Chidaneh.com placeholder image

انواع پوشش استخر روباز، راهی مطمئن برای فصلهای سرد!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

در طراحی فضای بیرونی خانه معمولا محدودیت هایی وجود دارد که براساس زمان و مکان های مختلف پیش روی افراد قرار می گیرند. برای مثال اگر بخواهیم به وجود استخر در فضای بیرونی خانه اشاره کنیم، شما متوجه می شوید که در فصل های سرد و برگریزانی مثل پاییز و زمستان امکان استفاده از آن کاهش می یابد و در این حالت نیز شما با حجم زیادی از برگ های ریخته شده بر روی سطح آب مواجه می شوید و یا حتی اگر در شهری شلوغ و بزرگ باشید و دید و اشراف به حیاط خانه تان زیاد باشد قطعا در استفاده از استخر حیاط خود دچار مشکل خواهید شد.

قالیشویی ادیب

طبق معمول انتظار می رود که در شرایط های اینچنینی راه حلی پیش روی افراد قرار بگیرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به این راه حل که در واقع همان استفاده از پوشش استخر است  بپردازیم. پس اگر شما هم با مشکلاتی این چنینی مواجه هستید این مطلب را از دست ندهید.

پوشش استخر

مزایای استفاده از پوشش استخر

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که پوشش استخر و یا همان سقف استخر به همراه دارد آن است که شما می توانید استخری نسبتا سرپوشیده برای خودتان دست و پا کنید و به این صورت نیز در هر زمانی که بخواهید استخر خود را مورد استفاده قرار داده و از نگاه و اشراف همسایگان در امان باشید. معمولا بسیاری از پوشش استخرهایی که امروزه توسط متخصصین تولید می شوند دارای حالت نورگیری هستند و می توانند محیط و فضایی آرام و زیبا را برای افراد به ارمغان آورند.

پوشش استخرهای بیرونی

علاوه بر این بسیاری از پوشش استخرهایی که امروزه به روی کار آمده اند خاصیت ضد زلزله دارند و به همین نسبت نیز می توانند از بروز بسیاری از خطرات جلوگیری نمایند. با توجه به این مسئله طبیعتا شما باید به دنبال کیفیت های بالایی از سقف استخر باشید تا بتواند در برابر بادهای سنگین و سریع مقاومت کرده و دچار فرسایش های آب و هوایی نگردد.

پوشش استخر ضد زلزله

در اینجا حتما باید به این نکته اشاره کرد که نوع پوشش سقف استخر شما علاوه بر آن که باید براساس سلیقه تان انتخاب شود باید در رابطه با شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید نیز مورد بررسی قرار بگیرد. برای مثال می توان گفت که نوع و جنس پوشش استخری که در مناطق سردسیر و گرمسیر هستند با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و این تفاوت ها زمانی که پای مناطق بارانی و خشک در میان باشد نیز مطرح می شوند.

انواع پوشش استخر

انواع پوشش استخر

به طور کلی می توان گفت که پوشش استخرهای موجود در بازار در دو نوع متفاوت هستند که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم:

پوشش استخر ثابت

– پوشش استخر ثابت

همانطور که از نام این نوع سقف استخر بر می آید ثابت هستند و با داشتن نور کافی و آب بندی صد در صد می تواند عمر طولانی ای را به همراه داشته باشد. این نوع از سقف استخرها معمولا برای خانه هایی استفاده می شوند که در آن همسایه ها و ساختمان های کناری اشراف کاملی بر روی استخر دارند. پوشش ثابت می تواند با انواع ورقه های پلی کربنات و هم چنین نورگیرهای حبابی ساخته شوند که در پوشش سقف قرار می گیرند و بر آپشن های سقف استخر می افزایند. این نوع از سقف استخرها معمولا با توجه به مصالحی که دارند دارای عایق های حرارتی و صوتی نیز هستند و می توانند آسایش بیشتری را برای شما فراهم آورند.

پوشش استخر متحرک

– پوشش استخر متحرک

از این نوع سقف استخر معمولا برای زمان هایی استفاده می شود که افراد می خواهند در فصل هایی مثل پاییز به دلیل برگریزان و زمستان به دلیل یخبندان بر روی استخر خود پوششی قرار دهند. یکی از مهم ترین ویژگی های این نوع از سقف استخر آن است که شما می توانید آن را به راحتی باز و بسته کنید. این یعنی برای این مدل از سقف استخر انواع ریلی و کشویی آن وجود دارند که این امکان را به شما می دهند که بتوانید از هوای آزاد نیز استفاده کرده و در زیر پوشش شفاف شنا کنید.

در این نوع از پوشش استخرها معمولا از ورق های پلی کربناتی استفاده می شود که با ایجاد فضایی ایزوله باعث می شوند که محیطی مناسب و با حضور نور خورشید ایجاد شود. این ورقه ها در برابر ضربه های مستقیم مقاوت=مت بالایی از خود نشان می دهند و به نوعی عایق صوتی و حرارت نیز به شمار می روند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه