Chidaneh.com placeholder image

آینه کاری دیوار راهرو، هم شیکه هم بزرگش می‌کنه!

به قلم: یاسمین ثریا

آینه کاری دیوار راهرو بسیار مهم است زیرا همیشه راهروها جزو فضاهای فراموش شده خانه محسوب می شدند و شاید خیلی کم تر از سایر فضاها به آن ها توجه می کردیم. اگر هم که راهرو از حالت استاندارد و مناسبی برخوردار نباشد که دیگر به سمتش نمی رویم. اما همان راهرو می تواند به یکی از زیباترین و خلاقانه ترین فضاهای شما تبدیل شده و حتی در زمان کمبود جا استفاده های کاربردی‌تری از آن داشته باشید. معمولا در راهروها، تنگ و باریک بودن مشکلات را به وجود می آورد و گاهی هم برعکس، فراخ و پهن بودن است که باعث خالی به نظر رسیدن آن می شود.  با این سبک آینه‌کاری مدرن در دیوار راهرو، معجزه به پا کنید؛ تا پایان این آلبوم تصاویر آینه راهرو، با ما باشید.

آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری دیوار راهرو
آینه کاری دیوار راهرو

 

chidaneh ad banner

انواع آینه کاری دیوار راهرو چیست؟

در مرحله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که راهرو در کدام قسمت از خانه شما قرار دارد. زیرا محل قرار گرفتن راهرو بر نوع کاربری آن تاثیر می گذارد. اگر راهرو در کنار ورودی قرار گرفته و یا به راه پله یا فضای دیگری می رسد، نباید با وسایل و اشیایی که روی زمین قرار می گیرند آن را شلوغ کنید، زیرا در این حالت موضوع مهم تر عبور و مرور آسان در این راهرو است. در این فضا بهتر است تا حد امکان از دیوارها برای دکور کردن راهرو بهره ببرید. اشیایی که به دیوار نصب می شوند مانند تابلوهای هنری، قاب عکس ها و آینه ها گزینه مناسبی هستند. بهتر است برای نورپردازی راهرو نیز از نورهای نقطه ای، دیوارکوب ها و نورهای خطی استفاده نمایید.

انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو
انواع آینه کاری دیوار راهرو

آینه کاری روی دیوار راهرو

منظور از تقاطع، محلی است که راهرو به راهروهای دیگر یا سایر فضاها می رسد و نمی دانیم باید به آن چگونه برخورد کنیم. در این حالت باید به این نکته دقت کنید که با تنوع و شلوغی طرح ها و رنگ ها به واسطه فضاهای مختلف، دچار آشفتگی نشوید. به طور مثال می توانید به چیدمان و طراحی اتاق مجاور با راهرو که از داخل راهرو دیده می شود توجه کنید. با این روش راهروی شما می تواند با سایر فضاها هماهنگ شده و یکنواختی زیبایی به وجود آورد. در حالت دیگر از کف پوشی همانند با دیگر فضاها برای دکوراسیون آن استفاده نمایید. گزینه دیگری هم وجود دارد، هارمونی رنگ بین راهرو و اتاق های مجاور آن است. به طور مثال می توانید تمام دیوار ها را سفید نگه داشته و یک دیوار را شاخص نمایید. در تصویر پایینی نمونه هایی از طراحی راهرو در کنار فضاهای دیگر را مشاهده می کنید.

مطلب پیشنهادی: اصول استفاده از آینه در دکوراسیون را بشناسید.

مطلب پیشنهادی: انواع آینه دیواری مدرن را اینجا ببینید.

مطلب پیشنهادی: با سبک‌های مبلمان آینه‌ای در دکوراسیون آشنا شوید.

مطلب پیشنهادی: تابلوی آینه‌ای، طرح‌های زیبای پروانه و فرشته‌ها را ببینید.

 

آینه‌های راهرو با طراحی خاص

این فضاها شامل شرایط مختلفی می شود. اما در حالت کلی راهرو خانه چه در مقابل در ورودی قرار داشته باشد چه در فضای پشتی خانه، می تواند با کمک رنگ ها و استفاده درست از آن ها به فضایی گرم و دوست داشتنی تبدیل شود. به طور مثال برای راهروهای تاریک و باریک از رنگ های روشن و در راهروهایی که به میزان کافی از نور طبیعی بهره مند هستند از رنگ های تیره تر استفاده نمایید. همچنین برای روشن تر به نظر رسیدن رنگ دیوارها، مانند تصویر وسط، می توانید از یک رنگ خنثی مکمل برای قاب در و پنجره، گچ بری حاشیه و قرنیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: آینه ضد بخار چیه و چه کاربردی داره؟

مطلب پیشنهادی: نظر فنگ شویی درباره آینه چیست؟

در شرایط دیگر اگر به میزان کافی فضا در اختیار دارید از یک صندلی یا یک گلدان میز از گل های طبیعی در چیدمان راهرو استفاده کنید. این کار علاوه بر این که فضا را کاربردی تر می کند به آن روح می بخشد. شرایط سوم، وجود فضایی در انتهای راهرو است که هیچ استفاده از آن نمی کنیم. گذاشتن یک کنسول و کمد زیبا و یا حتی تابلوی هنری می تواند آن جا را به یک مرکز توجه تبدیل نماید. همچنین می توانید وسایل قدیمی و پر خاطره را در آنجا قرار دهید. در این حالت دیگر نیازی به طراحی قسمت های راهرو نخواهید داشت، زیرا انتهای آن جذابیت لازم را دارد.

مطلب پیشنهادی: قیمت آینه کاری ساختمان حدودی چقدر است؟

در پایان 

 به طور کلی ماهیت اصلی یک راهرو اتصال فضاهای مختلف خانه و عبور کردن است. بنابراین فضای آن باید به گونه ای باشد که افراد بی دغدغه و با آرامش عبور کرده و به فضایی دیگر بروند. بنابراین در طراحی خود این نکته را فراموش نکنید. 

مطالب پیشنهادی:

انواع آینه قاب طلایی برای دکوراسیون شیک و لوکس را ببین.

آینه پنجره‌ای برای کجا قشنگه!

انواع مدل آینه چراغ‌‌دار، برای اتلق آرایش!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه