Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آپارتمان 30 متری، این جا همه چیز وجود دارد!

به قلم: گلنار

 

معماران و طراحان داخلی همواره به دنبال اثبات این هدف بوده اند که فضاهای کوچک هیچ مانعی برای داشتن زندگی با کیفیت بالا و امکانات مناسب نبوده و برعکس در بسیاری از مواقع مانند کمبود بودجه می تواند یاری رسان افراد شود. آپارتمانی که در این مطلب برای شما انتخاب کردم با متراژ 33 مترمربع  نمونه ای بارز از این موضوع بوده که با وجود داشتن مساحت کم، تماما متناسب با نیازهای ساکنین آن طراحی و دیزاین شده است. بتن، فلز و گیاهان عناصر اصلی تشکیل دهنده دکوراسیون این آپارتمان هستند که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم.

قالیشویی ادیب

دکوراسیون آپارتمان 30 متری

دکوراسیون آپارتمان 33 متری

به گفته طراح این پروژه آن چیزی که مالک خانه نیاز داشته فضایی برای استراحت کامل بوده است. از آن جایی که این فرد بیش تر ساعات روز را در بیرون از خانه می گذارد، به فضایی نیاز داشته تا بتواند فقط برای استراحت کردن از آن استفاده نماید. برای معمار این بدان معنی است که آپارتمان باید به اندازه کافی راحت بوده و در عین حال زیبایی و جذابیت نیز داشته باشد. از آن جایی که طراح اعتقاد دارد هر خانه باید به عنوان جزیی از شهر و فضای بیرون تلق شود، از بتن و فلز برای رسیده به این هدف خود استفاده کرده است.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه 30 متری، آپارتمانی کوچک با امکانات آپارتمان بزرگ!

طراحی ورودی آپارتمان

طراحی راهرو ورودی آپارتمان 33 متری

در کنار بتن و فلزی که در قسمت های مختلف خانه به کار رفته، ورودی با رنگ سفید یک دست طراحی شده است. با وجود کوچک و محدود بودن این فضا، جاکفشی در قسمت بالایی دیوار نصب شده و مجسمه های تزیینی سفید رنگ در جلوی درب ورودی قرا داده شده اند. رنگ سفید از کوچک و دلگیر شدم فضای ورودی جلوگیری و به نوعی آن را دلبازتر نشان می دهد. در کنار همه این ها، وجود عناصر دکوراتیو سفید و جذاب ورودی را برای مهمان ها زیباتر خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی : بهترین استفاده از فضاها در آپارتمانی کوچک!

طراحی ناهارخوری کوچک

چراغ آویز ناهارخوری

طراحی فضای غذاخوری آپارتمان 33 متری

بعد از ورودی به قسمت غذاخوری برمی خوریم. یکی فضای اپن مانند که از یک میز ساده تشکیل شده اما در عین ساده بودن، به عنوان یک اثر هنری دیده می شود. میز فلزی با فرم خاص خود تا روی دیوار امتداد یافته و یکپارچگی زیبایی را نیز به وجود آورده است. چراغ آویز بالای میز نیز با فرم هندسی شکسته و در هماهنگی با میز اپن طراحی شده که در رنگ بندی خود با داشتن رنگ طلایی، با نوارهای طلایی رنگ و باریک روی میز به زیبایی ست شده است. 

مطلب پیشنهادی : 25 پلان باز برای بزرگ شدن آپارتمان های کوچک!

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

دکوراسیون آشپزخانه اپن

مسلما آشپزخانه در کنار میز غذاخوری قرار گرفته و علی رغم کوچک بودن دارای فضاهای ذخیره سازی زیاد و متنوعی است. رنگ کلی آشپزخانه نیز با همان سفید و طوسی حفظ شده که در انتهای خود دو کمد ذخیره سازی را جای داده است. ساکن خانه با وجود زندگی تنها به قفسه و کمدهای زیاد برای وسایل خود نیاز داشته که البته طراح به خوبی در آشپزخانه آن ها را لحاظ کرده است.

مطلب پیشنهادی : آپارتمان های کوچک، کوچک نیستند!

دکوراسیون نشیمن کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک

دکوراسیون نشیمن کوچک

دکوراسیون نشیمن در آپارتمان 33 متری

نشیمن مهم ترین فضا در این آپارتمان کوچک محسوب می شود. دیورها کاملا با سطوح بتنی پوشانده شده و در بالای مبلمان نیز از فرم هندسی شکسته و گوشه دار میز غذاخوری پیروی کرده است. گیاهان در این نشیمن بسیار خودنمایی می کنند و جلوه سبز و زیبایی را به وجود آورده اند. مبل ال شکل به رنگ خاکستری تیره انتخاب شده تا هماهنگی لازم با پالت کلی آپارتمان را نیز داشته باشد. بالکن اجازه استفاده از نور کافی را به نشیمن داده و گیاهان متنوعی مانند سرخس، بگونیا و پیچک در داخل و بیرون آپارتمان مورد استفاده قرار گرفته اند. 

مطلب پیشنهادی : بازسازی آپارتمان کوچک اما جادار!

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

دکوراسیون اتاق خواب

در ادامه استفاده از گیاهان و متریال های طبیعی، اتاق خواب به جای دیوار و پارتیشن های سلب با نوارهای باریک چوبی از نشیمن جدا شده که همین کار مانع از تاریک و دلگیر شدن آن خواهد شد. رنگ آبی تیره، رنگی است که برای آرامش بخش و یاده بودن ایت اتاق در نظر گرفته شده که در کنار نوارهای چوبی و دکوری های سفید هماهنگی بسیار خوبی پیدا کیده است. 

مطلب پیشنهادی : آپارتمان کوچک سوزان، خانه ای دلباز درستارخان تهران

واک این کلوزت

واک این کلوزت اتاق خواب

همان طور که در مقدمه نیز اشاره کردم، کوچک بودن فضا نمی تواند محدودیت زیادی به وجود آورد. همان طور که در اتاق خواب این آپارتمان، با وجود کم جا بودن، اتاق لباس جداگانه ای در نظر گرفته شده است. این قسمت نیز توسط همان نوارهای چوبی از قسمت خواب جدا شده و یک فضای کاملا خصوصی برای انواع وسایل و لباس ها ایجاد کرده است. 

مطلب پیشنهادی : بهترین جای شوینده ها و ابزار نظافت در آپارتمان های کوچک

شلف اتاق خواب

شلف آشپزخانه

انواع شلف در دکوراسیون آپارتمان 33 متری

شلف و قفسه های باز در سراسر واحد آپارتمان وجود دارند دارد، و مکان های ایده آلی برای نمایش کتاب ها و وسایل دکوری شده اند. گاهی اوقات این شلف های سفید رنگ به صورت تکی روی دیوار نصب شده اند و گاهی نیز مانند شلف های نشیمن تا در ورودی امتداد یافته اند. مسلما همه این اتفاقات با فکر انجام گرفته و هدف مشخصی از سوی طراح وجود داشته است. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون سوئیت کوچک، 4 چیدمان برای استودیو آپارتمان شما

جزییات در دکوراسیون

جزئیات در دکوراسیون آپارتمان 33 متری

علاوه بر پاسخ گویی به نیاز مالک خانه در طراحی داخلی این آپارتمان، به جزییات نیز توجه ویژه ای شده است. همان طور که در قسمت نارهارخوری با یک چراغ آویز طراحی شده مختص به میز برخورد کردیم در قسمت های دیگر مانند نشیمن با دیتیل های جذابی مواجه می شویم. در این جا علاوه بر نورپردازی مخفی که در پشت مبلمان انجام گرفته، میزهای کنار مبلی نیز متناسب با هندسه سایر قسمت ها طراحی و ساخته شده اند. 

مطالب پیشنهادی :

منبع : .realliving

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه