Chidaneh.com placeholder image

لوستر سقفی کریستال، عکس زیباترین مدل‌های بازار

به قلم: تحریریه چیدانه

نور و روشنایی: لوستر از انواع وسیله های کاربردی برای طراحی نورپردازی منزل محسوب می شود و علاوه بر این لوسترها باعث می شوند تا طراحی داخلی قسمت های مختلف منزل جذاب و لوکس تر به نظر برسد. لوستر سقفی کریستالی، یکی از زیبا ترین انتخاب ها برای نورپردازی داخل منزل است و همینطور جلوه ای لوکس به فضا می بخشد. فاکتورهایی مثل اندازه، شکل کریستال ها، استایل طراحی و رنگ لوستر همگی باید قبل از خرید لوستر بدقت بررسی شوند. در این مطلب بیش از 10 مدل لوستر سقفی کریستالی به شما معرفی خواهم کرد، با من همراه باشید.

در ادامه خواهید دید:

سرویس خواب بالسا
  • راه‌کارهای انتخاب لوستر سقفی کریستالی
  • لوستر سقفی کریستالی برای چه متراژی؟
  • وزن لوستر سقفی کریستالی مهم است
  • لوستر سقفی کریستال، به چه سبکی؟
  • لوستر سقفی کریستال قیمت مناسب 
  • مدل‌های لوستر سقفی کریستالی جدید
  • نصب لوستر سقفی کریستالی بلند

لوکس سنتر
انواع لوستر برای خانه های کلاسیک و مدرن
لوکس سنتر

راه‌کارهای انتخاب لوستر سقفی کریستالی

هنگامی که وارد لوستر فروشی می‌شوید؛ اولین چیزی که چشم شما را می‌گیرد لوسترهای آویزی بزرگ و پرنور است و شاید لوسترهای سقفی را که به سقف چسبیده‌اند را به راحتی در نگاه اول نبینید. با این حال بعد از دیدن لوستر سقفی در مغازه لوسترفروشی باید این قدرت و آگاهی را داشته باشید که لوستری را بخرید که با خانه و لوازم خانه شما هماهنگی داشته باشد. متاسفانه بسیاری از افراد لوستری را به اشتباه انتخاب می‌کنند که به دکوراسیون مغازه لوسترفروشی می‌خورد و در کنار سایر لوسترها زیباست.

مطلب پیشنهادی:  نورپردازی لوکس خانه، از سالن پذیرایی تا ظروف عتیقه اصولی دارند!

لوستر ستامنس
لوستر های سقفی ستامنس
لوستر ستامنس

لوستر سقفی کریستالی برای چه متراژی؟

اولین نکته در خرید لوستر سقفی البته از نوع کریستالی باید مد نظر قرار دهید، دانستن متراژ اتاقی است که برای آن لوستر سقفی کریستالی می‌خواهید بخرید. ببینید:

  • 1. سقف چه ارتفاعی دارد؟
  • 2.کاربردتان از فضا دقیقا چیست؟
  • 3.وسعت فضای اتاق چقدر است؟

مثلا در این اتاق نشیمن تقریبا بزرگ و لوکس، طراح داخلی از یک لوستر سقفی کلاسیک بزرگ، گران و بسیار شیک استفاده کرده است که به خوبی فضا را روشن می‌کند.

مطلب پیشنهادی: لوازم روشنایی منزل، از دم در تا کنار تخت

لوستر ستامنس
لوستر های سقفی ستامنس
لوستر ستامنس

وزن لوستر سقفی کریستالی مهم است

هنگامی که در لوسترفروشی، انواع لوستر سقفی کریستالی را بررسی می‌کنید؛ باید توجه کنید که سقف محل نصب لوستر موردنظرتان می‌تواند وزن لوستر انتخابی‌تان را تحمل کند. مثلا اگر در یک خانه کلنگی هستید، نمی‌توانید یک لوستر سقفی کریستالی سنگین که پر از کربستال است و از طرفی سینی‌اش هم وزن بالایی دارد را انتخاب کنید. در این رابطه از یک مهندس معمار کمک بگیرید. به علاوه اگر زنجیرها یا قلابی که برای اتصال لوسترها در سقف قرار می‌دهند ضعیف باشد، تحمل نگه ‌داشتن لوستری با بدنه سنگین را ندارد یا در صورت نصب احتمال خطر آن بالا می‌رود.

مطلب پیشنهادی: اصول نورپردازی، 8 روشنایی چشمگیر در دکوراسیون خانه!

  • به نورپردازی لوستر سقفی کریستالی دقت کنید

سقف بالای سرتان را در نظر بگیرید و پیش خودتان تصور کنید که اجزای لوستر سقفی مورد نظر، چطور درخشش نور را در منزل شما زیباتر می‌سازد. مثلا وجود حباب طرح‌ دار باعث می‌شود روی سقف طرح بیافتد و همین هنر طراحی حباب باعث نورپردازی زیبایی توسط لوستر سقفی کریستالی ‌می‌شود.

مطلب پیشنهادی: 10 فضای داخلی ساختمان با نور مخفی های خیره کننده

لوستر ستامنس
لوستر
لوستر ستامنس

لوستر سقفی کریستال، به چه سبکی؟

در لوسترفروشی تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید. سبک کلاسیک لوستر سقفی کریستال را با آن گلوله‌های زیبایی آویخته دوست دارید یا شکل‌های مدرن که ساعت‌ها ما را به دیدن سقف خانه محو می‌کند؟

مطلب پیشنهادی: خرید لوستر، بهترین مدل برای دکوراسیون شما اینجاست!

هیلتون
انواع مدل لوستر چند شاخه
هیلتون

لوستر سقفی کریستال، کلاسیک و جاودانه

بسیاری افرادی که دوست ندارند سبک امروزی و ساده مدرن وارد خانه ‌شان شود به انواع کلاسیک لوسترهای سقفی کریستال روی می‌آورند. اگر از آن مبل‌های نیمه سلطنتی زیبا در خانه دارید که با لوسترهای شاخه‌ای چندان هماهنگ نمی‌شوند؛ می‌توانید از لوسترهای سقفی کلاسیک با کریستال ‌های گرد بخرید.

مطلب پیشنهادی: خرید لوستر مناسب، فاکتور های کلیدی در انتخاب خوب کدامند؟

لوسترز
لوستر
لوسترز

لوستر سقفی کریستالی، مدرن و خیره کننده

در لوسترهای مدرن کریستالی برخلاف انواع کلاسیک، آویزهای کریستالی و ریسه‌ای کمتر می‌بینیم و جزییات طراحی روی خطوط مربع، دایره، بیضی یا اشکال هندسی دیگر مثلا طرح اینفینیتی یا بی‌نهایت، نمایان می‌شوند. اجزای کریستالی به همین اشکال متصل‌اند و روی سینی لوستر سقفی، طرح هندسی برجسته ایجاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: لوستر پذیرایی، 20 مدل لوکس و زیبا

[[nid:387632]]

لوستر سقفی کریستال مدرن و گرد

انواع گرد لوستر سقفی کریستال مدرن، شامل چند  ردیف دایره متقاطع است که کریستال‌ها به صورت ایستاده روی سطح سینی آنها قرار گرفته‌اند. این سبک از لوستر سقفی برای خانه‌هایی مناسب است که مبلمان مدرن دارند و از المان‌های کلاسیک در منزل کمتر استفاده شده است. لوسترهای سقفی مدرن گرد، هرچه کریستال پر جزییات تری داشته باشند؛ گرانتراند.

مطلب پیشنهادی:12 راه برای نورپردازی آشپزخانه با چراغ‌های LED

مانی فرم
دکوراسیون داخلی غذاخوری به سبک مدرن
مانی فرم

    لوستر سقفی کریستال مدرن چهارگوش

    این مدل‌های لوستر کریستالی سقفی که نمای چهارگوش دارند برای آپارتمان‌های مدرن امروزی انتخابی بسیار یونیک است. خصوصا اگر با سلیقه باشید و لوسترهای سقفی کریستالی با جزییات زیبا و نقش‌های هندسی هوشمندانه تهیه کنید.

    مطلب پیشنهادی: نورپردازی داخلی ساختمان، دیگر نگران قبض برق خود نباشید

     

    شکوه نور
    لوستر مدرن | شکوه نور
    شکوه نور

    لوستر سقفی کریستال قیمت مناسب 

    یکی از عوامل مهم در قیمت لوستر سقفی کریستالی، جنس و تعداد کریستال‌های به کار رفته در آن است. کرییستال‌های یک لوستر سقفی اشکال متعدد و متفاوتی دارندکه هر چه این نقش و نگارها بیشتر و جنس کریستال به کار رفته مرغوب‌تر باشد؛ قیمت لوستر سقفی کریستالی بیشتر می‌شود. بنابراین شما هم به بودجه‌تان نگاه کنید اگر یک لوستر سقفی کریستال با قیمت مناسب می‌خواهید باید مدل‌های ساده‌تر را انتخاب کنید.

    مطلب پیشنهادی: روشنایی و جذابیت دکوراسیون با چراغ های دکوراتیو

     

     

     

    معین صالحی
    منزل مجلل خانم ایمانی
    معین صالحی

    مدل‌های لوستر سقفی کریستالی جدید

    • لوستر سقفی کریستالی با طرح یونیک

    طرح‌هایی که در ساخت لوستر سقفی کریستالی به کار می‌رود کاملا به سلیقه مشتریان و نیاز بازار بستگی دارد. در این طراحی‌های سعی می‌شود هنرهای برجسته شیشه‌گری و ساخت کریستال به اشکال گوناگون به کار گرفته شود.

    مطلب پیشنهادی: نورپردازی داخلی ساختمان، برای هر فضا چه روشنایی بخریم؟

     

    • لوستر کریستالی چک

    مثلا این لوسترهای سقفی کریستالی چک، یادآور کریستال‌های زیبا و کم‌نظیر چک هستند که اگر کلکسیون مجسمه‌های کریستال در منزل دارید، انتخاب چنین لوستر سقفی زیبایی را هم مد نظر قرار دهید.درخشش نور لامپ روی این بالرین‌های کریستالی دیدنی‌ است. تازه برخی از این لوسترهای سقفی کریستالی قابلیت چرخش دارند و هنگامی که روشن هستند، انگار واقعا گروهی بالرین برای شما می‌رقصند.

    مطلب پیشنهادی: انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی

     

    • لوستر سقفی کریستالی کوچک

    اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه‌تان آباژور زیاد روشن می‌کنید یا کلا فضای اتاق یا سالن‌تان کوچک است؛ باید لوستر سقفی کریستالی کوچک انتخاب کنید و دنبال مدل‌های خیلی عجیب غریب و پرشاخه نروید. مثلا در تصویر زیر این لوستر برای یک هال یا پذیرایی 10- 15 متری مناسب است.

     

    • لوستر سقفی کریستال مربع

    یکی از مدل‌های محبوب لوستر سقفی کریستالی، مربعی است که بیشتر برای سقف بالای مبلمان راحتی، ناهارخوری و اتاق‌خواب انتخاب می‌شود. مدل‌هایی که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، ایده‌هایی خوبی برای وقتی که به بازار می‌روید به شما می‌دهند.

     

    • لوستر سقفی کریستالی بلند

    لوسترهای سقفی کریستال بلند برای خانه‌های دوبلکس و تریپلکس خیلی مناسب‌اند زیرا می‌توانند از بلندترین نقطه سقف نصب شوند و به طبقه پایین برسند.  اگر در خانه راه پله گرد دارید هم می توانید از این مدل‌های زیبای لوستر سقفی کریستالی ایده بگیرید.

    مطلب پیشنهادی: چراغ بالای میز ناهارخوری، 5 اصل برای یک روشنایی دلچسب!

     

    لوستر روژانو
    لوستر در دکوراسیون
    لوستر روژانو

    صنایع روشنایی ونوس
    لوستر مدل دوبلکس
    صنایع روشنایی ونوس

    نصب لوستر سقفی کریستالی بلند

    یادتان باشد که بعد از خرید لوستر سقفی کریستالی بلند، نصب آن را به افراد متخصص بسپارید؛ زیرا کافی است یک پیچ یا حلقه درست سرجای خود قرار نگیرد تا وقتی انتظارش را ندارید، لوستر گران‌قیمت‌تان به زمین واژگون شود.

    مطلب پیشنهادی:  12 آباژور که اتاق خواب شما را رمانتیک می کنند!

    لوکس سنتر
    انواع لوستر برای خانه های کلاسیک و مدرن
    لوکس سنتر

    • لوستر سقفی سوزنی

    در این سبک لوستر سقفی کریستال‌هایی به شکل تیز از سینی لوستر آویزان هستند. لوستر سقفی سوزنی بیشتر برای کنارهای دیوار، مثلا کنج و کنار شومینه یا بالای میز ناهارخوری کاربرد دارند. می‌توانید از انواع لوسترهای سوزنی برای تزئین بالای کانتر اپن آشپزخانه هم استفاده کنید. اگر از آن دسته افرادید که دل‌تان می‌خواهد رویکردی رویایی برای اتاق خواب‌تان در نظر بگیرید؛ می‌توانید از لوسترهای سقفی سوزنی برای بالای تخت‌خواب استفاده کنید. مانند تصویر زیر که انگار دریچه‌ای از آسمان به سقف اتاق‌خواب باز شده است.

    • لوستر سقفی کریستالی شامپاینی

    شاید میان اطرافیان شنیده باشید که درباره لوستر سقفی شامپاینی با هم صحبت کنند؛ منظور از این لوسترها، انواع طلایی است که برای تزیین خانه‌هایی که سبک دکوراسیون تلفیقی دارند؛ یعنی از دو سبک مدرن و کلاسیک در تزئین خانه به کار برده‌اند؛ انتخاب مناسبی هستند. در تصاویر زیر می‌بینید که لوستر سقفی کریستال شامپاینی چه‌قدر به سقف جلا می‌دهد.

    در دنیای طراحی لوازم دکوراسیون هیج‌وقت نمی‌توان فردا را پیش‌بینی کرد؛ هرروز یک طرح و دیزاین جدید. اگر برای طراحی هتل، ویلا یا تالار عروسی به دنبال لوستر سقفی کریستالی باشکوه هستید؛ این نمونه‌های زیبا را ببینید.
    مطلب پیشنهادی:
     انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی

     

    لوستر روژانو
    لوستر حبابی
    لوستر روژانو

    گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
    لوستر سقفی
    گروه معماری و طراحی داخلی ونوس

     

    لوستر سقفی کوچک نورش کافی است؟

    این‌که در لوستر سقفی کریستالی شما چه مقدار لامپ قرار بگیرد و هر کدام چندوات قدرت داشته باشند است که مقدار روشنایی بخشی آن را تعیین می‌کند نه مساحت لوستر. البته وجود سینی آیینه‌ای در لوستر سقفی باعث افزایش روشنایی آن می‌شود؛ مثل نمونه‌های زیر:

    • مدل لوستر سقفی کوچک

    می‌توانید بسته به مدل و نقشه اتاق مورد نظر لوستر سقفی کریستال مناسبی را برای خوتان انتخاب کنید. مثلا اگر اتاق‌تان  مربعی است، این لوستر سقفی کوچک که به صورت مکعب مستطیل کشیده است را انتخای کنید. برای اتاق‌های مستطیل شکل هم انواع گرد مناسب‌تر است تا مساحت اتاق را متعادل به نظر برساند.

    مطلب پیشنهادی: طراحی هوشمندانه یک آپارتمان 60 متر با نور!

    لوستر سقفی کوچک برای راهرو

    توصیه می‌کنم اگر بودجه کافی دارید و دوست دارید منزل مجللی داشته باشید برای سقف راهرو از لوستر سقفی کریستال استفاده کنید. این لوسترها نه تنها آویز ندارند و نمای دراز راهرو را شلوغ نمی‌‌کنند؛ بلکه کریستال‌ها و طرح‌های هنری به کار رفته در آنها ظاهر راهرو را باشکوه می‌سازد. می‌توانید مانند این تصویر تنها از یک لوستر سقفی کوچک گرد در راهرو استفاده کنید.

    یا اگر راهرو یک لابی یا هتل را طراحی می‌کنید از انواع لوستر سقفی کوچک برای راهرو به کار ببرید. اما ترجیحا از مدل‌های مستطیلی و کشیده استفاده نکنید زیرا راهرو خودش دراز است و دو المان دراز در یک فضا جالب نیست.

    اگر قصد خرید لوستر سقفی کریستالی زیبا و جذاب دارید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

    مطالب پیشنهادی:

     





    واتس‌اپ تلگرام
    
    دیدگاه کاربران
    
    ثبت دیدگاه