Chidaneh.com placeholder image

تخت خواب پلت فرم، فرقش با بقیه چیه؟

به قلم: گلنار

هر فردی حداقل 8 ساعت از روز خود را برای خوابیدن در تخت خواب به سر می برد. بنابراین می توانیم بگوییم که تخت خواب یکی از پرکاربردترین مبلمان در هر خانه است. حال با این توصیف اصلا دور از ذهن نیست که بخواهیم یک تخت مناسب را انتخاب کنیم یا به دنبال معیارهای عالی برای آن باشیم. از آن جایی که تخت ها نیز انواع گوناگون دارند، من در این مطلب به تخت خواب پلت فرم می پردازم ،اما غیر از تعریف، با انواع مدل ها و متریال های مناسب برای این مدل تخت خواب آشنا خواهید شد.

تخت خواب پلت فورم

سرویس خواب بالسا

تخت پلت فرم چیست ؟

تخت خواب پلت فرم از یک صفحه یا بستر مستطیل شکل و یکدست تشکیل شده که تشک بر روی آن قرار می گیرد و هیچ جزئی در کنار خود ندارد. برخلاف تخت خواب های سنتی، این مدل های مدرن روی زمین قرار گرفته  وحدود 30 سانتی متر از سطح آن بالا می آیند. البته مدل هایی هم وجود دارند که می توانند برای بیش تر از این ارتفاع تنظیم شوند. این مدل تخت خواب ها بسیار نرم و کاربردی بوده و در انواع سبک ها و مدل ها طراحی و ساخته می شوند. 

مبلمان و سرویس خواب مالمزین
سرویس خواب مدرن
مبلمان و سرویس خواب مالمزین

مزایا و معایب تخت پلت فرم

مزایای تخت خواب پلت فرم :

  • مقاوم و محکم اند
  • دارای تنوع بالایی از مدل  و سبک هستند
  • بسیار راحت اند
  • می توانند فضای ذخیره سازی اضافی داشته باشند
  • به فنر تخت خواب نیاز ندارند

معایب تخت خواب پلت فرم :

  • به طور معمول فضای زیر تخت ندارند
  • به دلیل بزرگ و سنگین بودن حرکت دادنشان مشکل است
  • می توانند گران باشند

مطلب پیشنهادی : چیدمان اتاق خواب، تخت خواب رو کجا بذاریم؟

آرکا چوب
سرویس خواب مدل 222
آرکا چوب

انتخاب مدل مناسب تخت خواب پلت فرم :

1. تخت خواب با سطح توپر

این مدل را می توانید به خوبی در تصویر بالا مشاهده نمایید. سطح زیرین تخت به صورت یکدست و توپر بوده و فضای خالی زیر آن وجود ندارد. معمولا این مدل به دلیل زیبایی و استحکام زیادش انتخاب می شود.

مطلب پیشنهادی : راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب

تخت خواب پلت فورم

2. تخت پلت فرم متحرک 

عکس بالا نمونه ای از تخت پلت فرم متحرک را به شما نشان می دهد. این مدل که پایه هایی در زیر خود دارد، قابلیت جابه جایی آسانی را فراهم می کند. اما به غیر از این، حالت شناور بودنی را نیز به وجود می آورد. این مدل هم مانند نمونه قبل فاقد فضای زیر تخت است. 

مطلب پیشنهادی : 20 ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها

تولیدی سرویس خواب ملچ چوب
سرویس خواب مدرن
تولیدی سرویس خواب ملچ چوب

3.تخت خواب پلت فرم با فضای ذخیره سازی

در این مدل، سطح زیرین تخت دارای کشوها و فضاهای ذخیره سازی است. بنابراین می تواند برای اتاق خواب های کوچک ایده آل و مناسب به نظر برسد. بسته به نوع طراحی و مدل تخت، این فضاهای ذخیره سازی می توانند به صورت نامشخص و یکدست طراحی شوند.

مطلب پیشنهادی :تخت خواب دو طبقه، قرار نیست هر دو طبقه تخت باشه!

تخت پلت فورم

تخت خواب پلت فرم با پشتی 

تخت خواب های لپت فرم با صفحه پشتی و جلویی می توانند سبک مدرن را کمی به مدل های سنتی نزدیک تر کنند. اما کماکان در همان دسته پلت فرم ها قرار می گیرند. 

آرکا چوب
سرویس خواب دونفره مدل 233
آرکا چوب

انتخاب سطح زیرین تخت خواب

1. سطح نواری

یک تخت خواب با چنین سطح زیرینی، بدان معناست که از اسکلت های چوبی تشکیل شده و این نوارها یا میله ها متناسب با میزان جریان هوای مورد نیاز و نوع تشک در فاصله ها و اندازه های مختلفی قرار می گیرند. اگر شما تشک فوم دارید این مدل می تواند برایتان مناسب باشد.

2. سطح فلزی

یک سطح فلزی، با تشک های سنتی عالی کار می کند. به خصوص برای تشک هایی که از سفتی و استحکام بالایی برخوردارند. 

3. سطح توپر 

یک سطح پلت فرم توپر برای تجربه یک خواب آرام و راحت بسیار ایده آل بوده و دوام بیشتری نسبت به دو نوع قبلی دارد. البته این مدل به دلیل بسته بودن، امکان گردش هوای کم تری نسبت به دو مدل دیگر دارد. 

مطلب پیشنهادی : جای مناسب تخت خواب، معماری و فنگ شویی یک چیز به شما می گویند!

تخت پلت فورم استیل

مرحله سوم : انتخاب متریال تخت خواب پلت فرم

1. تخت خواب فلزی

تخت های فلزی دارای دوام، سادگی و زیبایی بی نظیری هستند. اگر شما به دنبال یک سبک مدرن یا صنعتی هستید، فلز یک گزینه عالی است. تخت خواب پلت فرم با سطح فلزی در گذر زمان ماندگاری بالایی نیز خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی : 12 پیشنهاد برای یک تخت خواب ایده آل

انواع مدل پلت فورم

2. تخت پلت فورم روکش دار

اگر شما به دنبال ایجاد یک احساس راحت در کنار زیبایی در اتاق خواب خود هستید، یک تخت روکش شده شیک و امروزی گزینه عالی برایتان خواهد بود. این مدل ها دارای رنگ بندی های متنوعی بوده و قابلیت تمیز کردن نیز دارند. در برخی نمونه ها از پارچه هایی مانند چرم و مخمل استفاده می شود.

تولیدی سرویس خواب ملچ چوب
سرویس خواب مدرن
تولیدی سرویس خواب ملچ چوب

تخت پلت فورم چوبی

تخت پلت فورم چوبی

تخت های پلت فورم با صفحه چوبی نمونه ای بسیار ظریف و سبک هستند که می توانند در انواع سبک ها مانند روستیک، مدرن و حتی صنعتی به کار بروند. این مدل ها بادوام بوده و هیچ گاه از مد نمی افتند. نمونه ای از آن ها را در تصویر بالا مشاهده می کنید.

مطلب پیشنهادی :

منبع : elledecor

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه