Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سن سیرو با فضای باز

به قلم: مبلمان جهانتاب

 

زمانی که صحبت از رستوران به میان می آید، در واقع به فضایی اشاره می کنیم که فرصت یک دورهمی بدون دغدغه را برای افراد فراهم می کند. این فضا، مجموعه ای از خدمات را شامل می شود که غذای استاندارد یکی از آن ها است. علاوه بر کیفیتِ غذا، از اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی در جذب مشتری هم نباید غافل شد. نکتۀ مهمی که در این مطلب قصد داریم با راهنمایی مبلمان جهانتاب به آن بپردازیم.

قالیشویی ادیب

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران
diamondمبلمان جهانتاب
   

اولین قدم طراحی رستوران

اولین و اصلی ترین گام در طراحی دکوراسیون داخلی یک رستوران، انتخاب یک سبک است. این سبک می تواند مدرن یا سنتی باشد که مدیر رستوران با در نظر گرفتن مکان، متراژ، سبک غذاها و ویژگی های مشتریان، آن را مشخص می کند. بعد از آن نوبت گام بعدی است.

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران
diamondمبلمان جهانتاب

از معجزۀ رنگ ها غافل نشو!

نکتۀ مهم دیگر انتخاب رنگ در طراحی رستوران است. بازی با رنگ ها و آگاهی از تأثیرات روانشناختی آن ها، در القاء حسِ رضایت به مشتری نقش مهمی ایفا می کند. برای مثال، رنگ زرد، به افراد احساسِ رضایت و خشنودی می بخشد و باعث می شود همین احساس را به غذایی که خورده اند هم داشته باشند.

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران
diamondمبلمان جهانتاب

مبلمانِ کاربردی رستوران

نکتۀ مهم بعدی در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، انتخاب میز، صندلی و مبلمانی با کارآیی کافی است. به عقیدۀ مبلمان جهانتاب، این انتخاب بر اساس ابعاد و متراژ فضا و همچنین با در نظر گرفتنِ سبک کلی دکوراسیون انجام می شود.

مبلمانی که نشیمنِ راحت مشتری را تأمین کند و علاوه بر آن ظرفیتِ پذیرش را در ساعات شلوغی بالا ببرد، از جمله نکاتی هستند که باید در انتخاب مبلمان مورد توجه قرار گیرند.

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران
diamondمبلمان جهانتاب

طبیعتِ الهام بخش در طراحی رستوران

به گفتۀ مبلمان جهانتاب، یکی از موارد الهام بخش در طراحی دکوراسیون رستوران، اقلیم و منطقه ای است که رستوران در آن واقع شده است. برای نمونه در طراحی این رستورانِ ایتالیایی که در قلب طبیعت قرار گرفته و دارای فضای باز هم هست، انتخاب رنگ ها براساس طبیعت صورت گرفته است.

همانطور که در تصویر هم قابلِ مشاهده است، رنگِ سبزِ مبلمانِ فضای باز با محیط اطراف هماهنگی زیبایی ایجاد کرده است.

مبلمان جهانتاب
مبلمان رستوران
diamondمبلمان جهانتاب

طراحی رستوران به سبکِ مدیترانه

به کار بردن هوشمندانۀ اِلِمان های سبکِ انتخابی، تأثیر زیادی در معرفی رویکرد آن رستوران به مشتری ها دارد. اگر به تصاویر این رستورانِ ایتالیایی دقت کنید، تأثیر رنگ های خنثی در کنار رنگ های مدیترانه ای را در القاء حس و حالِ سبکِ ایتالیایی می بینید.

علاوه بر آن، استفاده از صندلی های لهستانی و مبلمان با پایه چوبی، در القاء این حس بی تأثیر نبوده اند. طراح با این انتخاب، هم رویکرد رستوران را به نمایش گذاشته و هم راحتی مشتری را در فضای داخل رستوران تأمین کرده است.

یکی از گروه های پیشنهادی چیدانه که در زمینۀ طراحی و تولیدِ انواع مبلمان فعالیت دارند، مبلمان جهانتاب است. با سر زدن به پروفایل این گروه در وب سایت چیدانه، علاوه بر کسبِ اطلاعاتِ تماس، از نمونه کارهای بیشتر نیز دیدن کنید.

نویسنده: صبا صوفی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه