Chidaneh.com placeholder image

قاب مهتابی دکوراتیو؛ زیبایی و نور در خانه شما!

به قلم: سمانه زارعی

این روزها با توجه به اهمیتی که دکوراسیون داخلی برایمان پیدا کرده است، توجه به جزئیات و به کار گرفتن ترفندهای کاربردی کوچک برای زیباتر شدن دکوراسیون منزل نشانه سلیقه‌‌ و دقت ما در چیدمان است. شما برای زیباتر شدن نورپردازی منزل خود چه کارهایی انجام می دهید؟ از چه وسایلی برای جذاب‌تر شدن روشنایی منزل استفاده می‌کنید؟ در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم راجع به قاب مهتابی دکوراتیو صحبت کنیم. این متن را تا انتها بخوانید.

 

سرویس خواب بالسا

گروه روشنایی مجلسی
روشنایی آویز کد 7646/01 روشنایی مجلسی
گروه روشنایی مجلسی

قاب مهتابی دکوراتیو

انواع روشنایی؛ مهتابی در دکوراسیون

امروزه انواع مختلفی از چراغ‌های روشنایی در منازل و ساختمان‌ها به کار می‌رود. انواع چراغ‌های پرکاربرد در خانه شامل؛ لوستر، چراغ پایه آزاد، آباژور، چراغ مطالعه، چراغ دیواری هستند. لامپ مهتابی یکی از انواع لامپ‌های فلورسنت است که حدود پنج دهه از ورود آن به ایران می‌گذرد و امروزه یکی از پرکاربردترین لامپ‌های مورد استفاده در فضاهای مختلف می‌باشد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد لوستر، آباژور و روشنایی‌ها در دکوراسیون داخلی

 

قاب مهتابی دکوراتیو

 

ایران کلاک
قاب مهتابی ورساچه
ایران کلاک

قاب‌ مهتابی دکوراتیو

همه‌ی لامپ‌های مهتابی شکلی یکسان و کشیده و ساده دارند که باعث می‌شود برخی از افراد برای متفاوت شدن و هماهنگی با دکوراسیون منزل‌شان به فکر چاره‌ای برای پوشاندن و تزیین لامپ مهتابی بیفتند. امروزه قاب‌های مهتابی متنوعی برای زیباتر شدن فضای نصب مهتابی در بازار وجود دارند که به جذاب‌تر شدن دکوراسیون منزل شما کمک می‌کنند.

 

ایران کلاک
قاب مهتابی ورساچه
ایران کلاک

انواع قاب‌ مهتابی دکوراتیو

قاب مهتابی دکوراتیو در طرح‌ها و جنس‌های مختلفی وجود دارند و از طرح‌های ساده دیواری که به صورت یک قاب پس زمینه لامپ مهتابی را می‌گیرد تا طرح‌هایی که کل لامپ مهتابی را می‌پوشاند و با استفاده از یک لایه‌ی شفاف نور مهتابی را از خود عبور می‌دهد، وجود دارند. این نوع از قاب‌های دکوراتیو تابش نور از لامپ مهتابی را ملایم‌تر می‌کنند.

برای انتخاب نوع چراغ روشنایی و قاب مهتابی به مساحت، کاربری فضا، سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید. قاب مهتابی دکوراتیو می‌تواند به صورت مدرن و یا کلاسیک طراحی شود، در نتیجه شما با توجه به نوع سبک دکوراسیون منزل می‌توانید طرحی مدرن یا کلاسیک برای منزل‌تان انتخاب کنید.

قاب مهتابی دکوراتیو از نظر تعداد لامپ‌هایی که به آن متصل می‌شود نیز انواع مختلفی دارند؛ از قاب تک لامپی تا تعداد لامپ بیشتر در بازار وجود دارد. هرچقدر فضای شما به نور بیشتری احتیاج دارد باید از لامپ‌های مهتابی بیشتر با قاب‌های متناسب استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع لامپ‌ها و روش‌های نورپردازی در دکوراسیون داخلی

 

قاب دکوراتیو

 

ایران کلاک
قاب مهتابی ورساچه
ایران کلاک

مزایای قاب مهتابی دکوراتیو

  • یکی از مهمترین مزایای استفاده از قاب مهتابی، دکوراتیو بودن آن است. یعنی باعث زیبایی دکوراسیون شما می‌شود و شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود قاب مهتابی دکوراتیو مناسبی برای منزل خود انتخاب کنید.
  • با استفاده از قاب مهتابی دکوراتیو احتمال آسیب دیدن لامپ مهتابی کمتر‌ می‌شود و طول عمر لامپ مهتابی افزایش می‌یابد.
  • با توجه به مدل و نوع قابی که انتخاب می‌کنید تمیز کردن آن راحت‌تر می‌شود.
  • در برخی از فضاها که تمایل دارید نور ملایم‌تری داشته باشید و نور لامپ مستقیما به چشم نخورد قاب مهتابی که کاور داشته باشد می‌تواند گزینه‌ی خوبی برایتان باشد.
  • قاب مهتابی دکوراتیو علاوه بر زیبایی، فضایی برای عبور سیم‌ها و تاسیسات برقی مورد نیاز برای اتصال مهتابی ایجاد می‌کنند. و نقش همان پایه‌ی اتصال مهتابی را دارد.

قاب مهتابی دکوراتیو

 

ایران کلاک
قاب مهتابی ورساچه
ایران کلاک

حرف آخر:

اغلب وسایلی که در دکوراسیون منزل استفاده می‌شوند جنبه‌ کاربردی دارند و در کنار آنها تعدادی هم دکوراتیو و تزیینی هستند. قاب مهتابی دکوراتیو به شما کمک می‌کند تا روشنایی‌های زیباتری داشته باشید و همچنین از وسایل کاربردی منزل هستند. برای انتخاب هر نوع روشنایی برای دکوراسیون منزل با متخصصان در این امور در بخش اهالی فن چیدانه مشورت کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه