Chidaneh.com placeholder image

خلاقیت در ساخت تراریوم، 10 مدل برای تمامی فصل ها

به قلم: تحریریه چیدانه

 

باید گفت که بر خلاف تصور بیشتر افراد تراریوم ها همیشه نباید دارای گیاهان سبز باشد. درست است که هدف اصلی ساخت تراریوم پرورش و رشد گیاهانی است که در یک محیط مرطوب زندگی می کنند، اما امروزه انواع مختلفی از تراریوم هایی ساخته می شود که در آنها از انواع گیاهان مصنوعی، پرندگان و همین طور سایر وسایل مینیاتوری استفاده می شود و می تواند تصویری زیبا و مناسب هر فصل ایجاد نماید. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم شما را با 10 مدل تراریومی که با روش خودتان بسازید ساخته شده اند آشنا کنیم.

قالیشویی ادیب

برای شروع می توانید از یک ظرف شیشه ای و یا چیزهایی شبیه به آن استفاده نمایید. حالا آستین ها را بالا بزنید و آغاز کنید.

تراریوم دیواری

1- تراریوم دیواری کوچک

این نوع از تراریوم های جذاب را می توانید حتی بر روی یخچال خود نصب کنید. آماده کردن آن بسیار ساده بوده و به دلیل ابعاد کوچکی که دارد می تواند کار شما را آسان کند. توصیه ما این است که از این نوع از تراریوم ها به عنوان هدیه هایی زیبا استفاده نمایید.

تراریوم فانوسی

2- تراریوم فانوسی

فانوس هایی که در این تصویر مشاهده می کنید با رنگ طلایی اسپری شده و زیبایی بسیاری پیدا کرده اند. در رابطه با گیاهان درون تراریوم نیز شما می توانید بر حسب تغییر فصل تصمیم گیری کنید.

ساخت تراریوم با قوری

3- قوری تراریومی

مطمئنیم که فکرش را هم نمی کردید که تبدیل یک قوری ساده به تراریوم بتواند تا این حد زیبا باشد. پس دست به کار شوید و تراریوم زیبایتان را بسازید.

پروانه در تراریوم

4- تراریوم پروانه ای

این شیشه تراریوم ساده توانسته با کمک یک شاخه کوچک و تعدادی پروانه مصنوعی تبدیل به یک تراریوم زیبا و مناسب فصل بهار باشد. با این حال می توان در سایر فصل ها نیز از آن بهره برد.

تراریوم بهاره

5- تراریوم بهاره

شما می توانید با کمک این تصویر ایده داشتن پرنده های زیبا و سایر عناصر بهاره در تراریوم خود را به دست آورید. به نظر می رسد که چنین تراریومی می تواند برای سایر فصل های سال نیز مناسب باشد.

تراریوم ساحلی

6- تراریوم ساحلی

تراریوم ساحلی نیز ایده فوق العاده ای است. برای ساختن این تراریوم شما می توانید از ستاره دریایی، صدف و همین طور شن و ماسه استفاده کنید. قطعا داشتن این تراریوم یک ایده فوق العاده برای فصل تابستان خواهد بود.

تراریوم ساکولنت های ساحلی

7- تراریوم ساکونلت های ساحلی

در این تصویر نوع دیگری از تراریوم ساحلی را می بینید که در آن از گیاه ساکولنت استفاده شده که در کنار شن و ماسه، ترکیبی فوق العاده شکل داده است. برای این نوع از تراریوم ها شما می توانید از هر نوع ظرف شیشه ای که خواستید استفاده نمایید.

تراریوم زمینی

8- تراریوم تابستانی

این نوع از تراریوم پر از ساقه گل های تازه و زیباست. همانطور که مشاهده می کنید به نظر می رسد که این نوع از تراریوم کاملا مناسب فصل تابستان است. برای ساخت این تراریوم نیز شما می توانید از هر نوع ظرف شیشه ای ساده استفاده نمایید.

تراریوم پاییزی

9- تراریوم پاییزی

این نوع از تراریوم با داشتن یک کدو تنبل کوچک و برگ های پاییزی تداعی کننده فصل زیبای پاییز است. شما می توانید عناصر این نوع از تراریوم را بر اساس تغییر فصل انتخاب کنید.

تراریوم زمستانی

10- تراریوم زمستانی

تراریومی که در این تصویر مشاهده می کنید با داشتن درختی کوچک که فصل زمستان را به یاد شما می اندازد می تواند بهترین ایده برای این فصل باشد. شما می توانید برای این تراریوم از نمک اپسوم استفاده کنید تا تداعی کننده برف باشد.

برای تهیه انواع گل و گیاهان آپارتمانی و فضای سبز می توانید به اهالی فن چیدانه در بخش محوطه بیرونی، فضای سبز، گل و گیاه مراجعه نمایید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه