Chidaneh.com placeholder image

انواع مبلمان اتاق خواب: معرفی 8 وسیله کاربردی!

به قلم: سمانه زارعی

وقتی صحبت از مبلمان اتاق خواب می­ شود؛ تختخواب به عنوان اولین وسیله به ذهنمان خطور می­ کند، ولی مبلمان اتاق خواب شامل اجزای بیشتری است که وجود هریک به تبدیل اتاق خواب به یک فضای راحت و آرام کمک می کند. در این مطلب با گروه مبلمان النا هوم همراه هستیم و راجع به انواع مبلمان اتاق خواب صحبت خواهیم کرد. 

 

تابلو فرش ریحان

النا هوم
سرویس تخت‌خواب و کمد چوبی مدرن
النا هوم

انواع مبلمان اتاق خواب، چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب انواع مبلمان اتاق خواب لازم است مواردی را مد نظر قرار دهید. برخی از اصول انتخاب مبلمان اتاق خواب عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه اتاق خواب: انواع سرویس خواب دارای اجزای مختلفی هستند که ممکن است همه آنها در اتاق خواب شما جا نگیرند و همچنین شکل و فرم مبلمان اتاق خواب باید با فرم و ابعاد اتاق خواب تناسب داشته باشند.
  • سبک طراحی مبلمان: مبلمانی با سبک کلاسیک جای بیشتری می ­گیرند و تزئینات بیشتری دارند. اگر مدل ­های ساده ­تر را می­ پسندید سراغ مبلمانی با سبک مدرن بروید.
  • سن افراد: مهم است که اتاق خواب برای چه کسی است؟ انتخاب اجزای مختلف برای مبلمان اتاق خواب یک کودک یا نوجوان با مبلمان مورد استفاده در اتاق خواب بزرگسال متفاوت است.
  • میزان بودجه: هزینه ­ای که برای خرید مبلمان در نظر گرفته ­اید یکی از مهم­ترین مسائل در انتخاب مبلمان اتاق خواب است. بهتر است تعداد وسایل کمتر ولی با کیفیت ­تر بخرید تا اینکه همه اجزا را با کیفیت کمتر تهیه کنید.
  • کاربردی بودن مبلمان: به نیازهای خود توجه کنید. قرار نیست چون اتاق خوابتان جای کافی دارد آن را با وسایلی که نیازی به آن­ها ندارید پر کنید.
  • ست بودن مبلمان: ممکن است تصمیم به خرید ست مبلمان و سرویس اتاق خواب بگیرید و یا وسایل مختلف را جداگانه بخرید. با دیدن نمونه­ های مبلمان اتاق خواب و شرایط فضا راحت ­تر تصمیم خواهید گرفت.

 

النا هوم
طراحی و تولید سرویس‌خواب دونفره چوبی مدرن
النا هوم

انواع مبلمان اتاق خواب

مبلمان اتاق خواب شامل اجزای مختلفی است که بر اساس نیاز افراد و ابعاد اتاق خواب می ­توان آنها را تهیه کرد. همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم همه نکته­ های لازم برای انتخاب بهترین مبلمان اتاق خواب را در نظر بگیرید و سپس اقدام به تهیه آنها کنید. برخی از اجزای مبلمان اتاق خواب جزو سرویس خواب به شمار می­روند و همراه با هم به فروش می ­رسند. برای انتخاب بهترین مبلمان اتاق خواب می ­توانید از شرکت النا هوم کمک بگیرید.

انواع مبلمان اتاق خواب شامل اجزای زیر است:

  • تختخواب
  • پاتختی
  • تشک
  • میزتوالت یا میز آرایش
  • پاف
  • کمد لباس
  • آینه

 

النا هوم
طراحی و تولید سرویس‌خواب دونفره چوبی مدرن
النا هوم

1. تختخواب: مهم­ترین مبلمان در اتاق خواب

می ­توان گفت اصلی­ ترین وسیله اتاق خواب تخت خواب آن است. وجود یک تختخواب زیبا و راحت بیشترین نقش را در آرامش فضا و زیبایی آن دارد. دو اصل مهم در انتخاب تختخواب توجه به ابعاد و اندازه آن و سبک طراحی است. هرچند از مواردی مانند جنس و کیفیت ساخت، استاندارد بودن و قیمت تخت نباید غافل بود. امروزه تختخواب­ های از جنس ام­ دی ­اف نسبت به متریال­ های دیگر قیمت و کیفیت قابل قبولی دارند.

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

2. خرید پاتختی برای اتاق خواب

میز کوچکی است که ارتفاعی برابر با تختخواب دارد و برای تخت یک نفره در یک ­طرف و برای تختخواب دو نفره در دو طرف تخت قرار می ­گیرد. در واقع جایی برای قرار دادن چراغ خواب است ولی از سطح میز و کشوهای آن می ­توان برای قرار دادن وسایل دم دستی مانند کتابی که هر شب قبل از خواب می­خوانید استفاده کرد. پاتختی می­ تواند دارای کشو و یا بدون کشو و ساده طراحی شود. با توجه به نیاز خود بهترین نوع پاتختی را انتخاب کنید.

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

3. تشک استاندارد انتخاب کنید.

اصلی ­ترین عنصر برای یک خواب راحت، تهیه یک تشک استاندارد و با کیفیت است در نتیجه باید تشک را جزوی از مبلمان اتاق خواب دانست. بهترین تختخواب بدون یک تشک مرغوب آزاردهنده خواهد بود. تشک­ها در انواع مموری فوم، فنری، لاتکس، هیبرید، فوم، طبی و.. در بازار وجود دارند که با توجه به شرایط خود باید بهترین نوع را برای تختخواب انتخاب کنید. 

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

4. مبلمان اتاق خواب: میز توالت یا میز آرایش

وجود یک میز آرایش برای قرار دادن وسایل آرایش و یا وسایلی که هر روز با آنها سروکار دارید مهم است. این میز که به نام میز توالت یا آرایش معروف است بسیار کاربردی بوده و جزو گزینه­ های مهم در مبلمان اتاق خواب به شمار می­ رود. برخی از انواع میز توالت تعداد زیادی کشو دارند که آنها را برای قرار دادن وسایل بیشتر و همچنین لباس بسیار کاربردی می ­کند.

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

5. پاف در اتاق خواب: کاربردی و جذاب!

پاف یکی از انواع مبلمان پرکاربرد است که می­تواند در فضاهای مختلف خانه مانند پذیرایی، نشیمن و اتاق خواب قرار بگیرد. پاف نوعی صندلی است که قسمت زیرین آن مانند یک صندوق است و می ­توانید وسایل کوچکی را داخل آن قرار دهید که به پاف صندوق­دار هم معروف است. پاف را می­ توانید در گوشه­ای از اتاق خواب و یا پایین تختخواب قرار دهید. اگر فضای کافی در اتاق خواب ندارید؛ پاف جزو وسایلی است که می­ توانید آن را حذف کنید و یا پاف کوچکتری را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: پاف تخت خواب چیست؟

 

النا هوم
سرویس تخت‌خواب و کمد چوبی مدرن
النا هوم

6. کمد لباس در اتاق خواب لازم است؟

امروزه اغلب اتاق­ ها کمد دیواری دارند. ولی با این حال ممکن است برای اتاق خوابی که کمد دیواری ندارد و یا نیاز به وجود یک کمد اضافی در آن حس می ­شود نیاز به خرید کمد لباس وجود داشته باشد. کمد لباس می ­تواند چوبی یا ام­ دی ­اف باشد. اگر اتاق خوابتان جای کافی دارد، کمد لباس می ­تواند به وسایل اتاق نظم بدهد. کمدی را انتخاب کنید که با ابعاد اتاق تناسب داشته باشد.

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

7. آینه را فراموش نکنید!

وجود یک آینه که بر روی میز آرایش قرار گرفته و یا به دیوار نصب شده است، ضروری به نظر می­ رسد. همچنین می ­توانید یک آینه قدی که به دیوار و کمد دیواری چسبیده است را برای اتاق خواب در نظر بگیرید. و یا یک آینه قدی پایه ­دار که جذابیت اتاق خواب شما را چند برابر می ­کند، انتخاب کنید. آینه نور اتاق خواب را بیشتر می­ کند و جلوه خاصی به دکوراسیون می ­دهد.

 

النا هوم
سرویس تخت‌خواب و کمد چوبی مدرن
النا هوم

کاناپه در اتاق خواب

8.صندلی یا مبل تکی در اتاق خواب

گاهی لازم است در اتاق خواب صندلی برای نشستن قرار دهید. مخصوصا اگر اتاق خواب بزرگی دارید، مبل تکی می ­تواند انتخاب خوبی برای قرار دادن در اتاق خواب باشد، به طور مثال دو مبل تکی برای نشستن و گفتگوی دونفره ایده جذابی است. و یا می­ توانید یک کاناپه زیبا را در گوشه ­ای از اتاق خواب قرار دهید. و پیشنهاد دیگر استفاده از شزلون در اتاق خواب است. شزلون نوعی مبل کشیده و راحت است که هم می ­تواند برای دراز کشیدن و هم برای نشستن استفاده شود. اگر به مبل لاوست علاقه دارید، می­ توانید این مبل هم فکر کنید. طراحی مبل و یا صندلی تکی متناسب با دکوراسیون اتاق خواب باشد.

 

النا هوم
سرویس تخت‌خواب و کمد چوبی مدرن
النا هوم

خرید مبلمان اتاق خواب، چقدر هزینه می­ خواهد؟

برای همه ما میزان هزینه­ ای که برای خرید وسایل اتاق خواب می­ پردازیم اهمیت دارد. مطمئنا با صرف هزینه بیشتر می­ توانید مبلمانی با کیفیت­ تر تهیه کنید. به طور کلی قیمت مبلمان اتاق خواب به عوامل مختلفی مانند؛ تعداد اجزای مبلمانی که خریداری می­کنید، جنس و کیفیت مبلمان، سبک طراحی مبلمان اتاق خواب و.. تاثیر می­ گذارد.

 

النا هوم
سرویس خواب و کمد دونفره ساده و شیک
النا هوم

کلام آخر:

در این مطلب با گروه مبلمان اتاق خواب النا هوم همراه بودیم و راجع به انواع مبلمان اتاق خواب صحبت کردیم. مبلمان اتاق خواب بخش مهمی از دکوراسیون اتاق را می­سازند در نتیجه برای داشتن یک دکوراسیون شیک و جذاب باید در انتخاب مبلمان دقت کنید. شرکت النا هوم در زمینه طراحی مبلمان اتاق خواب و محصولات چوبی خانگی مدرن فعالیت می ­کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل شرکت النا هوم سر بزنید و برای سفارش انواع مبلمان با کارشناسان در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه