Chidaneh.com placeholder image

طراحی باغ پاییزی، هنری که باید مهندسی شود

به قلم: گلنار

حالا که پاییز شده و سوز سرما از پنجره به داخل خانه می‌پیچد، آدم دوست دارد در حیاط خانه، بالکن، تراس یا روف گاردن یک نمای پاییزی شاعرانه ببیند؛ این نمای زیبا تنها با طراحی باغ پاییزی ممکن می‌شود. با طراحی باغ پاییزی دیگر پاییز برای ما فصل غم نیست بلکه فصل نقاشی خداست و می‌توانیم از هرجز زیبایی‌های گیاهان در این فصل هم، لذت ببریم؛ اما چطور؟ در ادامه با گروه رستاک همراه شده ایم تا در یک ویدیو ببینیم چگونه باید طراحی باغ پاییزی را انجام دهیم.

طراحی باغ و حیاط پاییزی

بحث طراحی حیاط، باغ و به طور کلی محوطه سازی بحثی بسیار تخصصی  و گسترده است. اما همان زور که در ویدیو هم مشهده میک نید، میت وان با ترفندهایی ساده و یا کمک از یک متخصص به طرحی مناسب برای این فصل زیبا رسید. ترفندهایی مانند:

سرویس خواب بالسا
  • استفاده از رنگ های پاییزی
  • گیاهان مناسب محوطه در فصل پاییز
  • نورپردازی درطراحی باغ پاییزی

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
طراحی فضای سبز
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی باغ پاییزی، با رنگ‌های گرم و آتشین

هنگام طراحی باغ پاییزی می‌توانید به محل عرضه محصولات باغبانی و باغ‌های گل بروید و گلدان‌ها و تزیئناتی به رنگ‌های گرم تهیه کنید. مثلا گلدان‌هایی به رنگ‌های زرشکی، قرمز، سبز یشمی، نارنجی تند، نارنجی پرتقالی یا زرد خردلی. اگر گیاهان همیشه سبزتان را در این گلدان‌ها بگذارید، رنگ‌های مختص پاییز در ذهن‌تان تداعی می‌شود و حس پاییز روح‌تان را به وجد می‌آورد.

البته غیر از گیاهان، شما می توانید رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز، زرد و قهوه ای را به وسیله گلدان ها و پارچه میز و صندلی هم به حیاط‌تان بیارید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
نمونه کارهای گروه طراحی رستاک
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی باغ پاییزی با گیاهان مناسب

برای این‌که فضای سبز حیاط، تراس یا روف گاردن حس طراوتش را از دست ندهد می‌توانید از گیاهان گل‌داری که در پاییز، گل‌هایی با رنگ تند دارند استفاده کنید مانند:

  • بنفشه
  • شمعدانی

غیر از گل ها به گیاهانی که در برابر سرما مقاوم هستند نیز مورد نیازتان خواهد بود :

  • درختچه هایی مثل شمشاد
  • ماهونیا
  • زرشک زینتی

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس در نمای پنجره
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی باغ پاییزی با یک سبد پاییزی

اگر در خانه شما، تراس، باغچه یا روف گاردن لوکس و بزرگ وجود ندارد؛ خودتان یک باغ پاییزی کنار پنجره اتاق‌تان درست کنید. چند گلدان بگذارید و با برگ‌های پاییزی، میوه‌های کاج یا هر جزئی از پاییز که در خیابان و فروشگاه‌ها پیدا می‌کنید، تزئین‌شان کنید یا در یک سبد برگ‌های زیبا و هزار رنگ پاییز را جمع کنید و کنار گلدان‌ها یا روی میز کنار پنجره بگذارید.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
معماری حیاط سبز
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی باغ پاییزی با نورپردازی 

طراحی نورپردازی هم یکی از ایده هایی است که می تواند تغییر زیادی در طراحی باغ و محوطه پاییزی ایجاد نماید. این نورپردازی هم می تواند با استفاده از انواع مدل لامپ های محوطه انجام گیرد هم با بسیار ساده تر با انواع ریسه ها. در هر صورت بهتر است برای این نورپردازی نور آفتابی استفاده نمایید تا فضای شما را گرم ترو  صمیمی تر نشان دهد.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاور باکس در روف گاردن
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

مساحت جای نشستن در طراحی باغ پاییزی

هنگامی که پاییز می‌شود، خانواده‌ها دوست دارند در حیاط، تراس یا روف گاردن دور هم بنشینند، نوشیدنی گرم بنوشند یا کباب درست کنند اما فضای نشستن اگر خیلی فشرده باشد، به خانواده و مهمان‌ها احساس خفقان دست می‌دهد. در طراحی باغ پاییزی ابتدا در نظر بگیرید که به طور متوسط چند نفر در این فضا قرار است دور هم جمع شوند. برای نشستن هر نفر باید حدود 4/. متر مربع فضا در نظر بگیرید و اطراف صندلی هر نفر هم باید به شعاع حدود 1 متر آزاد باشد. این دو عدد را با هم جمع و در تعداد نفرات ضرب کنید. مثلا برای یک گروه 6 نفره به حدود 8-9 متر مربع فضا نیاز هست.

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
فلاورباکس چوبی
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

طراحی باغ پاییزی، به دست یک مهندس

مهندسان طراحی فضای سبز، برای طراحی باغ پاییزی در حیاط، تراس و روف گاردن، ایده‌های ویژه‌ای دارند. مثلا گروه طراحی فضای سبز رستاک، فضای سبز خانه یا محل کار شما را به گونه ای طراحی می‌کنند که با آمدن پاییز، چهره فضای سبز، دگرگون نشود و تنها رنگ برخی از گیاهان به قهوه‌ای، سرخ یا نارنجی تغییر کند. برای این منظور از گیاهان همیشه سبز، مثلا انواع سوزنی برگ‌ها. سروها و شمشادها استفاده می‌شود و در طراحی و مهندسی قبل از اجرای پروژه، جایگاه کاشت گیاهان طوری انتخاب می‌شود که بهترین منظره را برای باغ پاییزی شما ایجاد کند.

یک شرکت طراحی فضای سبز باید تمام مراحل طراحی و اجرا را با نظارت و دقت کارشناسان دانش‌آموخته رشته مهندسی کشاورزی انجام دهد. از آخرین دانش روز استفاده کند و در اجرای پروژه، کارگران و باغبان‌های آموزش دیده و ماهر را به لوکیشن بفرستد. بعد از تحویل پروژه به مشتری مسئولیت نگهداری و اشتباهات فنی را برعهده بگیرد تا رضایت‌مندی مشتری تامین شود و از طرف دیگر اصلاح مشکلات هزینه مضاعفی را به مشتری تحمیل نکند.

نگهداری از باغ پاییزی با اصول علمی

هنگامی که طراحی باغ پاییزی خود را به متخصصان گروه طراحی فضای سبز رستاک بسپارید می‌توانید مطمئن باشید که با دقت از فضای سبز حیاط، روف‌گاردن یا تراس شما نگهداری می‌شود، بدون این‌که بترسید که علف‌های هرز بافت گیاهی شما را از بین ببرند یا PH خاک باغچه نامتعادل باشد. متخصصان این مجموعه به وقت مناسب خدمات کوددهی را برای‌تان انجام می‌دهند، مراقب هستند گیاهان باغ پاییزی شما از نور یا سرمای زیاد دچار آسیب نشوند و در هر موقعیت چقدر آب باید به آنها داده شود.

“برای اطلاعات بیش تر با گروه رستاک در ارتباط باشید"

مجری: زهرا احمدی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه