Chidaneh.com placeholder image

آینه کاری دکوراتیو، از مدرن تا کلاسیک!

به قلم: تحریریه چیدانه

نور، روشنایی، آینه و انعکاس آن‌ها در هم، حس رضایتی توام با دلربایی را به همراه دارد. استفاده از آینه‌ها از زمان‌های دوردست در اکثر رسم و رسوم‌ها رایج بوده است. ایرانی‌ها نور، آب و آینه را روشنایی می‌دانند به همین دلیل است که در گذشته هنر آینه کاری در معماری سنتی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. اما این هنر به مرور زمان ماهیت جدیدی به دست آورده و به یکی از نمادهای دکوراسیون داخلی تبدیل شده است و همچنین گامی جلوتر نهاده‌ایم و استفاده از آینه را در قسمت‌های مختلف خانه و یا دیگر فضاهای بسته استفاده کرده‌ایم، با ما باشید تا که دراین مقاله با کمک صنایع شیشه و آینه آگاهی، از کاربرد های آینه سخنی تازه بگوییم.

تابلو فرش ریحان

آینه‌های دکوراتیو جزو بهترین وسایل دکواتیو برای تزئین یک خانه می توانند به حساب آیند. بنابراین برای داشتن خانه‌ای مدرن و شیک؛ سعی کنید از آینه کاری دکوراتیو استفاده نمایید. امروزه دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اکثر افراد عادی و معماران و طراحان داخلی به دنبال تغییرات جدید و متفاوت برای طراحی دکوراسیون داخلی هستند تا تجسمی از زیبایی و شکوه را به بیننده منتقل کنند، یکی از راه‌های انتقال خلق این زیبایی برای افراد، استفاده از آینه کاری دکوراتیو در خانه‌ها است. 

مطالب مرتبط: اجرای آینه دکوراتیو، انواع مدل های جدید و تکنیک نصب روی دیوار

صنایع شیشه و آینه آگاهی
زیباترین آینه‌های دکوراتیو پازلی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

انواع آینه کاری دکوراتیو

آینه‌های دکوراتیو به صورت آماده در قسمت‌های مختلف خانه قابل نصب هستند و هر زمان که در فکر جابه‌جایی و یا تغییر دکوراسیون کوچکی بودید می‌توانید آن‌ها را به دیگر قسمت‌های خانه منتقل کنید. این آینه‌ها چند دسته تقسیم می‌شوند:

  1. انواع آینه‌های دکواتیو که در طرح‌های چند تکه دایره‌ای شکلی هستند که می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند و نحوه قرارگیری آن‌ها از نظر فاصله و نحوه چیدمان می‌تواند متناسب با سلیقه شخصی شما باشد.
  2. آینه‌های دکوراتیو مستطیلی شکل که در ابعاد کوچک و بزرگ، کوتاه و بلند هستند و با قرارگیری‌شان در کنار هم تجللی از زیبایی و شکوه را با خود به همراه دارند
  3. و اما نوع دیگر این آینه ها به صورت گسترده و وسیع‌تر و کاملا متفاوت به کار می‌روند. از آن‌ها می‌توان در قسمت‌هایی از خانه استفاده کرد که می‌خواهیم فضای بیش‌تری اشغال شود که چشم‌ها را به خود خیره کنند.

مطالب مرتبط: آینه کاری سنتی روی دیوار، خلاقیت هنرمندان ایرانی را می‌بینید!

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید آینه‌های دکوراتیو پازلی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

این آینه‌های دکوراتیو، برای قسمت‌های مختلف قابل اجرا هستند به عنوان مثال دیوارهای پذیرایی را می‌توان آینه کاری کرد که در عین مدرن بودن زیبایی بسیاری به خانه شما خواهد بخشید و یا اگر محیط های پر زرق و برق برای شما جذاب است می توانید قسمت های خاصی از خانه را آینه کاری کنید به عنوان مثال بالای میز ناهارخوری را با طرح های مختلف مثل طرح لوزی و یا هرگونه طرح های منحنی که سلیقه ی شما را می خواند.

اگر بخواهیم از دیگر قسمت ها بگوییم بهتر است بالای شومینه را از یاد نبریم زیرا ترکیب آینه های دکوراتیو با پتینه طرحی خاص به خانه ی شما هدیه می دهد.این آینه ها در طرح های مختلف هندسی مانند لوزی، مربع ، مستطیل و دیگر طرح های منحنی به کار می روند.  

مطالب مرتبط: آینه پنجره ای، مدلی متفاوت در دکوراسیون

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید آینه‌های دکوراتیو پازلی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

آینه کاری دکوراتیو در دکوراسیون داخلی   

آینه‌های دکوراتیو به شما کمک می‌کنند تا بتوانید دکوراسیون خانه را همان گونه که مدنظر دارید زیبا و شیک طراحی کنید. آینه‌ها برای زیباسازی دکوراسیون داخلی شیک، مدرن و کلاسیک نشان دادن فضای اطراف خود نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهم آینه این است که نور را در فضای خانه منعکس می‌کند در نتیجه باعث افزایش روشنایی می‌شود. پس، می‌تواند بهترین گزینه برای خانه‌های کوچکی باشد که امکانات و یا شرایط مهیا کردن نور را به حد کافی ندارند. از نکات مثبت این آینه‌ها، می‌توان به رنگ‌های مختلف آن‌ها اشاره کرد که در رنگ های طلایی، مسی، برنز و نقره‌ای قابل استفاده هستند. 

  • آینه‌کاری مدرن در دکوراسیون نشیمن، راه‌حل مناسبی برای بزرگ‌تر نشان دادن محیط است که باعث افزایش روشنایی محیط نیز می‌شود.
  • با آینه کاری دیوار پذیرایی، انعکاسی که از نورهای مصنوعی توسط آینه‌ها ایجاد می‌شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای در فضا دارد.
  • آینه کاری دکوراتیو برای شومینه به عنوان یک نقطه کانونی، مکمل خوبی برای دکوراسیون داخلی پذیرایی هستند.
  • استفاده از آینه در راهرو و ورودی، علاوه بر اینکه نقش کاربردی در فضا دارد، در تزئین فضای راهرو و بزرگ‌تر نشان دادن فضای ورودی نیز موثر است.
  • در اتاق خواب‌ها، کنار آینه میز آرایش، همیشه نیاز به آینه‌های قدی بزرگ حس می‌شود که آینه‌کاری دیوارها می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید آینه‌های دکوراتیو پازلی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

اگر به دنبال یک دکوراسیون شیک هستید و می خواهید از آینه برای تزئین خانه ی خود استفاده کنید پیشنهاد ما این است که از آینه های دکوراتیو استفاده کنید زیرا این آینه ها را هرطوری که بخواهید می توانید جایگزاری کنید، و البته یک پیشنهاد ویژه برای اینکه زیبایی این آینه ها بیشتر به چشم آید از نورپردازی برای اطراف خانه استفاده کنید. نورپردازی در همه جای منزل باعث می شود فضایی زیبا و شیک ایجاد شود که توجه همه را به خود جلب کند.        

صنایع شیشه و آینه آگاهی
مدل‌های جدید آینه‌های دکوراتیو پازلی
صنایع شیشه و آینه آگاهی

راهنمای خرید آینه های دکوراتیو 

آینه‌های دکوراتیو در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته شده‌اند. اگر قصد دارید از این آینه‌ها برای قرار دادن در دکوراسیون اتاق پذیرایی استفاده کنید سعی کنید از مدل‌های بزرگ این آینه‌‎ها استفاده کنید، زیرا استفاده از آینه‌های بزرگ بالای مبلمان خانه باعث جلب توجه همه شده و محیط خانه را زیبا و شیک می‌کند. 

استفاده از آینه در فضای کوچک، باعث بزرگ‌تر جلوه دادن آن می‌شود. اگر آینه در جای مناسبی از خانه نصب شود و زاویه انعکاس نور برای آن فراهم شده باشد، حس روشنایی بیش‌تری در فضا ایجاد خواهد شد.

با اضافه نمودن یک یا چند آینه در اشکال مختلف به فضای اتاق می‌توان میزان بازتاب نور را چند برابر کرد.                                       

برای طراحی و اجرای انواع آینه‌های دکوراتیو مجلل می‌توانید با کارشناسان صنایع شیشه و آینه آگاهی در ارتباط باشید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حمید در تاریخ 04 تیر 1402
عالی خیلی عالی.

ثبت دیدگاه