Chidaneh.com placeholder image

لوستر سفید | 35 مدل از جدیدترین لوسترهای سفید زیبا و شیک

به قلم: یاسمین ثریا

لوسترها، عناصر کاربردی و در‌عین‌حال دکوراتیو و روشنایی‌بخش فضای زندگی ما هستند که متناسب با مکان‌های مختلف، از متریال‌های متنوع مثل چوب، شیشه، فلز و همچنین به‌صورت ترکیبی از چند متریال متفاوت، طراحی می‌شوند. رنگ‌های مختلف لوستر نیز از جذابیت آنها است و در‌ این‌ میان لوستر سفید رنگ، با رنگی خاص و متفاوت، می‌تواند در ایجاد دکوراسیون زیباتر موثر باشد. لوستر سفید در اکثر سبک‌های دکوراسیون داخلی و همچنین بیشتر فضاها کاربرد دارد که در این مطلب از چیدانه به بررسی این موارد پرداخته می‌شود.

لوستر سفید برای پذیرایی
لوستر سفید

انواع لوستر سفید متناسب با سبک فضا

انواع لوستر سفید در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌های جدید و جسورانه، به صورت لوستر ساده و لوکس عرضه می‌شوند و چیدمان محل زندگی شما به هر سبکی باشد، می‌تواند با انتخاب یک لوستر سفید متناسب با فضا، جذاب‌تر شود. 

چوب و هنر

به‌طورکلی از میان تنوع موجود در مدل لوستر سفید رنگ، لوسترهای ساده و کم‌جزئیات، لوستر های مینیمال و همچنین لوستر سفید فانتزی برای سبک مدرن انتخاب‌های مناسبی هستند و انواع لوستر سفید ساخته شده از آلیاژ‌هایی همچون نقره، برنج و برنز با سبک دکوراسیون کلاسیک همخوانی دارند. 

لوستر پارچه ای سفید و لوستر سفید شید دار نیز، به محفل‌های خودمانی‌تر و همچنین اتاق خواب، روشنایی ملایمی می‌دهد، و لوسترهای کریستالی و  لوستر سفید و طلایی با انعکاس‌ پرتوهای نور، فضا را روشن و لوکس می‌کنند.

لوستر سفید رنگ
لوستر سفید اتاق خواب

لوستر سفید کلاسیک

انتخاب بسیاری از افراد لوستری است که دارای تزیینات خاص و ویژه‌ای باشد تا دکوراسیون فضای موردنظرشان را کامل و زیبا کند. در این حالت انتخاب لوستر سفید کلاسیک بهترین پیشنهاد است! این نوع لوستر به‌صورت لوستر سه شاخه سفید و لوستر تک شاخه سفید از یک پایه مرکزی تشکیل شده که شاخه‌های لوستر در اطراف آنها قرار می‌گیرد. لوستر سفید کلاسیک با تزیناتی مانند کریستال و یا حباب همراه است که از رنگ سفید در همه قسمت‌های لوستر حتی کریستال‌ها استفاده شده است.

لوستر سرامیکی سفید، لوستر چوبی سفید، لوستر چینی سفید و لوستر سفید حباب دار نیز نمونه‌هایی از لوستر کلاسیک هستند و در لوستر سفید حباب دار، حباب لوستر نیز به رنگ سفید و به صورت شفاف یا مات و ساده یا طرح دار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوستر سفید فانتزی
انواع لوستر سفید
لوستر سفید مدرن

لوستر سفید مدرن

رنگ سفید رنگی است که به دلیل ایجاد محیطی یکنواخت و دشواری نگهداری و تمیز کردن آن، نسبت به سایر رنگ‌ها کمتر موردتوجه قرار گرفته است. با این حال، افرادی که مایلند تمام جنبه‌های منفی رنگ سفید را نادیده بگیرند، این فرصت را خواهند داشت که آن‌را به صورت خلاقانه در فضاهای مدرن با استفاده از لوستر های مینیمال و لوستر سفید فانتزی به‌کار گیرند. از آنجایی که نورپردازی همیشه یکی از عناصر کلیدی در سبک مدرن بوده، طرح‌های بسیار متنوعی از لوستر سفید مدرن وجود دارد که در ساخت آنها از الگو‌ها و متریال‌های مختلفی استفاده شده است. لوستر سفید شید دار، لوستر پارچه ای سفید و لوستر حبابی سفید نمونه‌های از لوستر سفید مدرن هستند که با خانه‌های امروزی هماهنگی بیشتری دارند. 

در این نوع لوسترها از لامپ‌های کم‌مصرف یا ال‌ای‌دی و همینطور ریسه‌های نوری استفاده می‌شود که نوری تخت، غیر‌متمرکز و غیر‌مستقیم ایجاد می‌کنند. در لوستر سفید مدرن  بیشتر از لامپ‌های مهتابی برای روشنایی استفاده می‌شود تا لوستر سفید رنگ جلوه‌ی خود را از دست ندهد. ولی دقت کنید که این نور سفید، سردی محیط را افزایش داده و ممکن است باعث بی‌حالی و افسردگی شود! به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از لوستر سفید مدرن، دکوراسیون فضا را طوری تنظیم کنید که این حس را خنثی کند. 

مدل لوستر سفید رنگ
لوستر سفید و طلایی

لوستر سفید برای چه فضاهایی مناسب است؟

فضاهای مشترک خانه مانند اتاق ‌غذاخوری، آشپزخانه و اتاق‌خواب، همگی مکانی مناسب برای آویزان کردن یک لوستر سفید هستند. رنگ سفید دکوراسیون داخلی را کامل می‌کند و در ترکیب با رنگ پس‌زمینه، فضایی شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند. همچنین این مدل لوستر می‌تواند جلوه‌ی خوبی به فضای ورودی دهد و از مهمانان به گرمی استقبال کند و لوستر سفید پذیرایی هم طرفداران خاص خود را دارد!

لوستر سفید رنگ برای اتاق‌ غذاخوری
لوستر سفید برای اتاق‌ غذاخوری

لوستر سفید رنگ برای اتاق‌ غذاخوری

لوستر سفید رنگ در اتاق‌ غذاخوری تاریک می‌تواند بیشترین جلوه را داشته باشد، در صورتی که مدل لوستر سفید رنگ با جزئیات زیاد را انتخاب کنید، به راحتی می‌تواند باعث درخشش و جلوه‌ی خاص در فضا شود. برای نصب لوستر سفید رنگ در اتاق غذاخوری حتما باید به تناسب میان لوستر و میز غذاخوری توجه کنید. 

لوستر سفید اتاق غذاخوری نباید زیاد بزرگ باشد و بهتر است که قطر آن از 2/1 تا 3/2 عرض میز ناهارخوری، بیشتر نباشد تا موجب اغتشاش تعادل بصری و ناهماهنگی فضا نشود. همچنین بهتر است لوستر این فضا برای سقف 2.4 متری، حدودا 92 تا 76 سانتی‌متر بالاتر از میز غذاخوری قرار گیرد تا علاوه بر روشنایی همه قسمت‌های میز، تناسبات بصری هم رعایت شود. اما برای سقف‌های بلندتر به ازای هر 30 سانتی‌متر افزایش ارتفاع سقف، ارتفاع لوستر باید حدود 7.5 سانتیمتر افزایش ‌یابد.

لوستر سفید برای آشپزخانه
لوستر آشپزخانه سفید
لوستر سفید اشپزخانه

لوستر سفید برای آشپزخانه

با توجه به آشپزخانه‌های امروزی که اکثرا دارای کابینت و کانتر کاملا سفید هستند، انتخاب یک لوستر مینیمال با ظاهری تمیز و آرام انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. علاوه بر این لوستر سفید ساده و نوع فانتزی و مدرن آن نیز پیشنهادهای مناسبی برای کامل کردن دکوراسیون آشپزخانه هستند و لوستر سفید کلاسیک با تزیینات مختلف، برای دکواسیون آشپزخانه پیشنهاد نمی‌شود. 

وجود لوستر سفید اشپزخانه به تمیزتر جلوه کردن آشپزخانه نیز کمک می‌کند و تابیدن نور سفید بر روی کابینت‌ها باعث می‌شود رنگ آنها بهتر دیده شود. لوستر سفید برای آشپزخانه کوچک هم انتخاب بسیار مناسبی است چراکه باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر و دلباز‌تر به‌نظر برسد. در میان انواع لوستر سفید، لوستر حبابی سفید بهترین انتخاب است چون به راحتی تمیز می‌شود و قابل شستشو است.

لوستر سفید برای اتاق خواب
لوستر ساده اتاق خواب

لوستر سفید برای اتاق خواب

لوستر سفید برای اتاق خواب‌هایی با دکوراسیون سفید و روشن بسیار مناسب است و حس آرامش را در فضا بیشتر می‌کند. اما توجه داشته باشید رنگ لامپ مهتابی به همراه لوستر سفید اتاق خواب را سرد و بی‌روح می‌کند و بهتر است برای ایجاد محیطی گرم و آرام در اتاق خواب، از لامپ‌های آفتابی برای لوستر اتاق خواب استفاده کنید. در همین راستا لوستر سفید و طلایی نیز انتخاب‌ مناسبی است. 

لوستر چوبی سفید
لوستر سفید کریستالی

نکاتی در رابطه با لوستر سفید

1) مدل لوستر سفید رنگ برای چیدمان‌های به رنگ روشن و خاکستری انتخاب بسیار مناسبی است.

2) برای روشن کردن بهینه‌ی فضا با لوستر سفید فانتزی، استفاده از لامپ‌هایSMD ، LED و  COB پیشنهاد می‌شود.

3) حتی اگر یک لوستر سفید کلاسیک با ظاهری پر زرق و برق، چشم‌تان را گرفته باشد، برای چیدمان‌های شلوغ، لوستر ساده بهترین انتخاب است.

4) لوستر سفید رنگ برای فضاهایی با دیوارها و اثاثیه‌ی تیره‌رنگ، بسیار مناسب است و با ایجاد تضاد در دکوراسیون، نور موردنیاز فضا را تامین می‌کند.

5) لوستر ساده فلزی را به راحتی و در کمترین زمان می‌توانید به لوستر سفید ساده تبدیل کنید. توجه داشته باشید وقتی رنگ کاملا خشک شد، می‌توانید با کاغذ سنباده ظاهری کهنه و فرسوده در آن ایجاد کنید.

6) اگر فضای موردنظرتان، از مساحت نسبتا بزرگی برخوردار است و پلانی به صورت مربع‌شکل و مرکزی دارد، می‌توانید از لوستر سه شاخه سفید و لوستر تک شاخه سفید که دارای لامپ‌های متعددی هستند، به‌منظور ایجاد تناسب و روشنایی بیشتر کمک بگیرید.

7) برای انتخاب بهترین مدل لوستر سفید رنگ، ابتدا به اندازه لامپ مورد نیاز خود و ابعاد فضای موجود، توجه کنید. یک اتاق معمولی با سقف 8 فوت بهترین عملکرد را با لوسترهایی با ارتفاع حدود 20 تا 24 اینچ دارد و اتاق‌هایی با سقف بلندتر می‌توانند لوستر بلندتری هم داشته باشند.

8) یک لوستر سفید ساده  هرقدر هم زیبا و چشم نواز باشد، اما اگر تناسب آن بسیار بزرگتر یا بسیار کوچک‌تر از فضا باشد، نه تنها جذابیتی نخواهد داشت، بلکه به عنوان یک عنصر بیگانه در دکوراسیون شما تلقی می‌شود. برای نزدیک شدن به سایز استاندارد، می‌توانید مجموع طول و عرض فضا را (بر حسب متر)، در عدد 8.33 ضرب کنید و قطر لوستر را (بر حسب سانتی‌متر) به دست آورید.

9) ارتفاع مناسب و ایده‌آل برای نصب لوستر، به طور معمول در بازه‌ی 25-20 درصد فوقانی اتاق قرار دارد و باید دقت کنید از پایین‌ترین سطح آن تا کف تمام شده، 2.13 تا 2.43 متر فاصله رعایت شود. این فاصله باید به گونه‌ای باشد که حدود 30 سانتی‌متر بالاتر از قد انسان باشد تا اصطلاحا سرگیر نشده و مزاحم رفت و آمد نباشد. همچنین در فضای ورودی به گونه‌ای نصب شود که 15 سانتی‌متر بالاتر از درب اتاق قرار گیرد.

برای انتخاب یک لوستر مناسب، خواندن مطلب راهنمای خرید لوستر نیز به شما کمک بیشتری خواهد کرد.

عکس لوستر سفید

عکس لوستر سفید

در ادامه نمونه عکس لوستر سفید و مدل‌های مختلف آن‌ برای شما جمع‌آوری شده است. 

عکس لوستر ساده
لوستر چند شاخه سفید
لوستر سفید چوبی
لوستر سفید شید دار
لوستر سفید کلاسیک و لوکس
لوستر سفید ساده
لوستر سفید فلزی
لوستر سرامیکی سفید
لوستر پارچه ای سفید
عکس لوستر سفید رنگ
لوستر حبابی سفید
لوستر های مینیمال
لوستر سفید زیبا
لوستر سفید جدید
انواع لوستر سفید رنگ

کلام آخر

با توجه به این مطلب از چیدانه دریافتیم که انواع لوستر سفید با بیشتر سبک‌های دکوراسیونی همخوانی دارند و فضایی شیک و جذاب را ایجاد می‌کنند. برای انتخاب بهترین لوستر سفید رنگ، تنها کافی است با سبک و ابعاد فضای موردنظرتان آشنایی کافی داشته باشید تا جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا ببخشید. اگر هنوز هم در انتخاب مدل لوستر سفید رنگ مردد هستید، اهالی فن ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه