Chidaneh.com placeholder image

آموزش تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی، سامسونگ و نف

به قلم: گلنار

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که ماشین ظرفشویی نداشته باشد. زیرا همه به خوبی دریافته اند که ماشین ظرفشویی سبب کاهش اتلاف وقت و انرژی می شود. ال.جی، سامسونگ و نف سه برند مطرح تولید کننده ماشین ظرفشویی هستند. علت محبوبیت محصولات این برندها کیفیت بالای ساخت، طراحی زیبا و استفاده آسان است. اما واقعیت این است ماشین های ظرفشویی این برندها نیز مانند سایر لوازم برقی ممکن است دچار ایراد شوند. راهکار شما برای تعمیر ماشین ظرفشویی چیست؟ آیا می دانید هنگام خرابی دستگاه باید به کجا مراجعه کنید؟ 

ماشین ظرفشویی ال جی

تابلو فرش ریحان

در برخی موارد ممکن است خرابی دستگاه به دلایل ساده ای باشد که شما خودتان بتوانید در منزل حل کنید. مشکلات رایج اما قابل رفع ماشین های ظرفشویی عبارتند از: 

بوی بد دستگاه

برای رفع بوی بد دستگاه می¬توانید سرکه سفید را داخل یک کاسه ریخته و در سبد پایینی قرار دهید. برای گرفتن نتیجه مطلوب حتما به خاطر داشته باشید باید بدون استفاده از مواد شوینده برنامه شستشو را اجرا کنید. 

تخلیه نشدن آب

در اغلب موارد علت تخلیه نشدن آب خم شدن شلنگ تخلیه است. بنابراین پیش از هر اقدامی برای تعمیر تخصصی ابتدا شلنگ را بررسی کنید و آن را صاف کنید. در صورتی که مشکل حل نشد فیلتر را تمیز کنید. انسداد فیلتر یکی دیگر از عواملی است که منجر به عدم تخلیه آب می¬شود.

کم بودن میزان آب ورودی

ابتدا آب دستگاه را قطع کنید. سپس دستگاه را از برق بیرون بکشید و فیلتر را خارج کرده و آن را تمیز کنید. در نهایت فیلتر را در مکان خود قرار دهید.

نشتی در ماشین ظرفشویی

در صورتی که متوجه نشتی در آب شدید شلنگ را برای هرگونه پارگی چک کنید. در صورتی که شلنگ به خوبی بسته نشده باشد می¬توانید آن را باز کرده و دوباره به شیر وصل کنید.

عدم چرخش مناسب بازوی آبپاش

ممکن است بازوی آبپاش بوسیله تکه های غذا مسدود شده باشد. در این صورت باید نسبت به تمیز کردن بازو اقدام کنید. همچنین در هنگام چینش ظروف در محفظه، دقت کنید که بازوی آبپاش با دسته و یا درب قابلمه ها برخورد نداشته باشد.

وجود رسوب سفید رنگ بر روی ظروف 

اگر پس از اتمام فرآیند شستشو متوجه رسوب های سفید رنگ بر روی ظروف می¬شوید ابتدا ظرف نمک را نگاه کنید. ممکن است قرار دادن نمک را فراموش کرده باشید و یا درب ظرف نمک به خوبی بسته نشده باشد. همچنین از دیگر عوامل ایجاد رسوب می¬توان به نامرغوب بودن پودر شستشو اشاره کرد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ

این موارد برخی از مشکلاتی بودن که شما می¬توانستید بدون نیاز به تعمیرکار ماشین ظرفشویی خود را رفع عیب کنید. اما در موارد جدی تری باید :

برای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی ال جی یکی از محصولات پر فروش این شرکت است. در صورت بروز مشکل جدی در عملکرد دستگاه باید به نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی ال جی مراجعه کنید.

زیرا تعمیر و تعویض قطعات توسط افراد غیر حرفه ای و مجرب ممکن است صدمات جبران ناپذیری به دستگاه وارد کند. در صورتی که نگران حمل دستگاه تا تعمیرگاه هستید می توانید از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در محل بهره مند شوید. آی.پی امداد تعمیرگاه مجاز ماشین ظرفشویی ال جی در تهران است که با بیش از 50 سابقه در حوزه تعمیر توانسته است به بزرگترین مرکز تعمیر تبدیل شود.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ

در صورتی که  دستگاه شما معیوب شده است و با توجه به راهنمای فوق موفق به رفع عیب دستگاه نشدید باید از نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی سامسونگ درخواست اعزام کارشناس کنید. برخی افراد پس از استشمام بوی سوختگی و یا حتی مشاهده جرقه در تعمیر دستگاه تعلل می کنند و یا ماشین ظرفشویی را در همان شرایط روشن می کنند که می تواند سبب خسارات هنگفت شود. در صورتی که نیاز فوری به تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل دارید با آی.پی امداد تماس بگیرید. آی.پی امداد نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در محل است که تعویض و تعمیر قطعات را در سریع ترین زمان ممکن انجام می دهد. همواره به خاطر داشته باشید در صورت مراجعه به تعمیرگاه های غیر مجاز ممکن است برای تعمیر دستگاه از قطعات غیر اصل استفاده شود که سبب خرابی مجدد دستگاه در زمان بسیار کوتاه خواهد شد.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی نف

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی نف سرویس و تعمیر به موقع است. با توجه به قطعات حساس و تکنولوژی های جدید به کار رفته در ماشین ظرفشویی نف باید برای رفع عیب دستگاه از تعمیرکار مجرب کمک بگیرید. آی.پی امداد نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی نف در تهران است که با گردآوری مجموعه ای از افراد کاربلد و مجرب در حوزه تعمیر،  خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه داده است. تعمیر با قطعات یدکی اصل، اعزام کارشناس در سریع ترین زمان ممکن، ارائه گارانتی مدت دار و تعمیر تخصصی دستگاه تنها بخشی از ویژگی های این مجموعه است. در صورتی که ماشین ظرفشویی نف روشن نمیشود و یا سر و صدای زیادی دارد نگران نباشید. می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان برای تعمیر ماشین ظرفشویی نف در محل با آی. پی امداد تماس بگیرد.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
اشرف زاهدی در تاریخ 22 شهریور 1402
سلام. چه مطلب خوبی بود. من بخاطر کم بودن آب ورودی ماشینم سرچ کردم و مشکلم با تمیز کردن فیلتر حل شد. بعد دیدم برای از بین بردن بوی بد دستگاه هم راهکاری ارائه شده اون رو هم تست کردم و خیلی جالب بود. با یک تیر دو نشون زدم. ممنون بابت این محتوای مفید.
روزبه خانی در تاریخ 23 مهر 1402
سلام. محتواتون برای من خیلی کاربردی بود. نه تخصصی و خیلی فنی بود و نه پیچیده. توضیحات واضح و مشکل گشا بود. مرسی بابت تهیه این مطلب

ثبت دیدگاه