Chidaneh.com placeholder image

پنجره مجازی، لذت بردن از فضای بدون پنجره!

به قلم: گلنار

هرچیزی که لازم است درباره پنجره های مجازی و متحرک بدانید را در ویدئوی جذاب زیر تماشا کنید و ببینید که چطور یک پنچره مجازی می تواند تصویر و منظره مورد علاقه تان را به شما نشان دهد. اتاق بدون پنجره، فضایی است تاریک و بی روح که به مرور بسیار خسته کننده شده و به یک روزمرگی بدون زیبایی تبدیل می شود. مهم نیست که این اتاق در یک خانه مسکونی قرار گرفته یا در یک شرکت اداری و حتی مطب و بیمارستان، مهم این است در هر جایی که انسان زندگی می کند به پنجره و نور نیاز خواهد داشت. صنعت ساختمان و دکوراسیون همان گونه که هر روزه تکنولوژِی و ایده های جدید را به بازار عرضه می کند اینبار پنجره های متحرک مجازی را وارد میدان کرده است. در ادامه با این نوع پنجره ها بیش تر آشنا می شویم.

پنجره مجازی
پنجره مجازی
پنجره مجازی

پنجره مجازی چیست؟ 

پنجره مجازی درواقع چیزی شبیه به یک پنجره است اما شما از طریق آن یک تصویر و منظره مصنوعی را به جای دنیای واقعی تماشا می کنید. شاید در وهله اول این تصور به وجود بیاید که تابلوهای نقاشی از مناظر و ساختمان ها نیز می توانند همین کار را برای شما انجام دهند، اما در حقیقت این پنجره هدفی فراتر از آن را دنبال می کند. تنوع زیادی که در اندازه ها، مدل ها و تصاویر به کار رفته در پنجره مجازی وجود دارد، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید متناسب با نیاز و بودجه تان آن را انتخاب نمایید.

تابلو فرش ریحان

گاهی پنجره ها به صوت تکی ساخته شده و گاهی می توانند دو یا سه قاب را در کنار هم تشکیل دهند. در ابتدا پنجره های مجازی ساخته شده بیش تر شبیه به یک تابلوی ثابت بر روی دیوار بودند، اما به مرور زمان برای نزدیک شدن به حالت طبیعی، تصاویر به کار رفته به صورت سه بعدی و متحرک طراحی شدند که با حرکت شما در فضا، گویی آن ها نیز حرکت می کنند. به علاوه در بعضی در مدل ها موسیقی و آوا نیز به عنوان یک بخش مهم اضافه گردید. 

مطلب یشنهادی : دکوراسیون اتاق خواب بدون پنجره با 8 ترفند حرفه ای!

پنجره مجازی در آشپزخانه
پنجره مجازی در نشیمن
پنجره مجازی در دکوراسیون مطب
کاربرد پنجره مجازی

کاربرد پنجره مجازی

تصویر بالا به خوبی کاربردهای متنوع و مختلف پنجره مجازی به شما نشان می دهد. قسمت های مختلف خانه از جمله:

  • اتاق نشیمن
  • اتاق خواب
  • آشپزخانه
  • حمام و سرویس بهداشتی
  • فضاهای اداری و عمومی مانند شرکت ها، مطب ها و بیمارستان ها

همگی فضاهایی هستند که می توانند در صورت عدم وجود پنجره و نور طبیعی، از پنجره های مجازی بهره ببرند. نکته ای که در این زمینه قابل تامل و توجه است انتخاب نوع تصویر متناسب با فضای مورد نظر شماست. بدین معنا که تصویر به کار رفته در پشت شیشه پنجره باید با کاربری فضا و افراد استفاده کننده از آن تناسب داشته باشد. مسلما یک اتاق نشیمن و لابی یک بیمارستان در این موارد تفاوت های زیادی با یکدیگر خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی : 11 ایده برای اتاق های بدون پنجره و نور طبیعی

ویژگی های پنجره مجازی
ویژگی های پنجره مجازی
ویژگی های پنجره مجازی

ویژگی های پنجره مجازی

به طور کلی یک پنجره مجازی از 3 قسمت اصلی تشکیل می شود:

  • باکس نورپردازی
  • تایل نمایش تصویر
  • فریم پنجره

برای به حداقل رسیدن ضخامت این پنجره ها، در ساخت آن ها از کریستال لایت باکس استفاده می شود.

باکس نورپردازی:

این لایت باکس ها از دو لایه پلکسی ساخته شده که تصویر در میان آن ها قرار می گیرد و توسط لامپ های LED  روشنایی لازم را در محیط ایجاد می کنند. این لایت باکس ها بدون قاب نیز به کار می روند و در فضاهای نمایشگاهی و اتاق های اداری زیبایی خاصی دارند، اما زمانی که به عنوان پنجره مجازی مطرح می شوند، بهتر است قاب و فریمی مانند یک پنجره واقعی داشته باشند. در بسیاری از موارد، اضافه کردن مدل پرده ها و کرکره های متناسب با پنجره نیز به این واقعی بودن می افزاید.

تایل نمایش تصویر:

مسلما هرچقدر کیفیت تصویر بهتر باشد، طبیعی بودن پنجره را بیش تر القا می کند. 

مطلب پیشنهادی : جهت های تابش نور طبیعی و تاثیر آن در معماری داخلی ساختمان

مزایای پنجره مجازی
مزایای پنجره مجازی

مزایای پنجره مجازی

از مزایای مهم این نوع پنجره ها به غیر از ایجاد نور یکنواخت در فضا، می توانیم به این اشاره کنیم:

  • 1. که خود به عنوان یک عنصر در دکوراسیون عمل کرده و برای تزیین دیوار بسیار ایده ال خواهد بود.
  • 2. انتخاب نوع قاب و فریم پنجره، به عنوان مثال چوبی یا فلزی، این آزادی عمل را به شما می دهد تا مناسب ترین گزینه را برای هماهنگی و هم خوانی با سبک دکوراسیونتان انتخاب نمایید.
  • 3. قابل شستشو بودن
  • 4. امکان انتخاب تصویر مورد علاقه افراد نیز براین محبوبیت ها افزوده است. بنابراین می توانید به راحتی منظره، شهر و حتی بنای مورد علاقه تان را به داخل فضا آورده و از دیدن روزانه آن لذت ببرید.
  • 5. به عنوان آخرین مزیت باید این نکته را اضافه کنم که پنجره های مجازی بدون نیاز به هیچ گونه تخریب و بنایی، نصب بسیار آسانی داشته وشما بعد از مدتی می توانید با تغییر تصویر مورد نظر، تغییراتی کوچک را در دکوراسیونتان ایجاد نمایید.

“برای سفارش و خرید از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه