Chidaneh.com placeholder image

اجرای نمای خشک ساختمان، چه فایده‌ای داره؟

به قلم: مژگان احمدی

اگر شما هم این روزها درگیر اجرا یا بازسازی نمای ساختمان هستید، احتمالا کم و بیش درباره اجرای نمای خشک ساختمان و مزایای آن به گوشتان رسیده است! پیش از این از چیدانه پرسیده‌اید که اصلاً نمای خشک ساختمان چیست؟ و استفاده از این روش چه فایده‌ای دارد؟ باید به شما بگوییم که هم‌اکنون در حال خواندن مقاله‌ای درباره اجرای نمای خشک و مزایای نمای خشک ساختمان هستید. نصب انواع متریال نما به روش خشک و بدون ملات با استفاده از اتصالات مکانیکی در واقع یکی از سیستم‌های جدید نماسازی به حساب می‌آید. این روش به دلیل ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که دارد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از شرکتهای نمای خشک این خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهند. شرکت طراحی و معماری بافت نو به عنوان یک مجری نمای خشک، در این مقاله از چیدانه با ما همراه شده تا به بسیاری از سوالات رایج شما درباره نمای خشک ساختمان و مزایای آن پاسخ دهد.

در ادامه خواهید خواند:

چوب و هنر
  • نمای خشک چیست؟ (تعریف نمای خشک)
  • کاربردهای نمای خشک کدامند؟
  • مزایا و معایب نمای خشک چیست؟
  • چه کسانی به سراغ استفاده از نمای خشک می‌روند؟
  • هزینه اجرای نمای خشک چقدر است؟
  • انواع نمای خشک ساختمان کدامند؟

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

نمای خشک چیست و چرا باید به سراغ اجرای نمای خشک بروید؟

بدون شک هرگز نمی‌توان مانع پیشرفت در صنعت ساختمان گردید. همانطور که در طراحی و اجرای سقف کاذب، رابیتس‌کاری جای خود را به کناف‌کاری داد، برای اجرای نمای ساختمان‌ها نیز نصب نمای ساختمان با ملات در بسیاری از موارد جای خود را به نصب نمای خشک ساختمان داده است.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

در اجرای نمای خشک ساختمان دیگر خبری از دوغاب و ملات نیست و دیگر ساختمان‌ها مجبور به تحمل نمودن وزن سنگین ملات نیستند. بد نیست بدانید که این مسئله به دلیل کاهش بار مرده‌ی وارد شده به ساختمان، ایمنی آن را در مقابل زلزله به طور چشمگیری افزیش می‌دهد.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

اتصالات نمای خشک بسیار سبک و مکانیکی هستند. در واقع در این سیستم مصالح مورد استفاده در نمای ساختمان مستقیما به نمای ساختمان نمی‌چسبند و با آن فاصله دارند. دتایل نمای خشک ساختمان شامل چند لایه است که اغلب توسط سازه‌های فلزی و آلومینیومی به یکدیگر متصل می‌شوند:

  • لایه اول: پوسته خارجی مجزا به عنوان نمای بیرونی ساختمان
  • لایه دوم: لایه عایق حرارتی که به طور مستقل توسط چسب به زیر پوسته خارجی وصل می‌شود
  • لایه سوم: فضای داخلی بین نما و عایق برای تهویه
  • لایه چهارم: دیواره داخلی ساختمان که اتصالات لازم برای زیرسازی نمای خشک بر روی آن نصب می‌شوند

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

خصوصیات و مزایای نمای خشک کدامند؟

بدون شک نماسازی ساختمان به روش‌های نوین مزیت‌های زیادی دارد. شرکت طراحی و معماری بافت نو درباره مزایای نمای خشک ساختمان می‌گویند که:

  • سرعت اجرای بالایی دارد؛ این روش بسیار سریع‌تر از روش سنتی اجرا می‌شود و پرت مصالح را نیز به شدت کاهش می‌دهد.
  • سبک‌تر است و بار وارده به ساختمان را کاهش می‌دهد؛ در این روش بر خلاف روش نماکاری با ملات، ساختمان هیچ باری متحمل نمی‌شود و در نتیجه در مقابل بادهای شدید و زلزله ایمن‌تر است.
  • خیالتان از آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب و بارش باران راحت باشد؛ استفاده از نمای خشک به نوعی از ساختمان و دیواره‌ی اصلی آن در مقابل تغییرات آب و هوایی و شرایط جوی محافظت می‌کند.
  • نگران نم و رطوبت ساختمان نباشید؛ به دلیل تهویه‌پذیر بودن فضای میانی در روش اجرای نمای خشک ساختمان، خشک شدن هر گونه نم و رطوبت از روی دیواره‌ی ساختمان حتمی است!

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

  • عایق‌کاری حرارتی و صوتی در این روش امکان‌پذیر است؛ روش اجرای نمای خشک ساختمان را به دلیل وجود فضای میانی می‌توان بهترین روش برای اجرای عایق‌کاری حرارتی و صوتی ساختمان دانست!
  • می‌توانید هر طرحی که خواستید اجرا کنید؛ طراحی نمای خشک در مقایسه با طراحی نما با ملات انعطاف‌پذیری بیشتری دارد. چطور؟ یعنی می‌توانید با آزادی عمل بسیار بیشتری تورفتگی‌ها و بیرون‌زدگی‌ها در طراحی نما را اجرا کنید.
  • می‌توانید در یک چشم به هم زدن ناصافی‌ها را صاف کنید؛ با استفاده از روش اجرای نمای خشک ساختمان به راحتی می‌توانید ناشاقولی در دیوارهای ساختمان را برطرف کنید. در حالی که این کار در اجرای نما با ملات بسیار سخت می‌باشد.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

  • می‌توانید نمای ساختمان را خیلی سریع و راحت ترمیم و بازسازی کنید؛ نگران هزینه ترمیم نمای ساختمان نباشید؛ با استفاده از این روش در صورت خرابی بخشی از نما به راحتی می‌توانید آن قسمت را باز و تعویض نمایید. با اجرای نمای خشک هزینه بازسازی نما به شدت کاهش می‌یابد.
  • می‌توانید به راحتی اقدام به تغییر در طراحی نما کنید؛ امکان تغییر در طراحی نما در روش اجرای نمای خشک ساختمان به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد. چرا که می‌توانید نمای ساختمان را به طور کامل جمع‌آوری و نمای جدید را اجرا نمایید.

یک نکته بسیار جالب درباره مزایای نمای خشک: آیا می‌دانستید که با استفاده از نمای خشک، در صورت نیاز می‌توانید نمای جمع‌آوری شده را به آسانی در یک ساختمان دیگر اجرا کنید؟

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

چه کسانی به سراغ اجرای نمای خشک ساختمان می‌روند؟

اغلب افرادی که در همه‌ی امور استفاده از روش‌های جدید را به روش‌های قدیمی و سنتی ترجیح می‌دهند، در این خصوص نیز از طرفداران نماسازی خشک هستند. زیرا این افراد خوب می‌دانند که در روش های جدید اجرای نما، بسیاری از معایب اجرای نما با ملات برطرف شده است.

همچنین طراحان و افرادی که ایده‌های خلاقانه‌ای برای طراحی نما دارند نیز از دیگر طرفداران اجرای نمای خشک ساختمان می‌باشند. چرا که آن‌ها از این طریق آزادی عمل بیشتری دارند و به راحتی می‌توانند ایده‌های خود را اجرا کنند.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

شرکت طراحی و معماری بافت نو می‌گویند که اجرای نمای خشک ساختمان هیچ محدودیتی در استفاده از مصالح نما ایجاد نمی‌کند. توجه به ظاهر نمای ساختمان‌های اجرا شده با این روش یا تصاویر نمای خشک ساختمان‌ها نیز این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد. پر واضح است که در صورت استفاده از این سیستم نه تنها محدود نمی‌شوید، بلکه از مزایای نمای خشک نیز بهره‌مند خواهید شد.

چیدانه به شما توصیه می‌کند که تماشای نمونه کارهای این گروه در چیدانه را به منظور دیدن انواع مختلف عکس نمای خشک ساختمان از دست ندهید.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

هزینه اجرای نمای خشک ساختمان چقدر است؟

خیلی‌ها از چیدانه درباره قیمت نمای خشک ساختمان می‌پرسند. باید به شما بگوییم که شرکت طراحی و معماری بافت نو عوامل زیر را از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه نمای خشک می‌داند:

  • نوع و قیمت مصالح: می‌خواهید از چه مصالحی به عنوان مصالح نمای خشک استفاده کنید؟
  • سیستم نصب نمای خشک: نوع قرارگیری اتصالات مورد استفاده در نمای خشک برای مصالح مختلف با روش‌های نصب مختلفی امکان‌پذیر است که بر روی قیمت اجرای نمای خشک اثر دارد.
  • ابعاد مصالح نما: میزان برشکاری مصالح بر روی هزینه اجرای نمای خشک اثرگذار است. از طرفی هرچقدر که ابعاد مصالح بزرگتر باشد، به دلیل کاهش مصالح زیرسازی، هزینه‌ی تمام شده نیز کاهش می‌یابد.
  • جزئیات نمای خشک و طراحی آن: فرم و حجم ساختمان و حتی تعداد و اندازه بازشوها در سطح نما بر روی میزان مصرف مصالح زیرسازی و در نتیجه هزینه تمام شده اثرگذار می‌باشند.
  • مساحت نما: تعداد طبقات و بزرگی برِ ساختمان نیز بدون شک از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه نمای خشک ساختمان هستند.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

اگر برای تخمین قیمت اجرای نمای خشک ساختمان به دنبال عدد و رقم دقیق می‌گردید توصیه می‌کنیم که از طریق اطلاعت تماس شرکت طراحی و معماری بافت نو در چیدانه  به منظور مشاوره نمای خشک و برآورد هزینه، با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

شاید اجرای نمای خشک ساختمان نسبت به نماسازی سنتی با یک متریال مشخص در نهایت کمی برایتان گران‌تر تمام شود، اما در مقایسه با مزایایی که دارد واقعا ارزشش را دارد. برای درک بیشتر این مسئله فقط کافی‌ست تا یک بار دیگر به بالا بروید و مزایای این روش را دوباره بخوانید!

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

آیا پرت کم مصالح، سرعت اجرای بالا، امکان تغییر نما، امکان استفاده‌ی مجدد از مصالح نما، امکان عایق‌کاری و همچنین محافظت از ساختمان که تنها بخشی از مزایای نمای خشک به حساب می‌آیند شما را برای خداحافظی با روش‌های سنتی متقاعد نمی‌کنند؟

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

انواع نمای خشک ساختمان کدامند؟

اجازه دهید تا ابتدا درباره یک سوال رایج حرف بزنیم. بهترین نمای خشک ساختمان از آن سوال‌هایی‌ست که خیلی‌ها به دنبال جوابش هستند! درحالی که این مسئله کاملا نسبی و سلیقه‌ای می‌باشد.

توجه به این نکته ضروری است که استفاده از نمای خشک ساختمان از نظر کاربرد هیچ محدودیتی ندارد. یعنی از نمای شیک ویلا گرفته تا اجرای دیوار نمای خشک را می‌توان با این روش اجرا نمود. علاوه بر این همانطور که قبلا هم اشاره کردیم همه‌ی مصالح مورد استفاده در روش نماسازی سنتی، در این روش نیز قابل استفاده هستند.

 

بافت نو
اجرای نمای خشک
بافت نو

شرکت طراحی و معماری بافت نو در ادامه برخی از انواع نمای خشک ساختمان را از نظر مصالح نما به طور خلاصه معرفی کرده است:

  1. اجرای نمای خشک سنگی
  2. اجرای نمای خشک سرامیکی
  3. اجرای نمای خشک آجر
  4. اجرای نمای خشک تراکوتا
  5. اجرای نمای سرامیک خشک پرسلانی
  6. اجرای نمای خشک چوبی (چوب پلاست و ترمووود)
  7. اجرای نمای خشک شیدر و لوورهای آلومینیومی

 

بافت نو
نمای خشک
بافت نو

کلام آخر: اگر هنوز هم برای جایگزین کردن اجرای نمای خشک ساختمان به جای اجرای نما با ملات شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما یک بار دیگر این مقاله را بخوانید. سیستم نمای خشک با آخرین استانداردهای ملی و جهانی منطبق است و اجرای این سیستم همه جوره به نفع شماست. آیا می‌دانید که شرکت طراحی و معماری بافت نو به عنوان یکی از شرکتهای نمای خشک در تهران آماده ارائه خدمات مشاوره رايگان در زمینه نمای خشک ساختمان می‌باشد؟

پس همین حالا به پروفایل شرکت طراحی و معماری بافت نو در چیدانه بروید و نمونه کارهای بیشتری را از اجرای نمای خشک ساختمان توسط این شرکت با تجربه و حرفه‌ای ببینید>>>

 

شاید این مطالب را نیز درباره اجرای نمای خشک ساختمان بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه