Chidaneh.com placeholder image

کمد لباس، چند راه نظم‌دهی لباس‌ها و اکسسوری‌ها

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی کمد لباس یکی از مسائلی است که معمولا برای بسیاری از افراد تبدیل به یک دغدغه می شود. خیلی ها نمی دانند که چگونه می توانند کمدی منظم و طبقه بندی داشته باشند. باید این نوید را به شما بدهیم که حالا وقت آن است که ترتیب و سر و سامانی به کمدهایتان بدهید و با خیال راحت از تمیز و مرتب بودن آن لذت ببرید. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا چند راه تمیز کردن و چیدمان کمد لباس را با شما در میان بگذاریم و این دغدغه را برای همیشه حل کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

کمد لباس

چوب و هنر

مشخص کردن ابعاد و اندازه لباس ها

این مسئله یکی از مهم ترین معیارهایی است که برای تمیز کردن کمد لباس خود به آن احتیاج دارید. با توجه به عمق کمد لباس خود و یا بخش ها و طبقه های متفاوتی که دارد شما می توانید لباس هایتان را تفکیک کنید. برای مثال در بخش های عمیق ترِ کمد لباس می توانید پیراهن، کت و شلوار و… را قرار دهید. با توجه به این مسئله برنامه ریزی کنید که هر بخش از کمد لباس مربوط به کدام لباس ها و با چه ابعادی است. به طور کلی می توان گفت که هر کدام از لباس ها بر اساس عمق مورد نظر خود به این شکل دسته بندی می شوند:

  • ژاکت و پیراهن کلفت و بزرگ
  • کت و شلوار  و لباس های رسمی
  • شلوارهای پارچه ای و جین
  • دامن و لباس های نازک و روزانه
  • مشخص کردن میزان نیاز به چوب لباسی

کمد لباس خود را ارزیابی نموده و مشخص کنید که هر کدام از لباس ها به چه نوع چوب لباسی ای نیاز دارند. برای مثال در رابطه با لباس های نازک و یا شال و روسری، شما می توانید از چوب لباسی های دو یا چند طبقه استفاده کنید که فضای کمتری را اشغال کرده و در عین حال آنها را به شکل منظم و مرتبی سر و سامان می دهند. این در حالی است که طبیعتا برای لباس های کلفت تر و متفاوت تر نیاز به یک چوب لباسی تنها دارید که به دلیل مقاومت بالایی که نیاز دارند احتمالا ابعاد نسبتا بزرگی نیز خواهند داشت.

چیدمان کمد لباس

تفکیک لباس ها بر اساس فصل

در کنار مسائلی که تا به حال گفته شد توصیه ما این است که کمد لباس خود را بر اساس لباس های فصلی تان نیز طبقه بندی نمایید. اگر می توانید برای مثال با به پایان رسیدن فصل زمستان لباس های زمستانی را جدا کرده و یا از کمد خارج کنید فضای کمد را آزادتر خواهید کرد و دیگر نگرانی ای در رابطه با کمبود فضا در کمد نخواهید داشت. شما می توانید لباس های زمستانی تان را در چمدان های خالی و بدون استفاده تان قرار دهید تا هم فضای کمد را خالی کنید و هم از چمدان هایتان استفاده نمایید. با این حال اگر از این امکان برخوردار نیستید بهتر است که لباس های هر فصل را تفکیک کرده و آنها را ساماندهی کنید. این کار به شما کمک می کند که به بتوانید لباس هایی با جنس پارچه های مشابه را کنار یکدیگر قرار دهید تا در روند نگهداری آنها آسوده تر باشید.

مطلب مرتبط: مرتب کردن لباس ها، حتی بدون کمد دیواری!

استفاده بهینه از فضای کمد لباس

استفاده بهینه از گوشه های کمد

یکی از مسائل رایج در چیدمان کمد لباس بی استفاده ماندن گوشه های آن فضا است. معمولا خیلی از افراد نمی دانند که چگونه باید از گوشه های کمد لباس خود استفاده نمایند و با وجود این از فضای کم کمد خود می نالند. توصیه ما این است که برای گوشه کمد لباس خود به سراغ چمدان و یا کیف هایتان بروید و آنها را در این گوشه ها قرار دهید. این کار به شما کمک می کند که علاوه بر این که فضای مناسبی برای کیف هایتان پیدا کرده اید دیگر فضایی پرت و بی استفاده در کمد لباستان نداشته باشید. حالا تمام قسمت های کمد لباس شما مورد استفاده قرار گرفته است!

چیدمان اکسسوری ها

توجه به اکسسوری ها

اکسسوری های شما می تواند شامل کیف دستی، جواهرات، کلاه، کمربند و… باشد. شما باید برای چیدمان و قرارگیری اکسسوری هایتان نیز برنامه ریزی و تصمیم گیری نمایید. پیشنهاد ما این است که کمربندها را به صورت فشرده قرار داده و در جعبه های کوچک و مناسب و یا در کشوها چیدمان نمایید. برای قرارگیری کیف ها نیز شما می توانید از میله های آویز کمد کمک گرفته و آنها را بر روی میله آویزان نمایید تا هم تا نخورده و تحت فشار قرار نگیرند و هم بتوانید به خوبی آنها را از یکدیگر تفکیک نمایید.

مطلب مرتبط: 8 اکسسوری کمد لباس برای نظم دهی آسان و کم هزینه!

تفکیک کشوها

تفکیک کشوها

از مسائل مهم و همین طور بسیار کاربردی در رابطه با چیدمان کمد لباس ساماندهی به کشوها است. شما می توانید با تفکیک هر کشو، وسایل و لباس هایی که باید در آنها قرار بگیرد را مشخص کنید. برای این کار می توانید از جدا کننده های کشو که امروزه مدل های مختلف آنها در بازار موجود هستند استفاده کنید. علاوه بر این می توانید از خلاقیت و حوصله خود کمک بگیرید و خودتان با کمد مقواهایی کلفت و محکم آنها را بسازید.

استفاده از جعبه

استفاده از جعبه در کمد لباس

شما می توانید در کنار سایر وسایلی که در کمد لباستان قرار می دهید از جعبه هایی با سایزهای مختلف استفاده کنید و از آنها برای جایگیری وسایل کوچک و خرده ریزه ها استفاده نمایید. امروزه در بازار این جعبه ها در نمونه های بسیار متنوع و با جنس های مختلفی مثل فلز و یا پارچه وجود دارند که دست شما را برای انتخاب باز خواهند گذاشت. شما می توانید شارژرها، لباس های زیر، برخی از اکسسوری ها و… را در این جعبه ها قرار دهید و به آنها نظم و ترتیبی ببخشید.

مطلب مرتبط: طراحی داخل کمد لباس، 7 ترفند مورد توجه خانم ها

ساخت کمد لباس

استفاده از فرورفتگی های دیوار

اگر در منزل خود به شکل خاص کمد دیواری ندارید می توانید از فضاهای فرورفته دیوار استفاده نمایید و با کمک یک قفسه و طبقه بندی ساده آن را تبئیل به یک کمد مناسب و بسیار کاربردی کنید. برای گوشاندن سطح این کمد و خارج کردن از معرض دید آن نیز می توانید از پرده ای زیبا استفاده کنید. دقیقا مثل این تصویر!

اگر شما هم تجربیات مشابهی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه