Chidaneh.com placeholder image

چوب لباسی، ایده های خلاقانه از کمد تا شاخه درخت!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

به نظر شما، چوب لباسی، ابزاری کاربردی و مفید برای نظم دادن به وسایل است یا یک قسمت شیک از دکور خانه؟ بسیاری از افراد به شما خواهند گفت که هر دو گزینه درست است.

چوب و هنر

چوب لباسی دیواری چوبی

مطمئناً، راحت ترین کار این است که موقع ورود به خانه، ژاکت یا کت خود را بر روی مبل راحتی یا پشتی صندلی پرتاب کنید. اگر شما به تنهایی زندگی می کنید و به ندرت میزبان میهمانان مختلف هستید، چندان با این مسئله درگیر نخواهید بود. اما برای کسانی که خانواده، هم خانه یا میهمانان مکرر دارند، این استراتژی به سرعت تبدیل به یک در هم ریختگی و روی هم انباشتگی خواهد شد.

قبل از هر تفکری در مورد جنبه زیبایی شناسانه چوب لباسی برای اتاق خود، لازم است که شما میزان فضای موجود در خانه و تعداد موارد و آیتم هایی که قرار است بر روی جا لباسی آویزان کنید، تعیین و ارزیابی نمایید.

جا لباسی کمدی

یک جا لباسی خوب چه امکاناتی دارد

بسیاری از آنها، دارای قلّاب های مختلف در ابعاد مختلف هستند که به شما اجازه می دهد تا آرایشی از کت، کلاه، کیف و موارد گوناگون دیگری همچون چتر را در یک قسمت مجزا آویزان کنید. بعضی از آنها، حتی با داشتن تعدادی قفسه و کمد در کنار خود، فضای نگهداری مناسبی برای کیف و کفش و سایر لوازم شخصی که ممکن است موقع خروج از خانه به آنها نیاز پیدا کنید، دارند.

چوب لباسی کمدی

در حالی که، کاربرد عملی برای چنین محصولی به عنوان مهم ترین دلیل موقع خرید قلمداد می شود، اما بسیاری از خریداران به زیبایی و تناسب آن با سایر اسباب و اثاثیه منزل خود می اندیشند و به آن اهمیت می دهند. توجه به این مسئله، می تواند روند خرید را تا حدودی پیچیده تر کند، ولی اضافه کردن یک مبلمان جدید که محیط و فضای زندگی شما را بهبود می بخشد، می تواند سزاوار توجه باشد.

جا لباسی فلزی

نکاتی که در مورد یک جا لباسی باید به آنها توجه کرد

موقع ارزیابی گزینه های خود، از خود بپرسید که از لحاظ دکوراتیو، چه کاری می خواهید انجام بدهید؛ آیا شما به دنبال یک چشم انداز برجسته از این محصول هستید؟ اگر چنین است، می توانید بر روی پیدا کردن یک جا لباسی ساده و ظریف همراه با طراحی منحصر به فرد و چشم نواز، متمرکز شوید. اگر علاقه مند به کامل تر کردن جا لباسی خود هستید، با اضافه کردن یک قفسه خوش ترکیب بر روی دیوار در کنار آن، می توانید ظریفانه این کار را انجام دهید.

چوب لباسی دیواری

اگر فضای شما کم است، یک رخت آویز دیواری در مقابل جا لباسی ایستاده، گزینه مناسب تری خواهد بود. حال، بسته به تعداد افرادی که می خواهند از ان استفاده کنند، می توانید تعداد قلاب ها را مشخص کنید. ولی اگر شما فضایی کافی در اختیار دارید، یک مدل جا لباسی ایستاده و محکم، می تواند گزینه همه کاره خوبی برای شما باشد.

چوب لباسی درختی

اگر مایل به استفاده از مدل های جدید و فانتزی نیستید، می توانید از نوع کلاسیک این محصول که در برخی موارد دارای کنده کاری و حکاکی نیز می باشد، استفاده کنید. به این ترتیب فضای اتاق یا راهرو ورودی خانه را آراسته تر خواهید کرد.

چوب لباسی درختی

خلاق باشید و با استفاده از ایده های ناب، این محصول کاربردی را به یک چشم انداز زیبا و متفاوت، در گوشه و کنار خانه خود تبدیل کنید.

مثلا می توان به جای قرار دادن کشو یا کمد در پایین جا لباسی، از سبد برای نگهداری کفش و سایر وسایل استفاده کرد. تا به راحتی بتوانید در صورت نیاز آن را جا به جا و یا حتی حذف نمایید. یا برای قسمت قلاب و آویز لباس ها، بسته به شخصیت و علاقه مندی های شما، طرح های متفاوت و جالبی ارائه داد. برای نمونه، به جای یک قلاب معمولی، می توان طرح شاخ های یک گوزن را به کار برد. یا با استفاده از تنه خشک شده یک درخت می توان منظره دلنشینی از یک جا لباسی به وجود آورد.

جا لباسی و جا کفشی

در نهایت به شما می گوییم که علاوه بر کارکرد و جنبه زیبایی شناسانه این محصول، نکته مهم دیگری وجود دارد که غالباً از آن غافل هستیم و ممکن است هرگز به آن توجه نکنیم. و آن، تأثیر وجود چنین وسیله ای بر روی سلامت ما است. در زیر توضیح کوتاهی پیرامون این مسئله، بیان شده است.

تأثیر انتخاب یک جا لباسی خوب بر روی سبک زندگی همراه با سلامت

شما ممکن است از بی نظمی و نداشتن محل مناسبی برای لباس ها و سایر وسایلی که روزانه در حال استفاده از آنها هستید، خسته و آشفته شده باشید. کسی نمی تواند در این خصوص شما را سرزنش کند. اما آیا شما تا به حال فکر کرده اید که تأثیر این بی نظمی دائمی در زندگی شما ممکن است فراتر از آزردگی ملایم از یک خانه شلوغ  و بی نظم باشد؟!

چوب لباسی کلاسیک

بی نظمی می تواند اثرات نا مطلوبی بر سلامت شما بگذارد و همه آنها به آسانی قابل تشخیص نیستند. آنها می توانند حسی، روان شناختی و یا حتی فیزیکی باشند.

چوب لباسی فلزی

این امر باعث تأسف است که هر روز انرژی و زمان شما به خاطر یک خانه بی نظم، به هدر برود. روزانه چقدر زمان صرف جست و جو برای اقلام ضروری مورد استفاده، مانند کفش، کلید، کیف پول، تلفن، تبلت و حتی البسه خود می کنید؟ حتی اگر تنها یک یا دو مورد از اقلام ذکر شده، در لیست جست و جوی روزانه شما باشد، برای از دست دادن یک زمان طولانی و اتلاف وقت کافی خواهد بود.

جا لباسی مدرن

درهم ریختگی و بی نظمی منجر به استرس می شود. هر بار با این مسئله رو به رو می شوید، تصمیم می گیرید تا این کار را در لیست وظایف خود قرار دهید و شاید به راحتی آن را دوباره فراموش می کنید. و گاهی با رسیدن یک میهمان این بی نظمی باعث خجالت شما می شود. بنابراین ساده ترین روش، متعهد شدن به منظم بودن و قرار دادن وسایلتان در جای درست خود است. با این کار یک نگرانی اضافی که در پشت ذهن خود مدام به همراه دارید را حذف می کنید. مرتب کردن خانه و وسایلتان باعث کاهش استرس و بهبود انرژی در شما  می شود و حتی ممکن است به شما کمک کند تا بهتر بخوابید. هم چنین می تواند منجر به افزایش بهره وری در شما شود، زیرا شما زمان کمتری را صرف یافتن وسایل کرده و در مقابل آن، زمان بیشتری برای انجام فعالیت های ارزشمند خود به دست خواهید آورد.

منبع: ezvid / decoistنویسنده: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه