Chidaneh.com placeholder image

انبار عینک محقق، یک عینک فروشی جالب برای مشتری‌های اهل دل!

به قلم: صبا معینی

اگرچه کمی دیرتر از سال های پیش اما بالاخره سر و کله آفتاب تند و تیز بهاری پیدا شده است. ما هم گفتیم سر زدن به یکی از متفاوت ترین عینک فروشی های تهران با این آفتاب، قطعاً بی مناسبت نیست. این شد که قراری را با آقای محقق گذاشتیم و راهی «انبار عینک محقق» شدیم.

به گمانم حتماً در این سال ها اسمی از این عینک فروشی شنیده اید. یک عینک فروشی  که از هیچ نظر به جز فروختن عینک شباهتی با سایر عینک فروشی ها ندارد!

سرویس خواب بالسا

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

اینجا طبقه ی چهارم یک آپارتمان هست که در یکی از کوچه های خیابان قرنی واقع شده است. با بالا رفتن از پله ها زیاد شدن تعداد گلدان ها که تعدادیشان حتی از سقف راه پله هم آویزون شده ­اند، مشخص می­ کند که در حال ورود به فضای متفاوتی هستید. دم در ورودی کاسکوی آقای محقق سلام ­کنان به شما خوشامد می­ گوید.

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

اما هنوز اتفاق اصلی را تجربه نکرده ­اید. به محض ورود با سقف و دیوارهایی مواجه خواهید شد که با عینک های مدل به مدل و رنگارنگ پوشیده شده­ اند، طوری که به معنی واقعی مصداق مثال «جای سوزن انداختن هم نیست» هستند. اما روی زمین! سرتاسر فضا، میزهایی چیده شده­ اند و روی هر کدام پر شده از عینک های مختلف طبی و آفتابی و بعضاً بدون شیشه. البته عینک های سقفی و دیواری عینک های کلکسیون آقای محقق هستند که اگه نمونه ای از آن­ها را نتوانید همانجا پیدا کنید فروشی نخواهند بود.

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

اینجا اکثر فریم ها‌‌، فریم های قدیمی مارک دار و البته استفاده نشده هستند، هرچند به تازگی آقای محقق عینک های کره ­ایِ معمولی تری را هم به مجموعه اضافه کرده ­اند. فریم های بدون شیشه هم کم نیستند؛ که انتخاب نوع استفاده از آن­ها با شماست، که طبی باشند یا آفتابی. همه جور قیمتی هم بینشان هست از ۴۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزارتومان! اما خب اکثر عینک ها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

اینجا آنقدر تنوع و تعداد عینک زیاد است که پیشنهاد می­ کنم وقتی وارد می ­شوید حداکثر ۱۰ فریم را به سرعت انتخاب کنید و بعد از بین آن ها خرید اصلی تان را مشخص کنید؛ چون درغیر این صورت آنقدر گیج خواهید شد که ممکن است در نهایت نتوانید هیچ انتخابی داشته باشید!

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

از آقای محقق می پرسم هنوز هم نمی ­خواهید مغازه­ ای داشته باشید که  ویترینی داشته باشد و برِ خیابان باشد؟ و جواب ایشان هنوز همان جواب است:

«نه نه اصلاً، همینطور خسته و دلی دوست دارم کار کنم.» و خب البته آدم هایی هم که اینجا می­ آیند مشتری هایی هستند که اهل دل محسوب می ­شوند، چون آمدن به اینجا هم فال است، هم تماشا؛ فضا به قدری جذاب و گیراست که شما علاوه بر خرید از تماشا کردن هم لذت می برید. حتی ممکن است مدتی را هم به گپ زدن با شخص آقای محقق بگذرانید.

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

صبا معینی
انبار عینک محقق
صبا معینی

پیشنهاد می ­کنم امسال سری به آقای محقق بزنید؛ هم تماشا کنید و هم شاید خریدی کرده باشین!

تورهای چیدانه را دنبال کنید:

گلخانه بیلوبا در اکباتان، گلخانه‌ای که با عشق بنا شد!

نشر هنوز، طراحی دکوراسیون جذاب در خانه قدیمی

شما هم اگر فضای جذابی در شهر یا محله خود می شناسید که می تواند سوژه تورهای چیدانه باشید در شبکه های اجتماعی با هشتگ #تورهای_چیدانه منتشر کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه