دکوراسیون خانه‌های لوکس: شیک‌ترین و لاکچری‌ترین مدل‌ها

دکوراسیون خانه‌های لوکس: شیک‌ترین و لاکچری‌ترین مدل‌ها

به قلم: فائزه میرسلطانی

دکوراسیون در لغت‌نامه فارسی به معنی مرتب کردن، چیدمان و آرایه‌گری است. هنگامی‌که از طراحی داخلی منزل صحبت می‌شود منظور نحوه انتخاب وسایل، تزئینات داخل ساختمان و نوع چیدمان قسمت‌های مختلف خانه چون پذیرایی و نشیمن، آشپزخانه، اتاق‌خواب‌ها و سرویس حمام و دستشویی است. در بین انواع طراحی‌های مختلف، دکوراسیون خانه‌های لوکس، جذابیت خاص خود را دارد و انتخاب وسایل لوکس و لاکچری، اولین چیزی است که در اجرای دکوراسیون لوکس و شیک به ما کمک می‌کند. در این مطلب از چیدانه با همراهی شرکت بازسازی و دکوراسیون داخلی هیرادانا به معرفی ویژگی‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس و چگونگی طراحی و چیدمانی با این حال ‌و هوا پرداخته می‌شود. با ما همراه باشید…

دکوراسیون خانه های لوکس

تابلو فرش ریحان

دکوراسیون لوکس برای چه افراد و خانه‌هایی مناسب است؟

برخی به سبک‌های تجملگرا و دکوراسیون خانه‌های اشرافی، لاکچری و لوکس علاقه دارند. البته دکوراسیون لوکس و لاکچری مربوط به قشر خاصی است و تمام افراد توانایی خرید یا زندگی در چنین خانه‌هایی را ندارند. توجه داشته باشید این سبک خانه‌ها تنها مختص خانه‌هایی با طراحی داخلی کلاسیک و سلطنتی نیست و در دکوراسیون خانه‌های مدرن بزرگ و وسیع با مبلمان اکسسوری‌های گرانقیمت نیز استفاده می‌شوند.

طراحی دکوراسیون خانه های لوکس و مدرن

چگونگی طراحی دکوراسیون لوکس و شیک

نکات مهمی را باید برای طراحی دکوراسیون لوکس و جذاب و انتخاب مبلمان و اکسسوری‌ها در نظر گرفت. از آنجا که فضا بسیار بزرگ است دیزاین و چیدمان این عناصر در کنار هم کار آسانی نیست و بهتر است از معمار یا طراح داخلی برای دیزاین دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری کمک بگیرید. مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون لوکس در ادامه شرح داده می‌شوند:

رنگ در دکوراسیون خانه لوکس و لاکچری

رنگ مناسب دکوراسیون لوکس منزل

یکی از ویژگی‌های مهم و تاثیرگذار در خانه‌های با دکوراسیون لوکس و لاکچری به کار بردن درست رنگ‌هاست. در دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس و بزرگ به سبک کلاسیک، سلطنتی و مدرن نمی‌توان از رنگ‌های جیغ و خالص استفاده کرد و باید رنگ‌های در تم‌های رنگی مشکی، سفید، استخوانی، بژ، قهوه‌ای و طلایی را به کار برد. معمولا رنگ طلایی حس لوکس و لاکچری بودن را منتقل می‌کند و بدون شک در دکوراسیون داخلی خانه‌های لوکس جای به‌خصوصی دارد.

برای طراحی دکوراسیون لوکس حتی می‌توان پالت‌های رنگی متناسب با سبک کلاسیک در کنار رنگ‌های دیگر به کار برد. برای مثال رنگ‌های کلاسیک چون آبی درباری، لاجوردی، زرشکی، شرابی، یشمی، مخملی، سبز زیتونی و کبریتی در زمینه رنگ‌های خنثی با تزییناتی به رنگ‌های طلایی، کروم و نقره‌ای نمایی لاکچری و لوکس ایجاد می‌کنند.

لوستر در دکوراسیون خانه های لوکس

نورپردازی در دکوراسیون خانه لوکس

نورپردازی مصنوعی با طرح‌های خاص در دکوراسیون خانه‌های لوکس به جلوه و نمای لاکچری دکوراسیون لوکس کمک زیادی می‌کند. خانه‌های لوکس فضایی بزرگ و سقف‌هایی مرتفع دارند پس به نسبت خانه‌های کوچک و متوسط نیازمند نورپردازی بیشتری هستند تا فضا دلباز و روشن دیده شود.

انواع لوسترهای باشکوه، آباژورهای ارزشمند، نورهای مخفی هماهنگ با پالت رنگی، دیوارکوب‌های جذاب نوری و متریال های بازتابنده نور، همگی در طراحی دکوراسیون لوکس در ترکیب با دیگر لوازم لوکس جلوه‌ای لاکچری به فضا می‌بخشد. برای مثال استفاده از تابلو فرش زیبا با فریم نقره‌ای زیر چراغ دیوارکوب زیبایی چند برابری خواهد داشت.

مبلمان دکوراسیون خانه‌های لوکس

مبلمان دکوراسیون منزل لوکس

استفاده از مبلمان، پرده، فرش، اکسسوری و انواع وسایل لوکس در خانه‌هایی با دکوراسیون لوکس از ویژگی‌های اصلی این خانه‌هاست. در سبک دکوراسیون لوکس، باید سراغ ایده‌های خاص و درخشان بروید. مبلمان زیبا با طرح‌های سلطنتی و پر زرق و برق در این دکوراسیون به کار می‌رود.

چوب‌هایی پر نقش ‌و نگار در آن به کار رفته و با ظرافت خاصی طراحی و اجرا می‌شود. معمولا رنگ طلایی، نقره‌ای، زرشکی، کرم، سبز و آبی تیره در طراحی روکش این مبلمان استفاده می‌شود و مبلمان ظاهری درخشنده دارد. از آنجایی که خانه‌هایی با دکوراسیون لوکس معمولا فضاهای بزرگی دارند نیازی به مبلمان کوچک و کم جا نیست و به راحتی می‌توان مبلمانی لوکس و گران قیمت در هر ابعادی خریداری کرد.

دکوراسیون خانه های لوکس_آشپزخانه

میز غذاخوری در دکوراسیون لوکس

میزهای غذاخوری خوش رنگ‌ و لعاب، تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون لوکس خانه خواهد داشت. ترکیب این میزها با صندلی‌هایی که نقش ‌و نگار منحصر به ‌فرد دارند، موجب درخشش دکوراسیون خانه لوکس می‌شوند و با طراحی زیبا، به چیدمان منزل رنگ ‌و لعاب می‌دهند. قهوه‌ای براق و رنگ طلایی، زیباترین رنگ برای میز و صندلی‌های چوبی در سبک دکوراسیون لوکس خواهند بود.

کنسول در دکوراسیون خانه های لوکس

میز کنسول دکوراسیون لوکس خانه

در دکوراسیون لوکس باید میز کنسول‌هایی به کار ببرید که با چوب‌های پر نقش ‌و نگار و رنگ‌های طلایی و قهوه‌ای براق آماده شده است. ترکیب پیچیدگی و ظرافت در طراحی آن‌ها بسیار مهم است و زیبایی کنسول به این دو عنصر مهم وابسته خواهد بود.

بوفه در دکوراسیون خانه لوکس

بوفه‌ها در زیبایی و درخشش‌ منزل بسیار تاثیرگذار هستند و به ‌راحتی می‌توانند سبک دکوراسیون خانه‌های لوکس را در خانه تکمیل کنند. در دکوراسیون لوکس خانه، از درخشش جذاب بوفه‌های لوکس با چوب‌های طلایی‌ و قهوه‌ای براق باید کمک گرفت. طرح‌های سلطنتی یا کلاسیک با نقش‌های پیچیده و زیبا برای طراحی سبک دکوراسیون لوکس استفاده می‌شود.

اتاق خواب در دکوراسیون خانه های لوکس مدرن

سرویس خواب در دکوراسیون لوکس منزل

برای آن ‌که در تمام خانه سبک دکوراسیون لوکس داشته باشیم، به سراغ دکوراسیون اتاق خوابمی‌رویم. با انتخاب یک سرویس خواب منحصربه‌فرد و لوکس با تمام المان‌های درخشان لوکس اتاق را طراحی می‌کنیم. کنده‌کاری‌های چشمگیر تاج تخت، قاب منحصربه‌فرد آینه میز توالت، پاتختی‌ها جذاب و مبلمان لوکس زیبایی اتاق را تکمیل می‌کند. یک لوستر کلاسیک برنز و طلایی نیز این زیبایی را دو چندان خواهد کرد. استفاده از آباژور نیز هرگز نباید فراموش شود.

ارتفاع در دکوراسیون خانه لوکس

ارتفاع بلند از ویژگی‌های دکوراسیون لوکس

ارتفاع زیاد یکی از ویژگی‌های دکوراسیون خانه‌های لوکس است. در دکوراسیون لوکس باید دیوارها ارتفاع زیادی داشته باشند، یا با المان‌های عمودی چون رنگ دیوارها، تزیینات دیواری، پرده‌ها و اکسسوری‌های ایستاده، ارتفاع فضا را بیشتر نشان داد. ساده‌ترین راه برای بلندتر نشان دادن فضا، استفاده از پرده‌هایی است که از زیر سقف تا زمین امتداد داشته باشند.

کاغذ دیواری‌ها با راه‌راه‌ عمودی هم ارتفاع فضا را بلندتر نشان می‌دهند. تزیینات و گچبری‌های دیوار در خانه‌های کلاسیک علاوه بر ایجاد جلوه لوکس و زیبا، با مهارت و قاب‌بندی صحیح ارتفاع دیوار را هم بلندتر نشان می‌دهند. اکسسوری‌هایی عمودی، جلوه بلندتری روی دیوار ایجاد می‌کنند. اما سقف‌های کاذب حجیم و پیچیده، فضا را شلوغ‌تر و کوتاه‌تر نشان می‌دهند.

پنجره های قدی در دکوراسیون خانه های لوکس

پنجره‌های قدی در دکوراسیون لوکس

یکی از المان‌هایی که در بیشتر دکوراسیون لوکس خانه‌های لاکچری به کار می‌رود، پنجره‌های بزرگ و قدی است که باعث می‌شود نور زیادی وارد دکوراسیون داخلی خانه شود و فضایی دلباز و لوکس ایجاد کند. پس اگر تصمیم به طراحی دکوراسیونی لاکچری دارید از پنجره‌های بزرگ و قدی استفاده کنید.

گچبری در دکوراسیون خانه لوکس

گچبری در دکوراسیون خانه‌های لوکس

از ویژگی‌های مهم دکوراسیون لوکس و لاکچری، داشتن گچ بری روی دیوار، سقف و ستون‌ها یا انواع پتینه با استفاده از ورق طلا است که در خانه‌های لوکس کلاسیک اکثرا دیده می‌شود و حتی برخی خانه‌های مدرن نیز دارای ابزارکاری‌های لوکس و شیکی هستند که آن‌ها را از دیگر خانه‌ها متمایز می‌کند.

اکسسوری در دکور خانه های لوکس

اکسسوری‌ها در دکوراسیون خانه‌های لوکس

انواع اکسسوری‌های جذاب و لاکچری نقش مهمی در دکوراسیون خانه‌های لوکس ایفا می‌کنند. در خانه‌های لاکچری و لوکس معمولا اکسسوری‌هایی به رنگ طلایی به کار می‌رود. برای تکمیل زیبایی خانه با دکوراسیون لوکس باید از وسایل دکوراتیو خاص که کمتر رایج هستند، استفاده کرد.

برای مثال از مجسمه‌های فلزی، یک یا دو صندلی‌ با میز کوچک که طراحی منحصر به ‌فرد و متفاوت با مبلمان اصلی خانه دارند، استفاده کنید. توجه داشته باشید که دیوار ساده و بدون تزیین نامتناسب با دیزاین دکوراسیون لوکس بوده و امکان دارد جذابیت و زیبایی فضا را زیر سوال ببرد. برای مثال ساعت دیواری کوچک، آینه دکوراتیو معمولی ارزان قیمت یا کوسن‌های شلوغ رنگی مناسب برای دکوراسیون لوکس نیست.

طراحی اتاق خواب لوکس با آینه

آینه‌ها در دکوراسیون لوکس خانه

در سبک دکوراسیون لوکس حتما از آینه کمک بگیرید چراکه آینه‌ها نقش مهمی در زیبایی دکوراسیون لوکس خواهند داشت. آینه‌های لوکسی انتخاب کنید که ابعاد بزرگی داشته و قاب آن‌ها با ظرافت و پیچیدگی جذابی طراحی شده باشند. نوع قاب یا تراش آینه و محل قرار دادن آن‌ها روی دیوار بسیار مهم است. توجه داشته باشید که آینه در جهتی روی دیوار نصب شود که بتواند نور را انعکاس دهد. برای مثال می‌توان از آینه‌های قدی بزرگ روی کل دیوار راهرو یا آینه‌های تکه تکه به تعداد زیاد با قاب فلزی و جلوه لوکس برای دیزاین میز کنسول یا دیوار کنار مبلمان استفاده کرد.

فلزات براق دکوراسیون خانه های لوکس

فلزات براق در دکوراسیون لوکس

فلزات براقی مانند طلا، نقره، پلاتین و کروم نمادهایی از ثروت و قدرت هستند و در دکوراسیون لوکس جلوه‌ای از ارزش و گران قیمت بودن مبلمان و اکسسوری‌ها رو به نمایش می‌گذارد. به طور معقول از المان‌های فلزی براق در کنار رنگ‌ها و تزیینات لوکس استفاده کنید. اما مراقب باشید که دکوراسیون به سمت دکوراسیون مدرن یا صنعتی نرود. اما در استفاده از رنگ‌های فلزی و براق و متریال‌های شبه فلز افراط نکنید چراکه به جای جلوه لوکس و زیبا، نماد تازه به دوران رسیدگی محسوب می‌شود.

قاب و دیوارکوب در دکوراسیون خانه لوکس

قاب و دیوارکوب در دکوراسیون لوکس

در دکوراسیون لوکس و لاکچری از تابلوهای سایز بزرگ با قاب‌های فلزی براق یا چوبی پرکار استفاده کنید. ابعاد قاب و دیوارکوب‌ها باید با ابعاد فضا، ارتفاع دیوارها و ابعاد مبلمان متناسب باشد.

دکوراسیون خانه های لوکس به سبک مدرن

دکوراسیون لوکس به سبک مدرن

اگر دکوراسیون لاکچری به سبک مدرن دارید تا حد امکان از به کار بردن مبلمان کلاسیک پرهیز کنید و از مبلمان مدرن لوکس با مصالحی مانند چرم که نشان تجملگرایی هستند، استفاده کنید. اما اگر دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک دارید، می‌توانید مبلمان سلطنتی لوکس و لاکچری به‌کار ببرید. در دکوراسیون لوکس مدرن می‌توان از مصالح لوکس و لاکچری مانند سنگ مرمر و مصالح براقی مانند سرامیک و کاشی با ابعاد بزرگ و طرح‌های لاکچری به صورت حرفه‌ای نیز استفاده کرد.

ابعاد فضا در دکوراسیون خانه لوکس

نقش ابعاد فضا در طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس

متراژ و ابعاد فضا در نمایش لوکس بودن خانه اهمیت زیادی دارد. یک خانه کوچک و جمع و جور با ارتفاع کم برای اینکه لوکس و شیک به چشم بیاید، مناسب نیست. اگر منزل شما کوچک و نقلی است، پیشنهاد می‌شود دکور مدرن و حتی مینیمال را انتخاب کنید. یا اگر به دکوراسیون کلاسیک علاقه زیادی دارید، می‌توانید به جای دکوراسیون لوکس و پر زرق و برق کلاسیک در خانه کوچکتان از سبک‌ نئوکلاسیک استفاده کنید.

ویژگی های کلی دکوراسیون خانه های لوکس

ویژگی‌های کلی دکوراسیون لوکس

  • در دکوراسیون لوکس تمام وسیله‌‌ها باید درخشش داشته باشد.
  • در این دکوراسیون معمولا وسیله‌ها ارزشمند هستند و ظاهری گران‌قیمت دارند.
  • متریال فلز، سنگ، شیشه و آینه در دکوراسیون لوکس زیاد به کار می‌رود.
  • معمولا از المان‌های سبک کلاسیک در دکوراسیون لوکس استفاده می‌شود.
  • رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، زرشکی و آبی زیاد به کار می‌رود.
  • نور خانه کنترل شده و هدفمند است.

برای آشنایی و مشاهده پروژه‌های طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس به اینستاگرام شرکت دکوراسیون داخلی و معماری هیرادانا مراجعه کنید.

طراحی اتاق کار دکوراسیون خانه های لوکس

دکوراسیون خانه های لوکس مدرن

کلام پایانی

دکوراسیون لوکس خانه مانند هر خانه دیگری شامل فضاهایی چون اتاق‌ها، سرویس بهداشتی، حمام، لابی و فضاهای لاکچری هستند. باید برای هر فضا طراحی خاص خود را اجرا کرد و در هر فضایی متناسب با کل خانه از لاکچری‌ترین و شیک‌ترین مصالح، مبلمان، رنگ و جزییات استفاده شود. طراحی و چیدمان دکوراسیون خانه‌های لوکس کار راحتی نیست. چراکه خانه‌های لوکس و لاکچری متراژ بالایی دارند و باید با دقت و خلاقیت بالایی طراحی و دیزاین شوند. در نتیجه باید از یک گروه معماری داخلی حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین و لوکس‌ترین طراحی داخلی و چیدمان را برای شما اجرا کنند.

شرکت معماری، بازسازی و دکوراسیون داخلی هیرادانا با کادری حرفه‌ای و مجرب به انجام کلیه خدمات تخصصی طراحی داخلی با بالاترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن می‌پردازد. این مجموعه طرحی نو متناسب با خواسته‌های شما و همچنین کاربری فضا ارائه خواهد داد که با تمام استانداردها و متدهای روز دنیا، مطابقت داشته باشد. شما هم اگر به طراحی دکوراسیون لوکس علاقمندید با آسودگی خاطر می‌توانید پروژه طراحی دکوراسیون خانه‌های لوکس خود را به این مجموعه بسپارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
یک دوست در تاریخ 12 تیر 1402
سلام. سرویس بهداشتی واژه کاملا اشتباهیست. بگوییم دستشویی یا توالت یا واژه آمریکایی Rest room . بهداشت یعنی نگاهداشت تندرستی یعنی سلامت. پس هیچ ربطی به محل توالت و دستشویی ندارد.

ثبت دیدگاه