Chidaneh.com placeholder image

تعمیر و نصب اجاق و فر گاز، خودم یا اهل فنش؟!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد در خانه به نصب و تعمیر وسایل منزل اختصاص پیدا می کند. در رابطه با لوازمی خانگی اعم از یخچال و اجاق گاز و ماشین لباس شویی و… معمولا افراد دقیقا نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند. به همین دلیل هم با مشکلات بسیاری رو به رو می شوند و در نهایت نیز تصمیم می گیرند که از خیر این کار بگذرند و از متخصصین این حوزه بخواهند که به کمکشان بیایند. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه شما هستیم که به مسئله تعمیر و نصب اجاق و فر گاز بپردازیم تا حداقل در این زمینه مشکلات شما را تا حدودی برطرف سازیم. پس پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

چوب و هنر

تعمیر اجاق گاز

نکات مهم نصب اجاق و فر گاز

طبیعتا قبل از آن که فرصت ایجاد مشکل در اجاق گاز شما پیش بیاید شما می توانید با انجام کارهایی و یا توجه به نکات مهمی از احتمال بروز مشکلات جلوگیری کرده و یا آنها را به تعویق بیندازید. اولین توصیه ای که در این زمینه می توان داشت آن است که سعی کنید از نصب اجاق گاز در فضاهایی که در بسته و یا کوچک هستند خودداری نمایید، چرا که در چنین محل هایی امکان خارج شدن گاز وجود ندارد و می تواند به مراتب خطر آفرین باشد.

نصب اجاق گاز

در زمان نصب اجاق گاز دقت کنید که اجاق گاز خود را در محلی قرار ندهید که در معرض و مسیر وزش باد قرار گیرد. علاوه بر این سعی کنید که در زمان نصب اجاق گاز خود بر روی محل اتصال دو سر شیلنگ به لوله کشی گاز از بست استفاده نمایید. این کار به شما کمک می کند که از هدررفت گاز جلوگیری نمایید. به همین دلیل هم توصیه ما این است که بعد از آن که نصب اجاق گازتان به اتمام رسید با کمک کف صابون، محل اتصال دو سر شیلنگ را چک کنید تا مطمئن شوید که نشت گاز اتفاق نیفتاده است. در کنار این موضوع باید خاطرنشان کرد که طول شیلنگ مورد استفاده شما نباید بیشتر از یک و نیم متر باشد.

نصب فر گاز

طبیعتا علاوه بر زمان نصب اجاق گاز، شما باید در زمان استفاده از اجاق گازتان نیز نکاتی را مد نظر قرار دهید. برای مثال سعی کنید در زمان آشپزی از سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز جلوگیری کنید. علاوه بر این در زمان شست و شوی سینی های کنار مشعل ها به هیچ عنوان از سیم ظرف شویی استفاده نکنید. به جای این کار می توانید از پارچه های نمداری استفاده کنید که به همراه مواد شوینده مخصوص می توانند سطح گاز شما را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند. در نهایت نیز حتما سطح سینی را خشک کنید.

نصب اجاق رومیزی

نصب اجاق گاز رومیزی

وقتی تصمیم به نصب اجاق رومیزی می گیرید به جهت تفاوت این نوع از اجاق گاز باید مسائلی را در ضمن کار خود رعایت فرمایید. مهم ترین مسئله ای که باید بیان کرد آن است که فاصله لوله گاز از کاشی آشپزخانه و انتهای شیشه یا استیل گاز رومیزی باید 10 سانتی متر از کاشی و 20 سانتی متر از انتهای شیشه باشد.

تعمیر فرگاز

علاوه بر این شما باید دقت داشته باشید که لوله گاز شهری در مجاورت و یا بالای گاز رومیزی تان قرار نداشته باشد، چرا که اگر لوله گاز نزدیک به حرارت مستقیم باشد احتمال خطراتی مثل آتش سوزی و یا انفجار نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین اگر متوجه شدید که لوله گاز شهری با گاز نزدیک باشد حتما با متخصصین این حوزه ارتباط بگیرید و از آنها مک بخواهید. در نهایت نیز بد نیست اگر به این نکته نیز اشاره کنیم که دقیقا فضا را بر مبنای سطح زیر گاز رومیزی برش دهید که با کمی فشار گاز در محل مورد نظر خودش جای بگیرد.

تعمیر اجاق گاز و فر

تعمیر اجاق گاز و فر

برای آن که بتوانید اجاق گاز خود را تعمیر کنید قبل از هر چیز باید علت بروز مشکل را دریابید. بنابراین در ادامه به شرح برخی از عیب یابی های اجاق گاز می پردازیم:

  • خاموش شدن پیلوت: برای این مسئله می تواند علت های مختلفی وجود داشته باشد. برای مثال ممکن است مقدار گازی که به پیلوت می رسد کم باشد. برای رفع این مشکل باید شعله پیلوت را تنظیم نمایید. علت دیگری که برای خاموش شدن پیلوت مطرح می شود هوای زیادی است که به مخلوط کن وارد می گردد. برای برطرف کردن این مشکل در صورتی که اجاق گاز شما از نوع مخلوط کن دار است باید صفحه محفظه را کمی بسته نگه دارید.

تعمیر و نصب اجاق گاز

  • روشن نشدن مشعل های فوقانی: اگر چنین مشکلی برای اجاق گازتان رخ داد شک نکنید که پیلوت اجاق گاز شما خاموش است، پس وقت را تلف نکنید و پیلوت را روشن گردانید.
  • زرد شدن نوک مشعل ها: علت بروز این مسئله کم بودن نسبت هوا در مخلوط است. برای رفع این عیب شما می توانید صفحه تنظیم مخلوط کن را کمی باز کنید. باید به این نکته اشاره کرد که در اجاق گازهای جدید اگر فاصله نازل تا لوله رابط به هم خورده باید حتما آن را تنظیم کنید.

نصب اجاق گاز

  • روشن نشدن فر: معمولا علت بروز این مسئله خاموش بودن پیلوت است، بنابراین برای رفع آن، پیلوت را روشن نمایید.
  • نگهداری نشدن در در درجه حرارت تنظیم شده: اگر فر گاز شما با چنین مسئله ای رو به رو شد باید بدانید که ترموستات فر به طور درست و صحیحی تنظیم نشده است، بنابراین برای رفع این مسئله باید ترموستات را تنظیم نمایید.

برای معرفی بهترین نیروهای تخصصی خدماتی منزل می توانید از طریق ثبت سفارش کالا و خدمات اقدام کنید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه