Chidaneh.com placeholder image

طراحی و اجرای تراس، قبل و بعد 21 بالکن زیبا

به قلم: مژگان احمدی

طراحی و اجرای تراس: افزایش شهرنشینی و مدرنیته باعث شده است که روز به روز از تعداد خانه‌های حیاط‌دار کم‌ و به تعداد کوچه‌های عمودی اضافه شود! افراد آپارتمان‌نشین زیادی هستند که می‌گویند بارها دلشان تجربه‌ی بودن در هوای آزاد و نوشیدنِ یک فنجان قهوه در فضای خصوصی خانه‌ی خودشان را خواسته است، اما در عوض مجبور شده‌اند تا اولین پارک نزدیک آپارتمان‌شان قدم بزنند یا رانندگی کنند! حال چاره چیست؟ 

امروزه در طراحی و اجرای تراس های کوچک آپارتمان‌ها به راه‌حل شگفت‌انگیزی تبدیل شده که حسابی توجه همه را به خود جلب کرده است. در این مقاله از چیدانه با ما همراه باشید تا قبل و بعد طراحی 21 تراس کوچک و زیبا را با هم ببینیم.
 

تابلو فرش ریحان
طراحی تراس کوچک

حفظ حریم خصوصی در طراحی و اجرای تراس

انتخاب نوع پوشش جلوی تراس، تقریبا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد برای استفاده مداوم از تراس خانه می‌باشد. چرا؟ چون تراکم شهری و نزدیکی آپارتمان‌ها به یکدیگر تقریبا هیچ حریمی برای ساکنین خانه‌ها باقی نگذاشته است. به همین دلیل هم استفاده از انواع پوشش جلوی تراس بسیار رواج پیدا کرده و پرطرفدار می‌باشد. شیشه‌های مات، شیشه‌های ریلی بالکن، دیوارهای متحرک، دیوار سبز، گل‌های رونده، لوورهای چوبی، دیوارهای مجوف و سایبان‌های دستی پارچه‌ای یا حصیری از جمله انواع مختلف پوشش جلوی تراس هستند که خود زینت‌بخش تراس و بالکن نیز می‌باشند. در هنگام در طراحی و اجرای تراس می توانید ازهر یک از این پوشش ها به منظور حفظ حریم خصوصی استفاده کنید.

 

قبل و بعد طراحی تراس کوچک
قبل و بعد طراحی بالکن کوچک
قبل و بعد طراحی و اجرای تراس
قبل و بعد طراحی و اجرای تراس
قبل و بعد دکوراسیون تراس
قبل و بعد دکوراسیون بالکن
دکوراسیون تراس
طراحی و اجرای تراس
طراحی و اجرای تراس

دوست دارید در تراس کوچک‌تان جای نشستن داشته باشید؟

چه چیزی بهتر و مهم‌تر از داشتن فضایی برای نشستن و استراحت در تراس آپارتمان؟ شاید فکر کنید که این حرف‌ها فقط برای طراحی تراس بزرگ برای خانه‌های بزرگ به درد می‌خورد! اما سخت در اشتباهید. در تصویر بالا به خوبی مشخص است که با طراحی یک نیمکت چوبی جمع و جور به عنوان نشیمن در فضای تراس کوچک و کمی هم نورپردازی شاخص برای این نیمکت، می‌توان در یک تراس کوچک 3.5 متری نیز جای دنجی برای نشستن و کتاب خواندن داشت.

طراحی و اجرای تراس بدون در نظر گرفتن جایی برای نشستن هرگز!

 

طراحی و اجرای تراس و بالکن
تراس قبل و بعد
بالکن
تراس زیبا
بالکن زیبا
طراحی زیبای تراس
طراحی زیبای بالکن
طراحی زیبای تراس کوچک
طراحی زیبای بالکن کوچک

چگونه فضای تراس کوچک خود را کمی بزرگ‌تر نشان دهیم؟

بعضی‌ها می‌پرسند که چگونه می‌توان از فضای کوچک تراس استفاده‌ی مناسب کرد؟ آیا قرار دادن میز و صندلی برای تراس کوچک کار درستی است؟ و اینکه طراحی چیدمان تراس برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای آن چگونه باید باشد؟ روش‌های متعددی برای بزرگ‌تر نشان دادن  فضا در طراحی تراس کوچک وجود دارد. برای مثال:

  • انتخاب مناسب متریال کف و دیوار
  • استفاده از گلدانهای دیواری یا اجرای دیوار سبز
  • نورپردازی درست و اصولی
  • استفاده از متریال های براق که نور را انعکاس می دهند
طراحی زیبای تراس و بالکن
طراحی زیبای تراس شیک
طراحی زیبای تراس

کلام آخر:

روش‌های خلاقانه‌ی برای طراحی و اجرای تراس های کوچک و بهره‌برداری موثر از فضا وجود دارد. از جمله روش‌های نورپردازی موثر، روش‌های بالقوه (و عملی) دکوراسیون و تزئینات احتمالی برای دیوارها، سقف، کف و پنجره‌ها، مبلمان و مبلمان قابل تبدیل و استفاده دقیق از رنگ‌ها، بافت‌ها، توازن و تعادل، کنتراست و هارمونی در اتصال با توجه به نیازتان.

پیشنهاد چیدانه این است که طراحی و اجرای تراس منزل‌تان را به متخصصین دکوراسیون و بازسازی در چیدانه بسپارید تا با تکیه بر دانش متخصصین پروژه را به بهترین شکل اجرا کنید.

 

شاید این مطالب را نیز درباره طراحی و اجرای تراس بپسندید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه