Chidaneh.com placeholder image

چراغ‌های دیواری مدرن، 18 مدل به روز و جذاب!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه شود، نورپردازی فضاهای مختلف خانه است. برای اینکه نورپردازی در خانه باعث ایجاد فضایی روشن و آرام‌بخش شود باید برای هر قسمت از خانه از چراغ‌های مناسب همان فضا استفاده کرد. انواع مختلفی از چراغ‌ها که برای نورپردازی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل: لوسترها، چراغ‌های رومیزی، چراغ‌های پایه‌دار، چراغ‌های سقفی و چراغ‌های دیواری هستند که در این مطلب از چیدانه با همراهی گروه ستاره شمال، به موضوع چراغ‌های دیواری مدرن می‌پردازیم.

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

چوب و هنر

چراغ‌های دیواری مدرن

 یکی از روش‌های نورپردازی در خانه چراغ‌های دیواری هستند که باعث جذاب‌تر شدن و ایجاد حس دعوت‌کنندگی و بزرگتر نشان دادن فضا می‌شوند. گاهی وسایلی که در دکوراسیون و روی دیوارهای اتاق نصب هستند باعث تاریک به نظر رسیدن فضای اتاق می‌شوند در این صورت چراغ‌های دیواری با ایجاد نوری ملایم می‌توانند فضای اتاق را روشن کنند. اگر دکوراسیون خانه شما به صورت مدرن طراحی شده، باید از چراغ دیواری مدرن استفاده کنید تا با فضای شما همخوانی داشته باشد.
 

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

چراغ‌های دیواری به صورت تزئینی (چراغ دکوراتیو) در بعضی از قسمت‌های دیوار کاربرد دارند و یا زمانی که فضای کافی برای استفاده از چراغ‌های رومیزی وجود ندارد، می‌توان به عنوان تکمیل‌کننده نورپردازی فضا به کار ‌روند. همچنین برای نمایش جلوه بیشتر مبلمان، اثاثیه و یا تابلوهای دیواری و گاهی در نمای ساختمان‌ها و محوطه سازی استفاده می‌شود. چراغ‌های دیواری بر اساس انواعی که دارند نور را در جهت‌های مختلفی (بالا، بالا و پایین، پایین، راست و چپ و…) با زاویه‌های متفاوت می‌تابانند و در برخی از انواع چراغ ها زاویه تابش قابل تنظیم است.

مطلب پیشنهادی:روشنایی و جذابیت دکوراسیون با چراغ‌های دکوراتیو

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
 

انواع چراغ های دیواری مدرن:

طبق گفته متخصصان گروه ستاره شمال، چراغ‌های دیواری مدرن بر اساس ویژگی‌های مختلفی از جمله: 

  • سنسور
  • تعداد لامپ
  • توان مصرفی
  • فرم ظاهری
  • اندازه 

تقسیم بندی می‌شوند.

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

برخی از انواع چراغ‌های دیواری مدرن عبارتند از:
 

چراغ دیواری باتری خور

چراغ دیواری باتری خور

چراغ دیواری باتری خور: این نوع چراغ‌ها نسبت به انواع دیگر چراغ‌ها کمتر مورد استفاده هستند ولی عدم نیاز به سیم‌کشی، سهولت استفاده و هزینه‌ی کم از مزایای آنهاست. برخی از این نوع چراغ‌ها باتری‌های قابل تعویض دارند و بعضی از آنها که گران‌تر هستند، دارای باتری قابل شارژ هستند.

چراغ دیواری پلاگین

چراغ دیواری پلاگین

چراغ دیواری پلاگین: این نوع چراغ ها توسط یک کابل به پریز برق متصل می‌شوند و سیم آنها به صورت روکار است در نتیجه برای فضای اتاق نشیمن و یا سرویس بهداشتی مناسب نیستند. این نوع چراغ جایگزین مناسبی برای چراغ مطالعه است.

چراغ دیواری توکار: سیم‌کشی برق در این نوع چراغ به صورت توکار انجام می‌شود. محبوبیت زیادی دارند و با یک کلید روشن و خاموش می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: انواع چراغ دیوارکوب؛ چه مدلی برای تزئین دیوار بخرم؟

چراغ دیواری خورشیدی

چراغ دیواری خورشیدی

چراغ دیواری خورشیدی: یک روش کارآمد و مقرون به صرفه برای فضاهای بیرونی منزل می‌باشد که توسط یک باتری با انرژی خورشیدی شارژ می‌شود.

مطلب پیشنهادی: 8 چراغ دیواری خیره کننده در دکوراسیون منزل!

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

مزایای چراغ‌های دیواری مدرن:

طبق نظر کارشناسان گروه ستاره شمال مزایای چراغ های دیواری را این چنین بیان می کنند:

  • قابل استفاده در حیاط، محوطه و بالکن علاوه بر دکوراسیون داخلی
  • استفاده از چراغ‌های دیواری به عنوان عناصر روشنایی کمکی در کنار چراغ‌های نورپردازی اصلی منزل
  • دارای کاربرد تزئینی به جز روشنایی بخشی
  • امکان کم و زیاد کردن میزان نور فضا با استفاده از چراغ‌های دیواری
  • داشتن قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن
  • قابل تنظیم بودن زاویه تابش نور در برخی از انواع چراغ‌های دیواری
چراغ دیواری مدرن

نصب چراغ‌های دیواری مدرن:

ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری بر اساس سبک نورپردازی و میزان نور تابیده شده و همچنین ارتفاع سقف اتاق تعیین می‌شود. متوسط ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری 1.70 متر از کف زمین است و با توجه به ارتفاع سقف و نوع فضا این اندازه کم و زیاد می‌شود.

اگر در فضایی مانند راهروهای طویل یا دیوارهای محوطه از چراغ‌های دیواری استفاده می‌شود باید فاصله‌ی بین هر چراغ 2.5 الی 3 متر رعایت شود.

فراموش نکنید که می توانید انواع مدل های جدید را در پیج اینستاگرام ستاره شمال مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی: چراغ دیواری دکوراتیو؛ دیگه بالای کاناپه خالی نمی‌مونه!

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

نکته های دکوراسیونی در استفاده از چراغ‌های دیواری مدرن

  • اگر می‌خواهید در طراحی دکوراسیون خود، طرح‌های ساده و مینیمال داشته باشید به جای چراغ دیواری کلاسیک از چراغ‌های دیواری مدرن استفاده کنید.
  • با توجه به هدف استفاده از این نوع چراغ‌ها، در ارتفاع مناسبی آنها را نصب کنید. به طور مثال ارتفاع نصب چراغ دیواری که برای مطالعه در بالای تختخواب استفاده می‌شود با چراغی که برای تابش روی تابلوی دیواری به کار می‌رود متفاوت است.
  • در فضاهایی که ارتفاع سقف کوتاه است، نباید از چراغ‌های دیواری نوربالا استفاده کرد و بهتر است برای فضاهایی با سقف بلند از چراغ های دیواری با نور بالا و پایین به کار رود تا ارتفاع سقف کمی کوتاه‌تر به نظر برسد.
  • در انتخاب چراغ دیواری مدرن به میزان برآمدگی چراغ از سطح دیوار دقت کنید؛ برای منازل مسکونی و ساختمان‌هایی با سقف متوسط، بهتر است برآمدگی آن بیشتر از 10 سانتیمتر نباشد تا احتمال برخورد سر با این چراغ ایجاد نشود.
  • چراغ های دیواری مدرن در فرم‌های مختلف مربع، مستطیل و دایره وجود دارند، در انتخاب نوع متناسب با منزل خود دقت کنید.
  • با توجه به نوع دکوراسیون منزل خود، چراغ‌های دیواری با جنس و طرح هماهنگ با آن را انتخاب کنید.
  • برخی از چراغ‌های دیواری مدرن دارای سنسور هستند و با عبور افراد از کنار آنها روشن می‌شوند، در نتیجه این نوع چراغ های دیواری برای فضاهایی مانند راه‌پله مناسبند.
  • یکی از راه‌های ایجاد فضایی جذاب در دکوراسیون منزل استفاده از چراغ‌های دیواری در ترکیب با عناصر تزئینی دیگر است. با این راهکار می‌توان فضا را از خنثی بودن خارج کرد.
  • اگر منزل و فضای مورد نظر شما دارای دکوراسیونی با سبک صنعتی طراحی شده می‌توانید در آن چراغ‌های دیواری فلزی به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: انواع چراغ روشنایی در دکوراسیون منزل، راهنمای خرید آسان!

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
زیباترین مدل های چراغ دیواری
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

سوالات متداول:

کدام فضاها برای نصب چراغ دیواری مناسب هستند؟

چراغ‌های دیواری وسایل بسیار متنوعی هستند که در هرکدام از اتاق‌های خانه می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند و ظاهر زیبایی ایجاد کنند. چراغ‌های دیواری را می‌توان در راهرو، راه پله، حمام، اتاق خواب، اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن، ورودی یا زیرزمین نصب کنید.

آیا از چراغ‌های دیواری مدرن می‌توان در محوطه و حیاط استفاده کرد؟

بله، انواعی از چراغ‌های دیواری  برای نورپردازی  محوطه کاربرد دارند و باید در انتخاب لامپ مناسب فضای بیرونی دقت کرد.

چراغ‌های دیواری سنسوردار چه نوع چراغ‌هایی هستند؟

در این نوع چراغ‌ها روشنایی محیط با حضور فرد تامین می‌شود. تا زمانی که فرد در محدوده دید سنسور قرار دارد حرکت فرد باعث روشن ماندن چراغ می‌شود.

ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

عواملی مانند: هدف استفاده از چراغ دیواری، محل نصب چراغ دیواری، ارتفاع سقف فضای مورد نظر، میزان نور مورد نیاز، سبک نورپردازی و… در تعیین ارتفاع نصب چراغ‌های دیواری موثرند.

نورپردازی و روشنایی ستاره شمال
چراغ دیواری مدرن حیاط
نورپردازی و روشنایی ستاره شمال

قیمت چراغ های دیواری و نصب 

قیمت چراغ دیواری به صورت دانه‌ای حساب می‌شود و بر اساس جنس (پلاستیک فشرده، چوب، استیل و کریستال و..)، تعداد لامپ‌های روی آن، اندازه و غیره بین 45000 تومان تا 600000 تومان (دانه‌ای) وجود دارد. نصب چراغ های دیواری جزو خدمات برقکاری محسوب شده و قیمت نصب هر یک چراغ دیواری با توجه به مدت زمان لازم، نوع لامپ، ارتفاع نصب و… بین 10 تا 20 هزار تومان خواهد بود.

“برای سفارش انواع مدل چراغ مدرن با گروه ستاره شمال در ارتباط باشید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه