Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون محل کار، چیکار کنم که پرانرژی باشه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

طبق قرار همیشگی شما همراهان عزیز سوالات مشاوره دکوراسیونی خود را با ما در میان می گذارید و ما هم در اسرع وقت به هر کدام از آنها پاسخ خواهیم گفت. در این مطلب از وب سایت چیدانه نیز همراه ما باشید تا به پاسخ سوالات یکی از همراهان در رابطه با دکوراسیون محل کار بپردازیم.

سوال مخاطب: برای محیط کار چطور میشه دیزاین خوب و پرانرژی داشت؟

چوب و هنر

پاسخ چیدانه: داشتن محل کاری زیبا و البته پرانرژی کار خیلی سختی نیست و کافی است با رعایت نکات لازم در رابطه با طراحی داخلی دفتر کار به راحتی به آن دست یابید. وب سایت چیدانه پیش از این به وفور به موضوع دکوراسیون محل کار پرداخته و آن را در قالب مطالب متفاوت با رویکردهای مختلفی مد نظر قرار داده است، به همین دلیل نیز در این مطلب قصد داریم با مرور آن مطالب پاسخی باشیم برای پرسش مخاطب عزیزمان.

دکوراسیون دفتر کار

استفاده از نرم افزارهای دکوراسیون و معماری داخلی منزل و محل کار

یکی از راحت ترین کارهایی که برای طراحی دکوراسیون محل کار می توان انجام داد آن است که با دسترسی به نرم افزار و اپلیکیشن های مرتبط به بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون دفتر کار دست یافت. پیش از این در مطلبی با عنوان «5 اپلیکیشن برای دکوراسیون و معماری داخلی منزل و محل کار» به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است. در این مطلب به اپلیکیشن های Houzz Interior Design Ideas، ColorSmart by BEHR Mobile، Homestyler Interior Design، AutoCAD 360 و Interior Design for iPad پرداخته شده و در رابطه با هر کدامشان نیز توضیح کاملی ارائه شده است. بنابراین شما می توانید با نصب این نرم افزارها و مرور اطلاعات درون آنها ساده ترین راه برای طراحی دکوراسیون محل کار خود را پیش بگیرید.

استودیو پر
عکاسی شرکت هوم
استودیو پر

دکوراسیون دفتر کار پرانرژی

در یکی از مطالبی با عنوان «دکوراسیون دفتر کار، 8 ایده انرژی بخش برای راندمان بیشتر!» به طور خاص به نکاتی دکوراسیونی پرداخته شده است که هر کدامشان در افزایش انرژِی فضا و بالا بردن راندمان کاری نقش به سزایی دارند. این 8 مورد شامل این موارد می شود:

  • هماهنگی رنگ در دکوراسیون فضای اداری
  • ایجاد ساختار واحد با وسایل مختلف
  • تهیه برد برای قرار دادن یادداشت در اتاق کار
  • نصب شلف و قفسه به دیوار
  • میز کار مناسب برای نگهداری وسایل
  • استفاده از رنگ های متفاوت در فضا
  • دکوراسیون چوبی اتاق کار
  • استفاده از بهترین شکل مبلمان اداری

شما می توانید با مطالعه کامل این مطلب اطلاعاتی جامع در رابطه با هر کدام از این موارد به دست آورید. در کنار این در مطلب اینفوگرافیکی با عنوان «دکوراسیون اداری، رازهایی که کار کردن را شیرین می کنند!» نیز مواردی شامل رنگ، گل و گیاه، نورپردازی و… مطرح شده است. این مطلب جذاب و خوش آب و رنگ نیز می تواند سوالات شما در رابطه با نحوه دکوراسیون دفتر کار را پاسخگو باشد.

دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)
طراحی داخلی دفتر کار
دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)

توصیه های دکوراسیونی در رابطه با دفتر کار به اینجا ختم نمی شود! شما می توانید با مراجعه به مطلب «8 راز چیدمان اتاق کار برای مدیران موفق!» نیز اطلاعات خود را تکمیل کنید. در قسمت مقدمه این مطلب چنین آمده است که:

«به‌ طور حتم هیچ‌ کسی نیست که سر صبح وقتی برای شروع یک روز کاری از خواب بیدار می ‌شود به پوشیدن لباس مناسب و تاثیر آن روی حال و هوای دیگران فکر نکند؛ اینکه لباس و آراستگی چطور وجهه او را جلوی ارباب‌رجوع و کارمندان بالا می ‌برد یا پوشیدن یک کفش گران ‌قیمت یا حتی استفاده از یک عطر خاص چطور می‌ تواند کارمندان اداره را تحت تاثیر قرار دهد. داستان اینجاست که این کارها فقط 50 درصد قضیه را حل می‌ کند و باقی ماجرا از جای دیگری تاثیر می ‌گیرد؛ از اتاق و محل کارتان و از میز و لوازمی که بی ‌توجه به پیام‌ های خاصشان با کج‌ سلیقگی روی آن چیده ‌اید. طراحان داخلی معتقدند اتاق کار هر کسی بازگوی شخصیت تجاری و اداری اوست. پس اگر می ‌خواهید به موقعیت شغلی خوبی برسید، بهتر است به جای رسیدن به سر و وضعتان از اتاق کارتان شروع کنید. این وسط توصیه‌ های مجله معروف فوربس – معروف ‌ترین مجله تجارت و بازرگانی دنیا- شاید برای داشتن ایده ‌های ساده اما کارآمد بد نباشد»

A2plus
طراحی مدرن دفتر کار
A2plus

از توصیه های مطرح شده در این مطلب نیز می توان به این موارد اشاره کرد:

  1. روز میز کارتان گلدان بگذارید.
  2. صندلی های اتاق کار را یکدست کنید.
  3. روی دیوار اتاق کار استیکر نچسبانید!
  4. یک ساعت مدرن روی میز کار داشته باشید.
  5. یک عکس خانوادگی در دفتر کارتان داشته باشید.
  6. ظرف شکلات همخوان با اتاق کار انتخاب کنید.
  7. در اتاق کار کمی بی نظمی هم بد نیست!
  8. رنگ دفتر کار را متناسب با کارتان انتخاب کنید.

پارتیشن اداری نفیس کاران
پارتیشن بندی اداری
پارتیشن اداری نفیس کاران

علاوه بر مطالبی که تا به اینجا اشاره شد پیشنهاد می کنیم که مطلب «چگونه در محیط کار خود شاد و پرانرژی باشیم» را از دست ندهید. نویسنده این مطلب در بخش مقدمه بیان کرده است که «امروزه تلاش طراحان در دنیا، خلق فضایی برای کارایی بهتر کارمندان است؛ دفتر کاری که تاثیری مستقیم بر حال و هوای کارمندان و در نتیجه میزان درآمدزایی یک سازمان خواهد داشت. از این رو بر آن شدیم تا چند سطری در مورد محیط کاری این قشر عزیز بنویسیم.» بنابراین توصیه می کنیم که از کنار این مطلب نیز به راحتی نگذرید!

استودیو پر
عکاسی شرکت هوم
استودیو پر

راه های متفرقه برای داشتن دفتر کاری پرانرژی

علاوه بر نکات دکوراسیونی که تا به اینجا برای داشتن دفتر کار پر انرژی ذکر شد می توان این موضوع را از دیدگاه های دیگری نیز بررسی کرد، برای مثال در مطلبی با عنوان «7 راه حل برای حفظ شادابی و سلامت در محل کار!» مسائل جالبی مطرح شده است که می تواند در افزایش انرژی محل کار تاثیرگذار باشد. این موارد به این شرح هستند:

  • وسایل مورد علاقه خود را جلوی چشم قرار دهید.
  • زمان را مدیریت کنید.
  • حرکت ورزشی و نرمش ها را بیاموزید.
  • آب بنوشید.
  • میان وعده های سالم بخورید.
  • میکروب ها را از دست خود دور نگه دارید.
  • نحوه درست نشستن پشت میز کار را بیاموزید.

رضا نجفیان / رنا دیزاین
نمایی از فضای داخلی دفتر اداری کابل
رضا نجفیان / رنا دیزاین

علاوه بر این نمی توان از کنار اهمیت انتخاب میز کار در محل کار به راحتی گذشت. شما قرار است که ساعت ها پشت میز بنشینید و وقت خود را کنار آن صرف کنید، بنابراین اهمیت میز کار خیلی بیشتر از چیزی است که فکرش را می کنید. در این رابطه وب سایت چیدانه مطلبی با عنوان «میزهای اداری مدرن برای دکوراسیون دفتر کار» را منتشر کرده است که در آن توضیحاتی کامل در نحوه انتخاب میز کار برایتان آورده شده است.

سارا کلانتری و رضا صیادیان
دفتر مرکزی بی ای تی
سارا کلانتری و رضا صیادیان

تجربه های موفق در دکوراسیون محل کار

یکی از بهترین راه هایی که برای داشتن دکوراسیون محل کار به کمکتان می آید بررسی ایده های برتر در این زمینه است. ما در وب سایت چیدانه پروژه های طراحی دکوراسیون محل کار بسیاری را مورد تحلیل و بررسی قرار داده ایم. توصیه می کنیم که از میان آنها دو مطلب «طراحی دفتر کار در جردن، از کارمندان بپرسید!» و «دکوراسیون دفتر کار سارا و مانیا، اینجا یک خانه است یا محل کار؟» را به خوبی مطالعه کنید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه