Chidaneh.com placeholder image

نکاتی که باید قبل از خرید ماشین لباسشویی بدانید

 

خرید ماشین لباسشویی

متال تهران

ماشین لباسشویی به کالای اساسی هر خانواده ایرانی تبدیل شده است. از همین رو، در کنار واردات آن مهندسان ایرانی به تولید این وسیله خانگی مشغول شده‌اند. اما همچنان واردات ماشین لباسشویی به ایران آمار بالایی دارد. در این بین چین، بیشترین بازار را در ایران از آن خود کرده است. البته در کنار این کشور آسیایی، آلمان، کره، ترکیه، امارات متحده عربی و عمان نیز سهمی در صادرات کالاهای خود به ایران دارند. بنابراین رقابت میان خرید ماشین لباسشویی خارجی و ایرانی در کشور داغ است. این امر در سایت‌های خرید و فروش آنلاین مانند سایت دیوار که بزرگترین مرجع خرید و فروش دست دوم در ایران محسوب می‌شود، به صورت واضحی  محسوس است.

ایرانی

صنف تولیدکنندگان ماشین لباسشویی معتقدند وضعیت تولید در ایران به سطح مطلوبی رسیده است، دلیل آن هم استفاده از قطعات باکیفیتی است که به کشور وارد می‌شود. حالا گویا اوضاع به قدری قابل قبول است که برخی کارخانه‌ها تصمیم به گسترش کار خود از قبیل صادرات یا شروع همکاری‌های مشترک با کارخانه‌های خارجی گرفتند. ماشین‌ لباسشویی‌هایی که در ایران ساخته می‌شوند، به دو دسته دوقلو و اتوماتیک تقسیم می‌شوند که قیمت اتوماتیک آن بیشتر از نوع دوقلویش است. اما در مقابل ماشین لباسشویی دوقلو مصرف انرژی کمتری نسبت به اتوماتیک دارد. کارشناسان معتقدند ماشین لباسشویی‌های وطنی هم قیمت ارزان‌تری دارند و هم کیفیت مناسبی. از همین رو به فروشندگان توصیه می‌کنند کلیشه‌های ذهنی را دور بریزند و به خرید ماشین لباسشویی ایرانی پاسخ مثبت دهند.

پاکشوما، اسنوا و تکنو در میان برندهای ایرانی بیشتر شناخته شده‌اند. در سایت دیوار نیز آگهی خرید ماشین لباسشویی این سه برند نیز در تعداد زیادی دیده می‌شود. به عنوان مثال در این سایت ماشین لباسشویی تکنو 900 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اسنوا برندی است که در دیوار بیشترین آگهی فروش را در میان برندهای ایرانی دارد. گران‌ترین ماشین لباسشویی اسنوا در این سایت، 1 میلیون و 800 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این ماشین لباسشویی 7 کیلویی، کم مصرف و با جدیدترین برنامه‌های خشک‌ کننده همراه است. فروشنده می‌گوید همین ماشین لباسشویی در سایت اسنوا یک میلیون و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد.

خارجی

سامسونگ، ال جی و دوو در میان برندهای خارجی در ایران از دیرباز طرفداران زیادی داشته است، هر چند سهم واردات آن‌ها به کشور محدود باشد. به عنوان مثال شرکت کره‌ای سامسونگ و ال جی در سال 1395 تنها 18 درصد از ماشین لباسشویی‌های خود را به ایران وارد کرده‌اند. با این حال در سایت دیوار آگهی خرید آن به کرات موجود است. به عنوان مثال در این سایت یک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک سامسونگ 6 کیلویی یک میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در مورد دیگرِی، ماشین لباسشویی سامسونگ 8 کیلویی، در حد نو اما کارکرده به قیمت 2 میلیون و 200 هزار تومان آگهی شده است.

همانطور که گفته شد، برند ال جی نیز در زمره پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های حال حاضر به شمار می‌آید. البته این برند نسبت به سامسونگ گران‌تر است. مثلا در سایت دیوار خرید ماشین لباسشویی 10 کیلویی ال جی با قابلیت‌های مانند صفحه نیمه لمسی، حباب سازی، تمام اتوماتیک، ده سال گارانتی موتور و خدمات پس از فروش و 18 برنامه شست‌و‌شو 3 میلیون و 200 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

دوو برندی آلمانی است که در ایران کمتر کسی آن را نمی‌شناسد. ماشین لباسشویی‌های این برند البته هم‌اکنون چندان موجود نیست اما در سایت دیوار چند نمونه از آن به چشم می‌خورد. به عنوان مثال ماشین لباسشویی 7 کیلوگرمی دوو با 1200 دور در دقیقه و تکنولوژی حباب‌ساز به قیمت یک میلیون و 400 هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: ویرلن


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه