Chidaneh.com placeholder image

مدل دکوراسیون اتاق غذاخوری، اینطوری لوکس تر به نظر میاد!

به قلم: گلنار

 

همیشه در دکوراسیون به یک مشکل اساسی برمی خوریم : این که سلیقه مان یک چیز می گوید و بودجه مان یک چیز دیگر! و هماهنگ کردن این دو به طور همزامن می تواند کاری بسیار مشکل باشد. این که وسایل و مبلمانی که برای فضایمان انتخاب می کنیم پا را از بودجه فراتر می گذارند و آن چیزی که می توانیم با هزینه کم تر خریداری نماییم باب میلمان نیست! اما واقعیت این است که داشتن فضایی مانند اتاق ناهار خوری که گران است و داشتن یک اتاق ناهار خوری که به نظر گران قیمت می رسد، دو چیز بسیار متفاوت خواهد بود. منظور من این است که با همان بودجه کم می توان ترفندهایی به کار برد که طراحی شما گران تر و لوکس تر به نظر بیاید. برای شروع، در این مطلب هشت توصیه فوق العاده برای صرفه جویی در بودجه درعین رسیدن به یک غذاخوری لوکس و شیک آماده شده است. 

chidaneh ad banner

دکوراسیون اتاق غذاخوری

به کارگیری رنگ های لوکس

یکی از ساده ترین روش هایی که می توانید شیک بودن را به فضای غذاخوری خود بیاورید این است که رنگ ها را به آن اضافه کنید. گاهی اوقات دیوارها یا اکسسوری های رنگی از نمونه های سفید و بی روح جذابیت بیش تری دارند. برای این کار رنگ های زیادی مانند طلایی، نقره ای، مشکی برای یک سبک لوکس تر و رنگ های دیگر مانند سبز، بنفش و حتی چوب مورد استفاده برای میز و صندلی به خوبی شما را به این هدف می رسانند. 

مطلب پیشنهادی : کدام سبک میز ناهارخوری به دکوراسیون شما می آید؟

دکوراسیون لوکس برای غذاخوری

توجه به چیدمان روی میز

چیدمان های بسیار زیبا و استفاده از گل های طبیعی را بیش تر در دکوراسیون فیلم ها و یا تصاویر ژورنال دیده ایم. شاید کم تر پیش آمده که این کار را بر روی میز غذاخوری خودمان نیز انجام دهیم. برعکس، اتاق ناهارخوری یکی از بهترین فرصت ها برای بیان یک حس واقعی است، زیرا هیچ چیز زیباتر از یک آرایش گل به خوبی نمی تواند زیبایی و حس لطیف را وارد فضای غذاخوری نماید. آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، یک ترکیب گل گسترده بوده که تمام طول میز را در بر گرفته و به عنوان مرکز میز عمل می کند. اگر از گل های ارزان قیمت استفاده کنید می توانید هفته به هفته آن ها را تغییر داده و تنوع ایجاد نمایید. 

مطلب پیشنهادی : تزیین میز ناهارخوری، 64 سلیقه ناب در 64 خانه!

چیدمان اتاق غذاخوری

ظروف طلایی

این یکی از بهترین راهنمایی های لوکس ترنشان دادن یک اتاق غذاخوری ساده است.  لوازم جانبی همیشه کمک زیادی به اضافه کردن جزییات خاص و البته پرکاربرد در فضا می کنند. معمولا برای این کار از فلزات مختلف کمک گرفته می شود که فلز طلایی نیز یکی از آن هاست. اما اگر به این رنگ علاقه ندارید می توانید از نمونه های استیل یا رز گلد استفاده نمایید. در هر صورت شما همان نمای باشکوه و پر زرق و برق را خواهید دید.

مطلب پیشنهادی : اصول چیدمان یک میز ناهارخوری شیک در مهمانی!

اتاق غذاخوری لوکس

اضافه کردن قالیچه

فرش همیشه بخش مهمی از دکور خانه برای فرهنگ ها و سبک های مختلف، چه کلاسیک و چه مدرن، در سراسر دنیا است. امروز ما متوجه هستیم که فرش ها هر زمانی که به فضای ناهارخوری وارد می شوند، بسیار بهتر از قبل بر آن تاثیر گذاشته و مستقل بودن این فضا را بهتر تعریف می کنند. انتخاب فرش با طرح و رنگ درست می تواند هماهنگی و یکنواختی زیبایی را در فضای شما به وجود بیاورد. اگر به نمونه بالا مشاهده نمایید می بینید که نقوش هندسی فرش به خوبی با فرم پایه صندلی ها ترکیب شده و در یک هدف کار می کند. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون ناهارخوری، از یک تا 20 با تورهای خانه گردی چیدانه!

طراحی اتاق ناهارخوری

کاغذ دیواری اتاق غذاخوری

کاغذ دیواری یک روش زیبایی است که می تواند تفاوت خیره کننده در هر اتاق ایجاد نماید و اگر شما به دنبال ایجاد یک سبک خاص در اتاق غذاخوری تان هستید، کاغذ دیواری دقیقا همان چیزی است که به کمکتان می آید. نقش و طرح هندسی کاغذ دیواری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر لوکس شدن فضای شما داشته باشد. اگر به سمت طرح های کلاسیک با رنگ طلایی یا نقره ای بروید بیش تر به این هدف نزدیک می شوید.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده شیک و زیبا برای دکوراسیون داخلی غذاخوری منزل شما

 

کوراسیون اتاق ناهارخوری

نورپردازی خلاق در غذاخوری

نورپردازی یکی از عناصر مهم در طراحی اتاق ناهار خوری است اما در عین حال می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سبک اتاق شما نیز داشته باشد. گاهی با انتخاب چند لوستر یا آویز ارزان قیمت در کنار هم می توانید جلوه خاصی را در فضا به وجود بیاورید. در نمونه بالا از چند چراغ آویز بلند و کوتاه به شکلی هوشمندانه استفاده شده و فضای غذاخوری را به یک نقطه توجه در خانه تبدیل کرده است.

مطلب پیشنهادی : چراغ بالای میز ناهارخوری، 5 اصل برای یک روشنایی دلچسب!

 

چیدمان لوکس ناهارخوری

صندلی روح

از آن جایی که این صندلی ها امروزه در دکوراسیون طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند، در بساری از فضاهای لوکس نیز به کار می روند. شاید دلیل این امر فرم کلاسیک آن هاست که با شیشه ای بودنشان ترکیب مدرنی را نیز نشان می دهند. در این ناهار خوری از یک میز گرد به همراه صندلی روح استفاده شده که یک فضای شیک اما بسیار صمیمی را به وجود آورده است

مطلب پیشنهادی : کدام میز ناهارخوری برای دکوراسیون منزل شما مناسب است؟

چیدمان لوکس اتاق ناهارخوری

اثر هنری

هر اتاق ناهارخوری نیاز به هنر دارد. این ایده آخرین ایده ای است که می توانم برای رسیدن به یک طراحی لوکس یا خاص در فضای غذاخوری به شما پیشنهاد بدهم. حتما لازم نیست به دنبال آثار مشهور و گران قیمت بروید، در بین آثار هنرمندان جوان نیز می توانند کارهایی زیبا با قیمت های مناسب تر بیابید.

اگر به فضای ناهارخوری علاقه دارید این مطالب را نیز دنبال کنید :

منبع : thespruce

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه