراغ دار یا همان آینه گریم مورد استفاده قرار می گیرد، محل قرارگیری لامپ نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی باید گفت که نورپردازی مناسب برای آینه گریم به گونه ای است که کل صورت روشن شود و سایه هایی که زیر چشم، چانه و گونه قرار می گیرند به طور کلی حذف شده و یا حداقل کاهش پیدا کنند. به همین دلیل نیز بهتر است که منبع نور را بالای آینه و یا در دو طرف آن قرار دهید.

نورپردازی آینه چراغ دار

باید اضافه کرد که میزان نور مصرفی در آینه گریم نیز مسئله بسیار مهمی است. یادتان باشد که زیاده روی در نورپردازی آینه چراغ دار اصلا درست نیست. این یعنی لزوما هر چه میزان نور برای آرایش بیشتر باشد، فرآیند کاری تان نیز بهبود نخواهد یافت. مسئله اساسی که باید در نورپردازی آینه گریم رعایت کنید داشتن نوری یکدست و در حد استاندارد است. برای رسیدن به این استاندارد نیز معمولا توصیه می شود که از دو لامپ ال ای دی 12 وات استفاده کنید. شما می توانید از دو لامپ کم مصرف در هر دو طرف آینه نیز استفاده نمایید، به گونه ای که چشمان شما دچار خیرگی نشود.

“شما می توانید برای خرید و سفارش انواع آینه از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه