Chidaneh.com placeholder image

فهرست پرفروش ترین فیلم های ایرانی و خارجی در فانیبو

به قلم: گلنار

 سینما از روز اول شکل‌گیری خود، جزو صنعت سرگرمی بوده است، گرچه رویای افرادی مانند تارکوفسکی برای آن متفاوت بود ولی بدون شک در دنیای امروز، هنر هفتم به یکی از راه‌های درآمدزایی برای استودیوهای مختلف فیلمسازی تبدیل شده است. شرکت‌های فیلمسازی که با استفاده از فناوری روز و جلوه‌های ویژه سعی می‌کنند گیشه را فتح کنند و یک شبه راه صد ساله را بروند.

خیلی کم پیش می‌آید زمانی که پرفروش ترین فیلم های جهان را بررسی می‌کنیم با آثاری روبه‌رو شویم که از نظر هنری سطح بالایی داشته باشند. البته منظور ما این نیست که این فیلم‌ها از نظر هنری ارزش ندارند، به بیان دیگر داریم می‌گوییم چون سینما راهی برای وقت‌گذرانی و سرگرمی است، امروزه پرفروش شدن یک فیلم رابطه مستقیمی با سرگرم کردن بیننده دارد.

چوب و هنر

به عنوان مثال اگر فهرست پرفروش ترین فیلم های ایرانی را بررسی کنیم با عناوینی روبه‌رو می‌شویم که در ژانر کمدی توانسته‌اند تا جای ممکن بیننده را بخندانند. فیلم مطرب که امسال اکران شد یکی از نمونه‌های خوب برای این ادعا است که توانست با فراهم‌سازی یک فضای شاد و البته تیم بازیگری مشهور خود یعنی افرادی مانند پرویز پرستویی و الناز شاکردوست تا الان در صدر گیشه به سایر فیلم‌ها فخر بفروشد و بعید است فیلم دیگری امسال بتواند رکورد آن را بشکند.

 فیلم

آشنایی با پرفروش ترین فیلم های خارجی

با توجه به این که آمارها همیشه جذاب بوده‌اند، خیلی از افراد ملاک تهیه فهرست فیلم‌هایی که باید ببینند را روی آمار فروش می‌گذارند. ولی گشتن در سایت‌های مختلف برای پیدا کردن پرفروش ترین فیلم های خارجی از حوصله افراد خارج است و گاهی اوقات تنها اطلاعات موثق در سایت‌های خارجی پیدا می‌شود و همه تسلط کافی روی زبان انگلیسی برای این قضیه ندارند.

به همین جهت باید به سایت‌های فارسی پناه برد. ولی مشکل اکثر سایت‌ها این است که تنها به اطلاع‌رسانی آمار محض بسنده می‌کنند و راهنمای خوبی برای معرفی پرفروش ترین فیلم های جهان نیستند. به هرحال هر فردی در سینما سلیقه خاص خودش را دارد و می‌خواهد با آشنایی مقدماتی با یک فیلم از نظر ژانر یا داستان ارزش مشاهده آن را بررسی کند.

پرفروش‌ ترین فیلم های ایرانی که تاریخ‌ساز شدند

یکی از سایت‌هایی که به این قضیه کاملا دقت داشته است فانیبو است. در نگاه اول که وارد صفحه اصلی سایت می‌شوید طراحی ساده ولی هوشمندانه سایت شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. چند دسته‌بندی ساده ممکن است گول‌زننده به نظر برسد ولی در واقع باید بگوییم به راحتی می‌‌توانید به کمک مقالات جامع سایت، اطلاعات مورد نظر خود از جمله پرفروش ترین فیلم های ایرانی را به دست آورید.

در واقع نویسندگان این سایت برای هر مطلب کاملا وقت‌ گذاشته‌اند و با تحقیق در مورد نیاز کاربران محتوایی جامع را تهیه کرده‌اند تا همه اطلاعات لازم خود را به راحتی در یک مکان پیدا کنید. به عنوان مثال اگر عبارت پرفروش ترین فیلم های خارجی را جستجو کنید با مطلب خوبی روبه‌رو می‌شوید که نه تنها فیلم‌ها را نام برده است بلکه برای هر کدام توضیحاتی نوشته است تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

پرفروش ترین فیلم های جهان یا ثروتمندان ابدی

به کمک چنین مطالبی می‌توانید پرفروش ترین فیلم های جهان را نیز بهتر بشناسید و برای آخر هفته خود یک شب سینمایی کامل را برنامه‌ریزی کنید. نکته‌ای که باید دقت کنید این است که اکثر فیلم‌هایی که در این فهرست قرار می‌گیرند تکیه به استفاده فراوان از جلوه‌های ویژه دارند. بنابراین توصیه ما برای دیدن این آثار در کیفیت بالا است، به هرحال دیدن فیلم‌هایی مانند آواتار که تولید آن‌ها سالیان سال طول کشیده است و استفاده از فناوری در آن حرف اول را می‌زند را نمی‌توان روی نمایشگرهای کوچک دید و لذت برد!

گستردگی اینترنت باعث شده است امروزه افرادی که به دنبال تاریخ سینمای یک کشور هستند به راحتی آثار بزرگ آن کشور را پیدا و مشاهده کنند. به کمک فانیبو نیز می‌توانید با شناخت پرفروش ترین فیلم های ایرانی مجددا پدر و مادر خود را دور تلویزیون جمع کنید و با تهیه فیلم‌هایی که در زمان آن‌ها ساخته شده‌اند، خاطرات سینمایی آن‌ها را زنده کنید. خیلی از افراد هنوز حواشی فیلم‌هایی مانند آدم‌برفی را فراموش نکرده‌اند و بدون شک بازی اکبر عبدی در این فیلم هنوز جذاب است.

فیلم‌های ابرقهرمانی امروزه در مقایسه با گذشته محبوبیت بیشتری دارند. ما همه فکر می‌کنیم جهان روزبه‌روز بیشتر به یک ناجی نیاز دارد. قهرمان یا قهرمانانی که در آخرالزمان به کمک ما می‌آیند و در برابر حملات بیگانگان یا بلاهای دیگر سپر بلا می‌شوند. این محوریت پرفروش ترین فیلم های خارجی دنیای مارول است. استودیو دوست‌داشتنی مارول که به کتاب‌های کمیک جان مجددی بخشید و نام شخصیت‌هایی را مطرح کرد که هر کدام با قدرت‌های خاص خود یک نوع فرهنگ عامه به وجود آوردند.

شهرت این فیلم‌ها و پایگاه طرفداران گسترده‌ای که دارند باعث شده است در فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان چندین عنوان از سینمای مارول دیده شود. از جمله انتقام‌جویان: پایان بازی که توانست پس از سال‌ها رکورد آواتار را بشکند و نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم جهان معرفی کند.

وقتی فهرست پرفروش ترین فیلم های ایرانی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم سینمای کمدی هنوز در این کشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و اکثر فیلم‌هایی که در این فهرست هستند با هدف خنداندن بینندگان خود ساخته شده‌اند. از طرف دیگر آثاری به چشم می‌خورند که در یک جهت خاص مانند سینمای مذهبی (فیلم‌ مریم مقدس) یا دفاع مقدس (فیلم قلعه عقاب‌ها) پیش رفته‌اند و از قضا موفق بوده‌اند.

چرا فانیبو مانند یک نقشه راه برای نیازهای سینمایی بازدیدکنندگان خود است؟

  • شیوه نگارشی مطالبی مانند پرفروش ترین فیلم های خارجی خودمانی است و صرفا هدف ارائه اطلاعات فروش نبوده است و تمامی کاربران به راحتی از دیدگاه یک فرد عادی با فیلم آشنا می‌شوند.
  • فیلم‌ها مانند عناوین داخل فهرست پرفروش ترین فیلم های جهان براساس شاخص‌هایی انتخاب می‌شوند که برای افراد زیادی مهم است. به علت دیگر فانیبو تنها یک سایت معرفی فیلم نیست، بلکه به کمک آن می‌توانید با فیلم‌هایی آشنا شوید که ارزش دیدن را دارند و توافق جمعی یک سری منتقد یا بیننده را به همراه داشته‌اند.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه