Chidaneh.com placeholder image

میز کامپیوتر مدرن، مدل هایی که نمی توان از دست داد!

به قلم: یاسمین ثریا

برای خرید میز کامپیوتر مدرن نه تنها باید سلیقه به خرج دهید بلکه باید این میز کار را در دیزاین کلی اتاق درنظر بگیرید و مراقب باشید که مدل آن به سایر لوازم اتاق کار بخورد. اصلا میز کامپیوتر هنوز مد است؟ این روزها که همه یک لپتاپ دارند و هر جا بنشینند، آن را همانجا میگذارند؛ شاید این تصور برای افرادی که زیاد با کامیپوتر کار نمیکنند درست باشد اما این روزها بسیاری از ما بیشتر از نصف کارهای حرفه ای روزمره مان را با کامپیوتر یا لپتاپ انجام میدهیم و اگر قرار باشد، جای مناسب یا میز مخصوص کامپیوتر نداشته باشیم، به مرور زمان دچار کوفتگی بدن و مشکلات ارتوپدیک میشویم. بنابراین لازم است با هم انواع مدل میز کامپیوتر مدرن و شیک را ببینیم و بدانیم هر مدل چه مزایا و معایبی دارد. در این مطلب چیدانه با هم کلی میز کامپیوتر را بررسی میکنیم.

مبلمان اداری کارنو
میزهای مدیریتی
مبلمان اداری کارنو

سرویس خواب بالسا

میز کامپیوتر مدرن با قدیمی چه فرقی دارد؟

شاید فکر کنید برای خرید مدرنترین انواع میز کامیپوتر باید یک ست MDF بزرگ ببینید که در همه جای آن کلی کشو، کابینت، جای سیم، قفسه دارد و روکش براقی هم بر آن کشیده شده است، چیزی شبیه تصویر زیر. با این حال باید به شما بگوییم که این تصور ذهنی شما کاملا غلط است و یکی دو سال است که مدل میز کامپیوتر کلا عوض شده است و دیگر خبری از این مدلهای دمده نیست؛ خودتان ببینید:

مدلهای دمده میز کامپیوتر

میزهای قدیمی کامپیوتر چه شکلی بودند؟

مثل آن زمانها که تلویزیون تازه به خانه ها آمده بود و روی آن رومیزی قلاب بافی می انداختند یا در قفسه های بزرگ و میزهای غول پیکر آن را جای میدانند؛ زمانی که کامپیوتر خریدن هم میان مردم باب شد، به دلیل جدید و گران بودن این وسیله تکنولوژیکی، معمولا در خانه جای مشخص و ویژه ای را به آن اختصاص میدادند و وهمچنین میز چوبی یا MDF بزرگی برایش می خریدند اما این میزها بعد از چند سال، فقط مایه عذاب بودند، چرا؟

معایب میزهای کامپیوتر قدیمی

  • جای وسیعی را میگرفتند
  • خانه را کوچک نشان میدادند
  • اتاق کار را کوچک و کمجا میکردند
  • جابه جایی آنها در اسبابکشی سخت بود
  • با اصول مینیمال زندگی مدرن سازگار نبودند
  • سنگین بودند
  • گران بودند
  • اکثر انواع MDF بیکیفیت بود

ببینید میز کامپیوتر مدرن چقدر متفاوت است

مدرن‌ترین انواع میز کامپیوتر

در طراحی انواع میز کامپیوتر مدرن، سعی شده که کشوها و قفسه های اضافه حذف شوند و در نگاه اول، حجم بزرگ میز ذهن را خسته نکند.

ظاهر میز کامپیوتر مدرن را بشناسید

در طراحی میزهای کامپیوتر مدرن طراحان به اسکلتبندی، طرح و رنگ متریال خیلی خوب توجه میکنند و تمام تلاش آنها ایجاد سبک مینیمال است که به این ترتیب کاربر چه در خانه، چه در محیط کار بدون توجه به جزئیات سنگین میز برای ذهن، روی کارش تمرکز کند. به علاوه سادگی طراحی میز کامپیوتر مدرن، سبب جلب توجه به دیزاین کلی اتاق کار یا منزل میشود. قبلا طراحی میز کامپیوتر توجه را از طراحی کلی منزل یا محل کار، منحرف میکرد.

همین قفسه ساده طرح ایکیا نصف فضای اتاق را اشغال کرده هرچند که سفید رنگ است.

اسکلت میزهای مدرن

  1. پایه ساده
  2. نهایتا 1-2 کشوی باریک دارند
  3. سطح میز وسیع است
  4. قفسه بر آن سوار نیست
  5. عرض میز زیاد است

رنگ میز کامپیوتر مدرن

  • سفید و چوب ملچ تیره
  • تمام سفید
  • تمام مشکی
  • مشکی و شیشه
  • سفید و شیشه
  • چوبی و فلز مشکی

ببینید این میز جادار، چه فضای ساده و مرتبی را در کنج این دفتر کار کوچک ایجاد کرده است

میز کامپیوتر مدرن دیواری

یکی از مدلهای پرطرفدار میز کامیپوتر مدرن، انواع دیواری آن است که به دیوار پیچ می شود. یعنی دیگر از همینن پایه های ساده زیبا هم خبری نیست. هر موقع خواستید صندلی را جلوی شلف کامپیوتر خود میکشید، کار می کنید، سپس بعد از اتمام کار صندلی را جای مرتبی می گذارید. این مدل میزهای کامپیوتر هم به خاطر مدرنیته جالب توجه اند، هم به خاطر کم جا بودنشان. این مدل را میتوانید بسته به رنگ دیگر لوازم چوبیتان طراحی کنید که هماهنگی دکوراسیون داخلی شرکت یا محل کارتان بر هم نخورد.

میز کامپیوتر مدرن و شیک

اگر دوست دارید محل کار یا فضای کارتان در منزل، کمی شیکتر باشد یا طرفدار مدلهای لوکس هستید، هنوز هم میتوانید به میز کامپیوتر مدرن و شیک فکر کنید. تنها کافی است در فضای موردنظر ویژگیهایی که درباره ان سبک میزها گفتیم را رعایت کنید. به تصاویر این میزها توجه بفرمایید:

میز کامپیوتر مدرن سفید

اگر به دنبال مدلهای ساده و مدر برای میز کامیپوتر هستید که دلتان نمیخواهد به زودی قدیمی شوند، حتما وجود رنگ سفید را هم در انتخاب خود بگنجانید.

مزایای رنگ سفید

  • فضا را بزرگتر نشان میدهد
  • شیک است
  • مدرن است
  • خسته کننده نیست
  • به انواع سبک دکوراسیون میخورد

میز کامپیوتر دارای قفسه کتاب

میز کامپیوتری اداری مدرن

تصور نکنید این مدلهای میز کامپیوتر مدرن فقط مختص خانه و دفتر کار شخصی هستند. امروزه در طراحی داخلی دفتر کار هم از انواع میز کامپیوتر اداری مدرن استفاده میشود تا کارمندان به بهترین شکل از فضای مورد نظر و ظرفیت ذهنی خود استفاده کنند.

میز کامپیوتر چوبی دو بخشه

در پایان

همان طور که مشاهده کردید، زندگی ماشینی امروز در تمام ابعاد، ما را به سمت سبک مینیمال می کشاند. درباره میز کامپیوتر مدرن هم ما از این روند رو به رشد، جدا نمانده ایم و باید دیر یا زود از آن تبعیت کنیم تا خودمان زندگی راحت تری داشته باشیم. برای انتخاب مدل یا سفارش چنین میزهایی به صفحه اهالی فن چیدانه یا سیستم ثبت سفارش مراجعه کنید و هر نوع سوالی دارید، برای پرسیدن آنها تامل نفرمایید.

مطالب پیشنهادی : 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه