Chidaneh.com placeholder image

طراحی اتاق لباسشویی، 5 ایده سفارشی برای رختشویخانه در منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

داشتن یک لاندری در خانه اهمیت زیادی دارد. شما می توانید از این فضا استفاده های بسیاری مثل شستشوی روزانه لباس ها، اتو کشیدن، خشک پارچه های شسته شده و… داشته باشید. اما شاید یکی از مشکلات افراد با این بخش از خانه، محدودیت فضایی است. در این مطلب از وب سایت چیدانه ما باشید تا شما را با 5 نمونه از دکوراسیون لاندری آشنا کنیم که با ترفندهایی فضا را بزرگ تر نشان داده و بیشترین استفاده از فضا برده اند.

درب انبار

چوب و هنر

1- استفاده از درب های انبار برای رختشویخانه خانگی

  • طراحان: Jonathan Kukk و Chrissy Howard
  • موقعیت: فلوریدا

درخواست صاحب خانه: یک لاندری کوچک اما کارآمد از سوییت مستر

ویژگی اصلی: درب های سفارشی، جاناتان کوک معتقد است که این کار می تواند فضا را بازتر و بزرگ تر نشان دهد.

نکات طراحی دکوراسیون لاندری: طراحان تلاش کرده اند که کابینت هایی متناسب با سبک جدید فضا بسازند و ماشین لباس شویی و خشک کنی را استفاده نمایند که واحدهای تهویه و لوله کشی آنها به راحتی تعبیه شود. نورپردازی فضا با کمک لوستری کوچک مهیا شده است. رنگ دیوار و کابینت ها نیز به گونه ای انتخاب شده است که فضایی تمیز و روشن ایجاد گردد.

مطلب پیشنهادی: لباسشویی و خشک کن را در کجای خانه قرار دهیم؟

فضایی برای مانور دادن

2- فضایی برای مانور دادن در اتاق لباسشویی

  • طراحان: Alan K. Barley and Peter L. Pfeiffer و Sharon Radovich
  • موقعیت: تگزاس

درخواست صاحب خانه: فضایی مناسب برای استفاده از سبدهای لباس، به علاوه محیطی با فضای لازم برای خشک کردن لباس ها، مرتب کردن لباس های تمیز و تفکیک آنها با لباس های کثیف. صاحب خانه هم چنین می خواست که فضا نور طبیعی داشته و وسایل حیوان خانگی او نیز جایگاهی کافی داشته باشد.

ویژگی اصلی: این بخش از خانه فضای نسبتا سردی دارد که با کابینت هایی با این رنگ کمی به تعادل رسیده است. طراحان معتقدند که این بخش از خانه دارای ویژگی های بسیار زیادی است که آن را تبدیل به فضایی کاربردی و زیبا کرده است. نور طبیعی خوب به علاوه استفاده از وسایل مناسب و بادوام، کیفیت محیط را افزایش داده و عملکرد آن را بهبود می بخشد. قرارگیری ماشین لباسشویی به گونه ای انجام گرفته است که هیچ گونه نشتی آب نداشته و آسیبی به سایر بخش های لاندری نخواهد زد.

نکات طراحی دکوراسیون لاندری: طرح کفپوش توانسته انرژی لازم را به فضا ببخشد. به علاوه آن که رنگ آبی استفاده شده در محیط باعث ایجاد ظاهری بی نظیر در کنار رنگ سفید شده است.

طراحی سفارشی میز

3- طراحی سفارشی میز در اتاق لباسشویی

  • طراحان: Jeff Squier
  • موقعیت: ایالت جورجیا

درخواست صاحب خانه: فضایی لوکس در خانه ای قدیمی که فضای ذخیره سازی لازم را داشته باشد. به علاوه اینکه وجود میزی تاشو بتواند بدون هیچ مانعی، استفاده از فضا را افزایش داده و آن را تبدیل به محیطی مدرن کند.

ویژگی اصلی: میز به صورت سفارشی طراحی شده است. علاوه بر این عمق کابینت ها به صورت مناسبی انتخاب شد و همین طور ظاهر پنجره، فضا را نسبتا بزرگ تر و روشن تر نشان می دهد.

نکات طراحی دکوراسیون لاندری: طراحی منسجم فضا باعث بزرگ تر و روشن تر نشان دادن آن شده است. نورپردازی مناسب در فضا به علاوه کفپوش ها آن را به فضایی گرم و روشن تبدیل کرده است. میزی که به شکل تاشو سفارش داده شده بود، فضایی مناسب برای قرارگیری یک سبد ایجاد کرد که می توان در داخل و همین طور اطراف آن وسایل مورد نیاز لاندری را چیدمان کرد. طراحی بسیار ساده و در عین حال برنامه ریزی شده انجام گرفت.

کابینت های لاک الکلی

4- کابینت های لاک الکلی در اتاق لباسشویی

  • طراحان: Jonathan Miller ، William Exum و Emily Yoakum
  • موقعیت: تنسی

درخواست صاحب خانه: صاحب خانه می خواست که این فضا را واقعا احساس کند. او عاشق وسایل قدیمی بود، به همین دلیل نیز طراحی تاحدودی کار سختی شد. نقاشی ها و طراحی ها در کنار وسایل عتیقه که مجموعه مورد علاقه صاحب خانه بودند می بایست حفظ می شدند.

ویژگی اصلی: طراحی فضا با رنگ آبی لاکی کابینت ها شروع شد. طراحان می دانستند که با فضایی پر از رنگ رو به رو می شوند ولی می بایست این مسئله را به تعادل می رساندند.

نکات طراحی دکوراسیون لاندری: اضافه کردن کابینت هایی با این رنگ به فضا کمک کرد تا بخش ها از یکدیگر متمایز شوند. این فضا هیچ پنجره ای ندارد بنابراین حضور این رنگ از کابینت ها می تواند منعکس کننده نور باشد.

کفپوش طرح دار

5- کفپوش طرح دار در طراحی رختشویخانه منزل

  • طراحان: Beth Booth
  • موقعیت: کالیفرنیا

درخواست صاحب خانه: یک فضای خلاقانه و الهام بخش

ویژگی اصلی: کاشی های دست سازی که طرح دار بود، ویژگی اصلی دکوراسیون لاندری به حساب می آید. علاوه بر این کابینت های سبز رنگ و قفسه های موجود در فضا نیز در طراحی آن نقش به سزایی داشت.

نکات طراحی دکوراسیون لاندری: رنگ کابینت ها به علاوه نور طبیعی محیط فضایی روشن و منحصر به فرد ایجاد کرده است.

شما هم می توانید برای طراحی فضایی منحصر به خود از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

منبع: houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه