مبل اداری؛ معرفی مدل‌های زیبا، شیک و کاربردی

مبل اداری؛ معرفی مدل‌های زیبا، شیک و کاربردی

به قلم: نرگس مهردادیان

جدیدترین و راحت‌ترین مدل‌ها کدام‌اند؟

مبل اداری برای محل کار همانقدر مهم است که وسایل منزلتان اهمیت دارند. هر اداره و شرکتی نیاز به انواع مبل‌های اداری زیبا و شیک چون میزهای مدیریت، کنفرانس و اداری و مبل و صندلی دارد. حتی شرکت‌هایی که فعالیت‌هایشان را گسترش می‌دهند می‌توانند مبل اداری را به شرکت اضافه کنند. برای خرید به استاندارد این مبل‌ها دقت بالایی داشته باشید چراکه مبلمان شیک و مناسب علاوه بر زیبایی دکوراسیون، نشان دهنده اعتبار شرکت شماست و موجب راحتی و افزایش راندمان کارکنان می‌شود.  اگر شما هم به دنبال خرید یکی از بهترین مدل‌های مبل‌های اداری برای شرکت‌تان هستید این مقاله از چیدانه با همراهی گروه صنعتی راحتیران به بررسی اهمیت خرید این مبل‌ها، ویژگی‌های نوع حرفه‌ای آن‌ها و معرفی انواع مبل اداری جدید و شیک می‌پردازد. با ما همراه باشید.

اسکای اسکرپر

مبل اداری شیکاهمیت خرید مبل اداری چیست؟

اهمیت خرید مبل اداری چیست؟

امروزه بیش از گذشته به طراحی داخلی محل کار اهمیت داده می‌شود و انواع مبل‌های اداری با تنوع زیادی برای این منظور تولید می‌شوند. علاوه بر زیبایی دکوراسیون اداری، دلایل دیگری نیز برای انتخاب اصولی مبل اداری وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

  • ست مبل اداری نقش تعیین کننده‌ای در دکوراسیون داخلی محل کارتان دارند.
  • مبلمان اداری مناسب، تمرکز و سرعت کار کارمندان را به طور چشمگیری افزایش می‌دهند.
  • مبل اداری استاندارد، نقش بسیار موثری در افزایش سلامت کارمندان شرکت یا اداره دارد.
  • با انتخاب اصولی مبلمان اداری راندمان کار پرسنل بالاتر می‌رود.

قیمت فروش مبل اداری

ویژگی‌های انواع مبل اداری حرفه‌ای

برای خرید مبل اداری حرفه‌ای برای حفظ سلامت خود و کارکنان باید به استاندارد و ارگونومی آن توجه داشته باشید. از مهمترین ویژگی‌های انواع مبلمان اداری حرفه‌ای این است که بعد از ساعت‌ها کار وقتی از پشت میز بلند می‌شوید، از نظر جسمی کمترین احساس ناراحتی را نداشته باشید، پاهایتان ورم نکرده باشد، کمردرد نداشته باشید و دست‌ها و گردنتان آسیب ندیده باشند. همچنین بسیار مهم است که طراحی مبلمان اداری طوری باشد که تمام نیازهای شما را به‌عنوان کاربر برطرف کند. برای مثال صندلی کارمند تمام وقت با صندلی ارباب رجوع در اتاق انتظار باید متفاوت باشد. در انتخاب و خرید مبلمان اداری توجه داشته باشید که هماهنگی آن با دکوراسیون داخلی محل کار زیبایی این فضا را چند برابر می‌شکند. استفاده از متریال با کیفیت در ساخت مبلمان اداری موجب دوام و ماندگاری بالاتر این مبلمان و طول عمر بیشتر می‌شود.

انواع مبلمان اداری مدرن و شیک

انواع مبل اداری مدرن و شیک

مبل‌های اداری مدرن و شیک امروزه نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در طراحی و تولید این سبک مبلمان، اصول طراحی مدرن چون طراحی دکوراسیون مینیمال و کاربردی با ارگونومی بالا در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از دفاتر و شرکت‌ها که می‌خواهند کسب و کار جدید خود را به نمایش بگذارند سعی می‌کنند از مبل اداری مدرن در دکوراسیون خود استفاده کنند. در این نوع مبلمان معمولا با استفاده از انواع پارتیشن‌های اداری واحدها تقسیم می‌شوند. مبل اداری مدرن علاوه بر ایجاد حریم اختصاصی برای کارمندان موجب زیبایی و ایجاد فضای مدرن در محل کار می‌شود.

انواع میز و مبلمان اداری مدل جدید

انواع میز و مبل اداری مدل جدید

مبلمان اداری مجموعه‌ای از میز و صندلی‌هاست که در بخش‌های مختلف شرکت و ادارات چون اتاق کنفرانس، کارکنان، مدیریت و سالن انتظار کاربرد داشته و به‌صورت انواع میز اداری، صندلی و مبلمان، کتابخانه، پارتیشن، فایلینگ و دیوار پوش موجود هستند. در انتخاب مبل اداری باید به مساحت دفتر یا شرکت، تعداد کارمندان و نوع بیزنس توجه داشت. انتخاب انواع میز و مبلمان اداری مدل جدید باعث می‌شود فضای داخلی اداره‌ها و شرکت‌ها شیک‌ و لوکس به‌نظر آید، راحتی و سلامت تمام افراد شرکت تضمین شده و راندمان کاری آن‌ها را بالاتر می‌برد.

انواع میز اداری

انواع میز اداری

میز اداری که اصول ارگونومی در طراحی آن رعایت شده باشد از وسایل مهم در هر شرکتی است. نوع طراحی میز اداری باید طوری باشد که مدیریت به آن‌ها اشراف کامل داشته باشد چراکه همواره مدیریت باید به کار کارمندان نظارت و توجه داشته باشد. ابعاد این میز با توجه به نوع حرفه، شغل و نیاز کارمندان باید انتخاب شود. معمولا از متریال ام دی اف با ماندگاری و هزینه مناسب یا از روکش‌های ملامینه و فرمیکا با طول عمر مفید بالاتر در ساخت این میزها استفاده می‌شود. اندازه مناسب میزها معمولا با طول 120 تا 160 سانتی‌متر و عرض 80 سانتی‌متر است. انواع میز اداری مدرن شامل میز مدیریت، مذاکره، پذیرایی، کنفرانس، کارشناسی، کارمندی، گروهی، کانتر و گیشه تولید می‌شوند.

یکی از لوازم ضروری در شرکت‌ها میز مدیریت است. این میز به تجهیزات خاص نیاز دارد و معمولا از میزهای دیگر بهتر و با کیفیت‌تر است. باید این میز بر اساس اصول ارگونومی طراحی شود تا مدیر شرکت که ساعت‌های بیشتری پشت میز است راحتی بیشتری داشته و به سلامت بدن او کمک کند. معمولا میزهای مدیریتی دارای چند قسمت هستند که در محل به یکدیگر متصل می‌شوند.

میز کنفرانس اداری

میز کنفرانس

در هر شرکتی برای کنفرانس، مذاکره و جلسات اتاقی در نظر گرفته می‌شود که میز کنفرانس اداری از اجزای با اهمیت این اتاق محسوب می‌شود. میزهای مذاکره و کنفرانس بر اساس ظرفیت اتاق مذاکره و یا کنفرانس طراحی می‌شوند. این میزها اشکال، طرح و رنگ‌های متنوعی داشته که با توجه به دکوراسیون شرکت یا اداره و اتاق کنفرانس آن و هماهنگ با دیگر میزها می‌توان از انواع آن استفاده کرد. این میزها اغلب دارای قابلیت‌هایی چون نصب تجهیزات صوتی و تصویری هستند. میزهای مدیریت و کنفرانس نسبت به سایر اجزای مبلمان اداری اهمیت بالاتری دارند چراکه می‌توانند قدرت و کلاس کاری شرکت را به مشتریان نشان دهند.

 میز کارمندی اداری

میز کارمندی

میزهای کارشناسی و کارمندی از متداول‌ترین میزهای اداری هستند که امروزه مدرن‌ و به‌روزتر طراحی می‌شوند. مناسب و با کیفیت بودن این میز موجب افزایش راحتی و راندمان کاری کارمندان می‌شود.

میز کانتر اداری

میز کانتر

طراحی شیک میز کانتر اداری که با نام‌های دیگر میز پذیرش، اطلاعات یا میز منشی شناخته می‌شود مانند میز مدیریت و کنفرانس اهمیت بالایی دارد چراکه در ورودی قرار می‌گیرد و اولین مبلمانی است که مشتریان در بدو ورود به شرکت می‌بینند.

انواع مبل اداری حرفه‌ای

انواع مبل و صندلی اداری

مبل اداری علاوه بر جذب مشتری تاثیر بسزایی بر فعالیت‌های کارمندان دارد. صندلی نادرست و غیر اصولی به‌دلیل رعایت نکردن استاندارد و ارگونومی در کوتاه مدت موجب خستگی و کاهش بهره‌وری افراد می‌شود. انواع صندلی اداری متناسب با مدت زمان استفاده و کاربردشان، جنس و کیفیت متفاوتی دارند اما به‌طور کلی باید ویژگی‌های داشته باشند. صندلی اداری مانند نوع S آن باید انحنای مناسبی داشته تا گودی کمر حفظ شود، لبه نشیمن‌گاه صندلی پر و گرد باشد، باید ضد عرق باشد تا در استفاده طولانی مدت کارمندان دچار مشکل نشوند. باید چرخ‌دار با قابلیت تنظیم ارتفاع و انعطاف بالا باشد، باید قابلیت خم شدن به عقب تا زاویه 110 درجه داشته باشد.

انواع صندلی اداری

همچنین باید قابلیت چرخش به همه جهات را داشته تا افراد بدون بلند شدن از روی صندلی کارشان را انجام دهند. این صندلی نه بیش از حد نرم و نه سفت باید باشد چراکه نرمی بیش از حد مانع حرکت و جابه‌جایی افراد روی صندلی می‌شود. صندلی استاندارد اداری در انواع صندلی‌های مدیریتی، کنفرانسی، کارشناسی، همایشی، انتظار و ست مبلمان اداری موجود هستند؛

  • صندلی‌ مدیریتی کیفیت و جنس بهتری نسبت به دیگر صندلی‌های اداری باید داشته باشد.
  • در انتخاب صندلی کارمندان باید به سلامت،‌ راحتی و عدم خستگی کارمندان توجه شود.
  • صندلی‌های انتظار به شکل چندتایی یا تکی طراحی و تولید می‌شوند.
  • از ست‌ مبل اداری برای دفتر و یا شرکت در بخش پذیرایی از میهمانان و مشتریان استفاده می‌شود و تاثیر زیادی در جذب مشتری و دید رقبا دارد.
  • صندلی‌ همایش نسبت به سایر صندلی‌های اداری دارای رنگ‌‌بندی متنوع و جنس روکش‌های متفاوت است اما راحتی و انعطاف‌پذیری بالایی باید داشته باشند چراکه افراد مدت زمان طولانی روی آن‌ها می‌نشینند.

کتابخانه اداری شیک

کتابخانه اداری

کتابخانه‌ها یکی دیگر از اجزای مهم مبل اداری هستند که باعث سازمان‌دهی محیط کار شده و با نبود آن‌ها همه چیز به صورت نامنظم دیده می‌شود. کتابخانه اداری دارای کاربردهای مختلفی چون محل جا دادن اسناد، مدارک و پرونده‌های کاری و کتاب‌های مرتبط با حرفه و شغل هر یک از افراد شرکت است. کتابخانه اداری در انواع در‌دار، بدون در و دکوراتیو تولید می‌شود و آرامش خاصی به فضای کار می‌بخشد.

فایلینگ اداری

فایلینگ اداری

فایلینگ اداری برای نظم بخشیدن و طبقه‌بندی پرونده‌ها، اسناد، مدارک و استفاده بهینه از فضا در محل کار استفاده می‌شود. فایلینگ‌ها دارای انواع مدل‌ها و طراحی‌های متنوعی هستند و علاوه بر مرتب نگه داشتن دفتر کار باعث می‌شود در سریع‌ترین زمان ممکن به فایل‌ها و پرونده‌های مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

پارتیشن اداری مدرن

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید در تقسیم‌بندی و بهبود استفاده از فضاست. پارتیشن‌ها انتخاب مناسبی برای شرکت‌هایی است که فضای بزرگی دارند اما کارمندان فضای اختصاصی ندارند. استفاده از انواع پارتیشن اداری در این شرکت‌ها موجب بالا رفتن تمرکز کارمندان و بهبود کارایی آن‌ها می‌شود. پارتیشن اداری در انواع دوجداره، فریم لس، ریلی و متحرک موجود است. با استفاده از آن‌ها می‌توان فضای شرکت را بدون نیاز به مصالح ساختمانی تغییر داد.

چه کسانی نیاز به خرید مبلمان اداری دارند؟

چه کسانی نیاز به خرید مبل اداری دارند؟

مدیران شرکت‌ها و اداره‌ها و بسیاری دیگر از صاحبان کسب و کار اغلب به منظور تجهیز نمودن محل کار خود به سراغ خرید انواع مبل اداری می‌روند. کارمندان مختلف اداره‌ها، کارکنان دفاتر خدماتی و مدیران شرکت‌ها برای محل کار خود نیاز به مبل‌هایی متناسب با نیازهای کاری و موقعیت شغلی خود دارند و بر همین اساس نیز به سراغ خرید این نوع مبلمان می‌روند.

هنگام خرید مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام خرید مبل اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • به نوع حرفه، اندازه فضای شرکت یا اداره‌ و سبک دکوراسیون داخلی آن توجه داشته باشید.
  • هنگام خرید به ارگونومی و استانداردهای لازم مبل اداری توجه کنید.
  • سعی کنید مبلمان با کیفیت، مستحکم با ماندگاری و طول عمر بالا خریداری کنید.
  • برای خرید از افراد با تجربه در این امر مشورت بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع مبلمان اداری

قیمت فروش مبل اداری

مبل‌های اداری با قیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند. هرچه کیفیت مبلمان افزایش یابد و قابلیت‌های آن بیشتر باشد طبیعتا قیمت فروش آن نیز بالاتر می‌رود. ابعاد، نوع متریال مصرفی، کیفیت و نوع طراحی از عواملی هستند که بر قیمت مبل اداری تاثیر بالایی دارند. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی از قیمت این نوع مبلمان شیک داشته باشید، می‌توانید به پروفایل اینستاگرام گروه صنعتی راحتیران سر بزنید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

هنگام خرید مبل اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

آشنایی با انواع سبک‌های دکوراسیون اداری

کلام پایانی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از بک جلسه‌ چند ساعته‌ کاری یا ساعت‌‌ها پشت میز نشستن، احساس کنید که پاهایتان ورم کرده و کمردرد دارید. در چنین شرایطی اگر به طرز درست نشستن خود مطمئن هستید حتما صندلی کارتان استاندارد نیست. انواع مبل اداری با جنس، طرح، مدل، رنگ و اندازه‌های متنوعی تولید می‌شود. برای خرید این نوع مبلمان علاوه بر توجه به سبک مطابق با سبک دکوراسیون داخلی شرکت و زیبایی به راحتی، ارگونومی و کیفیت محصولات نیز توجه داشته باشید تا با بالا بردن اعتبار شرکت در دید مخاطبین، کارمندان و رقبا موجب راحتی و سلامتی و افزایش راندمان کاری شرکت شوید.

گروه صنعتی راحتیران با بیش از سه دهه فعالیت از تولیدکنندگان مطرح کشور است. این گروه دارای اولین گواهینامه ارگونومی صنعت مبل و صندلی اداری در ایران بوده و تندیس چهار دوره همایش دو سالانه انجمن ارگونومی را دریافت کرده است. اگر شما هم به دنبال خرید مبل اداری استاندارد و زیبا با ارگونومی بالا هستید می‌توانید با کمک این مطلب از چیدانه و مراجعه به گروه صنعتی راحتیران بهترین و راحت‌ترین را انتخاب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ریحانه علیزاده در تاریخ 26 اردیبهشت 1402
سلام معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم. من هم می خوام چند تا محصول خوب دیگه معرفی کنم: محصولات پرفروش

ثبت دیدگاه