Chidaneh.com placeholder image

رنگ های گرم در دکوراسیون منزل، 18 ایده جسورانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ در دکوراسیون: همه ما می دانیم که قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای جزء رنگ های گرم به حساب می آیند. استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون منزل طرفداران بسیاری دارد، چرا که این کار می تواند باعث گرم تر شدن فضای خانه و ایجاد حس و حالی امن و آرام شود و محیط بسیار دنج و گرمی را برایتان فراهم می آورد. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم شما را با 18 ایده استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون منزل آشنا کنیم تا بتوانید با الهام گرفتن از آنها خانه خود را به بهترین شکل ممکن چیدمان نمایید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

چوب و هنر

دکوراسیون آشپزخانه تک رنگ

1- دکوراسیون آشپزخانه تک رنگ

اگر به دنبال آن هستید که فضای پخت و پز و در واقع دکوراسیون آشپزخانه خود را به یک فضای زیبا و گرم تبدیل کنید می توانید به سراغ یک رنگ تنها در این فضا بروید. در تصویری که مشاهده می کنید از این نوع رنگ مات قرمز استفاده شده است که باعث کوچک تر و البته دنج تر شدن فضا شده است. با دقت در این فضا می توانید گرمای آن را به طور کامل احساس کنید.

رنگ های گرم در دکوراسیون نشیمن

2- رنگ های زرد، نسکافه ای و شکلاتی در دکوراسیون نشیمن

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید استفاده از رنگ های گرم زرد، شکلاتی و همین طور نسکافه ای در دکوراسیون نشیمن فضای گرم و دنجی را ایجاد کرده است. رنگ نسکافه ای دیوارها توانسته با رنگ کرم سقف و همین طور سایر رنگ های گرمی که در وسایل به کار رفته به تعادل برسد و تضاد آنها نیز باعث شده تا یکدیگر را بهتر نشان دهند. آینه بالای شومینه و چراغ مطالعه سبک وینیج نیز ترکیب فوق العاده ای ایجاد نموده و به گرم تر شدن فضا کمک کرده اند.

دکوراسیون آشپزخانه زرد رنگ

3- دکوراسیون آشپزخانه زرد رنگ

شما می توانید به خوبی گرمای آفتاب را در زمان آشپزی کردن لمس کنید. دکوراسیون آشپزخانه طراحی شده ای که در این تصویر مشاهده می کنید فضای بسیار گرمی دارد که با تضادهای رنگی شکل گرفته می تواند روز شما را آفتابی تر و دلچسب تر کند.

دکوراسیون نشیمن خنثی همراه با رنگ های گرم

4- دکوراسیون نشیمن خنثی همراه با رنگ های گرم

دکوراسیون نشیمن این تصویر که ترکیبی از رنگ های خنثی و گرم است توسط یک طراح در بوستون چیدمان شده است. پس زمینه و کاغذ دیواری استفاده شده در این فضا ترکیبی از رنگ کرم گرم و خاکستری مایل به قهوه ای است. میزهای موجود در این فضا نیز از جنس چوب و حصیر هستند که هر دو بافتی طبیعی دارند و گرمای محیط را به تعادل رسانده اند.

دکوراسیون نشیمن پرنور

5- دکوراسیون نشیمن تابان

در دکوراسیون نشیمن این تصویر از وسایل طلایی رنگی استفاده شده است که سردی فضا را کاهش داده و برای آن تعادلی ایجاد کرده اند. کوسن های طرحداری که بر روی این کاناپه قرار گرفته اند نیز باعث کاهش سادگی آن شده اند. در نهایت نیز باید به میز جلو مبلی شیشه ای اشاره کنیم که باعث بزرگ تر نشان دادن فضا شده است.

رنگ نارنجی در دکوراسیون نشیمن

6- رگه های رنگ نارنجی در دکوراسیون نشیمن معاصر

نارنجی به عنوان رنگ گرم در این دکوراسیون نشیمن معاصر مورد استفاده قرار گرفته است. طرح کاغذ دیواری استفاده شده در این فضا و هم چنین پارچه ای که بر روی میز جلو مبلی به عنوان پوشش قرار گرفته نیز به نوبه خود طراحی شده و تاثیر بسیاری بر روی تکمیل این محیط داشته اند.

دکوراسیون نارنجی و قرمز

7- دکوراسیون نارنجی و قرمز و خوشحال آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه نارنجی و قرمز این تصویر در کالیفرنیا طراحی شده است. کانترتاپی که از جنس کوارتز طراحی شده است مکملی بر سایر اجزا به شمار می آید. در بالای میز آشپزخانه نیز لوستری شیشه ای را می بینیم که جذابیت فضا را بیشتر کرده و مکملی بر این رنگ های گرم شده است.

دکوراسیون آشپزخانه سفید و نارنجی

8- دکوراسیون آشپزخانه سفید و نارنجی با یخچال نارنجی

درکوراسیون آشپزخانه این تصویر مشاهده می کنید که از رنگ سفید و نارنجی استفاده شده و با کمک یخچال فریزر نارنجی رنگ نیز فضایی به مراتب متفاوت و جالب ایجاد کرده است.

رنگ خاکستری و کرم در دکوراسیون اتاق خواب مدرن

9- رنگ خاکستری و کرم در دکوراسیون اتاق خواب مدرن

سایه های آرامی از رنگ گرم در دکوراسیون اتاق خواب مدرن این تصویر باعث ایجاد فضایی دنج گردیده که با وسایل جذابی مثل قلاب دوزی زیباتر و کامل تر شده است.

دکوراسیون اتاق خواب مستر مدرن خنثی و گرم

10- دکوراسیون اتاق خواب مستر مدرن خنثی و گرم

استفاده از عناصر طبیعی در این دکوراسیون اتاق خواب مستر تداعی کننده حال و هوای دریا است. دکوراسیون اتاق خواب این تصویر که در نیویورک طراحی شده دارای وسایل جذاب بسیاری است که از میان آنها می توان به تخت خوابی اشاره کرد که پایه های آن با چیزی شبیه به طناب وصل شده اند و کاملا شما را در فضای ساحلی قرار می دهند.

دکوراسیون ناهارخوری زرشکی و زرد

11- دکوراسیون ناهارخوری زرشکی و زرد

در دکوراسیون ناهارخوری طراحی شده این تصویر سایه زیبایی از رنگ زرشکی استفاده شده که فضایی لوکس ایجاد کرده است. تضاد رنگی ایجاد شده بین رنگ زرشکی و زرد وسایل و رنگ پس زمینه نقش مثبتی در این طراحی ایفا کرده و با پوشش روستیک کفپوش ها کامل شده است.

دکوراسیون مدرن با رنگ های گرم

12- دکوراسیون مدرن قرون وسطی قهوه ای، مسی و نارنجی

دکوراسیون خانه کوچک این تصویر با ترکیب زیبایی از رنگ های قهوه ای، نارنجی و مسی طراحی شده است که فضای گرم و دنجی را فراهم کرده است. دیوارهای آجری موجود در این فضا باعث شده اند تا سبک آن به سمت صنعتی تمایل پیدا کند. در کنار این موضوع نیز باید به نقش موثر مبلمان معاصر و همین طور لوسترهای گنبدی اشاره کرد.

ترکیب رنگ زرد، بژ و خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون فرانسوی

13- ترکیب رنگ زرد، بژ و خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون فرانسوی

ترکیب رنگ هایی که در این تصویر می بینید زیبایی چشمگیری ایجاد کرده که می تواند به خوبی توجه شما را به سمت خود جلب نماید.

جزیره آشپزخانه قرمز رنگ

14- جزیره آشپزخانه قرمز رنگ

طبیعتا یکی از جذابیت های این دکوراسیون آشپزخانه، وجود جزیره ای با این نوع از رنگ قرمز است که فضایی گرم و البته متفاوتی را فراهم آورده است.

دکوراسیون نشیمن چوبی و سنتی

15- دکوراسیون نشیمن چوبی و سنتی

دکوراسیون نشیمن طراحی شده در این تصویر در کالیفرنیا قرار دارد و با کمک مبلمان و اکسسوری هایی در سایه های تیره قهوه ای فضایی گرم و دنج ایجاد کرده است.

رنگ نارنجی سوخته در دکوراسیون مزرعه ای ناهارخوری

16- رنگ نارنجی سوخته در دکوراسیون مزرعه ای ناهارخوری

رنگ نارنجی سوخته ای که بر روی دیوار دکوراسیون ناهارخوری این تصویر مشاهده می کنید توسط طراحی در نیویورک انتخاب شده است. میز، صندلی و اکسسوری های استفاده شده در این فضا نیز مکمل این رنگ متفاوت بوده و فضایی گرم برقرار کرده اند.

رنگ قهوه ای و بژ در طرح های پررنگ و روستیک

17- رنگ قهوه ای و بژ در طرح های پررنگ و روستیک

طیف متنوعی از رنگ قهوه ای و بژ در دکوراسیون اتاق خواب این تصویر مورد استفاده قرار گرفته که دکوراسیونی بسیار گرم و البته دنج را فراهم آورده است. این فضا به شکل جسورانه ای طراحی شده که با کمک بافت چوب طبیعی آن به سبک روستیک بسیار شیکی نزدیک شده است.

دکوراسیون نشیمن معاصر قرمز، مشکی و طوسی

18- دکوراسیون نشیمن معاصر قرمز، مشکی و طوسی

در گوشه ای از این تصویر دکوراسیون طوسی و سردی از آشپزخانه ای را می بینید که به سبک مدرن طراحی شده است. به همین دلیل نیز سعی شده تا در دکوراسیون نشیمن به سراغ رنگ های گرمی رفت تا فضا متعادل شود. جالب است بدانید که فرشی که در این فضا قرار گرفته است به نوعی حلقه اتصال رنگ گرم و سرد به شمار می آید. علاوه بر این می توان به نقش آفرینی رنگ مشکی در وسایلی مثل چراغ ها و میز جلو مبلی اشاره کرد که تاثیر بسزایی در جذابیت و تضاد رنگی فضا داشته است.

در پایان

هر آنچه که در موارد بالا در خصوص رنگ های گرم در دکوراسیون گفتیم و در مورد گرما بخشی رنگ‌ها باید بدانید این است که وقتی صحبت از گرم و رنگ گرم در دکوراسیون می‌شود تنها ملاک ما گرما و حرارت آتش نیست. هدف و منظور، ایجاد یک فضای گرم و صمیمی و آرامش بخش به کمک ابزار و لوازم دکوراسیونی است. شاید منطقه ‌ای با رنگ‌ های خنثی نیز پوشیده شده باشد، اما قسمت گرمابخش آن رنگ‌هایی است که در کنار آن قرار گرفته ‌اند تا محیط را از رخوت و بی روحی در آورده و گرما ببخشند.

منبع: thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه