Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون شرکت خصوصی، 7+1 اصلی که دکوراتورها به شما نمی‌‌گویند

به قلم: یاسمین ثریا

در طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی می‌شود هزاران ایده داد و مشتری را به عالم خیال برد اما در عمل، پیاده‌سازی این ایده‌ها عملی است؟ اگر کسب و کارتان را راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال طراحی داخلی شرکت تان هستید، بهتر است این‌قدر در اینستاگرام و سایت‌های خارجی دنبال عکس‌های خیلی رویایی نباشید. می‌پرسید چرا نگردم؟ چون بر اساس بودجه و فضایی که دارید و البته نوع فعالیت و خدمات شرکت، بسیاری از آن عکس‌های زیبا و خیره‌کننده کنار می‌روند و اصلا به دردتان نمی‌خورند، مگر این‌که بخواهید کل واحد اداری یا ساختمان شرکت‌تان را بکوبید از اول بسازید که منطقی و اقتصادی نیست. در چیدانه جویای واقعیت شدیم و از اهالی فن پرسیدیم رازها و اصول طراحی داخلی فضای اداری، از دیدگاه یک معمار دلسوز چیست؟ این 7+1 اصل را هر دکوراتوری به شما نمی‌گوید؛ آنها یادداشت کنید، یک روز به دردتان می‌خورد.

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای دفتر اداری
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

سرویس خواب بالسا

ویژگی‌های دکوراسیون داخلی شرکت خصوصی چیست؟

وقتی به دکوراسیون شرکت خصوصی های سطح شهر می‌نگریم، متوجه می‌شویم ایده‌های هوشمندانه‌ای پشت آن لوازم اداری پنهان است که واقعا در فضای یکنواخت و گسترده یک اداره دولتی مشاهده نمی‌کنیم. چرا که شرکت‌های خصوصی بودجه‌‌ای محدود دارند و برای هزینه‌ کردن، خیلی دقیق و با وسواس پیش می‌روند.

طراحی داخلی شرکت خصوصی با اداره دولتی چه فرقی دارد؟

دو فرق اساسی در طراحی ادارات دولتی و دکوراسیون شرکت خصوصی می‌بینیم:

  1. بودجه
  2. دلسوزی مدیریت

در یک اداره دولتی اصولا بودجه زیادی به مسئول خرید پرداخت می‌شود و مدیران هم معمولا نظارت دقیقی بر نحوه خرج این بودجه ندارند و گاهی می‌بینیم مسئول خرید بدترین کیفیت متریال را تهیه می‌کند یا وقت نمی‌گذارد افراد باتجربه را برای طراحی فضای اداری بیابد. این‌ در حالی‌ است که برای طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی، مدیر عامل تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در ازای هزینه طراحی داخلی، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را دریافت کند.

مطلب پیشنهادی: زشت‌ترین ساختمان‌‌های دنیا که معمارش کلی هزینه تراشیده است!

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
دكوراسيون اداري
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

7+1 اصل طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی که دکوراتورها نمی‌گویند

در ادامه این مطلب، 1+7 اصلی که در طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی باید رعایت شود اما دکوراتورها از شما مخفی می‌کنند را برای شما ردیف کرده‌ایم؛ اگر آنها را بلد باشید، هنگام استخدام اهالی فن یا پیمانکار پروژه سرتان کلاه نمی‌رود.

1. دکوراسیون اداری شرکت خصوصی باید برندسازی شود

شما یک نهاد دولتی نیستید که مردم مجبور باشند به دفتر کارتان مراجعه کنند و باید در دید ارباب رجوع بدرخشید که دوست داشته باشد، باز هم به شرکت شما برگردد. اینجا دکوراسیون شرکت خصوصی خصوصی خیلی اهمیت دارد و باید درباره آن هوشمندانه برندسازی شود. برگردید تصویر اول این مطلب را ببینید که چطور کارشناسان پاسارآرایه، برند یک خودرو را در یک اتاق کوچک برجسته و به‌یاد ماندنی ساخته‌اند، هوشمندانه با کم‌ترین هزینه.

برندسازی در دکوراسیون شرکت خصوصی 5 اصل دارد

  1. نقات قوت شرکت به طور نامحسوس اما برجسته به مراجع نشان داده شود
  2. حس اعتماد‌سازی به مراجع القا شود
  3. نظم و ترتیب در رده‌بندی شرکت نمایان باشد
  4. دسترسی و الگو حرکت کارمندان راحت باشد
  5. تقسیم فضای شرکت اصولی و هوشمندانه باشد

مطلب پیشنهادی: برندسازی در طراحی دفتر کار ، جوری که منحصر به فرد به نظر بیایید

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
دكوراسيون اداري
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

2. تقابل فضا و بودجه در دکوراسیون شرکت خصوصی

مهندس معماری که دکوراسیون شرکت خصوصی را طراحی می‌کند، در اکثر مواقع با کارآفرینانی سر و کار دارد که واحد اداری یا مغازه کوچکی را در دست دارند و می‌خواهند آن را طراحی اداری کنند. در مواردی که فضای اداری بزرگ و چند طبقه است، معمار قدرت مانور زیادی دارد و بی‌محدودیت می‌تواند ایده‌پردازی کند اما در اکثر موارد باید دیزاین دفتر کاری کوچک را برای 5 تا 50 کارمند به بهترین شکل انجام دهد.

دکوراسیون دفتر کار کوچک برای کارهای بزرگ

به تصویر زیر دقت کنید، همه چیز سرجای خود است و  شرکت پاسار آرایه پروژه تغییر دکوراسیون این محل کار را در یک مغازه کوچک در زعفرانیه پیاده کرده است؛ اینجا خبری از پارتیشن‌های بزرگ و اختلاف سطح و اتاق‌ها و راهروهای تو در تو نیست و کارمندان می‌توانند به راحتی کنار هم در یک فضای خصوصی کوچک برای خودشان و ارباب رجوع به کارشان برسند؛ در طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی کوچک این نکات یادتان نرود:

  • محل انتظار و نشستن مشتری راحت باشد
  • تهویه در تمام قسمت‌ها مطبوع باشد
  • نورپردازی مناسبی در تمام قسمت‌ها برقرار شود
  • کارمندان فضای خصوصی کوچک و کارآمدی داشته باشند
  • محوطه مدیریت و پذیرش مشخص باشد
  • دسترسی به سرویس بهداشتی راحت اما مخفی باشد
  • بخش آبدارخانه یا استراحت کارمندان مخفی باشد

مطالب پیشنهادی: برای دفتر کارم چه تم رنگی را انتخاب کنم؟

پاسار آرایه- پروژه دکوراسیون دفتر املاک

3. دکوراسیون شرکت خصوصی سبک مینیمال یا مدرن را می‌طلبد

شاید دکوراتورها بخواهند شما را متقاعد کنند که سبک دکوراسیون کلاسیک و خیلی لوکس می‌تواند دید مشتری را نسبت به کسب‌و‌کار شما عوض کند اما قرار دادن میز اداری کلاسیک یا مبلمان سلطنتی بیشتر به درد سازمان‌ها و غول‌های یک صنف می‌خورد، اگر شما چنین سازمانی دارید، بله خوب است سراغ این سبک بروید اما کسب‌و‌کارهای امروزی و استارتاپ‌های متشکل از جوانان خلاق، بهتر است برای دکوراسیون شرکت خصوصی خود که کلی برای آن زحمت کشیده‌اند، سبک مدرن یا مینیمال را انتخاب کنند.

چرا طراحی دفتر کار مدرن یا مینیمال جواب می‌دهد؟

در سبک دکوراسیون مدرن یا مینیمال، از لوازم و مبلمان ساده، با رنگ‌های خنثی و طراحی‌های سازگار با دید بیننده استفاده می‌شود. ذهن بیننده خطوط موازی و رنگ‌های مشخصی را می‌بیند و در تجزیه و تحلیل تصاویر خسته نمی‌‌شود. مزایای سبک مدرن برای دکوراسیون شرکت خصوصی از این قرار است:

  • تمرکز کارمندان روی پروژه
  • ارگونومی خوب
  • دسترسی راحت به تمام بخش‌ها
  • نمای منظم و زیبا
  • افزایش بازدهی شرکت
  • هزینه هوشمندانه برای فضا نه لوازم لوکس

مطلب پیشنهادی: سلیقه تهمینه میلاتی در معماری و دکوراسیون فیلم‌هایش

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
دكوراسيون اداري
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

4. برق‌کاری و نورپردازی در دکوراسیون شرکت خصوصی محدودکننده است

وقتی هدف طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی است، خیلی کم پیش می‌آید که کل ساختمان برای فعالیت آن شرکت ساخته شده باشد و شاید تنها فرق ساختمان‌های اداری سطح شهر با ساختمان مسکونی، وجود یک نگهبان و کوچک بودن آشپزخانه‌اش باشد. بیشتر صاحب‌کارها ساختمان‌های اداری و تجاری را باکم‌ترین امکانات تحویل می‌گیرند و تغییر دکوراسیون اداری آن بر عهده معمار پروژه است اما معمار یا پیمان‌کار برای کوچک‌ترین تغییر باید به فکر برق‌کاری و نورپردازی آن محل باشد.

چرا برق‌کار و نورپردازی دفتر کار مهم است؟

در شهرهای شلوغ اجاره یا خرید دفتر کار گران است و صاحب‌کارها اصولا در فضایی خیلی کوچک چندین سیستم و کارمند را مشغول به کار می‌کنند؛  اگر به اصول نورپردازی و برق‌کاری دقت نشود و فقط نمای ظاهری قشنگی به شما تحویل دهند، دچار این مشکلات می‌شوید:

  • ممکن است برق اتصالی کند و سیستم‌ها و تجهیزات بسوزند
  • نور استاندارد برای هر کارمند کم باشد و بازدهی او پایین بیاید
  • به دلیل کمبود پریز برق، تمام پلان میز‌های کار شما به هم‌ بخورد

تحمیل هزینه برق‌کاری و نورپردازی اصولی، یک روز در اوج کار، گریبان‌تان را می‌گیرد

مطلب پیشنهادی: هنر نورپردازی و نقش انواع لوازم روشنایی

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
دكوراسيون اداري
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

5. انتخاب کف‌پوش در دکوراسیون شرکت خصوصی کلیدی است

کسی که دیزاین دفتر کار شما را انجام می‌دهد، باید به بهترین نحو از بودجه شما استفاده کند، نه این‌که بهترین‌های بازار را برای شما بیاورد بگوید انتخاب کن! همه ما بلدیم برویم گران‌ترین آیتم‌ها را سفارش دهیم اما برای دکوراسیون شرکت خصوصی، اصولا بودجه محدود است؛ مثلا در انتخاب کفپوش می‌توان از مدل‌های دو رنگ استفاده کرد که هم دفتر کار شیک و مدرن به نظر برسد هم، تقسیم فضا انجام شود، مانند تصویر زیر.

ویزگی کفپوش برای فضای اداری

  • با دوام باشد
  • فضارا کوچک نشان ندهد
  • قابل شسششو باشد
  • تغییر رنگ ندهد
  • صدا ندهد

مطلب پیشنهادی: بیا تفاوت انواع کفپوش را برایت توضیح دهم

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
پاركت و كفپوش
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

6. پارتیشن در دکوراسیون شرکت خصوصی آچار فرانسه است

با پارتیشن می‌توانید کارهایی که سازنده ساختمان اداری برای واحدهای تجاری و اداری انجام نداده، خودتان با کم‌ترین هزینه انجام دهید. مثلا اگر در آشپزخانه واحد وسط اتاق انتظار باز می‌شود، می‌توانید از شرکت پیمانکار بخواهید با پارتیشن جداسازی فضا انجام دهد و از شر بنایی خلاص شوید.

تنوع کاربرد پارتیشن در دکوراسیون شرکت خصوصی

  • ایجاد فضای کار اختصاصی برای هر کارمند
  • جداسازی بخش‌‌ها، سرویس بهداشتی، آبدارخانه، واحدها، مدیریت و… از مرکز تردد شرکت
  • نظم بخشیدن به فضای کلی شرکت
  • استفاده تخصصی و بهینه از متراژ فضا

مثلا در نمونه کار شرکت پاسار آرایه ببینید چطور این آپارتمان اداری با پارتیشن صاحب چند اتاق مجزا شده است.

مطلب پیشنهادی: معجزه انواع پارتیشن را در محل کار ببین

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای دفتر اداری
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

7. مبلمان اداری در دکوراسیون شرکت خصوصی، باید عمری باشد

اجازه ندهید پیمان‌کار مبلمانی را برای شما بخرد که خوشگل و مدرن باشد اما کیفیت لازم را برای شما تامین نکند. گاهی به خاطر طراحی جدید مبلمان باید پول هنگفتی بدهید، در صورتی‌که با همان هزینه می‌توانید مبلمان یا اثاثیه بایگاهی کارآمد‌تری بخرید.

نصیحت هوشمندانه در انتخاب اثاثیه دکوراسیون شرکت خصوصی

  • کمدها: کمدهای بایگانی درهایی یک‌دست بدون یراق‌آلات داشته باشند تا فضای یک دست و منظم جلوه کند؛ داخل کمد جادار و هوشمندانه طراحی شده باشد تا مجبور نباشید فایل‌های جدا بخرید و این نمایی که الان برایش هزینه می‌کنید بعدا بی‌ریخت شود.
  • مبلمان: ارگونومی مناسب داشته باشد که دجار مشکلات ارتوپدی نشوید؛ سطوح به راحتی با آب و شوینده ساده پاک شوند. اگر این‌ امکان وجود ندارد، رنگ تیره را انتخاب کنید.

مثلا پاسار آرایه می‌توانست مبلمان اداری چرم شیری یا سفید برای کارفرمایش سفارش دهد اما این رنگ خیلی زود چرک می‌شود و از لباس افراد رنگ می‌گیرد. نمای زشت چرک روی مبلمان به هیچ وجه برای مارکتینگ و دیدگاه مشتری و ارباب رجوع شما خوب نیست.

مطلب پیشنهادی: صندلی اداری ارگونومیک، ضامن سلامت کارمندان

 

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای دفتر اداری
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

7+1. فوت کوزه‌گری در دکوراسیون شرکت خصوصی کوچک

در شهرهای شلوغ صاحبان کسب و کار نمی‌توانند متراژهای بزرگی برای محل کار خود در نظر بگیرند زیرا در مراکز پاخور شهر، اجاره بها گران است. پاسار آرایه در پروژه‌هایش با تکیه بر اصول علمی طراحی دکوراسیون اداری، بهترین پلن‌ها را به صاحبان شرکت خصوصی می‌دهد.

  • اتاق کنفرانس و مدیریت را یکی کنید: دلیلی ندارد برای جلسات داخلی‌تان یک اتاق جدا بسازید تا در هفته 1-2 بار آن را استفاده کنید و کارمندان شما در یک اتاق کوچک با بدترین شرایط و شلوغی کنار هم کار کنند، چون شما دوست دارید، وسعت اتاق کنفرانس را به رخ مراجعان بکشید.
  • الگوی طراحی را تکرار کنید: به میزهای این شرکت دقت کنید یکپارچگی طراحی در آن مشخص است و این تبعیت کل مجموعه از مدیریت و نظم کلی این شرکت را نشان می‌‌دهد.
  • الگوی رنگی ساده: طراح از رنگ‌های مشخص و الگوی ساده‌ای استفاده کرده تا فضا منظم و بزرگ‌تر جلوه کند.
  • کف‌پوش روشن: انتخاب کف‌پوش روشن، نه تنها فضار ا بزرگ‌تر جلوه داده بلکه حس پاکیزگی و نظم به مراجع القا می‌شود و در نهایت اعتماد بیشتری به این شرکت می‌کند.
  • حذف تزئینات اضافه: روی دیوارها به جز لوگو تزئینات اضافه نمی‌بینید و چشم مراجع روی برند شما متمرکز می‌شود.

طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه
طراحی و اجرای دفتر اداری
طراحی دکوراسیون داخلی پاسار آرایه

در پایان

حالا که 7+1 اصل مهم در طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی را یاد گرفتید، به نظرتان کدام یک از آنها مهم‌تر است؟ اگر شما بخواهید دفتر کارتان را بازسازی کنید، به چه مواردی دقت می‌کنید ما این توصیه‌های کلیدی را به مشتریان‌مان ارائه می‌دهیم تا از همکاری با ما راضی باشند؛ منتظریم نظرات خودتان را در اینستاگرام چیدانه یا پاسار آرایه ببینیم

مطالب مرتبط

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه