Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق کار در منزل، 5 راه برای خلق فضایی ایده‌آل!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

شاید برخی از شما مایل باشید به جای اینکه هر روز مجبور به ترک خانه خود بوده و ساعت های طولانی را در بیرون بگذرانید، عاشق کار کردن در یکی از اتاق های خانه خود باشید. فضای کار شما هم شاید آشپزخانه یا میز ناهارخوری شما باشد یا روی نیمکتی در گوشه ای. در این میان ممکن است از مبلمان ناراحت کننده ای نیز برای کار خود استفاده کنید.

چوب و هنر

وقتی در طول روز به امور خانه رسیدگی می کنید و سپس قصد انجام کار خود را دارید، شاید انرژی و انگیزه شما کم شده و کار به جای لذت بخش بودن، برای شما سنگین و خسته کننده شود و ترجیح بدهید از کار خود دست کشیده و فضای کاریتان را ترک کنید.

اگر این سناریو برای شما هر روز تکرار می شود، پس این مقاله برای شما است. در اینجا پنج راه برای تبدیل هر کدام از اتاق های خانه شما به یک فضای کاری خلاقانه و کارآمد وجود دارد تا شما از شروع کار و انجام دادن امور خود لذت ببرید.

اتاق کار در خانه

به یک فضای مناسب فکر کنید.

فضای کار یا دفتر خانگی شما می تواند در یک اتاق کوچک یا یک پستوی بزرگ که امکان جدا و مستقل بودن از سایر فضاهای خانه، مانند اتاق میهمان، فضای سرگرمی یا گوشه ای که در آن صبحانه میل می کنید، قرار بگیرد. با این حال ممکن است چنین فضاهایی برای بهره وری یا خلاقیت مناسب و مطلوب نباشند. چنین فضاهای کوچکی ممکن است برای شما تنگ، ناخوشایند و ناراحت کننده باشند. دقت کنید که شما هر روز ساعاتی را در این فضا مشغول بوده و در نهایت خواستار پیشرفت کارها و امور خود در هر روز هستید.

فضای کار در اتاق خواب

برای نمونه شما می تواند اتاق خواب میهمان را نصف کرده، در یک بخش تخت و در بخش دیگر میز کار و یک صندلی ارگونومیک قرار دهید. شاید این گزینه مورد علاقه شما نباشد، ولی اگر شما یک اتاق خالی ندارید، پس بهتر است که خلّاق باشید.

طراحی اتاق کار در منزل

میز کار جمع شونده در خانه

گوشه های بلا استفاده در اتاق خواب و اتاق نشیمن خود را پیدا کنید و سپس یک میز در آن نقطه از اتاق نصب نمایید. یک گزینه دیگر برای اتاق نشیمن شما، میز جلو مبل شماست. البته نمونه ای که صفحه روی آن بالا می آید و به ارتفاع میز اضافه می شود. اگر چنین میزی به اتاق نشیمن خود اضافه کنید، برای استفاده یک نفر کاملاً مناسب است، چرا که بلافاصله تبدیل به فضای کاری کاربردی شما می شود. یا اگر از نور طبیعی آشپزخانه لذت می برید، به وسیله یک میز و صندلی کوچک از فضای آنجا استفاده کنید.

اتاق کار پر نور

در فضایی با نور مناسب کار کنید.

علاوه بر یک مکان و موقعیت خوب برای کار، به یاد داشته باشید که نور را هم در نظر بگیرید. نور طبیعی برای بالا بردن میزان بهره وری شما کارهای شگفت انگیزی انجام می دهد. بنابراین سعی کنید کار خود را در نزدیکی یک پنجره قرار دهید. این کار ممکن است شما را به گربه ای که در آفتاب برای شکار خود به کمین نشسته و گاهی چُرت نیز می زند، همانند نماید؛ این موقعیت را در آغوش بگیرید. این موقعیت گذشته از بالا بردن بهره وری، شما را مجبور به بلند شدن و حرکت می کند و تکرار آن باعث افزایش سلامتی و تندرستی شما می شود.

طراحی فضای کار در اتاق خواب

اما هر روز آسمان، روشنی را عرضه نمی کند. در این روزها به سراغ لامپ های هوشمند و سوئیچ ها بروید. این چراغ ها را می توان در هر اتاق یا فضای کاری نصب کرد. آنها مزایای متعددی دارند. به عنوان مثال، اگر شما لامپ های هوشمند را نزدیک میز آشپزخانه نصب کنید، می توانید آنها را کم نور یا روشن تر کنید تا با حال و هوای کار شما مطابقت داشته یا بی اثر باشند. انواع دیگر چراغ های هوشمند می توانند در آشپزخانه یا اتاق خواب شما بر اساس برنامه تنظیم شده باشند تا شما هر روز صبح بتوانید به راحتی و به طور طبیعی از خواب بیدار شوید.

اتاق کار خانگی

از فضای دیوار خود استفاده کنید.

برای جلوگیری از در هم ریختگی فضای کاریتان از فضای دیوار استفاده کنید. برخی از شما ممکن است دیوارها را برای هدف کاری خود نادیده بگیرید. و فکر کنید که آنها فقط برای قفسه های کتاب یا عکس های چاپی مناسب هستند. این ذهنیت چندان درست نیست. شما می توانید تقویم، تخته سفید، شلف و دیگر چیزهای مناسب کارتان را اضافه کنید.

میز کار تاشو

صرف نظر از محلی که برای کار انتخاب کرده اید، ممکن است نیاز به توجه هوشمندانه شما به این موضوع باشد که راهی بیابید برای انبار کردن وسایل کارتان، مخصوصاً اگر روی میز آشپزخانه یا فضای کاری موقت دیگری، کار می کنید. به اطراف خانه یا آپارتمان خود نگاه کنید، اگر یک کابینت، میز عسلی یا یک کمد می بینید، کشوها، طبقات و جاهای خالی آنها را استفاده کنید. شاید ایده های خلاقانه دیگری برای نگهداری وسایل کاری خود داشته باشید؛ پس در به کارگیری آنها شک نکنید.

اتاق کار در خانه

منطقه ای برای مراقبه و تفکر ایجاد کنید.

بسته به اندازه فضای کاری، ممکن است بتوانید منطقه ای توأم با مراقبه و تفکر ایجاد نمایید. فضای تفکر شخصی خود را در نظر بگیرید. آن را با یک صندلی راحت، چراغ و یک میز تجهیز کنید. در آن لوازمی را آماده کنید تا ایده هایی را که سریع به ذهنتان می رسد را یادداشت نمایید.

فضای کار در اتاق نشیمن

اگر احیاناً فضای کار شما اتاق نشیمن یا اتاق خواب شما می باشد، هنوز می توانید نقطه ای دلپذیر برای تفکر و رؤیا پردازی ایجاد کنید. بسادگی فضا و مبلمان موجود در خانه خود را بررسی کنید و تعدادی کوسن یا یک میز اضافه کنید تا مبل اتاق نشیمن خود را هم راحت و هم کارآمد نمایید. اگر یک گوشه یا فضایی بیکار در خانه خود پیدا کردید، می توانید آن را به فضای دنج مطالعه تبدیل کنید. اغلب در چنین فضاهایی، انواع شلف ها، صندلی های راحت و میزهای کاربردی قرار می گیرند.

اتاق کار در منزل

اینترنت پر سرعت و ابزارهای تکنولوژیکی خریداری کنید.

در نهایت، فضای کار خود را به یک اینترنت پر سرعت مجهز نمایید. اینترنت پر سرعت برای تکمیل پروژه ها بسیار مهم است. بخصوص اگر محصول یا خدمات شما صرفاً در حوزه دیجیتال است. با این حال، اگر در زمینه کالاهای فیزیکی فعالیت دارید، هنوز هم به خدمات یک اینترنت با کیفیت برای در ارتباط بودن با شرکاء، فروشندگان و مشتریان احتیاج دارید.

سرمایه گذاری اینترنتی شما با یک تکنولوژی اضافه تکمیل خواهد شد. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد شما کیفیت صدای هدست ها یا دوربین های وب که در سیستم خود دارید را بررسی کنید و آنها را ارتقاء دهید. هرچه قدر به ایجاد یک فضای کاری هوشمند توجه کنید و در کسب و کار خود به روز باشید، به میزان بالاتری رؤیاهای کاری خود را تحقق خواهید بخشید.

دکوراسیون اتاق کار در خانه

شما در خانه کار می کنید، اما این بدان معنا نیست که باید در یک فضای ناخوشایند و ناراحت کار خود را انجام دهید. ایجاد یک فضای کاری کاربردی که با عناصر زیباشناسانه نیز همراه است، به اضافه راهنمایی های مطرح شده در این نوشتار، شما را به کشف سطوح جدیدی از بهره وری نائل خواهد آورد.

منبع: sparefoot | نویسنده و مترجم: شهرزاد افشاریان

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه