Chidaneh.com placeholder image

یک اتاق نشیمن با 10 چیدمان متفاوت!

به قلم: گلنار

پیش از این به طور کامل درباره دکوراسیون پذیرایی صحبت کردیم. در این مطلب از چیدانه می خواهیم به اصول چیدمان پذیرایی بپردازیم. معمولا در فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی فعالیت های مختلفی مثل استراحت کردن، دورهمی های خانوادگی، تماشای تلویزیون و … انجام می پذیرد و بنابراین دکوراسیون و چیدمان باید به گونه ای درنظر گرفته شود که پاسخ گوی تمامی این نیازها و متناسب با ساکنان خانه باشد. اگر به همه این فعالیت ها یک فضای غذاخوری یا فضای کار کوچک نیز اضافه کنیم همه چیز پیچیده تر و سخت تر خواهد شد. مسلما هر فضایی می تواند بر اساس ابعاد و شکل هندسی چالش های خاصی را داشته و کار چیدمان را دشوارتر نماید اما مهم این است که شما با اصول چیدمان های مختلف و مزایا و معایب هر یک آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین را برای خانه خود برگزینید. من در این مطلب 10 طرز چیدمان پذیرایی متفاوت ارائه می‌دهم تا بتوانید با این ویژگی ها آشنا شوید.

انواع چیدمان در نشیمن کوچک

1. طرز چیدمان رسمی و متعادل پذیرایی

معمولا باید سعی بر این باشد تا در هر چیدمان اصولی مانند مسیر رفت و آمد، فضای مناسب تلویزیون و …. به خوبی رعایت شود. چیدمان بالا برای یک اتاق نشیمن یا پذیرایی رسمی ایده آل است. این احتمالا طرحی است که بسیاری از افراد در کنار شومینه از ان استفاده می کنند، یعنی دو کاناپه که در روبه روی یکدیگر قرار گرفته و یک میز جلومبلی که در بین آن ها قرار می گیرد. معمولا در این طرز چیدمان پذیرایی، تلویزیون بالای شومینه قرار می گیرد و هدف اصلی صحبت افراد با یکدیگر است.

چوب و هنر
چیدمان پذیرایی کوچک

2. طرز چیدمان اتاق پذیرایی نیمه رسمی و متعادل

این طرز چیدمان اتاق پذیرایی نسبت به چیدمان قبلی، راحت تر است و از رسمیت کم تری نیز برخوردار است. دلیل این امر نیز در این است که به جای یکی از کاناپه دو مبل تکی قرار داده می شود. تلویزیون کماکان در بالای شومینه و یا کنار آن چیدمان شده زیرا هدف اصلی نیست و در نهایت با ایجاد فضای بیش تر امکان وجود یک میز اداری کوچک نیز میسر خواهد شد.

 

چیدمان پذیرایی کوچک

3. طرز چیدمان متنوع و راحت تر پذیرایی

چرخش مبل به سمت شومینه، قرار دادن مبل های تکی در گوشه های مختلف اتاق و استفاده از یک پاف این چیدمان راحت تر و دوستانه تر را به وجود می آورد. در این حالت شومینه به راحتی نقطه کانونی اتاق قرار گرفته و گرمی و صمیمت لازم برای یک نشیمن را فراهم می کند. در این حالت نیز چیدمان بر اساس فرش وسط اتاق انجام می شود و مسیر حرکتی ساده و روان خواهد بود.

 

چیدمان مبل در نشیمن کوچک

4. اصول چیدمان مینیمال و راحت پذیرایی

زمانی که هم سبک و هم راحتی برای شما مهم است می توانید از دو نوع مبلمان و یا مبلمان و صندلی استفاده نمایید. همانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید قسمتی با مبلمان ال شکل چیده شده و قسمتی نیز به یک صندلی و پاف جلوی آن اختصاص یافته است. در این حالت به تنها چیزی که باید توجه نمایید این است که دو انتخاب، هماهنگی لازم با یکدیگر را داشته باشند. هماهنگی از مهمترین اصول چیدمان پذیرایی است.

در این مطلب به طور کامل چیدمان مبل ال را بررسی کرده ایم.

 

چیدمان مبل در نشیمن

5. اصول چیدمان پذیرایی به سبک رترو و راحت

در این طرز چیدمان پذیرایی که شاید بتوان گفت نسبت به حالت های قبلی راحت تر محسوب می شود، از یک نیمکت یا شزلون در کنار مبلمان اصلی استفده خواهد شد. تفاوتی که این حالت با حالت های قبلی خود دارد در مسیر حرکتی است که برای آن تعریف شده است. ورودی دقیقا روبه روی شومینه قرار داشته و مسیر رفت و آمد هم روی همین محور تعریف می شود. با این کار فضای اتاق به دو قسمت تقسیم شده و مبلمان دو طرف آن قرار می گیرد. اضافه کردن کنسول نیز باعث شیک تر شدن فضا می شود.

 

چیدمان مبل در نشیمن

6. ترکیب فضای کار و زندگی در پذیرایی

روش دیگری که می تواند برای چیدمان این فضا مناسب باشد، ترکیب فضای نشیمن و فضای کار است. با قرار گرفتن تلویزیون در گوشه ای از اتاق و استفاده از مبل ال، فضای بسیار مناسبی در پشت مبلمان به وجود می آید که می تواند به طور مستقل برای کاربردهای دیگری به کار گرفته شود. قرار دادن دو میز کار دقیقا این چیدمان را تکمیل می نماید. اگر به محل قرار گرفتن فرش نیز توجه کنید می بینید که نسبت به مدل های قبلی از وسط فضا به گوشه ها متمایل شده است.

 

انواع چیدمان مبل در نشیمن کوچک

7. طرز چیدمان اتاق پذیرایی: مدرن و نامتعارف!

این چیدمان که بیش تر شبیه به سبک کانتری است، یک فضای صمیمیانه برای گفت و گو و دورهمی را تداعی می کند. یک میز کوچک با دو صندلی راحت در سمت دیگر فضا برای بازی و مطالعه در نظر گرفته شده است. تلویزیون نیز مانند سایر فضاهای رسمی اهمیت کم تری داشته و چیدمان غیرمرکزی دارد.

 

چیدمان مبل در سالن پذیرایی

8. چیدمان خانوادگی و دوستانه در پذیرایی

در یک فضای دوستانه شما به راحتی می توانید انواع مختلف وسایل دکوری و هر آن چه که مورد علاقه تان است استفاده نمایید. در این جا یک مبلمان ال شکل در یک طرف اتاق و فضای کار و کمد در قسمت روبه رو جای گرفته اند. فرش بزرگ وسط فضا به دو فرشی کوچک تر تبدیل شده و این دو قسمت توسط یک پاف تفکیک شده اند. کمد های سمت دیگر می توانند برای مصارف مختلف حتی وسایل بازی کودکان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

 

چیدمان مبل در سالن پذیرایی

9. طرز چیدمان پذیرایی با تفکیک غذاخوری

همان طور که در قسمت مقدمه نیز اشاره کردم، فعالیت های مختلفی در یک اتاق نشیمن انجام می پذیرد که یکی از آن استفاده از میز غذاخوری است. بنابراین نحوه چیدمان مبل ها در پذیرایی باید به گونه ای باشد که بتوان برای غذاخوری نیز یک قسمت مستقل تعریف نمود. قرار گیری مبل ها به سمت درب حیاط (پنجره) می تواند این ایده را برای شما عملی نماید. به این گونه که مبل ها  پشت به میز غذاخوری قرار گرفته و دو فضا توسط آن ها و بدون هیچ گونه دیوار یا پارتیشنی از یکدیگر جدا شده اند.

چیدمان مبل در نشیمن کوچک

10. طرز چیدمان پذیرایی در ترکیب با غذاخوری

اما دقیقا مخالف چیدمان قبلی، می توان چیدمانی داشت که با فضای غذاخوری ترکیب شود. برای رسیدن به این هدف کافی است که مبل ال شکل را در یک سمت فضا قرار داده و میز غذاخوری را در سمت دیگر. مثل همیشه یک پاف و یا یک میز جلومبلی به همراه فرش می توانند دو قسمت را از یکدیگر جدا نمایند. به همین ترتیب اگر تلویزیون در وسط قرار بگیرد از هر دو قسمت قابلیت دیدن را خواهد داشت.

طرز چیدمان پذیرایی

در پایان:

در این مطلب اصول چیدمان پذیرایی به 10 روش مختلف را در یک فضای مشابه بررسی کردیم. طرز چیدمان پذیرایی ارتباط تنگاتنگی با سبک دکوراسیون، سبک زندگی و مدل وسایل خانه دارد. امیدواریم که با بررسی این 10 روش بتوانید چیدمان بهتری برای منزل تان داشته باشید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید، مطالب زیر را بخوانید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : apartmenttherapy

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه