Chidaneh.com placeholder image

انواع سیستم های تهویه مطبوع، سرمایش و گرمایش

به قلم: تحریریه چیدانه

شرکت تهویه تبرید ماهان سرما تولید کننده انواع مبدل های هوایی فین پلیت از نوع کویل آبگرم، کویل آب سرد، کویل بخار، کویل انبساط مستقیم (DX) کویل کندانسوری و انواع سیستم های تهویه مطبوع، سردخانه و یخچال از جمله چیلر، هوا ساز، داکت اسپیلت، فن کویل، کندانسور و اواپراتور سردخانه ای و … می باشد.

خط تولید مبدل های هوایی تولیدی این شرکت مجهز به بروزترین ماشین آلات اتوماتیک شامل فین پرس، دستگاه اکسپندراتومات افقی و عمودی، استریتر، یو بندر، هرپین بندر، دستگاه جوش اتومات و … می باشد.

سرویس خواب بالسا

وجود این ماشین آلات در خط تولید این مبدل ها در کنار پرسنل مجرب و متخصص، کیفیت عملکرد این مبدل ها را تضمین میکند و دامنه وسیع انواع مبدل ها در سایز های مختلف تولید این شرکت جواب گوی تماس مشتریان خواهد بود.

مبدل های هوایی تولیدی شرکت تهویه تبرید ماهان سرما علاوه بر مصارف عام و خاص تهویه مطبوع و سردخانه در مصارف صنعتی نظیر پتروشیمی، نیروگاهها، پالایشگاهها و … نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

اواپراتور:

اواپراتور های هوایی شرکت ماهان سرما در چهار سری:

 (S(SLIM TYPE) ,D(DOUBLE) ,C(CUBIC و (T(TUNEL ساخته می شوند. 

اواپراتور های سری C در 26 مدل و از ظرفیت 3 kw تا 110 kw طراحی و تولید می شوند.

اواپراتور های سری D و S و T بصورت سفارشی در ظرفیت های فوق و در صورت نیاز مشتری در ظرفیت مورد درخواست مشتری نیز قابل تولید می باشند.

اواپراتورهای تولیدی شرکت ماهان سرما سازگار با مبرد های هالوکربنی مانند R22 و R134 و R404 و R407 و … می باشند.

در طراحی این دستگاه ها کلیه استانداردهای روز دنیای صنعتی مد نظر قرار گرفته و سعی شده است که بالاترین راندمان بدست آید. کارکرد با کمترین صدا و نصب و بکارگیری آسان از مزایای این دستگاهها می باشد.

 اوپراتور

اوپراتور

کندانسور:

کندانسور های هوایی شرکت ماهان سرما در چهار سری:

 S(STATIC) , H(HORIZONTAL), V(VTYPE) و P(PACKAGE) ساخته می شوند. 

کندانسور های سری S و H در 29 مدل و از ظرفیت 7 kw تا 195 kw طراحی و تولید می شوند.

کندانسور های سری V و P بصورت سفارشی در ظرفیت های فوق و در صورت نیاز مشتری در ظرفیت مورد درخواست مشتری نیز قابل تولید می باشند.

کندانسورهای تولیدی شرکت ماهان سرما سازگار با مبرد های هالوکربنی مانند R22 و R134 و R404 و R407 و … می باشند.

کندانسور

در طراحی این دستگاه ها کلیه استانداردهای روز دنیای صنعتی مد نظر قرار گرفته و سعی شده است که بالاترین راندمان بدست آید. کارکرد با کمترین صدا و نصب و بکارگیری آسان از مزایای این دستگاهها می باشد.

کویل های آب گرم و آب سرد:

شرکت ماهان سرما هر دو نوع کویل آب گرم و آب سرد را برای سطح گسترده ای از کاربرد ها و وظایف ، طراحی و تولید می کند. این شرکت در طراحی و ساخت کویل های آبی انعطاف پذیر می باشد و رنج گسترده ای از الگوهای مداربندی ، فواصل فین ها ، ردیف ها و آرایش اتصالات را ارائه می دهد. طراحی مناسب کویل تعادلی بین بازده عملکردی بالا به همراه افت فشارهای قابل قبول هوا و آب ایجاد خواهد کرد.

کویل آب گرم و سرد

روی کویل ها در صورت درخواست شیر هواگیری و شیر تخلیه نصب می گردد، محل نصب شیر تخلیه در پایین ترین نقطه هدر ورودی و محل نصب شیر هواگیری در بالاترین نقطه هدر خروجی می باشد.

کویل بخار:

شرکت ماهان سرما کویل های بخار را جهت کاربرد های تهویه مطبوع وصنعتی طراحی و تولید می کند. در این کویل ها از لوله های با قطر خارجی 5/8" و با ضخامت  0.63mm تا 1mm استفاده می شود. در طراحی کویل بخار لازم و ضروری است که بخار تقطیر شده درون کویل انباشته نگردد. اتصالات ورود و خروج این کویل ها میتواند در یک طرف و یا در دو طرف کویل قرار گیرد. در کویل های بخار با فشار بالاتر از 50psi بهتر است اتصالات ورود و خروج در دو طرف کویل قرار گیرند.در کویل های با ارتفاع بیشتر از 1200mm از دو هدر جهت ورود بخار و دو هدر جهت خروج بخار تقطیر شده استفاده می گردد.کویل های استاندارد جهت فشاربخار 25psi مناسب می باشندو ضخامت های بالاتر برای فشارهایی تا 80psi در دسترس می باشند.

بهترین حالت نصب کویل بخار بصورتی است که لوله های داخلی بصورت عمودی قرار بگیرند تا از یخ زدگی محافظت گردند.

کویل اواپراتور انبساط مستقیم (DX):

کویل های اواپراتوری شرکت ماهان سرما با رنج گسترده ای از کنترل مدار بندی و انشعاب های موجود در صنعت طراحی مهندسی نولید میگردند. این کویل ها جهت دستیابی به ماکزیمم بازدهی انتقال حرارت تحت تمام شرایط کاری طراحی و مهندسی میگردند.

تمام کویل های اواپراتوری مجهز به پخش کننده هایی از نوع فشاری با طول لوله های مویی برابر هستند تا مبرد به صورت مساوی در تمامی سطح کویل تقسیم گردد. این اواپراتور ها می توانند بصورت چند مداره جهت بسته شدن به چند کمپرسور طراحی و تولید گردند.

کویل اواپراتور انبساط مستقیم

کویل کندانسور:

کویل های کندانسوری با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه مورد استفاده و نیاز مشتری طراحی می گردند. در کویل های کندانسوری با توجه به گاز مبرد طراحی شده برای سیستم سرمایشی میتوان از لوله با ضخامت های بالاتر و سیم جوش های با درصد بالاتر جهت گازهای با فشار کاری بالاتر استفاده نمود.

کویل کندانسور

کویل کندانسور

داکت اسپلیت:

داکت اسپلیت اصطلاحی است که بسیاری از کارشناسان برای اسپلیت های کانالی مورد استفاده قرار می دهند و امروزه یکی از رایج ترین سیستم های سرمایش و گرمایش در آپارتمان ها محسوب می شود. داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی با تامین هوای خنک در تابستان و تامین هوای گرم در زمستان برای کلیه فضاها در یک واحد آپارتمان و انتقال هوای سرد یا گرم توسط کانالهای اجرا شده در داخل سقف کاذب، دمای محیط مورد نظر را به شرایط آسایش و دلخواه تنظیم شده ی ترموستات می رساند. داکت اسپلیت ها متشکل از 2 بخش یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی (کندانسور) می باشند که این 2 بخش توسط 2 لوله مسی به یکدیگر متصل شده و قادر به تامین هوای سرد و توزیع آن توسط کانال های اجرا شده داکت اسپلیت به اتاق ها یا سالن در هر واحد آپارتمانی (در داخل سقف کاذب) می باشند.

داکت اسپلیت

به طور کلی در کندانسور داکت اسپلیت ها (یونیت خارجی) گاز مبرد خنک می شود و  از طریق لوله مسی به شیر انبساطی (expantion valve) و از آنجا بصورت گاز مبرد و آماده جذب گرمای محیط به کویل یونیت داخلی داکت اسپلیت منتقل می گردد. در کویل های یونیت داخلی گرمای هوای محیط داخلی توسط گاز مبرد درون کویل گرفته شده و هوای خنک شده توسط فن (پنل داخلی ) به درون کانال رفت هوا منتقل می گردد.

چیلر:

چیلر ماشینی است که از طریق یکی از سیکل­ های تبرید و مبدل­ های حرارتی گرما را از یک مایع می زداید و برای خنک کردن تجهیزات و یا جریان­ های فرایندی، استفاده می کند.

چیلر

از مهمترین الزامات هر ساختمانی و به عبارتی قلب تپنده­ ی آن سیستم تهویه مطبوع آن است، این مهم در ساختمان های بزرگ با استفاده از چیلر انجام می پذیرد، چیلر ماشینی است که گرما را از یک مایع و از طریق یک چرخه بخار فشرده (Vapor Compression) و یا تبرید جذبی (Absorption Refrigeration) می­زداید که این مایع نهایتاً پس از عبور از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن تجهیزات، و یا یک جریان فرآیندی مانند هوا یا آب استفاده می­ شود. از طرفی گرمای تلف شده به عنوان یک محصول جانبی شناخته می­ شود که بایستی در محیط آزاد شده و یا برای یک فرآیند گرمایشی استفاده شود. موارد مورد توجه در طراحی و انتخاب چیلرها شامل عملکرد، بازده، تعمیر و نگهداری، و اثرات زیست محیطی چرخه عمر محصول است. چیلرها معمولاً در دو نوع چیلر جذبی و  چیلر تراکمی ساخته می شوند که عموما در موارد زیر کاربرد دارند:

دستگاه‌های سرد کننده خانگی

تهویه مطبوع و تهویه صنعتی

نگهداری مواد غذایی

صنایع شیمیایی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه