Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید موکت، ویژگی های یک انتخاب ایده آل!

به قلم: سمانه زارعی

پوشش کف جزو بخش­ های مهم هر دکوراسیونی است. این روزها در بازار تنوع زیادی از انواع محصولات برای کفپوش در ساختمان­ ها وجود دارد. یکی از پوشش ­های پرطرفدار برای کف منزل، موکت است. موکت از سال ها قبل در خانه­ های ایرانی دیده می­ شود و امروزه هنوز هم با توجه به تغییر نوع زندگی و نیاز خانواده ­ها در انواع مدل ­های مختلف وجود دارد. شاید برای شما هم سوال باشد که: چه نوع موکتی برای خانه من مناسب است؟ برای انجام یک خرید رضایت بخش، به چه مسائلی باید توجه کرد؟ موکت چه رنگی بخرم؟ و.. امروز در این مطلب از چیدانه  با  شرکت پالاز موکت همراه شدیم و راجع به راهنمای خرید موکت صحبت خواهیم کرد. برای رسیدن به جواب این سوالات با ما همراه باشید.

 

اسکای اسکرپر

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

چرا موکت بخریم؟

موکت یکی از انواع کفپوش­ ها است که هنوز طرفداران خاص خود را دارد. این کفپوش نرم و راحت یک انتخاب عالی برای افرادی است که پا درد دارند. استفاده از موکت در آپارتمان ­ها، که صدا به راحتی منتقل می­ شود بسیار مناسب است و به عنوان عایق صوتی عمل می­ کند. همچنین در ساختمان­ های طبقه اول که اغلب سرمای کف زمین زیاد است به عنوان عایق حرارتی باعث گرم­ شدن آن می ­شود. در ادامه مطلب عوامل موثر در خرید موکت که باید به آنها توجه کنید را خواهید خواند.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

جنس الیاف موکت را بشناسید.

اغلب ما در خرید موکت اول دستی به نمونه موکت می ­زنیم تا جنس آن را بررسی کنیم و ببینیم آیا نرمی و دوام کافی را دارد. جنس الیاف موکت می ­تواند مصنوعی و یا طبیعی باشد. قبل از خرید موکت بهتر است اطلاعات کلی راجع به جنس ­های مختلف موکت داشته باشید تا در زمان خرید انتخاب راحت ­تری داشته باشید. انواع جنس الیاف موکت عبارتند از:

پشم:

موکت ممکن است از الیاف طبیعی مانند پشم ساخته شده باشد. این نوع موکت بافت بسیار نرم و لطیفی دارد. موکت پشمی برای افرادی که دارای در پا هستند مفید است. از دیگر مزایای این نوع موکت؛ دوام بالا، زیبایی و نرمی، حفظ رنگ، سازگاری با محیط ­زیست است. شستشوی سخت، قیمت بالا، امکان کپک زدن در مناطق با اقلیم مرطوب و جذب حشرات از معایب موکت پشمی است.

 

نایلون:

نایلون از الیاف مصنوعی است که برای ساخت موکت استفاده می ­شود. دوام و انعطاف این موکت بالاست و عمر بالایی دارد. موکت با الیاف نایلونی قیمت نسبتا بالایی نسبت به موکت ­های دیگر دارد. این نوع موکت برای فضاهایی که کودکان و یا حیوانات خانگی وجود دارند مناسب است. موکت نایلونی در برابر نور خورشید کمرنگ می ­شوند.

 

پلی استر:

موکت ­های پلی استر نگهداری آسانی دارند. موکت ­هایی نسبتا مقرون به صرفه هستند. رنگ این موکت ثبات زیادی دارد. دوام خوبی دارد ولی به مرور دچار ساییدگی و فرسودگی می ­شوند.

 

پلی پروپیلن:

موکت پروپیلن در برابر نور خورشید رنگ خود را حفظ می ­کند و نگهداری و نظافت آن آسان است. این موکت را برای مکان­ های پرتردد استفاده می ­کنند. این نوع موکت برای فضاهای داخلی و خارج ساختمان قابل استفاده است.

 

اکرلیک:

راه رفتن بر روی موکت با الیاف پلی­اکرلیک حسی مانند موکت پشمی دارد. این موکت در برابر سایش و مواد شیمیایی مقاوم است. نسبت به سایر الیاف مصنوعی مقاومت کمتری دارد و برای فضاهای کم تردد مناسب است.

 

تریکستا:

جزو موکت ­های نسل جدید هستند که با محیط­ زیست سازگارند. تار و پود نرمی دارد و راه رفتن بر روی آن حس خوبی دارد. این نوع از الیاف در برابر لکه و گردوخاک مقاومت بسیار خوبی دارند.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

راهنمای خرید موکت، برای چه فضایی موکت می­ خرید؟

اولین قدم در خرید موکت این است که توجه کنید شرایط فضایی که قرار است موکت استفاده کنید چیست. یکی از مزایای موکت کاربرد آن در همه فضاهای مختلف منزل و یا ساختمان­های اداری و تجاری و هتل و.. است. در نتیجه می ­توانید باخیال راحت به خرید موکت برای هر فضایی از منزل خود فکر کنید.

اتاق خواب: برای ایجاد فضایی گرم و آرام در اتاق خواب بهتر است از موکت­ های پرزبلند استفاده شود. این نکته را در نظر بگیرید که ممکن است تمیز کردن و نظافت آن سخت ­تر باشد. همینطور موکت تایل می ­تواند گزینه ­ی مناسبی برای اتاق خواب شما باشد.

اتاق کودک: برای اتاق کودکان بهتر است از موکت با پرز کوتاه استفاده کنید چرا که کودکان بیشتر فضای اتاق را کثیف می ­کنند و تمیز کردن موکت پرز کوتاه راحت ­تر است. نرمی موکت برای پوشش کف اتاق کودک مزیت به شمار می ­رود و احتمال آسیب به کودک در حین راه رفتن را کم می ­کند.

نشیمن: انتخاب یک موکت با رنگ خنثی و طرح ساده می ­تواند یک پیشنهاد کلی و مناسب برای اتاق نشین باشد. در این صورت شما محدودیت کمتری در انتخاب رنگ وسایل دیگر نشیمن خواهید داشت.

راهرو و راه پله: یکی دیگر از کاربردهای موکت در راهرو و راه پله ساختمان است. با توجه به تردد بالای راهرو و راه­پله بهتر است از موکت با کیفیت استفاده کنید تا مجبور به تعویض آن در مدت زمان کوتاه نباشید.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

راهنمای خرید موکت­، موکت چه رنگی بخرم؟

قست هیجان انگیز خرید موکت، انتخاب رنگ موکت است. علاوه بر نکته­ هایی که در شوروم­ گردی پالاز موکت، راجع به اینکهموکت چه رنگی باشه بهتره؟ بیان کردیم. باید عوامل مختلفی را برای انتخاب رنگ مد نظر قرار بدهید:

1.مساحت فضا: اگر فضای مدنظرتان کوچک است بهتر است از موکت­ های رنگ روشن و خنثی استفاده کنید تا بزرگتر به نظر برسد. همینطور برای ایجاد صمیمیت و جمع و جور به نظر رسیدن فضاهای بزرگ رنگ ­های کمی تیره­تر مناسب هستند.

2.تم رنگی دکوراسیون: توجه کنید که تم رنگی دکوراسیون شما و رنگ وسایل دیگر مانند مبلمان، دیوار و پرده­ ها چه رنگی هستند. 

3.کاربری فضا: با توجه به اینکه موکت در چه فضایی مورد استفاده قرار می گیرد رنگ آن انتخاب می ­شود. مطمئنا رنگ موکت اتاق کودک با رنگ موکت اتاق نشیمن و یا یک ساختمان اداری متفاوت خواهد بود.

4.میزان تردد در فضا: برای فضاهای پرتردد بهتر است موکت­ های با پرز کوتاه انتخاب شود. موکت ­های پرز بلند در مکان پرتردد زودتر زیبایی و شکل اولیه خود را از دست می­ دهد.

5.دکوراسیون مدرن یا کلاسیک: به سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید. در منازلی با دکوراسیون مدرن موکت­ ساده و با رنگ خنثی بهتر است. در دکوراسیون کلاسیک باید حواستان باشد که اگر مبلمانی پر طرح و نقش دارید بهتر است موکتی ساده انتخاب کنید ولی در صورتی که دکوراسیون کلاسیک منزل­تان خیلی شلوغ و پر طرح و نقش نیست می­ توانید موکت طرح­دار انتخاب کنید.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

راهنمای خرید موکت، طرح­دار یا ساده؟

موکت ­ها از نظر طرح؛ به دو دسته ساده و طرح­دار تقسیم می ­شوند. در خرید موکت باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید. اگر وسایل دیگر منزل طرح و نقش زیادی دارند بهتر است موکت ساده باشد. ممکن است فضایی با وسایل کمتر داشته باشید که خلوت به نظر برسد برای اینکه فضا کمی گرم­تر شود و خالی به نظر نرسد بهتر است از موکت طرح ­دار استفاده کنید. موکت ­های طرح ­دار هم می ­توانند طرح ­های ساده داشته باشند و یا پر نقش و نگار باشند.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

موکت تایل، انتخاب خوبی است؟

یکی دیگر از انواع موکت که امروزه مورد توجه قرار دارد، موکت تایل است. این نوع موکت به شکل تایل ­های مربعی و یا مستطیلی تولید می ­شود و در کنار همدیگر یک سطح وسیع را پر می­ کنند. این نوع از موکت مانند موکت ­های رولی در انواع فضاها کاربرد دارند و طرح و نقش و رنگ متنوعی دارند. امکان تعویض تایل­ های موکت، تمیز کردن راحت، تنوع در رنگ و.. از مزایای این نوع از موکت است.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
پالاز موکت
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

خرید موکت به صورت اینترنتی

موکت یکی از محصولاتی است که شما می­توانید به صورت آنلاین آن را خریداری کنید. با توجه به اینکه این روزها خریدهای اینترنتی رواج یافته استپالاز موکت هم این امکان را برای شما به وجود آورده است که با توجه به ویژگی­ های هر یک از محصولات پالاز موکت، بهترین موکت برای فضای خود را انتخاب کنید. کافیست ابعاد و اندازه­ ی فضا را به درستی اندازه­گیری کنید.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

حرف آخر:

با مطلبی راجع به راهنمای خرید موکت همراه شما بودیم. موکت نوعی پوشش برای کف است که با توجه به تنوع طرح و رنگ، برای هر نوع دکوراسیونی مناسب به نظر می ­رسد. برای اینکه موکتی بادوام  و زیبا داشته باشید از فروشگاه­ های معتبر خرید کنید و همه­ ی مواردی که قبل از خرید موکت لازم است توجه کنید را در نظر بگیرید.

پالاز موکت شعبه مولوی بازار تهران یکی از نمایندگی ­های شرکت پالاز موکت است که محصولاتی با تنوع رنگ و طرح زیاد دارد و شما با مراجعه به این فروشگاه موکت مورد نظر خود را پیدا می ­کنید. پالاز موکت برای کمک به انتخاب و خرید درست موکت نمونه­ ای از موکت را به شما می­ دهد تا آن را در کنار وسایل دیگر خانه بسنجید تا از خرید خود مطمئن شوید. همینطور کارشناسان پالاز موکت برای اندازه­ گیری، در فضای مورد نظر شما حاضر می ­شوند. اگر شما هم به دنبال تهیه موکت هستید بهپروفایل پالاز موکت سر بزنید و نمونه کارهای بیشتر پالاز موکت را ببینید.

 

مطالب پیشنهادی:

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رضا سپید در تاریخ 14 مهر 1402
خرید موکت یکی از مهم‌ترین وظایف در طراحی داخلی است. موکت‌ها می‌توانند باعث رونق و زیبایی فضا شوند. قبل از خرید، باید به کیفیت، ضخامت و رنگ موکت توجه کرد. همچنین حتماً قبل از خرید، نمونه‌ی مورد نظر را برای تست به دست آورید. همینطور حمل و نقل موکت نیز بسیار مهم است.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم: موکت

ثبت دیدگاه