Chidaneh.com placeholder image

عکس آشپزخانه رنگی، چه مدلی باشه بهتره؟

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از اصول مهم در چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ مناسب برای آن است. اگر رنگ آشپزخانه آن‌طور انتخاب شود که به‌ درستی در فضا و دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرد، می‌تواند تاثیرات بسیاری در افزایش کاربری محیط، بهبود ضعف‌های فضا، به تعادل رساندن محیط و زیبایی بصری داشته باشد. برای بررسی و رعایت این موضوعات، 30 عکس از انواع آشپزخانه رنگی را خواهید دید که این نکات در آن‌ها درنظر گرفته شده است و طراحی اصولی دارند. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا کمی بیشتر در رابطه با رنگ در دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم.

دیوار رنگ آبی آشپزخانه
دیوار سبز در آشپزخانه با شلف چوبی
آشپزخانه با دیوار آبی و کاشی
آشپزخانه رنگی
دیوار زرد در آشپزخانه رنگی
اشپزخانه رنگی
دیوار قوس طرحدار در اشپزخانه با کانتر
آشپزخانه با کابینت رنگی
کانتر آشپزخانه
کابینت رنگ قرمز با دیوار طرحدار در آشپزخانه
دیوار گلبهی در آشپزخانه

رنگ دیوار در دکوراسیون آشپزخانه رنگی

دیوار آشپزخانه، بهترین فضا برای تجربه رنگ‌های متفاوت است. از آن‌جایی که بخش زیادی از سطح دیوار را کابینت‌ها پوشش می‌دهند، دست شما برای انتخاب رنگ دیوار باز است، چرا که هر چه که باشد رنگ کابینت می‌تواند تا حدودی آن را به تعادل برساند. توصیه ما این است که تا جای ممکن از رنگ‌های روشن استفاده کنید، چرا که رنگ‌های تیره می‌توانند فضا را کوچک‌تر نشان دهند و سقف آشپزخانه رنگی کوتاه‌تر به نظر آید. اما اگر به دنبال کابینت‌هایی با رنگ روشن هستید، می‌توانید در انتخاب رنگ دیوار آشپزخانه‌تان کمی شیطنت به خرج دهید و طیف رنگی متنوع‌تری را انتخاب کنید. در این میان اگر تصمیم دارید که رنگ دیوار را ساده و روشن انتخاب کنید، استفاده از کاشی بین کابینتی می‌تواند در ایجاد تنوع در فضا و دیوار به کمک شما بیاید.

قالیشویی ادیب
آشپزخانه رنگی
اشپزخانه رنگی با کابینت رنگی
آشپزخانه رنگی آبی
آشپزخانه رنگی
آشپزخونه رنگی
آشپزخانته رنگی با وسایل رنگی
آشپزخانه با کف رنگی

انتخاب کفپوش آشپزخانه رنگی

در رابطه با رنگ کفپوش آشپزخانه رنگی، به‌طور کلی باید گفت که انتخاب رنگ‌های روشن هوشمندانه‌تر است، چرا که این رنگ‌ها می‌توانند در انعکاس نور به محیط تاثیر بسیاری بگذارند و آن را روشن‌تر و البته بزرگ‌تر جلوه دهند، اما با توجه به شرایطی که در عکس‌های بالا وجود دارد و در بعضی از آن‌ها نور کافی در جریان است، از کفپوش هایی با رنگ متوسط نیز استفاده شده است و فقط از رنگ‌های سفیذ و کرم استفاده نشده است و حتی از سرامیک و کاشی‌های رنگی طرحدار نیز استفاده شده است که جلوه‌ای متفاوت به آشپزخانه بخشیده است. کف آشپزخانه با توجه به مساحت خود تاثیر بسیار زیادی در عمق بخشیدن به محیط دارد.

آشپزخانه رنگی با صندلی های قرمز
کابینت های رنگی در آشپزخانه رنگی سبز
آشپزخانه رنگی
آشپزخانه رنگی مینیمال
آشپزخانه رنگی
آشپزخانه رنگی آبی
آشپزخانه رنگی مشکی
آشپزخانه رنگی
آشپزخانه رنگی با دیوار آبی
آشپزخانه رنگی با گیاهان
آشپزخانه رنگی سبز

رنگ کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت آشپزخانه از نظر بصری اولین سطحی از دکوراسیون آشپزخانه است که چشمان شما با آن برخورد می‌کند، به همین دلیل هم انتخاب رنگ آن بسیار حساس و مهم است. به طور کلی برای دکوراسیون آشپزخانه رنگی، همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، انتخاب رنگ روشن هوشمندانه‌ترین کار است، اما این رنگ باید با توجه به سایر بخش‌های فضا انتخاب شود، برای مثال اگر شما برای رنگ کفپوش و همین طور دیوار آشپزخانه‌تان به سراغ رنگ‌های روشنی مثل سفید یا کرم رفته‌اید، حالا می‌توانید در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه‌تان راحت‌تر عمل کرده و رنگ‌های متنوع‌تری را داشته باشید.

آشپزخانه رنگی

به طور کلی انتخاب رنگ روشن به خصوص در رابطه با کابینت، نور را در آشپزخانه رنگی به گردش در می‌آورد و با کمک خطای چشمی، فضا را بزرگ‌تر نشان می دهد، اما اگر احساس می‌کنید که رنگ روشنی مثل سفید می‌تواند فضا را کسل کننده و بی روح کند، توصیه ما این است که به سراغ وسایلی با رنگ‌های متنوع‌تر بروید و یا آنکه کابینت‌ها را به صورت ترکیبی رنگ آمیزی کنید. این یعنی مثلا برای سطح رویه کانتر از رنگ سفید کمک بگیرید و برای بدنه کابینت به سراغ رنگ هایی مثل سبز نعنایی، طوسی روشن، لیمویی و… بروید و بعد هم با توجه به رنگی که انتخاب کرده‌اید سایر بخش‌های دکوراسیون آشپرخانه‌تان را نیز چیدمان کنید.

 

توصیه ما این است که قبل از انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه‌تان حتما مطلب « رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه، 11 اشتباه که مرتکب می شوید! » را به طور کامل مطالعه کنید. اگر هم تصمیم دارید که دکوراسیون آشپزخانه‌ را تغییر دهید، از متخصصین بازسازی و دکوراسیون می‌توانید کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه