Chidaneh.com placeholder image

مدل دیوار آینه ای، رزگلد یا طلایی؟

به قلم: یاسمین ثریا

از طراحی دیوار آینه ای چه می‌دانید؟ معمولا در دکوراسیون و طراحی داخلی راه‌های مختلفی برای استفاده از آینه مرسوم است. شاید تصور همه این باشد که یک آینه با مدلی خاص و جذاب را بر روی دیوار نصب کنند؛ بعضی‌ها آینه و شمعدان عروسی‌شان را در پذیرایی می‌گذارند و همه چیز تمام می شود. اما ایده‌هایی که گروه ایرالایت برای منزل شما دارند؛ فرای خرید یک آینه ساده است. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم چطور می‌توان با طراحی آینه کاری، دیوارهای ساده خانه را جلا بخشید. فضای خانه را لوکس کرد؛ درخشش نورپردازی را افزایش داد و اصلا کجاها این آینه های دیواری را می‌توان استفاده کرد؟

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه طلایی و استفاده در دکوراسیون اتاق خواب
آینه و شیشه ایرالایت

سرویس خواب بالسا

دیوار آینه ای در هال خانه

یکی از فضاهای مهمی که می‌توانید در آن از سبک دیوار آینه ای بهره ببرید؛ هال منزل است. چه یک هال که متصل به پذیرایی است؛ چه یک هال که در آن فقط تلویزیون نگاه می‌کنید: تی‌وی‌روم. البته همان‌طور که در تصاویر می‌بینید؛ آینه کاری روی دیوار فقط نباید ساده باشد. مثلا در:

  1. تصویر اول: دیوار آینه ای خانه ساده
  2. تصویر دوم: دیوار آینه ای پتینه

آینه و شیشه  ایرالایت
استفاده از آینه دکوراتیو در دکوراسیون داخلی
آینه و شیشه ایرالایت

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه پتینه در دکوراسیون
آینه و شیشه ایرالایت

دیوارهای آینه ای منزل در پذیرایی

در این آپارتمان، دیوار آینه ای دقیقا پشت مبلمان قرار رفته و باعث شده با بازتاب دیوار روبه رویی نور تابیده از تنها پنجره فضا را روشن تر و بسیار دلبازتر نشان می دهد. اگر به تصویر دقت نمایید می توانید به خوبی ببینید که آینه ها کل دیوار را پوشانده و به نوعی خود مانند یک دیوار عمل می کنند.

آینه و شیشه  ایرالایت
قیمت آینه ها چقدر میباشد
آینه و شیشه ایرالایت

دیوار آینه ای ورودی منازل

اگر می‌خواهید ورودی منزل‌تان باشکوه و زیبا باشد می‌توانید با کمک متخصصان ایرالایت، یک فضای لوکس ایجاد کنید. راهروری ورودی با آینه‌های موازی باریک روی دیوار بسیار بزرگ می‌شند. خصوصا اگر نورپردازی اصولی هم داشته باشید؛ از اکسسوری‌های زیبا و کمدهای کاربردی هم کمک بگیرید.

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری در ورودی منازل
آینه و شیشه ایرالایت

دیوارپوش آینه ای در اتاق خواب

انواع آینه دیواری با رنگ‌های مختلف را می‌توان به صورت دیوار پوش آینه ای اتاق خواب به کار برد. اگر مستر روم بزرگی دارید که می‌خواهید دیزانش‌اش کنید. این نمونه‌های ایرالایت را حتما ببینید:

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه رزگلد و پتینه ایرالایت
آینه و شیشه ایرالایت

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه دکوراتیو و راهنمای خرید آینه
آینه و شیشه ایرالایت

 

انواع طرح دیوار آینه ای

حالا که متوجه شدیم، دیوارهای اینه ای را کجاها استفاده می‌کنند؛ بهتر است مدل‌های طرح دیوار آینه ای را هم بررسی کنیم. شاید تصور شما این باشد که اهالی فن آینه کار، ابعاد دیوارهای منزل شما را می‌گیرند و یک آینه سرتاسری برای دیوار شما، می‌فرستند! اما این تصور غلط است. طرح خود آینه روی دیوار، نیز بسیار اهمیت دارد. در گروه آینه و شیشه ایرالایت این طرح‌های زیبا بسیار متنوع و طبق مد روز ژورنال‌های معتبر دکوراسیون داخلی است.

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه دکوراتیو در ورودی منازل و راهرو ها
آینه و شیشه ایرالایت

1. آینه دیواری پازلی

در این مدل آینه دیواری، طرح‌های متقاطع با خطوی کشیده صاف یا دارای انحنای جزئی، بر آینه حکاکی می‌شود. درست مانند خطوط پازل بازی. این سبک‌ طرح آینه دیواری برای فضاهای کشیده و دراز عالی هستند. مثل تصویر بالا که آینه گویا مساحت این راهرو را زیادتر کرده است.

آینه و شیشه  ایرالایت
ترکیب آینه دودی و سیلور
آینه و شیشه ایرالایت

رنگ آینه پازلی

در انتخاب رنگ آینه پازلی، می‌توانید به رنگ‌های بژ، مسی، طلایی یا در کل رنگ‌های گرم گرایش پیدا کنید. این تم‌های رنگی، نوعی دیزاین زیبا در دیوار منزل شما به وجود می‌آورند.

رنگها: دودی، مسی، رزگلد، طلایی، جیوه‌ای، بژ

آینه و شیشه  ایرالایت
تاثیر آینه کاری دکوراتیو در پذیرایی منازل
آینه و شیشه ایرالایت

طیف آینه نقره‌ای: این رنگ آینه دیواری، برای آپارتمان‌های معمولی بیشتر توصیه می‌شود. انعکاس رنگ کاغذی دیواری‌ها، مثلا کاغذ دیواری مسی- مثل تصویر بالا- خودش نوعی دیزاین در این آینه‌ها با رنگ نقره‌ای- جیوه‌ای است. این سادگی خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و تداخلی در پالت رنگی منزل ایجاد نمی‌کند.

طیف آینه طلایی و مسی: اگر این طیف رنگ را انتخاب می‌کنید باید حتما از یک دیزاینر یا کارشناسان صنایع شیشه ایرالایت، در انتخاب رنگ و مدل کمک بگیرید. چراکه این آینه‌ها فضا را بسیار سنگین، لوکس و کمی تاریک می‌کنند. بنابراین ممکن است با لوازم منزل و مبلمان‌تان هماهنگی نداشته باشند. در ضمن نورپردازی هال، پذیرایی یا هرجا که در آن آینه استفاده شده هم مهم است.

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری دکوراتیو-طرح جنسیس
آینه و شیشه ایرالایت

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری-طرح جنسیس
آینه و شیشه ایرالایت

اینه دیواری طرح دار: جورچین

این مدل آینه دیواری، در اصل همان آینه پازلی است. در این آلب.م آینه ایرالایت مدل‌هایش را ببینید؛ در بازار و صنایع آینه این عبارت هم برای طرح آینه دیواری قدی استفاده می‌شود.

مدل آینه دیواری کلاسیک

همان‌طور که در تصویر پذیرایی زیر می‌بینید. می‌توان به سادگی یکی از ستون‌های منزل را با آینه دیواری، پوشاند. طرح ساده را هم انتخاب کرد اما یک فضای کلاسیک شیک به وجود آورد.

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه دکوراتیو-طرح جنسیس
آینه و شیشه ایرالایت

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری لاکچری
آینه و شیشه ایرالایت

مدل آینه دیواری بزرگ

در بالا گفتیم آینه دیواری می‌تواند بر اساس متراژ منزل شما طراحی شود. همچنین برای کلاسیک ساختن فضا لازم نیست حتما سراغ رنگ‌های گرم آن یعنی طیف طلایی و مسی بروید. مثلا در این پذیرایی مزین به پیانو، در تصویر بالا؛ ببینید چطور این آینه ساده جورچین نقره‌ای با فضای کلاسیک پذیرایی، هماهنگ است.

آینه دیواری پتینه و کهنه کاری

این آینه دیواری بزرگ به سبک وینتیج طراحی شده است. مسترروم در عین لوکس بودن، طرحی رویایی به خود گرفته است. فضا سنگین و آرامش‌بخش برای یک استراحت شبانه.

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری در اتاق خواب
آینه و شیشه ایرالایت

دیوار آینه ای به شکل کاشی حمام

دیوار پشت سینک روشویی در این حمام با کاشی های آینه پوشانده شده است. آن ها نه تنها انعکاس نور خوبی را ارائه می دهند، بلکه به فضای جمع و جور حمام نیز احساس بزرگ تری می دهند. با این ایده به نظر می رسد که روشویی به صورتی معلق در فضا قرار گرفته است. برای کارآیی بیش تر، کاشی های آینه مانند گزینه خوبی هستند، زیرا نصب راحت تری داشهه و در صورت ضربه خوردن و شکستن آسان تر جایگزین می شوند.

دیوار آینه ای در سرویس بهداشتی

آینه دیواری در سرویس بهداشتی

قرار دادن آینه های بلند پست سینک روشویی دو کاربرد مختلف ارائه می دهد، مورد اول این که نیاز به آینه در کنار روشویی را بر طرف می کند و مورد دوم جنبه دکوراتیو و تزیینی در فضا به وجود می آورد. با انتخاب اندازه های از کف تا سقف، طراحان این فضا را تقریبا به یک اثر هنری تبدیل کرده اند. روشویی سنگ مرمر و شلف چوبی ترکیب کاملی را به وجود آورده اند. 

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه دکوراتیو طلایی
آینه و شیشه ایرالایت

آینه دیواری تقسیم‌کننده فضا

اگر به تصویر بالا دقت نمایید به خوبی می بینید که یک آینه بزرگ بالای شومینه قرار دارد، دیوار کناری نیز با یک آینه بزرگ دیزاین شده است. این کار به ایجاد یک فضای پر زرق و برق کمک می کند. در این جا فرورفتگی دیوار به راحتی با آینه دیواری پوشیده شده با یک میز کنسول و یک آبازور کریستال بسیار شاخص و خاص شده است. 

آینه و شیشه  ایرالایت
آینه کاری در ورودی منازل
آینه و شیشه ایرالایت

تفکیک کردن فضاها با دیوار آینه ای

گاهی اوقات نیاز داریم که دو یا چند فضا را به وسیله پارتیشن ها و جداکننده ها از یکدیگر تفکیک کنیم، اما در عین حال باید به مواردی مانند بسته و تاریک شدن فضا نیز توجه داشته باشیم. در تصویر بالا نشیمنی را مشاهده می کنیم با یک دیوار آینه ای از آشپزخانه جدا شده اما طراحان به وسیله آینه های بزرگ انعکاس خوبی را به وجود آوردند. زمانی که شما به چنین دیوار آینه ای نگاه می کنید فضای بسیار بزرگ و دلبازی را پیش روی خود خواهید دید.

دیوار آینه ای در دکوراسیون آشپزخانه

آینه دیواری آشپزخانه

همیشه برای پوشاندن فضای بین کابینت ها به دنبال دیوارپوش بین کابینتی می‌گردیم. اما گزینه دیگری مانند آینه ها نیز وجود دارد. آینه های دیواری با چنین اجرایی، علاوه بر انعکاس نور و روشنایی، فضایی مدرن تر و امروزی تر به وجود می آورند. همان طور که در تصویر دوم نیز مشاهده می کنید همین اتفاق می تواند در آشپزخانه های کوچک افتاده و مشکل دلگیر بودن آن ها را حل نماید.

دیوار آینه ای در دکوراسیون حمام

در پایان

درباره آینه دیواری تا دل‌تان بخواهد، طرح و مدل در اینستاگرام ایرالایت موجود است. سری به آنجا بزنید و هر سوالی در این زمینه برای‌تان پیش آمد، تلفن را بردارید و از کارشناسان و طراحان این گروه بپرسید. شاید عید امسال نوبت دیوارهای منزل شما باشد که لباس براق آینه کاری، بپوشند.

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه