بازسازی آشپزخانه کوچک، ارزان‌ترین ایده‌ها برای مالک یا مستاجر؟!

بازسازی آشپزخانه کوچک، ارزان‌ترین ایده‌ها برای مالک یا مستاجر؟!

به قلم: یاسمین ثریا

بازسازی آشپزخانه کوچک، با ارزانترین ایده ها

نزدیک عید که می شود، بیشتر مردم به صرافت بازسازی آشپزخانه کوچک منزل‌شان می‌افتند. انگار دوباره عروس‌داماد شده‌اند و برای شروع یک زندگی نو، لازم است که برنامه‌ریزی کنند. چه عروس و داماد سال نو باشید چه عروس و داماد روزهای دور، اگر می‌خواهید رنگی نو به زندگی نوی خود ببخشید لازم است از یک گوشه خانه کار را شروع کنید.

chidaneh ad banner

نگران نباشید ما در چیدانه به فکر شرایط اقتصادی شما هستیم و برای هر قشر اجتماعی، ایده‌های خوبی برای بازسازی آشپزخانه کوچک یا بزرگ داریم. اگر در خانه اجاره‌ ای می‌نشینید یا خودتان خانه دارید و دیگر خیال‌تان راحت است، می‌توانید قدم‌‌به‌قدم با ما بیایید تا یک آشپزخانه شیک و تر و تازه برای خود بسازید. گروه معماری بهنام حضرتی در این مطلب ما را همراهی می‌کنند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

بازسازی آشپزخانه کوچک با بهترین ایده‌ها

هنگامی که فکر بازسازی آشپزخانه کوچک، به سرتان می‌زند، نباید فقط در اینترنت به دنبال عکس‌های رنگارنگ و زیبا بگردید و از هر آشپزخانه‌ای که خوش‌تان آمد، یک اسکرین‌شات بگیرید و برای کابینت‌ساز و بنا ببرید و بخواهید همان را به شما تحویل بدهد. چرا این کار بد است؟ زیرا از لحاظ اقتصادی به خصوص زمانی که اجاره نشین هستید، مقرون به صرفه نخواهد بود. در ادامه بهترین ایده‌های بازسازی آشپزخانه کوچک با هزینه کم را بخوانید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

بازسازی آشپزخانه‌ های کوچک چقدر هزینه دارد؟

هنگامی بخواهید چرتکه بازسازی آشپزخانه کوچک را بیاندازید، باید هزینه‌های زیر را در نظر بگیرید. اگر اجاره‌نشین هستید باید هر کدام از این هزینه‌ها را با صاحب‌خانه‌تان چک کنید، اجازه او را بگیرید، سپس کلنگ بازسازی آشپزخانه کوچک منزل‌تان را بزنید. در صورتی هم که خدا را شکر خودتان صاحب خانه هستید، باز هم به برآورد هزینه بازسازی آشپزخانه توجه کنید. بودجه‌‌تان را باید بر اساس هزینه‌ها تعیین کنید. اگر هم هزینه‌ها برای‌‌تان زیاد است، باید موارد کم‌اهمیت‌تر را حذف کنید.

پای لپ‌تاپ‌تان بنشینید و هزینه‌های انواع خدمات بازسازی ساختمان را برآورد کنید. لیست هزینه بازسازی آشپزخانه کوچک را بر اساس متراز دیوار و مساحت آشپزخانه می توانید حدودی دربیاورید. برای اطلاع دقیق قیمت‌های خدمات بازسازی آشپزخانه می‌توانید به سایت گروه معماری بهنام حضرتی سر بزنید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

برای بازسازی آشپزخانه کوچک چه کابینتی بخرم؟

هنگامی که می‌خواهید برای زندگی نو کابینت آشپزخانه سفارش دهید؛ این‌قدر از اینترنت ایده‌های غلط برندارید. شما باید براساس اصول معماری و ساختمان‌سازی پیش بروید. مثلا در تصویر زیر می‌بیند که صاحب پروژه برای بازسازی آشپزخانه کوچک اش، از کابینت‌های پر تزئین و جزییات زیاد استفاده نکرده است.

کابینت L برای آشپزخانه کوچک

مدل چیدمان کابینت در آشپزخانه کوچک باید به صورت L باشد یعنی دو دیوار عمود برهم آشپزخانه را با کابینت پر کنید و دندانه L در قسمت اپن آشپزخانه قرار بگیرد. اگر هم آشپزخانه دیوار دارد که دو دیوار عمود بر هم آن را با کابینت ال پر کنید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

یراق‌آلات کابینت در آشپزخانه کوچک

اگر آشپزخانه شما حدود 4 تا 10 مترمربع است باید به نکات بازسازی آشپزخانه کوچک چیدانه واقعا توجه کنید. هنگام خرید کابینت باید مدل‌های یکپارچه و ساده انتخاب کنید و دقت داشته باشید که این روی سطح این کابینت‌ها یراق‌آلات خیلی طلایی و بزرگ کار نشده باشد.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

چه کابینتی برای آشپزخانه کوچک مناسب نیست؟

هنگامی که برای بازسازی آشپزخانه کوچک به بازار کابینت می‌روید، مراقب باشید فروشند‌ه‌ها مدل‌های ممبران و وکیوم را به شما پیشنهاد ندهند. زیرا سطح این کابینت‌ها خیلی پرکار است و فضای کوچک شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد و هنگام آشپزی یا غذا خوردن در آن احساس خفگی می‌کنید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

کاشی‌کاری در بازسازی آشپزخانه کوچک

به تصویر زیر دقت کنید. این مدل کاشی‌های گل‌دار اصلا برای بازسازی آشپزخانه کوچک مناسب نیست زیرا گل‌های تکرار شوند روی دیوار، به بیننده حس شلوغی و پریشانی القا می‌کنند و اگر چنین طرحی از کاشی در آشپزخانه‌های آپارتمان‌های کوچک به کار رود؛ اصلا بعد از مدتی نمی‌توانید وجود آنها را تحمل کنید.

کاشی‌های ممنوعه در آشپزخانه کوچک

طرح‌های تکرار شونده ریز که در یک مساحت کوچک مرتب تکرار می‌شوند را اصلا نخرید. اگرقصد دارید در این گرانی هزینه بازسازی آشپزخانه کوچک را بپردازید،  طرح‌های گرد تکرار شونده، پرگل یا پر از رنگ‌های تند و جیغ را انتخاب نکنید. مثلا در تصویر زیر طیف‌های کرم و قهوه‌ای خیلی تکرار می‌شوند و دید بیننده را خسته می‌کنند.

کاشی‌ زیبا برای آشپزخانه کوچک

اگر دوست دارید در دیوارهای آشپزخانه طرح، رنگ و لعاب و تنوع داشته باشید مانند تصویر زیر در حدود نیم متر مربع یک بخش آشپزخانه را کاشی طرح‌دار کار کنید و بقیه را ساده بگذارید و الا ازآشپزخانه کوچک منزل‌‌تان خیلی زود خسته می‌‌شوید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

دیوارپوش برای بازسازی آشپزخانه کوچک 

در بازار مصالح ساختمانی انواع مختلفی از دیوارپوش برای بازسازی آشپزخانه کوچک به شما پیشنهاد می‌شود که بسته به ویژگی‌های آشپزخانه‌تان می‌توانید آنها را انتخاب کنید:

دیوارپوش آلومینیومی در آشپزخانه کوچک

دیوارپوش آلومینویمی مرکب از قطعات آلومینیوم کامپوزیت است. برای آشپزخانه کوچک با قطر 4 میلی متر ساخته و به دو روش نصب می‌شود.

– روش اول یا روش نصب مستقیم:با چسباندن پانل‌های آلومینیومی بر دیوار صاف و بدون برآمدگی صورت می‌گیرد.

– روش دوم با زیرسازی:یک لایه زیرساز توسط پروفیل‌های امگا شکل ایجاد میشود، سپس دیوارپوش آلومینیومی بر روی آن قرار می‌گیرد. این نوع دیوارپوش به راحتی و توسط چسبی که پشت آن تعبیه شده به دیوار می‌چسبد و در طرح‌های مختلف تک رنگ و یا ترکیبی توسط شرکت های مختلف تولید می‌شود

عیب دیوارپوش آلومینیومی: فضایی سرد و صنعتی ایجاد کرده و همه افراد به آن علاقمند نیستند.

دیوارپوش کامپوزیت یا  PVC در آشپزخانه کوچک

دیوارپوش کامپوزیتی و PVC نوعی دیوارپوش مناسب برای آشپزخانه کوچک است زیرا خاصیت آنتی باکتریال و ضد آب دارد. به طورکلی این نوع دیوارپوش برای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و مکان هایی که احتمال رطوبت در آنها بالاست، خیلی کاربرد دارد ویژگی های این دیوارپوش عبارتند از:

  • قابلیت شستشو
  • عمر طولانی
  • تنوع طرح و رنگ 

نحوه نصب دیوارپوش کامپوزیت: یک زیرسازی مناسب و ایجاد سطحی یکدست را برای پانل های پی وی سی ایجاد می‌کند سپس آنها را با پیچ و مهره محکم می‌سازند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

تعویض شیرآلات در بازسازی آشپزخانه کوچک

هنگامی به نوروز نزدیک می‌شویم، مسلما اولین فکری که به ذهنمان‌ می‌رسد این است که شیرآلات خراب آشپزخانه را تعمیر یا تعویض کنیم. بازسازی آشپزخانه کوچک خانه می‌تواند یک بهانه خوب برای خرید شیرآلات باشد. اگر شیر آشپزخانه چکه می‌کند یا سیفون زیر آن خراب است تا عید نشده، آستین‌ها را بالا بزنید.

انواع شیرآلات برای آشپزخانه کوچک

– شیر بی‌دستگیره: این شیرها گران‌تراند چون با سنسور کار می‌کنند اما مصرف آب را کاهش می‌دهند.

– شیر دودستگیره: این شیرها باز هم گران هستند و بالای نازل و پایین گردن شیر، دستگیره دارند و برای صرفه‌جویی در مصرف آب خوب‌اند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

سینک ظرفشویی خوب برای آشپزخانه کوچک

سینک‌ها بسته به متریالی که در آنها به کار رفته می‌توانند ارزان یا گران باشد. متریال بهتر مسلما کیفیت بهتری و دوام بیشتری دارد. در مطالب قبلی ما سیر تا پیاز نکات خرید سینک ظرفشویی را بخوانید. در این زمینه مطلب انواع سینک ظرفشویی کمک کننده خواهد بود.

انوع سینک ظرفشویی برای آشپزخانه کوچک

– سینک گرانیتی

– سینک شیشه‌ای

– سینک توکار

– سینک استیل

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

بازسازی آشپزخانه قدیمی صاحب‌خانه‌ها

اگر در نزدیکی سال نو دوست دارید یک آشپزخانه جدید داشته باشید یا تازه‌عروس یک خانه چند ساله قرار است بشوید و در هر دو صورت صاحب‌خانه هستید؛ مطمئنا برای بازسازی آشپزخانه کوچک با بزرگ‌ دست‌تان خیلی باز‌تر است و می‌توانید تمامی کارهایی که در ادامه برای‌تان می‌شماریم را برای بازسازی آشپزخانه منزل مد نظر قرار دهید.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

نقاشی دیوار در بازسازی آشپزخانه کوچک

رنگ دیوار چه آکریلیک باشد چه روغنی برای کسانی که مستاجر هستند، کمی گران می‌شود و اگر به هر دلیل برای بازسازی آشپزخانه کوچک خانه اجاره‌ای به فکر نقاشی ساختمان و آشپزخانه افتاده‌اید، اول با صاحب‌خانه هماهنگ شوید. اگر هم مالک خانه هستید، آشپزخانه در اختیار شماست و می‌توانید آن را به رنگ دل‌خواه، نقاشی کنید.

نکات مهم در نقاشی دیوار آشپزخانه

– پوشاندن کابینت‌ها: هنگامی که دست به بازسازی آشپزخانه کوچک می‌زنید باید تمامی کابینت‌ها را با نایلون خوب بپوشانید

– رنگ مناسب: بهترین رنگ رنگ‌های مات یا قابل شستشو هستند.

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

بهترین رنگ برای بازسازی آشپزخانه کوچک

– آبی ملوانی یا ناوی

– طوسی کم‌رنگ

– سفید

– قرمز 

– زرد

– نارنجی

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

برداشتن دیوار در بازسازی آشپزخانه کوچک یا بزرگ

اگر بخواهید از مدل‌های جدید آشپزخانه منازل مدرن پیروی کنید، باید دیوارهای جلوی آشپزخانه را بردارید تا بتوانید این مدل‌های چیدمان کابینت را در آشپزخانه‌تان داشته باشید:

– آشپزخانه  G شکل

– آشپزخانه جزیره‌ای

– آشپزخانه شبه جزیره

– آشپزخانه L

گروه معماری بهنام حضرتی
diamondگروه معماری بهنام حضرتی

 و در آخر

در این مطلب از چیدانه هدف ما معرفی بیشتر ایده‌های بازسازی آشپزخانه کوچک و کم هزینه‌ بود. شما هم اگر تصمیم به بازسازی آشپزخانه خانه اجاره ای و یا غیر اجاره ای خود را دارید، می‌توانید باکمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین انتخاب را داشته باشید.

گروه معماری بهنام حضرتی دارای مهندسین مجرب و باسابقه درخشان در رشته‌های معماری و عمران است. از خدمات این مجموعه می‌توان به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، بازسازی، طراحی و اجرای انواع پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری و ویلایی اشاره کرد. شما هم اگر قصد بازسازی آشپزخانه کوچک منزل خود را دارید با مراجعه به اینستاگرام گروه معماری بهنام حضرتی کار خود را به متخصصین این حوزه بسپارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه