Chidaneh.com placeholder image

چراغ رشد گیاه، ناجی گیاهان فضای بسته

به قلم: پروا رحمتی

گیاهان آپارتمانی بهترین دوست فضاهای بسته هستند. وجود گل و گیاه در خانه علاوه بر زیباتر کردن فضا باعث تصفیه هوا و ایجاد حس بهتر در خانه می‌شود. با این وجود، فضای آپارتمان گاهی به بدترین دشمن همین گیاهان دوست داشتنی تبدیل می‌شود. عدم رسیدن نور کافی یکی از مهم‌ترین دلایل پژمردگی و خشک شدن گیاهان داخل آپارتمان است. برای اینکه فضای خانه‌تان را به بهترین دوست گیاهان خود تبدیل کنید استفاده از «چراغ رشد گیاه» می‌تواند بسیار موثر باشد. در این مطلب با نور مخصوص رشد گیاه بیشتر آشنا خواهید شد.

لامپ رشد گیاه ایران گرولایت
چراغ رشد گیاه
لامپ رشد گیاه ایران گرولایت

چوب و هنر

چراغ رشد گیاه چیست؟

«ال ای دی فول اسپکتروم» یا «چراغ رشد گیاه طیف کامل» یک منبع نور مصنوعی است. این چراغ‌ها برای رساندن نور کافی به گیاهان در محیط‌های بسته مثل گلخانه‌، پاسیو یا هر مکانی که در آن نور طبیعی کافی به گیاه نمی‌رسد کاربرد دارند. چراغ رشد گیاه با داشتن حداقل 11 نانومتر و طیف نوری، به رشد بهتر و ایجاد نور مورد نیاز فتوسنز گیاه کمک می‌کند. کاربرد این چراغ‌ها تنها محدود به فضاهای بسته و کم‌نور نمی‌شود. چراغ رشد گیاه می‌تواند به عنوان نور مکمل در کنار نور خورشید (در صورت کم بودن) در فضاهای باز نیز عمل کرده و به رشد بهتر گیاه کمک کند.

[[nid:8645]]

چراغ رشد گیاه با چراغ‌های LED معمولی تفاوت دارد. ال ای دی‌های معمولی برای رشد گیاه مناسب نبوده و حتی می‌توانند به فرآیند رشد آن صدمه بزنند. چراغ‌های رشد گیاه با توان و طیف نوری‌های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به طیف نوری انتخابی برای انواع گیاهان مناسب‌ هستند. اگر در زمینه انتخاب چراغ رشد گیاه نیاز به مشاوره دارید می‌توانید سری به پروفایل شرکت ایران گرولایت زده و با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی اطلاعات بیشتری درباره گیاه خاصی که مد نظر دارید دریافت کنید.

پرورش ارگانیک‌ها با چراغ رشد گیاه!

لامپ رشد گیاه ایران گرولایت
چراغ رشد گیاه
لامپ رشد گیاه ایران گرولایت

امروزه افراد بیشتری به سراغ انتخاب‌های ارگانیک می‌روند. هیچ چیز بهتر از یک باغچه‌ی کوچک پر از گیاهان و سبزیجات ارگانیکی که خودمان پرورش داده باشیم نیست. شاید شما هم به دنبال سالم‌تر کردن سبک زندگی‌تان، فکر داشتن باغچه را در سر پروراندید. اما با تجهیزات و امکانات مختلفی که این روزها برای پرورش گیاه در بازار وجود دارد به راحتی می‌توانید گیاهان و سبزیجات مختلف را در فضای آپارتمانی پرورش بدهید.

استفاده از چراغ رشد گیاه محدود به گلخانه و فضاهای صنعتی نمی‌شود. یکی از کاربردهای این چراغ‌ها کمک به رشد بهتر میوه و سبزیجات در آپارتمان است. ساعات نوردهی بسته به گیاه و مرحله‌ی رویش آن متفاوت است. می‌توانید برای آشنایی بیشتر با کاربرد و ویژگی‌های چراغ رشد گیاه سری به وبسایت شرکت ایران گرولایت بزنید.

ویژگی‌های چراغ رشد گیاه

• چراغ رشد گیاه برای افراد حاضر در محیط بسته ضرری نداشته و در عین حال فواید زیادی برای گیاهان آپارتمانی دارد. 
• مصرف انرژی چراغ رشد گیاه در پایین‌ترین سطح یعنی سطح A قرار دارد.
• با توجه به داشتن طیف‌های نوری مختلف برای رشد انواع گیاه مناسب است.
• عمر مفید آن بیش از 50 هزار ساعت است.

چراغ رشد گیاه فول اسپکتروم یا طیف کامل، انتخابی عالی برای محیط‌های خانه، ادارات و فضاهای بسته به شمار می‌آید. در خرید این چراغ‌ها کیفیت و ضمانت دو اصل مهم محسوب می‌شوند. می‌توانید برای مشاهده انواع چراغ‌ رشد گیاه، قیمت و کاربرد آن‌ها سری به پروفایل شرکت گرولایت بزنید.

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه