Chidaneh.com placeholder image

میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی؛ مدل‌هایی که از مد نمی‌افتند!

به قلم: مهشید بختیاری

شاید دو یا سه دهه پیش حضور میز ناهارخوری خیلی هم در خانه‌ها مرسوم و ضروری نبود، اما امروز این میز به جزء جدایی‌ناپذیر دکوراسیون تبدیل شده و اگر در خانه نباشد انگار آشپزخانه چیزی کم دارد. در حقیقت می‌توانیم ادعا کنیم میز ناهارخوری نه تنها مکانی برای جمع شدن اعضای خانواده و سرو غذاست، بلکه یک نقطه کانونی مهم در دکوراسیون است و با انتخاب درست آن می‌توانیم رنگ و روح بهتری به محیط منزل ببخشیم. بنابراین تصمیم گرفتیم تا در این مقاله درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی صحبت کنیم، میزی که با متریال خود صمیمیت و گرمای دلپذیری به فضا می‌دهد و با طرح خاص خود شما را به دنیایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز پرتاب خواهد کرد.

در ادامه یکی از پیشتازان تولید لوازم چوبی کلاسیک را به شما معرفی می‌کنیم که در بیان مطالب این مقاله ما را همراهی می‌کنند: صنایع چوبی خورشید. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید تا نکات مهمی را در باب خرید میز ناهارخوری چوبی به شما بگوییم.

تابلو فرش ریحان

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

5 نکته کلیدی درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی

هنگام انتخاب میز ناهارخوری به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید محیطی پویا و دکوراسیونی عالی در خانه ترتیب بدهید.

نکته اول: رعایت تناسب ابعادی

در چیدمان وسایل منزل سعی کنید همواره استانداردهای ابعادی را رعایت کنید تا هم ظاهر ناخوشایندی ایجاد نشود و هم وسایل شما کارایی خودشان را از دست ندهند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید در یک خانه شصت متری با فضای آشپزخانه محدود میز ناهارخوری حجیم و بزرگی قرار بدهید تا هم فضای تردد را از شما بگیرد و هم آزادی عمل شما را در خانه از بین ببرد. در این صورت میز شما نه تنها به یک شیء جاگیر و بی‌مصرف تبدیل خواهد شد بلکه از لحاظ مالی نیز شما را متضرر خواهد کرد. بنابراین همیشه حد و اندازه را نگه دارید و سایز و ابعاد لوازم را متناسب با فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. حتی می‌توانید خلاق باشید و فضای منزل خود را به شکل دیگری مدیریت کنید، مثلا اگر متراژ خانه شما کم است و تعداد افراد خانواده بالاست بهتر است از میزهای ناهارخوری چوبی طرح قدیمی به شکل گرد و دایره‌ای استفاده کنید تا فضای زیادی را از شما نگیرد و نیازتان را هم تامین کند.

علاوه بر تناسب ابعادی میز با فضای خانه، استانداردهای ابعادی خود میز هم نکته مهمی است. اگر در مرحله خرید میز ناهارخوری هستید بهتر است خودتان شخصا پشت میز بنشینید و از راحتی و استاندارد بودن سایز و ارتفاع آن مطمئن شوید. سطح میز باید تا زیر قفسه سینه شما باشد و بازوی شما به راحتی روی میز قرار بگیرد، در غیر این صورت هنگام صرف غذا با مشکل مواجه خواهید شد و شاید ترجیح بدهید وعده‌های غذایی خود را سر سفره و روی زمین میل کنید تا روی میز ناهارخوری!

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

نکته دوم: جنس میز ناهارخوری

چوب متریال حساسی است. درست است که چوب گرما و نشاط طبیعت را به خانه شما می‌آورد و با هر دکوراسیونی ست می‌شود اما به همان مقدار به توجه و مراقبت نیاز دارد. بهتر است هنگام خرید میز ناهارخوری به جنس چوب آن دقت زیادی داشته باشید. چوب‌های توسکا، سفید، گردو، بلوط و راش از جمله مستحکم و ماندگارند و می‌توانند سال‌های سال زیبایی و دوام اولیه خود را حفظ کنند. علاوه بر جنس مناسب و مرغوب چوب میز ناهارخوری، خودتان هم نباید از نظافت مداوم و نگهداری لوازم چوبی خانه غافل بشوید، می‌دانید که حشرات چوب‌خوار و کثیفی و گرد و خاک همواره در کمین لوازم خانگی شما هستند. اگر نتوانید به لوازم چوبی خود به اندازه کافی توجه کنید پس از مدت کوتاهی خشک و شکسته و پوسته‌پوسته می‌شوند و احتمالا تاب برمیدارند و در نهایت شما را از خریدتان پشیمان خواهند کرد.

نکته سوم: مقاومت میز ناهارخوری

آشپزخانه فضای حساسی است از این لحاظ که در آن پخت و پز انجام می‌شود و لوازم آن همواره در معرض آلودگی و چربی و حرارت و رطوبت قرار دارند، بنابراین اگر میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی خود را در داخل آشپزخانه قرار می‌دهید باید به مقاومت آن اهمیت خاصی بدهید. سطح میز باید در برابر حرارت و گرما، رطوبت، خراشیدگی و ساییدگی و اجسام نوک‌تیز دوام خوبی داشته باشد. اتصالات مناسب و استحکام پایه‌های میز از فاکتورهای دیگری هستند که مقاومت کلی میز ناهارخوری را تضمین خواهند کرد.

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

نکته چهارم: محل قرارگیری میز ناهارخوری

ما داریم درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی صحبت می‌کنیم، میزی که می‌تواند با ظاهر متفاوت خود جلوه بصری بی‌نظیری به فضای خانه بدهد و بهتر است در معرض دید باشد. در دکوراسیون‌های کلاسیک و سنتی وجود یک میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی برگ برنده‌ای برای دکوراتور به حساب خواهد آمد و چنین میزی به نمای کلی خانه روح خاصی می‌بخشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند میز ناهارخوری در محیط آشپزخانه قرار بگیرد و به اجاق گاز و محل پخت و پز نزدیک باشد، در مقابل عده‌ای دیگر میز خود را در فضای پذیرایی قرار می‌دهند، بخصوص در زندگی‌های آپارتمانی امروزی که آشپزخانه آنقدرها هم برای پذیرش یک میز ناهارخوری جا ندارد. البته اگر ترجیح شما این است که میز خود را در فضای اتاق پذیرایی قرار بدهید بهتر است این نکته را بدانید که نزدیکی محل غذا خوردن به تلویزیون خیلی هم توصیه‌شده نیست و بهتر این است که هنگام وعده‌های غذایی بر روی غذایی که میل می‌کنید تمرکز داشته باشید و بایستی فاصله‌ای معقول و منطقی را بین این دو عضو از دکوراسیون قائل شوید.

نکته پنجم: راحتی صندلی ناهارخوری

بهتر است صندلی‌های ناهارخوری دسته نداشته باشند تا هنگام صرف غذا از لحاظ فیزیکی آزادی عمل بیشتری داشته باشید. هرچند زمان کوتاهی را روی این صندلی‌ها سپری می‌کنید اما باید از لحاظ ابعادی استاندارد باشند و اگر در تولید آن‌ها پارچه به کار رفته است جنس پارچه نرم و مرغوب و ضدحساسیت باشد. این صندلی‌ها علاوه بر تامین راحتی شما می‌توانند هنگامی که مهمان دارید به عنوان مبل اضافی در فضای نشیمن مورد استفاده قرار بگیرند.

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

ناگفته‌ها درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی…

این موارد را به خاطر بسپارید:

  • هرچند مطلب ما درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی است، اما یک میز چوبی با هر طرح و مدلی که باشد هرگز قدیمی نمی‌شود و از مد نمی‌افتد.
  • اگر اجاره‌نشین هستید بهتر است از میز ناهارخوری چوبی سنگین و حجیم استفاده نکنید. یک میز متوسط و جمع و جور که حمل و نقل آن هم راحت باشد نیاز شما را رفع خواهد کرد.
  • میز ناهارخوری نه باید آنقدر مرتفع باشد که احساس خفگی به شما دست بدهد و نه انقدر کوتاه باشد که مجبور شوید هنگام میل کردن غذا کمرتان را خم کنید! زاویه تشک و نشیمن‌گاه صندلی با پشتی آن هم باید 90درجه باشد تا بلع و هضم غذا به راحتی انجام بشود.
  • اگر یک میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی برای دکوراسیون کلاسیک خود انتخاب کرده‌اید هرچند وقت یکبار آن را وارسی کنید تا متوجه ایرادات و نقص‌های احتمالی آن بشوید. به عنوان مثال همیشه باید ترک‌های سطح چوب را جدی بگیرید، زیرا این ترک‌ها کم کم بزرگ می‌شوند و شکاف‌های عمیقی ایجاد می‌کنند. ضمن این که این ترک‌ها محل خوبی برای رشد میکروب‌ها و انواع جانوران چوب‌خوار هستند و می‌توانند به سرعت میز ناهارخوری شما را فرسوده کنند و از بین ببرند.

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

  • رطوبت دشمن چوب است! به هیچ عنوان اجازه ندهید رطوبت و خیسی روی میز ناهارخوری چوبی شما ماندگار شود و به سرعت آن را از سطح میز پاک کنید.، در غیر این صورت شاهد پدیدار شدن لکه‌های بزرگی خواهید بود که پاک کردن آن‌ها به این آسانی نیست. در مقاله روش‌هایی برای پاک کردن لکه آب از سطوح چوبی می‌توانید با ترفندهای تمیز کردن سطح چوب بیشتر آشنا بشوید.
  • اگر قد کوتاهی دارید از یک میز مرتفع استفاده نکنید و برعکس، قدبلندها هم بهتر است میزی را متناسب با ابعاد فیزیکی خود انتخاب کنند. این نکته را فراموش نکنید که شما باید پشت میزی راحت قرار بگیرید و هنگام غذا خوردن تمام اعضای بدن شما احساس آرامش کنند، در غیر این صورت دوست دارید هرچه سریعتر غذای خود را تمام کنید و از پشت میز بلند شوید! و مطمئنا می‌دانید که اگر سریع غذا خوردن برای شما تبدیل به عادتی روزانه شود هضم غذا ناتمام باقی می‌ماند و این موضوع می‌تواند بدن شما را دچار آسیب‌های فراوانی کند.
  • هرچند چوب با هر سبک دکوراسیونی سازگار است اما یک میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی به خانه‌هایی بیشتر می‌آید که به سبک کلاسیک یا روستیک چیده شده‌اند. درمورد سبک روستیک می‌توانید در مقاله میز روستیک چوبی بیشتر و مفصل‌تر بخوانید.

صنایع چوبی خورشید
میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی
صنایع چوبی خورشید

حرف پایانی

چوب متریالی پرطرفدار و محبوب است، بخصوص در زندگی‌های آپارتمانی امروزی که افراد سعی می‌کنند به هر طریق طبیعتی کوچک را به خانه بیاورند استفاده از چوب طبیعی در لوازم خانه گزینه‌ای ایده‌آل به نظر می‌رسد. میز ناهارخوری وسیله‌ای است که این روزها تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. در این مقاله درمورد میز ناهارخوری چوبی طرح قدیمی صحبت کردیم، میزی که با سبک خاص طراحی خود احتمالا شما را به یاد صفا و صمیمیت خانه‌های قدیمی مادربزرگ‌ها می‌اندازد و چوب آن طراوت و انرژی بی‌نظیری به منزل و اهالی آن خواهد داد. 

مجموعه خوشنام صنایع چوبی خورشید با بهره‌گیری از بهترین متریال و مجرب‌ترین طراحان و متخصصان حوزه مبلمان و با شعار " ما نمایندگی نداریم، شما نماینده ما خواهید بود" باکیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین لوازم چوبی را به دکوراسیون شما هدیه خواهند داد. محصولات این مجموعه را می‌توانید در صفحه صنایع چوبی خورشید دنبال کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه